Jacky

Admin
Yönetici
UETR
9 Şub 2015
1,007
303
83
(35) İzmir
store.steampowered.com
Aşağıda görecekleriniz Unreal Engine GitHub Master Branch'ine en son eklenen özelliklerdir. Eğer gelecekteki resmi versiyonları beklemeyip biran önce test etmek istiyorsanız GitHub hesabınızla Unreal Engine hesabınızı senkronize edip, Master Branch'ı indirip Visual Studio ile compile edebilirsiniz.





Stationary Işık Kaynakları için Yumuşak Gölgeler(Area Shadows)

Önceleri(4.8.1'e kadar) Stationary ışık kaynaklarının yarattığı gölgelerin kenarları tamamıyla keskin ve homojen yarı gölgeye sahipti. Şimdi gölge yapan ve gölgenin oluştuğu mesafe arttıkça saydamlığı artan gölgeler oluşturmak için yeni bir özellik var. Işık Kaynağı Açısı(Light Source Angle) - (veya noktasal ışık kaynakları(Point Lights) için Kaynak Çapı(Source Radius) - bu gölgelerin ne kadar yumuşak olacağını kontrol eder.

attachment.php


Homojen Yarı Gölgelendirme

attachment.php


Yumuşak Gölgeler(Işık Kaynağı Açısı 1)

attachment.php


Yumuşak Gölgeler(Işık Kaynağı Açısı 5)

attachment.php


Keskin Gölgeler düşük lightmap çözünürlüklerinde en iyi sonucu verdiği için hala varsayılan özellik olarak kalacak.
Önceleri yarı gölge saydamlığı ayrı bir parametre ile belirlenirken artık o da Işık Kaynağı Açısı ile kontrol edilecek. Gölge yumuşaklığını iki kat arttırmak için kaynak açısını 2 katına çıkartın, vs.
Tek bir stationary ışık kullanan haritalar için de yeni bir optimizasyon var. Bu tür levellerin shadowmap'leri 4 kanal yerine tek kanallı bir texture'e paketlenip hafıza kullanımını 3/4 oranında düşürecek.


UI Derinlik Katmanları

Ekrandaki Widget Component'lar artık oyuncuya olan uzaklığına göre otomatik olarak sıralanacak, böylece ekrandaki en yakın widget component her zaman diğer component'ların üstünde görünecek.

attachment.php


Artık game layer manager(UMG'nin widget'ları ekrana yerleştirmek için kullandığı sistem) içinde kodla yeni katman çeşitleri tanımlayabilmesi için yeni bir fonksiyon var. Widget Component'ları artık paylaşılan katmanlarını görüş alanına direk eklemek yerine ekran sınırlarına ekliyor.
Böylece aynı katmanı paylaşan widget'lar bütün widget component'ları kameraya olan uzaklığına göre ayırt edebiliyor. Bu önceden ya kullanıcı tarafından ya da viewport'a ekleme sırasına göre ayarlanıyordu.

Ek olarak Slate içindeki görsel sorunları ortadan kaldırmak için düzenlemeler yapıldı.


Doğrusal Olmayan Animasyon Harmanlama

Artık animasyon poz ve geçişleri arasında pek çok harmanlama fonksiyonları bulunmakta.

Linear-451x262-738275263.gif


Önceden sadece doğrusal veya kübik harmanlama seçenekleri bulunmaktaydı. Şimdi daha fazla fonksiyon seçeneklerinde istediğinizi kullanabilirsiniz:

attachment.php


Custom(Özel) seçeneği için Curve Float kullanılması gerekiyor. Content Browser içinde bir tane tarattıktan sonra Details panelinden ilgili node'lara atayabilirsiniz:

attachment.php


Bu sayede istediğiniz şekilde harmanlama yapabilirsiniz. Eğrinin uzunluğu normalize edilip belirlenen geçiş süresine kısaltılıp 0-1 dışındaki değerler sığdırmak için sıkıştırılacak(bu kısıtlama yakında kaldırılacak). Eğer özel bir curve(eğri) belirlenmedi ise sistem doğrusal geçiş kullanacak.

Custom-451x262-596145396.gif


Bu animasyondaki özel geçiş şu eğriyi kullanmakta:

attachment.php