Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 4/5 - 1 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
7/16/2015 Yeni Özellikler
#1
Aşağıda görecekleriniz Unreal Engine GitHub Master Branch'ine en son eklenen özelliklerdir. Eğer gelecekteki resmi versiyonları beklemeyip biran önce test etmek istiyorsanız GitHub hesabınızla Unreal Engine hesabınızı senkronize edip, Master Branch'ı indirip Visual Studio ile compile edebilirsiniz.




Ambient Occlusion Materyal Maskesi

Yeni Ambient Occlusion materyal maskeleme özelliği sayesinde Lightmass tarafından hesaplanan Ambient Occlusion'a materyal içinden ulaşabilirsiniz.

attachment.php?attachmentid=48316&d=1437087172

Bu özelliği kullanmak için World Settings > Lightmass Settings bölümünden Use Ambient Occlusion ve Generate Ambient Occlusion Material Mask'ı aktif hale getirip ışıkları tekrar "Build" yapmanız gerekiyor. Max Occlusion Distance gibi diğer AO ayarları da görünüşü değiştirmek için kullanılabilinir.

Ambient Occlusion'ın aydınlatmaya etkisi olmaması için Direct ve Indirect Occlusion Fraction değerlerinin 0 olduğundan emin olun.

attachment.php?attachmentid=48318&d=1437087281

Ardından PrecomputedAOMask node'unu kullanarak Ambient Occlusion'a 0-1 değeri olarak ulaşabilirsiniz.

attachment.php?attachmentid=48319&d=1437087295

Işıkları Build yaptıktan sonra Sun Temple haritası böyle görünecek:

attachment.php?attachmentid=48317&d=1437087185

Aşağıda AO maskesinin kir katmanını otomatik olarak köşelere uygulamış halini Unlit modda görebilirsiniz.

attachment.php?attachmentid=48320&d=1437087314

Bu özelliği kullanırken dikkatli olunması gerekiyor, aksi takdirde karanlık köşelere sahip kalitesiz aydınlatma gibi bir görntü oluşturabilirsiniz. BaseColor materyalin yansıtma değerini içermeli, aydınlatma değil.

Performans yönünden bu özellik lightmap texel'i başına yarım byte ekler - normal kullanımda texel başına 4 byte kullanılır. AOMaterialMask'ın kullantığı texture belleği ListTexture ile incelebilir.


Content Browser: Nested Collections - Hiyerarşik Koleksiyonlar

Asset koleksiyonlarınızı artık hiyerarşik bir düzen içinde organize edebilirsiniz.

attachment.php?attachmentid=48321&d=1437087342

Alt koleksiyonlar varolan bir koleksiyonun context menüsünden "New..." sekmesini seçerek yaratılabilir. Alternatif olarak koleksiyon hiyerarşisi sürükle&bırak yöntemiyle de değiştirilebilinir.

attachment.php?attachmentid=48322&d=1437087353

Content Browser içinde bir koleksiyon için arama yaptırılırsa alt koleksiyonlar da arama sonucuna dahil edilir.


Dinamik Koleksiyonlar

Dinamik koleksiyonlar gelişmiş Content Browser aramaları sözdizimini kullanıp Content Browser filtreleri yaratıp paylaşmanızı sağlar.

attachment.php?attachmentid=48325&d=1437088305

Content Browser aramasıyla yapabildiğiniz herşey(hem statik hem de dinamik koleksiyon referansları da dahil olmak üzere) dinamik koleksiyon olarak kaydedilebilinir.

Content Browser metin filtresinin sağındaki "Save(Kaydet)" butonunu kullanarak yeni bir dinamik koleksiyon yaratabilirsiniz.

attachment.php?attachmentid=48326&d=1437088318


Content Browser: Hızlı Koleksiyon Atama

Yeni Quick Asset Management seçme kutucuklarını kullanarak bir asset'i birden çok koleksiyona ekleyebilirsiniz.

attachment.php?attachmentid=48327&d=1437088332

Bu özelliğe koleksiyon görünümünden veya seçilmiş olan herhangi bir asset(ler)'in context menüsünden ulaşabilirsiniz.

attachment.php?attachmentid=48328&d=1437088343

Seçme kutucukları o anki asset seçimine göre güncellenecek:
  • Seçilmemiş - Seçili olan asset'lerin hiçbiri koleksiyonda bulunmuyor.
  • Seçili - Seçili olan asset'lerin hepsi koleksiyon içinde var.
  • Belirsiz - Seçili asset'lerin bazıları koleksiyonda bulunuyor.


Content Browser: Koleksiyon Sistemi Yenilikleri


Gelişmiş Koleksiyon Sağlamlığı

Koleksiyonlar şimdi otomatik olarak içerdikleri yönlendiricileri(redirectors) takip edecek, bu da yeri veya ismi değiştirilen asset'lerin koleksiyondan çıkartılmış gibi görünmesini engeller. Ek olarak, Content Browser aracılığıyla yönlendiriciler düzeltildiğinde(veya tamamıyla ortadan kaldırıldığında) koleksiyonlar da hesaba katılacak.

Gelişmiş Durum Raporları

Artık her koleksiyonun sağ tarafındaki sıra öğelerinde durum göstergeleri bulunmakta. Gösterge koleksiyonun o anki durumuna göre renk değiştirir:
  • Kırmızı - Koleksiyon bozuk veya salt okunur durumunda. Sorunu gidermek için ipucunu okuyun.
  • Turuncu - Koleksiyon kaynak kontrolün(source control) son versiyonu ile güncel değil.
  • Mavi - Koleksiyonda yerel kaydedilmemiş değişiklikler mevcut. Bu koleksiyonun yönlendiricileri takip edilmişse veya kaydetme/otomatik kaydetme başarısız olduysa ortaya çıkabilir.
  • Yeşil - Koleksiyon boş değil ve güncellenmiş.
  • Gri - Koleksiyon boş ve güncellenmiş.

Gelişmiş Asset İpuçları

Herhangi bir objenin statik koleksiyonları artık Content Browser'da ipucunun bir parçası olarak gösteriliyor.

attachment.php?attachmentid=48333&d=1437088900


Materyal Parametre Sürükleyicileri

attachment.php?attachmentid=48330&d=1437088632

Şimdi Scalar Parameter node'undaki parametre için bir geçerli aralık belirleyebilirsiniz.

attachment.php?attachmentid=48331&d=1437088644

Material Instance parametre değeri artık girdiğiniz değeri belirlenen aralığa sınırlayan bir sürükleyici verecek.

attachment.php?attachmentid=48332&d=1437088653

Hala istediğiniz değeri girebilirsiniz, bu özellik sadece sürükleyiciyi kısıtlayacaktır. Eğer materyal içinde bir değerin sınırlar dışına çıkmasını engellemek istiyorsanız Clamp node'unu kullanın.


Sesler İçin Özel Azaltma(attenuation) Eğrileri

Artık sesleri uzaklığa göre azaltmak için varolan algoritmaları kullanmak yerine kendi özel eğrilerinizi(curves) de tanımlayabilirsiniz.

Azaltma(attenuation) ayarlarında mesafe algoritmasını(Distance Algorithm) ATTENUATION_Custom olarak belirleyince özel eğri bölümü çıkacak. İster Content Browser içinde önceden hazırladığınız bir eğriyi atayabilir isterseniz Details panelinde yeni bir eğri hazırlayabilirsiniz.

attachment.php?attachmentid=48311&d=1437086701
Cevapla
#2
Ellerine kollarına sağlık abi Shy
Özelden sorulan Unreal Engine soruları cevaplanmayacaktır.
Cevapla
#3
Afiyet olsun!
Cevapla
 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  [ÖNEMLİ] Unreal Engine Türkiye - Yeni Tema Phyrexian 14 2,336 31-07-2016, Saat: 17:56
Son Yorum: cihatgöktepe
  Forum Bakımı & Kesinti (11 Aralık 2015) Phyrexian 0 1,309 11-12-2015, Saat: 17:01
Son Yorum: Phyrexian
  [ÖNEMLİ] Forum Bakımı & Kesinti (30 Ağustos 2015) Phyrexian 0 1,091 30-08-2015, Saat: 02:11
Son Yorum: Phyrexian
  [ÖNEMLİ] Forum Bakımı & Kesinti (12 Ağustos 2015) - GÜNCELLENDİ Phyrexian 14 2,256 20-08-2015, Saat: 23:27
Son Yorum: ClimbDown
  7/10/2015 Yeni Özellikler Jacky 0 700 12-07-2015, Saat: 06:46
Son Yorum: Jacky

Hızlı Menü:


Unreal Engine Türkiye

This forum is only for fans and support. It has nothing to do with Epic Games.

Bu site sadece fan ve destek amaçlıdır. Epic Games ile bir ilgisi yoktur.