Evet arkadaşlar 2020 yılındayız ve neden hala ilkel dil C++ zor karmaşık ve uğraştırıcı olmasına rağmen kullanılıyor ? Mesela neden C# kullanılmıyor? Unreal Engine C++ kullanırken Unity C# kullanabiliyor mesela.
Programlama yaparken de C# ve VB.Net te veritabanı işlemleri falan çok daha kolay ve hızlı. Günümüz bilgisayarları hızlı fakat neden hala C ve C++ ile işkence çekiliyor onu anlamış değilim.
Mesela Red Dead Redemption C++ ile değilde C# ile yazılsaydı daha mı az FPS alacaktık öyleyse Unity oyunları nasıl C# de yüksek FPS sağlayabiliyor ?
 
leonscottkfm' Alıntı:
Evet arkadaşlar 2020 yılındayız ve neden hala ilkel dil C++ zor karmaşık ve uğraştırıcı olmasına rağmen kullanılıyor ? Mesela neden C# kullanılmıyor? Unreal Engine C++ kullanırken Unity C# kullanabiliyor mesela.
Programlama yaparken de C# ve VB.Net te veritabanı işlemleri falan çok daha kolay ve hızlı. Günümüz bilgisayarları hızlı fakat neden hala C ve C++ ile işkence çekiliyor onu anlamış değilim.
Mesela Red Dead Redemption C++ ile değilde C# ile yazılsaydı daha mı az FPS alacaktık öyleyse Unity oyunları nasıl C# de yüksek FPS sağlayabiliyor ?

eee belki tam açıklamasını yapamam ben mühendis değilim ama eğitim aldığım zamanlar bu soruyu bende sormuştum c# alıyordum ve cevap şuydu c++ makine diline daha yatkın olduğunu söylemişti sonuçta sen c# birşey yazsan dahi bunlar sanırım convert ediliyor ama c++ demekki 0 1 olayına daha yakın olduğundan varsayıyorum unreal gibi kapsamlı bir motor c++ kullanıyor OLABİLİR


UchihaMadara' Alıntı:
leonscottkfm' Alıntı:
Evet arkadaşlar 2020 yılındayız ve neden hala ilkel dil C++ zor karmaşık ve uğraştırıcı olmasına rağmen kullanılıyor ? Mesela neden C# kullanılmıyor? Unreal Engine C++ kullanırken Unity C# kullanabiliyor mesela.
Programlama yaparken de C# ve VB.Net te veritabanı işlemleri falan çok daha kolay ve hızlı. Günümüz bilgisayarları hızlı fakat neden hala C ve C++ ile işkence çekiliyor onu anlamış değilim.
Mesela Red Dead Redemption C++ ile değilde C# ile yazılsaydı daha mı az FPS alacaktık öyleyse Unity oyunları nasıl C# de yüksek FPS sağlayabiliyor ?

eee belki tam açıklamasını yapamam ben mühendis değilim ama eğitim aldığım zamanlar bu soruyu bende sormuştum c# alıyordum ve cevap şuydu c++ makine diline daha yatkın olduğunu söylemişti sonuçta sen c# birşey yazsan dahi bunlar sanırım convert ediliyor ama c++ demekki 0 1 olayına daha yakın olduğundan varsayıyorum unreal gibi kapsamlı bir motor c++ kullanıyor OLABİLİR
 
leonscottkfm' Alıntı:
Evet arkadaşlar 2020 yılındayız ve neden hala ilkel dil C++ zor karmaşık ve uğraştırıcı olmasına rağmen kullanılıyor ? Mesela neden C# kullanılmıyor? Unreal Engine C++ kullanırken Unity C# kullanabiliyor mesela.
Programlama yaparken de C# ve VB.Net te veritabanı işlemleri falan çok daha kolay ve hızlı. Günümüz bilgisayarları hızlı fakat neden hala C ve C++ ile işkence çekiliyor onu anlamış değilim.
Mesela Red Dead Redemption C++ ile değilde C# ile yazılsaydı daha mı az FPS alacaktık öyleyse Unity oyunları nasıl C# de yüksek FPS sağlayabiliyor ?

Öncelikle c++'ı işkence olarak veya zor olarak düşünmek için ya c++ üzerinde çok az çalışmış olmak yada hiç bilmemek gerekiyor çünkü c++ sanıldığı kadar zor bir değil c# java gibi oop var bir dilin ilkel olması için bana göre hiç güncelleme gelmemiş olması lazım pascal veya delphi gibi düşünebilirsin fakat c++ 20 gelecek evet syntaxi başlarda zor gelsede bunu dili yapanın kendisi söylüyor keşke daha fazla zaman harcayıp daha anlaşılır yapsaydım diyor. 2. kısma gelirsek zaten tüm oyun motorları genel olarak c++ kullanıyor unity'de c++ ile yapıldı unreal da c++ ile yapıldı neden c# ile yapılmadı ? demek ki c#'tan daha işlevsel görüldü ve bazı noktalarda c++ daha önce çıktı diye düşünebilirsin ki zaten c# ile oyun motoru yapılacağını sanmıyorum ayrıca zaten tüm oyun motorları neredeyse c++ ile yazılıyor ve unreal engine opensource neden c# getirsin ki c# bilenler kullanıcak ve unrealengine kodlarını açtıklarında karşılarında c++ kodları çıkacak biraz saçma olurdu ::D c++ kodları direk cpu kodlarına dönüşüyor diye biliyorum c# kısmını pek bilmesemde belki c#->c++->makine kodu diye dönüşüyordur. Bu kısımda da performans sorunları çıkıyor. Emin ol minecraft c++ ile yapılsaydı optimizasyon kısmı çok daha iyi olurdu c++ çok güçlü bir dil c# ile karşılaştırmak çok saçma oluyor evet ikiside c ailesi fakat .net frameworkleri çok yavaş ve kötü. SOrunda c# ve VB.nette veritabanı işlemleri çok daha kolay ve hızlı demişsin kolay olabilir fakat hızlı olamaz. C# ve C++'ı karşılaştırmak istiyorsan bence bellek kullanımlaırna bakabilirsin windows, linux ve macos bile c++ ile yapılmışken ve hala yapılmaya devam ediliyorken gidip c++ çok saçma ilkel dil demek gerçekten çok saçma oluyor fanboyluk gibi gelebilir fakat her dilin etki alanı ayrıdır oyun işletim sistemi driver gömülü sistem gibi çok complex işleri c++ veya c ile yapmamak çok büyük saçmalık olurdu.
 
apm' Alıntı:
leonscottkfm' Alıntı:
Evet arkadaşlar 2020 yılındayız ve neden hala ilkel dil C++ zor karmaşık ve uğraştırıcı olmasına rağmen kullanılıyor ? Mesela neden C# kullanılmıyor? Unreal Engine C++ kullanırken Unity C# kullanabiliyor mesela.
Programlama yaparken de C# ve VB.Net te veritabanı işlemleri falan çok daha kolay ve hızlı. Günümüz bilgisayarları hızlı fakat neden hala C ve C++ ile işkence çekiliyor onu anlamış değilim.
Mesela Red Dead Redemption C++ ile değilde C# ile yazılsaydı daha mı az FPS alacaktık öyleyse Unity oyunları nasıl C# de yüksek FPS sağlayabiliyor ?

Öncelikle c++'ı işkence olarak veya zor olarak düşünmek için ya c++ üzerinde çok az çalışmış olmak yada hiç bilmemek gerekiyor çünkü c++ sanıldığı kadar zor bir değil c# java gibi oop var bir dilin ilkel olması için bana göre hiç güncelleme gelmemiş olması lazım pascal veya delphi gibi düşünebilirsin fakat c++ 20 gelecek evet syntaxi başlarda zor gelsede bunu dili yapanın kendisi söylüyor keşke daha fazla zaman harcayıp daha anlaşılır yapsaydım diyor. 2. kısma gelirsek zaten tüm oyun motorları genel olarak c++ kullanıyor unity'de c++ ile yapıldı unreal da c++ ile yapıldı neden c# ile yapılmadı ? demek ki c#'tan daha işlevsel görüldü ve bazı noktalarda c++ daha önce çıktı diye düşünebilirsin ki zaten c# ile oyun motoru yapılacağını sanmıyorum ayrıca zaten tüm oyun motorları neredeyse c++ ile yazılıyor ve unreal engine opensource neden c# getirsin ki c# bilenler kullanıcak ve unrealengine kodlarını açtıklarında karşılarında c++ kodları çıkacak biraz saçma olurdu ::D c++ kodları direk cpu kodlarına dönüşüyor diye biliyorum c# kısmını pek bilmesemde belki c#->c++->makine kodu diye dönüşüyordur. Bu kısımda da performans sorunları çıkıyor. Emin ol minecraft c++ ile yapılsaydı optimizasyon kısmı çok daha iyi olurdu c++ çok güçlü bir dil c# ile karşılaştırmak çok saçma oluyor evet ikiside c ailesi fakat .net frameworkleri çok yavaş ve kötü. SOrunda c# ve VB.nette veritabanı işlemleri çok daha kolay ve hızlı demişsin kolay olabilir fakat hızlı olamaz. C# ve C++'ı karşılaştırmak istiyorsan bence bellek kullanımlaırna bakabilirsin windows, linux ve macos bile c++ ile yapılmışken ve hala yapılmaya devam ediliyorken gidip c++ çok saçma ilkel dil demek gerçekten çok saçma oluyor fanboyluk gibi gelebilir fakat her dilin etki alanı ayrıdır oyun işletim sistemi driver gömülü sistem gibi çok complex işleri c++ veya c ile yapmamak çok büyük saçmalık olurdu.

Fakat benim demek istediğim şey şu. Blueprintle oyun yaparsan performansın az olur diyorlar fakat unity c++ ile yazmıyor ki oyunu c# ile yazıyor onun neden performansı gayet iyi işliyor c++ olmamasına rağmen ? Demekki günümüz bilgisayarları C# yide büyük ölçüde çalıştırabiliyor ki onu da C# ile yapmamıza rağmen performanstan ödün vermiyor hem de daha basit.
 
leonscottkfm' Alıntı:
apm' Alıntı:
Öncelikle c++'ı işkence olarak veya zor olarak düşünmek için ya c++ üzerinde çok az çalışmış olmak yada hiç bilmemek gerekiyor çünkü c++ sanıldığı kadar zor bir değil c# java gibi oop var bir dilin ilkel olması için bana göre hiç güncelleme gelmemiş olması lazım pascal veya delphi gibi düşünebilirsin fakat c++ 20 gelecek evet syntaxi başlarda zor gelsede bunu dili yapanın kendisi söylüyor keşke daha fazla zaman harcayıp daha anlaşılır yapsaydım diyor. 2. kısma gelirsek zaten tüm oyun motorları genel olarak c++ kullanıyor unity'de c++ ile yapıldı unreal da c++ ile yapıldı neden c# ile yapılmadı ? demek ki c#'tan daha işlevsel görüldü ve bazı noktalarda c++ daha önce çıktı diye düşünebilirsin ki zaten c# ile oyun motoru yapılacağını sanmıyorum ayrıca zaten tüm oyun motorları neredeyse c++ ile yazılıyor ve unreal engine opensource neden c# getirsin ki c# bilenler kullanıcak ve unrealengine kodlarını açtıklarında karşılarında c++ kodları çıkacak biraz saçma olurdu ::D c++ kodları direk cpu kodlarına dönüşüyor diye biliyorum c# kısmını pek bilmesemde belki c#->c++->makine kodu diye dönüşüyordur. Bu kısımda da performans sorunları çıkıyor. Emin ol minecraft c++ ile yapılsaydı optimizasyon kısmı çok daha iyi olurdu c++ çok güçlü bir dil c# ile karşılaştırmak çok saçma oluyor evet ikiside c ailesi fakat .net frameworkleri çok yavaş ve kötü. SOrunda c# ve VB.nette veritabanı işlemleri çok daha kolay ve hızlı demişsin kolay olabilir fakat hızlı olamaz. C# ve C++'ı karşılaştırmak istiyorsan bence bellek kullanımlaırna bakabilirsin windows, linux ve macos bile c++ ile yapılmışken ve hala yapılmaya devam ediliyorken gidip c++ çok saçma ilkel dil demek gerçekten çok saçma oluyor fanboyluk gibi gelebilir fakat her dilin etki alanı ayrıdır oyun işletim sistemi driver gömülü sistem gibi çok complex işleri c++ veya c ile yapmamak çok büyük saçmalık olurdu.

Fakat benim demek istediğim şey şu. Blueprintle oyun yaparsan performansın az olur diyorlar fakat unity c++ ile yazmıyor ki oyunu c# ile yazıyor onun neden performansı gayet iyi işliyor c++ olmamasına rağmen ? Demekki günümüz bilgisayarları C# yide büyük ölçüde çalıştırabiliyor ki onu da C# ile yapmamıza rağmen performanstan ödün vermiyor hem de daha basit.
Mobil sektörü dışında bütün büyük firmalar oyunlarını yaparken c++ dilini kullanıyor.Demek ki bir bildikleri var değil mi ? Bunun sebebi ise c++ sana daha özgür bir ortam sunar c# daha kısıtlı bir dildir.Ayrıca c++ ilkel bir dil demişsin bunu doğru bulmuyorum sonuçta hala geliştirilen bir dil c++ öğrenmek o kadar kolay değildir doğru ancak öğrendikten sonra yağ gibi akan bir dildir kendisi.
 
Cattowin' Alıntı:
leonscottkfm' Alıntı:
Fakat benim demek istediğim şey şu. Blueprintle oyun yaparsan performansın az olur diyorlar fakat unity c++ ile yazmıyor ki oyunu c# ile yazıyor onun neden performansı gayet iyi işliyor c++ olmamasına rağmen ? Demekki günümüz bilgisayarları C# yide büyük ölçüde çalıştırabiliyor ki onu da C# ile yapmamıza rağmen performanstan ödün vermiyor hem de daha basit.
Mobil sektörü dışında bütün büyük firmalar oyunlarını yaparken c++ dilini kullanıyor.Demek ki bir bildikleri var değil mi ? Bunun sebebi ise c++ sana daha özgür bir ortam sunar c# daha kısıtlı bir dildir.Ayrıca c++ ilkel bir dil demişsin bunu doğru bulmuyorum sonuçta hala geliştirilen bir dil c++ öğrenmek o kadar kolay değildir doğru ancak öğrendikten sonra yağ gibi akan bir dildir kendisi.

İlkel dediğim dil neye göre ilkel ?

1-Kullanılabilirlik ( telgraf vs telefon ) gibi.

2- Syntaxlar (ekstra bir sürü şey yazdırmayı gerektiriyor)

3-Pointerlar vs ( Sürekli olarak bir şeyleri belirtmek ve kütüphanede sürekli tanıtmak gerekiyor)

Bu yüzden ilkel bir dil güçlü ama bir C# gibi değil.
Oyunların C++ ile yazılması tamamen performansla alakalı başka bir sebebi olduğunu düşünmüyorum ama yakın gelecekte C++ kullanılacağını sanmıyorum.
Dediğim gibi Unity de oyunlar C# ile yazılıyor.

En modern dillerden biri Visual Basic mesela insan diline yakındır kendisi.Sadece kelimeleri kullanarak kod yazıyorsunuz.
Arapça öğrenmek ve İngilizce öğrenmek gibi bir şey bu :D

Bilgisayarlar güçlendikçe ve C# gibi diller yada Görsel programlama olan Blueprint tarzı şeyler geliştikçe C++ kullanımı olacağını sanmıyorum ben.
 
leonscottkfm' Alıntı:
Cattowin' Alıntı:
Mobil sektörü dışında bütün büyük firmalar oyunlarını yaparken c++ dilini kullanıyor.Demek ki bir bildikleri var değil mi ? Bunun sebebi ise c++ sana daha özgür bir ortam sunar c# daha kısıtlı bir dildir.Ayrıca c++ ilkel bir dil demişsin bunu doğru bulmuyorum sonuçta hala geliştirilen bir dil c++ öğrenmek o kadar kolay değildir doğru ancak öğrendikten sonra yağ gibi akan bir dildir kendisi.

İlkel dediğim dil neye göre ilkel ?

1-Kullanılabilirlik ( telgraf vs telefon ) gibi.

2- Syntaxlar (ekstra bir sürü şey yazdırmayı gerektiriyor)

3-Pointerlar vs ( Sürekli olarak bir şeyleri belirtmek ve kütüphanede sürekli tanıtmak gerekiyor)

Bu yüzden ilkel bir dil güçlü ama bir C# gibi değil.
Oyunların C++ ile yazılması tamamen performansla alakalı başka bir sebebi olduğunu düşünmüyorum ama yakın gelecekte C++ kullanılacağını sanmıyorum.
Dediğim gibi Unity de oyunlar C# ile yazılıyor.

En modern dillerden biri Visual Basic mesela insan diline yakındır kendisi.Sadece kelimeleri kullanarak kod yazıyorsunuz.
Arapça öğrenmek ve İngilizce öğrenmek gibi bir şey bu :D

Bilgisayarlar güçlendikçe ve C# gibi diller yada Görsel programlama olan Blueprint tarzı şeyler geliştikçe C++ kullanımı olacağını sanmıyorum ben.
Kardeşim bak sen büyük ihtimalle c++ bilmiyorsun ve c# biliyorsun.Ancak ue4 c++ kullandığı için böyle diyorsun.Sana tavsiyem c++ dilini öğren sonra su gibi aktığını göreceksin.
 
leonscottkfm' Alıntı:
Cattowin' Alıntı:
Mobil sektörü dışında bütün büyük firmalar oyunlarını yaparken c++ dilini kullanıyor.Demek ki bir bildikleri var değil mi ? Bunun sebebi ise c++ sana daha özgür bir ortam sunar c# daha kısıtlı bir dildir.Ayrıca c++ ilkel bir dil demişsin bunu doğru bulmuyorum sonuçta hala geliştirilen bir dil c++ öğrenmek o kadar kolay değildir doğru ancak öğrendikten sonra yağ gibi akan bir dildir kendisi.

İlkel dediğim dil neye göre ilkel ?

1-Kullanılabilirlik ( telgraf vs telefon ) gibi.

2- Syntaxlar (ekstra bir sürü şey yazdırmayı gerektiriyor)

3-Pointerlar vs ( Sürekli olarak bir şeyleri belirtmek ve kütüphanede sürekli tanıtmak gerekiyor)

Bu yüzden ilkel bir dil güçlü ama bir C# gibi değil.
Oyunların C++ ile yazılması tamamen performansla alakalı başka bir sebebi olduğunu düşünmüyorum ama yakın gelecekte C++ kullanılacağını sanmıyorum.
Dediğim gibi Unity de oyunlar C# ile yazılıyor.

En modern dillerden biri Visual Basic mesela insan diline yakındır kendisi.Sadece kelimeleri kullanarak kod yazıyorsunuz.
Arapça öğrenmek ve İngilizce öğrenmek gibi bir şey bu :D

Bilgisayarlar güçlendikçe ve C# gibi diller yada Görsel programlama olan Blueprint tarzı şeyler geliştikçe C++ kullanımı olacağını sanmıyorum ben.

Hocam c++'ın biteceğini söylemek hayatımda duyduğum en saçma şey çünkü etrafında gördüğün kullandığın çoğu şey c++ ve c ile yazılıyor bırak c++'ı c bile daha bitmemişken c++'ın bitmesinin bir imkanı yok evet ileride biri çıkar c++'ın çok daha kolayını çok daha güçlüsünü yapar insanlar ona geçer Rust çıktı sistem programlama için fakat şuan adını duyamazsın çünkü bir c++ veya c değil yazılımda ne kadar az kod yazdıran bir programlama dili kullanıyorsan o kadar üst levelda kod yazıyorsun mantık bu şekilde pythonda 1 satır ile hello world yazdırılıyor gel gelelim python ile ne programlama dili yazılır ne sistem programlama yapılır nede driver kodlanır şuan kullandığın mousetan tut  sürdüğün arabada c/c++ kullanılıyor apple microsoft gibi dev trilyonluk firmalar dahi dediğin ilkel dili kullanıyor neden çünkü ihtiyaçları var gidip yüzlerine c# kullanın ya c++ çok zor daha kolay olur yada blueprint tarzı sistem ile işletim sistemi yapın ya dediğin zaman ya deli derler yada şaka yapıyor derler her dilin kullanıcıya sunduğu bir şey vardır sen bugün unity var c# kullanıyor diyorsun c# ve unity c++ ile yapılıyor c# ile yapılan oyun motoru yoktur diye düşünüyorum varsada çok basit şekilde oyun yapılır bence. Lumberyard (amazon'un oyun motoru) c++ destekliyor bu insanlar aptal mı ilkel dil kullansınlar demek ki c++ ihtiyaçlarını karşılıyor. Teslada ki yazılımcılar aptal mı c/c++ kullanıyor c# gömülü sistemlerde çalışmaz .net lazım fakat c++'ın böyle sorunu yok her yerde dilediğin gibi kod yaparsın c#'ta ne yapabilirsin desem 10 bilemedin 20 tane şey sayarsın fakat c++ ile yapacaklarının sınırı yok böyle güçlü bir dil varken ben gidip c# kullanmam açıkçası. Heartstone unity ile yapıldı diye biliyorum fakat bu kadar çıkan oyun sayısı çok az unity ile sadece indie tarafını destekleyen yada mobil oyunlar için kullanılan bir motor. Onun yanında ise unreal engine şuan en yakın çıkmış oyun valorant. Bir dilin zor olması onu ilkel yapmaz veya çok fazla kod yazdığın zaman o dil saçma veya kötü olmaz c++'ın bitmesi gibi bir şeyde mümkün değil belki ileride destek kesilir kullanılmaz o zaman biter fakat onun haricinde bitmesinin imkanı yok


leonscottkfm' Alıntı:
Cattowin' Alıntı:
Mobil sektörü dışında bütün büyük firmalar oyunlarını yaparken c++ dilini kullanıyor.Demek ki bir bildikleri var değil mi ? Bunun sebebi ise c++ sana daha özgür bir ortam sunar c# daha kısıtlı bir dildir.Ayrıca c++ ilkel bir dil demişsin bunu doğru bulmuyorum sonuçta hala geliştirilen bir dil c++ öğrenmek o kadar kolay değildir doğru ancak öğrendikten sonra yağ gibi akan bir dildir kendisi.

İlkel dediğim dil neye göre ilkel ?

1-Kullanılabilirlik ( telgraf vs telefon ) gibi.

2- Syntaxlar (ekstra bir sürü şey yazdırmayı gerektiriyor)

3-Pointerlar vs ( Sürekli olarak bir şeyleri belirtmek ve kütüphanede sürekli tanıtmak gerekiyor)

Bu yüzden ilkel bir dil güçlü ama bir C# gibi değil.
Oyunların C++ ile yazılması tamamen performansla alakalı başka bir sebebi olduğunu düşünmüyorum ama yakın gelecekte C++ kullanılacağını sanmıyorum.
Dediğim gibi Unity de oyunlar C# ile yazılıyor.

En modern dillerden biri Visual Basic mesela insan diline yakındır kendisi.Sadece kelimeleri kullanarak kod yazıyorsunuz.
Arapça öğrenmek ve İngilizce öğrenmek gibi bir şey bu :D

Bilgisayarlar güçlendikçe ve C# gibi diller yada Görsel programlama olan Blueprint tarzı şeyler geliştikçe C++ kullanımı olacağını sanmıyorum ben.
Söylediğin "ilkel" kısmına gelirsek syntax her dil için farklıdır bunu dilin yapımcısıda söylüyor fakat imkansız değil ki öğreniliyor kısa süre içerisinde anlıyor yani insan aklına yatıyor zaten böyle olmasa kullanılmazdı. Pointer kısmına gelirsek veya dediğin sanırım string ve vectorler için sürekli include etmek gerekiyor diyorsun zaten c# ve javada böyle sadece onların ki tek paket içerisinde bu kadar. Pointerlar için bir şey include etmene gerek yok int *ptr yazdığın zaman zaten integer tipinden bir pointer oluşturuyorsun c kökenli bir dil olduğu için string kütüphanesini include etmek gerekiyor bu şekilde mantıklı görüşmüş ve insanı çok rahatsız etmiyor 1 satır kod yazıyorsun onun haricinde diğer tüm diller gibi main fonk. içerisinde kodlarını yazıyorsun syntax biçimden zaten çoğu dil c++'a benziyor kullanılabilirlikten kastın ne kolay veya zor olarak nitelendiriyorsun sanırım bir dile kolay veya zor demek o dili ne kadar kullandığın ile alakalı belliki c++ bilmiyorsun bu yüzden sana zor geliyor ama bana kolay geliyor yıllardır kullanıyorum göz el aşinalığım var yüzlerce satır kod yazmışım artık oturmuş bir şeyler şuan c# kullansam kolay gelicek ama bazı şeyler saçma gelebilir bu kişiden kişiye değişiyor yıl olmuş 2020 açıkçası ben c# kullanmam c++ veya python kullanırım .net frameworkleri kadar saçma yavaş hantal bir framework yoktur herhalde
 
leonscottkfm' Alıntı:
apm' Alıntı:
Öncelikle c++'ı işkence olarak veya zor olarak düşünmek için ya c++ üzerinde çok az çalışmış olmak yada hiç bilmemek gerekiyor çünkü c++ sanıldığı kadar zor bir değil c# java gibi oop var bir dilin ilkel olması için bana göre hiç güncelleme gelmemiş olması lazım pascal veya delphi gibi düşünebilirsin fakat c++ 20 gelecek evet syntaxi başlarda zor gelsede bunu dili yapanın kendisi söylüyor keşke daha fazla zaman harcayıp daha anlaşılır yapsaydım diyor. 2. kısma gelirsek zaten tüm oyun motorları genel olarak c++ kullanıyor unity'de c++ ile yapıldı unreal da c++ ile yapıldı neden c# ile yapılmadı ? demek ki c#'tan daha işlevsel görüldü ve bazı noktalarda c++ daha önce çıktı diye düşünebilirsin ki zaten c# ile oyun motoru yapılacağını sanmıyorum ayrıca zaten tüm oyun motorları neredeyse c++ ile yazılıyor ve unreal engine opensource neden c# getirsin ki c# bilenler kullanıcak ve unrealengine kodlarını açtıklarında karşılarında c++ kodları çıkacak biraz saçma olurdu ::D c++ kodları direk cpu kodlarına dönüşüyor diye biliyorum c# kısmını pek bilmesemde belki c#->c++->makine kodu diye dönüşüyordur. Bu kısımda da performans sorunları çıkıyor. Emin ol minecraft c++ ile yapılsaydı optimizasyon kısmı çok daha iyi olurdu c++ çok güçlü bir dil c# ile karşılaştırmak çok saçma oluyor evet ikiside c ailesi fakat .net frameworkleri çok yavaş ve kötü. SOrunda c# ve VB.nette veritabanı işlemleri çok daha kolay ve hızlı demişsin kolay olabilir fakat hızlı olamaz. C# ve C++'ı karşılaştırmak istiyorsan bence bellek kullanımlaırna bakabilirsin windows, linux ve macos bile c++ ile yapılmışken ve hala yapılmaya devam ediliyorken gidip c++ çok saçma ilkel dil demek gerçekten çok saçma oluyor fanboyluk gibi gelebilir fakat her dilin etki alanı ayrıdır oyun işletim sistemi driver gömülü sistem gibi çok complex işleri c++ veya c ile yapmamak çok büyük saçmalık olurdu.

Fakat benim demek istediğim şey şu. Blueprintle oyun yaparsan performansın az olur diyorlar fakat unity c++ ile yazmıyor ki oyunu c# ile yazıyor onun neden performansı gayet iyi işliyor c++ olmamasına rağmen ? Demekki günümüz bilgisayarları C# yide büyük ölçüde çalıştırabiliyor ki onu da C# ile yapmamıza rağmen performanstan ödün vermiyor hem de daha basit.

Unity kullanırken yazdığın kodlar c# kodu değil. Onların Javascript,c# diye yazdığı kod aslında Unity Script dili. Script demesinin sebebi bu dilin derlenen bir dil değil yorumlanan bir dil olduğundan. Yani c# script yazıyorsun c++ koduna çevirilip derleniyor. UE'da BP yerine böyle bir şey yapabilirdi ama onun yerine bir tık ileri taşıyıp görsel programlama mantığı getirmiş. Bence çok mantıklı bir adım. Yani bakıldığınca Unity c# ile UE BP aynı şeyler, sadece UE görsellik veriyor.  UE BP yavaş meselesi programcıya göre değişir. BP çok tehlikeli bir mantık taşıyor ve aşırı bellek,cpu,gpu tüketimine çok el verişli. BP yazan kişi ne yaptığını gerçek anlamda bilmiyorsa %500 daha fazla kaynak tüketen bir proje çıkartması çok olası yani. Unity c# script ile bunun bir nebze önüne geçiyor.  Böylelikle UE neden c# kullanmıyor c++ dayatıyor sorusuna da cevap vermiş oldum galiba. Kolay gelsin