Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 1/5 - 1 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
7/10/2015 Yeni Özellikler
#1
Aşağıda görecekleriniz Unreal Engine GitHub Master Branch'ine en son eklenen özelliklerdir. Eğer gelecekteki resmi versiyonları beklemeyip biran önce test etmek istiyorsanız GitHub hesabınızla Unreal Engine hesabınızı senkronize edip, Master Branch'ı indirip Visual Studio ile compile edebilirsiniz.




Stationary Işık Kaynakları için Yumuşak Gölgeler(Area Shadows)

Önceleri(4.8.1'e kadar) Stationary ışık kaynaklarının yarattığı gölgelerin kenarları tamamıyla keskin ve homojen yarı gölgeye sahipti. Şimdi gölge yapan ve gölgenin oluştuğu mesafe arttıkça saydamlığı artan gölgeler oluşturmak için yeni bir özellik var. Işık Kaynağı Açısı(Light Source Angle) - (veya noktasal ışık kaynakları(Point Lights) için Kaynak Çapı(Source Radius) - bu gölgelerin ne kadar yumuşak olacağını kontrol eder.

attachment.php?attachmentid=47365&d=1436558897

Homojen Yarı Gölgelendirme

attachment.php?attachmentid=47305&d=1436538534

Yumuşak Gölgeler(Işık Kaynağı Açısı 1)

attachment.php?attachmentid=47306&d=1436538545

Yumuşak Gölgeler(Işık Kaynağı Açısı 5)

attachment.php?attachmentid=47307&d=1436538564

Keskin Gölgeler düşük lightmap çözünürlüklerinde en iyi sonucu verdiği için hala varsayılan özellik olarak kalacak.
Önceleri yarı gölge saydamlığı ayrı bir parametre ile belirlenirken artık o da Işık Kaynağı Açısı ile kontrol edilecek. Gölge yumuşaklığını iki kat arttırmak için kaynak açısını 2 katına çıkartın, vs.
Tek bir stationary ışık kullanan haritalar için de yeni bir optimizasyon var. Bu tür levellerin shadowmap'leri 4 kanal yerine tek kanallı bir texture'e paketlenip hafıza kullanımını 3/4 oranında düşürecek.


UI Derinlik Katmanları

Ekrandaki Widget Component'lar artık oyuncuya olan uzaklığına göre otomatik olarak sıralanacak, böylece ekrandaki en yakın widget component her zaman diğer component'ların üstünde görünecek.

attachment.php?attachmentid=47310&d=1436540033

Artık game layer manager(UMG'nin widget'ları ekrana yerleştirmek için kullandığı sistem) içinde kodla yeni katman çeşitleri tanımlayabilmesi için yeni bir fonksiyon var. Widget Component'ları artık paylaşılan katmanlarını görüş alanına direk eklemek yerine ekran sınırlarına ekliyor.
Böylece aynı katmanı paylaşan widget'lar bütün widget component'ları kameraya olan uzaklığına göre ayırt edebiliyor. Bu önceden ya kullanıcı tarafından ya da viewport'a ekleme sırasına göre ayarlanıyordu.

Ek olarak Slate içindeki görsel sorunları ortadan kaldırmak için düzenlemeler yapıldı.


Doğrusal Olmayan Animasyon Harmanlama

Artık animasyon poz ve geçişleri arasında pek çok harmanlama fonksiyonları bulunmakta.

Linear-451x262-738275263.gif

Önceden sadece doğrusal veya kübik harmanlama seçenekleri bulunmaktaydı. Şimdi daha fazla fonksiyon seçeneklerinde istediğinizi kullanabilirsiniz:

attachment.php?attachmentid=47311&d=1436540170

Custom(Özel) seçeneği için Curve Float kullanılması gerekiyor. Content Browser içinde bir tane tarattıktan sonra Details panelinden ilgili node'lara atayabilirsiniz:

attachment.php?attachmentid=47322&d=1436542454

Bu sayede istediğiniz şekilde harmanlama yapabilirsiniz. Eğrinin uzunluğu normalize edilip belirlenen geçiş süresine kısaltılıp 0-1 dışındaki değerler sığdırmak için sıkıştırılacak(bu kısıtlama yakında kaldırılacak). Eğer özel bir curve(eğri) belirlenmedi ise sistem doğrusal geçiş kullanacak.

Custom-451x262-596145396.gif

Bu animasyondaki özel geçiş şu eğriyi kullanmakta:

attachment.php?attachmentid=47364&d=1436558559
Cevapla
 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  [ÖNEMLİ] Unreal Engine Türkiye - Yeni Tema Phyrexian 14 2,336 31-07-2016, Saat: 17:56
Son Yorum: cihatgöktepe
  Forum Bakımı & Kesinti (11 Aralık 2015) Phyrexian 0 1,309 11-12-2015, Saat: 17:01
Son Yorum: Phyrexian
  [ÖNEMLİ] Forum Bakımı & Kesinti (30 Ağustos 2015) Phyrexian 0 1,091 30-08-2015, Saat: 02:11
Son Yorum: Phyrexian
  [ÖNEMLİ] Forum Bakımı & Kesinti (12 Ağustos 2015) - GÜNCELLENDİ Phyrexian 14 2,256 20-08-2015, Saat: 23:27
Son Yorum: ClimbDown
  7/16/2015 Yeni Özellikler Jacky 2 1,136 19-07-2015, Saat: 01:59
Son Yorum: Jacky

Hızlı Menü:


Unreal Engine Türkiye

This forum is only for fans and support. It has nothing to do with Epic Games.

Bu site sadece fan ve destek amaçlıdır. Epic Games ile bir ilgisi yoktur.