Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ACEMİ SORUSU 3 boyutlu Küpleri ekrandan(mobil) 2 2 olacak şekilde kaydırmak
#1
3 boyutlu küpleri ekranda 2 2 olacak şekilde  kaydırmak istiyorum. Ve bu 2 küp 4 farkli  renklerde olan küplerden random şekilde seçilmesini istiyorum. Ama bunu bir türlü yapamadım. Bu arada bu küpler kullanıcı tarafından doğru şekilde kesilecek. Ama Bir türlü yazamadım blueprint'te bunları. Bir fikri olan veya ornek video bilen var mı acaba ? Şimdiden teşekürler.
Ara
Cevapla
#2
"3 boyutlu küpleri ekranda 2 2 olacak şekilde  kaydırmak istiyorum" dediğinizi pek anlamadım fakat renkleri şöyle yapabilirsiniz. 

Construction Script kısmından Vector Parametreyi kontrol edebilirsiniz.( Burada Red, Green ve Blue kontrol ediyoruz) Random Float in Range burada RGB kısmını 0 dan 1 kadar random değerler vermektedir.



AzXZ5v.png

Eğer belirli sayıda kendinizin belirlediği renkleri kullanmak istiyorsanız bir Linear Color değişkeni (Color) oluşturup Array haline getirmelisiniz. O değişkenden istediğiniz kadar element yani renk oluşturabilirsiniz. Random Float in Range ise index değerini yani array'in elemanlarının bir indexi vardır. Örneğin 4 renk istiyorsanız ilk oluşturduğunuz 0 değerini alır sonra 1 sonra 2 sonra 3 değerini alır. Ek olarak her küp için 0 dan 3'e kadar random değer alır. Eleman sayısı arttıkça Max. kısmını arttırın.

Z3z2kV.png

lZNB1Q.png

Son olarak derslere, videolara, görsellere vb. bağlı kalmayın. Öğrenmeye çalışın neden böyle oluyor bu ne işe yarıyor şeklinde. Bu basit yapıyı kolayca kurmanız gerekiyor.
Ara
Cevapla
#3
(11-08-2018, Saat: 20:52)Ozzy Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  "3 boyutlu küpleri ekranda 2 2 olacak şekilde  kaydırmak istiyorum" dediğinizi pek anlamadım fakat renkleri şöyle yapabilirsiniz. 

Construction Script kısmından Vector Parametreyi kontrol edebilirsiniz.( Burada Red, Green ve Blue kontrol ediyoruz) Random Float in Range burada RGB kısmını 0 dan 1 kadar random değerler vermektedir.



AzXZ5v.png

Eğer belirli sayıda kendinizin belirlediği renkleri kullanmak istiyorsanız bir Linear Color değişkeni (Color) oluşturup Array haline getirmelisiniz. O değişkenden istediğiniz kadar element yani renk oluşturabilirsiniz. Random Float in Range ise index değerini yani array'in elemanlarının bir indexi vardır. Örneğin 4 renk istiyorsanız ilk oluşturduğunuz 0 değerini alır sonra 1 sonra 2 sonra 3 değerini alır. Ek olarak her küp için 0 dan 3'e kadar random değer alır. Eleman sayısı arttıkça Max. kısmını arttırın.

Z3z2kV.png

lZNB1Q.png

Son olarak derslere, videolara, görsellere vb. bağlı kalmayın. Öğrenmeye çalışın neden böyle oluyor bu ne işe yarıyor şeklinde. Bu basit yapıyı kolayca kurmanız gerekiyor.

Öncelikle çok teşekkürler. Biraz yanlış bir cümle kurmuşum anlatamamışım. Ornek olarak kullanici Mavi kırmızı yeşil ve siyah renkte 4 renk küpten rastgele 2 tane seçilmiş halde görüp bunları kesecek ve rastgele 2 tane daha gelecek böyle böyle bölüm bitene kadar devam edecek. Python kodlarından mantık kurmaya çalışıyorum ama blueprint kodlarına çok hakim değilim. Yani kod olarak kurabiliyorum kafamda ama dediginiz gibi videolara bağlı kaldığımdan çözemedim bir türlü. Aslında istediğim şey while döngüsü içinde belirledigim listedeki elemanlar while döngüsü bitene kadar dönsün istiyorum. Ve kullanıcı bunları sürekli fruit ninja daki gibi veya daha yakını vr oyunu olan "beat saber" oyununu mobile uyarlamaya çalışıyorum basit halini tabiki. Buraya bir videosunu bırakayım. https://youtu.be/gV1sw4lfwFw
Ara
Cevapla
#4
Sizin yapacağınız ile videodakini pek oturtamadım burada elindeki renklere göre küpleri kesiyor. En basit mantıkla boolean değişkeni kullanabilirsiniz. Renkleri atadığınız indexe göre booleanlar true ve false olur. Kesme işlemini Procedural Mesh ile yapabilirsiniz.
Ara
Cevapla
#5
Evet Ozzy haklı, kesip biçme işlemleri için Procedural Mesh Component kullanın.
- Ali Kubur, İletişim: alikubur35@gmail.com
Cevapla
 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Mobil joystick leonscottkfm 0 710 05-07-2019, Saat: 05:53
Son Yorum: leonscottkfm
  Widget(UI)Class Ekrandan kaybolmasi Nitt0 2 1,397 25-01-2019, Saat: 00:55
Son Yorum: Nitt0
  Mobil Pause menu ks5454 2 1,318 02-12-2017, Saat: 12:38
Son Yorum: alidali

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi

Unreal Engine Türkiye

This forum is community driven and supported by voluntary community members. It has nothing to do with Epic Games.

Bu site sadece destek amaçlıdır. Epic Games ile bir ilgisi yoktur.