leonscottkfm

Unreal MVP
Merhaba elimde 2 farklı blueprint classı var. Birisi doğru cevap diğeri yanlış cevap olmak üzere birde soru var.
Soruyu ekledim 2 cevabı ekledim doğru cevaba ateş edildiğinde sorunun silinmesini istiyorum mesela bir actorle diğerine müdahale etmiş oluyorum.Doğru cevaba ateş edince cevap doğru yazısı vs çıkıyor kendi içindeki işlemi yapıyor fakat o actor içerisinden soru actorunu nasıl sildireceğim ? Neyi nereye cast edeceğim kafam karıştı bunu açıkca anlatıcak olan var mı başka bir konu göndermeden kısaca?

 
1- Game manager BP oluştur (oluşturmadıysan)
2- Game manager BP içinde bool bir variable oluştur.
3- Game manager BP yi trueanswer içinde cast et.
4- Cast ettiğin Game Manager BP nin object kısmına game manager bp node unu bağla
5- Cast ettiğin Game Manager BP den oluşturduğun bool değerini set olarak çağır ve true olarak işaretle
6- question BP ine git ve aynı şekilde Game Manager BP yi cast et.
7- question BP içinde cast ettiğin Game Manager BP den 2. adımda oluşturduğun Bool variable ı çağır.
8- Branch ile bool değerini kontrol et true ise destroyla.

Biraz karışık anlatmış olabilirim fakat bir sorun olursa sorabilirsin.
 
Buggiman' Alıntı:
1- Game manager BP oluştur (oluşturmadıysan)
2- Game manager BP içinde bool bir variable oluştur.
3- Game manager BP yi trueanswer içinde cast et.
4- Cast ettiğin Game Manager BP nin object kısmına game manager bp node unu bağla
5- Cast ettiğin Game Manager BP den oluşturduğun bool değerini set olarak çağır ve true olarak işaretle
6- question BP ine git ve aynı şekilde Game Manager BP yi cast et.
7- question BP içinde cast ettiğin Game Manager BP den 2. adımda oluşturduğun Bool variable ı çağır.
8- Branch ile bool değerini kontrol et true ise destroyla.

Biraz karışık anlatmış olabilirim fakat bir sorun olursa sorabilirsin.

Bu şekilde oluyor fakat benim burada yapmak istediğim şey her ne kadar destroy olsada,ben 2 bp arasındaki ilişkiyi nasıl yaparım onu merak ediyorum? Mesela orada questiona dair özellikleri göremiyorum çünkü sadece trueanswer bp nin özellikleri sınırı var.Onu oraya nasıl çağıracağım cast yoluyla olmuyor mesela...
 
Bu dediğim şekilde ya game manager üzerinden yada kendi player ın üzerinden çağırabilirsin fakat direkt olarak iki BP arasında iletişim kurmak istiyorsan hit result, trigger vs. vasıtasıyla istediğin BP yi variable olarak set etmen lazım. Örneğin senin blueprintinde oncomponenthit durumunda First Person projectile ile oncomponenthit in actor u ayni oldugu icin cast edebilmişsin. Bunun gibi bir bağlantı da çağırmak istediğin BPnin içinde, çağırmak istediğin BP yi set etmen lazım yoksa direkt olarak cast etmek söz konusu değil.
 
Buggiman' Alıntı:
Bu dediğim şekilde ya game manager üzerinden yada kendi player ın üzerinden çağırabilirsin fakat direkt olarak iki BP arasında iletişim kurmak istiyorsan hit result, trigger vs. vasıtasıyla istediğin BP yi variable olarak set etmen lazım. Örneğin senin blueprintinde oncomponenthit durumunda First Person projectile ile oncomponenthit in actor u ayni oldugu icin cast edebilmişsin. Bunun gibi bir bağlantı da çağırmak istediğin BPnin içinde, çağırmak istediğin BP yi set etmen lazım yoksa direkt olarak cast etmek söz konusu değil.

Neden böyle saçma bir şey yapmışlarki direkt ulaşabilsek daha iyi olmazmıydı bence çok gereksiz bir şey illa bir variablemi oluşturmamız lazım şimdi yani :D
 
Buggiman' Alıntı:
Game Manager içinde bir fonksiyon ile bütün kullanacağın BP leri set etmeni öneririm böylelikle Game Manager ın üzerinden istediğin şekilde çağırabilirsin

Yardımların için teşekkür ediyorum gama manegerin ne olduğunu pek anlamadım ama araştırırım şimdi. Bu arada yaptım sanırım bir variable oluşturup sağ panelden ise referans veriyoruz böylece bir köprü gibi bir şey kurmuş oluyoruz heralde öyle iletişim kuruyoruz anladığım kadarıyla ...
 
o şekilde game manager içinde bir fonksiyon yardımıyla bütün BP lerini set eder sonra da diğer BP ler içinde çağırırsan daha rahat edersin Yazdığın BP ler de elinden geldiğince custom event ler kullan bu custom eventleri game manager da graph graph ayırarak kontrolünü sağla. Neyse daha fazla kafanı karıştırmayayım ben senin :D