Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Al event hakkında
#1
Merhaba .Direk soruya geçersek. Sabit bir düşman karakteri oluşturdum ama onun beni görmesini istediğim yer için bir tane trigger box gibi bişey oluşturmayı düşündüm.Yani box collision sınırını geçince düşman karakter beni görecek ve saldırmaya başlayacak oraya gelmedn görmeyecek. Trigger box için düşman controlleri nasıl yerleştireceğimi çözemedim yani begin overlap olduğunda player controlleri nasıl bağlamam gerek .  https://blueprintue.com/  buraya bir örnek oluştursanız da çözeceğimi umuyorum .
Ara
Cevapla
#2
(21-10-2020, Saat: 22:46)mariposaaaa Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Merhaba .Direk soruya geçersek. Sabit bir düşman karakteri oluşturdum ama onun beni görmesini istediğim yer için bir tane trigger box gibi bişey oluşturmayı düşündüm.Yani box collision sınırını geçince düşman karakter beni görecek ve saldırmaya başlayacak oraya gelmedn görmeyecek. Trigger box için düşman controlleri nasıl yerleştireceğimi çözemedim yani begin overlap olduğunda player controlleri nasıl bağlamam gerek .  https://blueprintue.com/  buraya bir örnek oluştursanız da çözeceğimi umuyorum .

Soruyu şöyle anladım: TriggerBox içinde AIController a nasıl ulaşacaksın bunu soruyorsun. Bu noktada şunu sormak gerek. Levelde bir sürü AIController karakterin var ve bunlar sen o trigger box a geldiğinde seni görüp tepki verecekler. Eğer böyleyse basit olan tarafını soruyorsun. Zor olan tarafı nasıl tepki verecekleri. Ben anladığıma göre cevap vereyim şimdilik. TriggerBox içinde OnActorOverlap vb. ya da buna benzer eventler var. Oradan itibaren aşağıda ki gibi bir sistem yaparsan leveldeki tüm AIController karakterlere ulaşmış olursun o anda. Aşağıdaki resimde en sağdaki arrayelement senin her bir aicontroller karakterini temsil ediyor. Oradan itibaren onlara ne yaptıracaksan yaptırabilirsin. Tabiki bütün enemy karakterlere AIController dan türemiş yeni bir controller vermen gerekli. Aşağıdaki resimdeki değişken olan AIContClass ta da bu yeni controller class ın olmalı. Karakterin oraya girdiğinde tüm karşı AIController düşmanlar bu kodla istediğini yapabilirler.

ay7z9b.png

Bağlamak böyle ama ne tepki verdireceksin o daha zor. Onunla sonra uğraşacaksın herhalde o yüzden şimdilik o konuya girmiyorum.
Kolay gelsin.
Ara
Cevapla
 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Actor component hakkında mrtcnaslnts 1 71 10-03-2024, Saat: 04:53
Son Yorum: leonscottkfm
  Enemy_BP'lerin Aynı Ortak Blueprinti kullanması hakkında serhatwxe 2 212 03-05-2023, Saat: 15:49
Son Yorum: serhatwxe
  [ACEMİ SORUSU] Replication Hakkında felixpatron12 9 466 14-04-2023, Saat: 15:49
Son Yorum: leonscottkfm
  Multiplayer Hakkında birkaç soru mrtcnaslnts 12 776 08-12-2022, Saat: 23:00
Son Yorum: mrtcnaslnts
  Child Actor Custom Event leonscottkfm 0 193 03-10-2022, Saat: 01:30
Son Yorum: leonscottkfm
Question Unreal Engine 5 ile kaldırılan EditableMesh Hakkında ewranus 0 236 28-09-2022, Saat: 12:33
Son Yorum: ewranus
  Replication event arka arkaya çalışma hızını hangi parametre ile arttırabilirim? jetboy_hrn1990 2 310 23-08-2022, Saat: 18:49
Son Yorum: jetboy_hrn1990
  Animasyon hakkında mrtcnaslnts 4 510 13-06-2022, Saat: 08:56
Son Yorum: erginegider
  NPC'lerin dükkana gelmesi hakkında dgnsparta 2 439 04-05-2022, Saat: 01:37
Son Yorum: dgnsparta
  [ACEMİ SORUSU] blueprintue.com kullanımı hakkında soru mertler48 6 1,202 09-08-2021, Saat: 13:26
Son Yorum: erginegider

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi

Unreal Engine Türkiye

This forum is community driven and supported by voluntary community members. It has nothing to do with Epic Games.

Bu site sadece destek amaçlıdır. Epic Games ile bir ilgisi yoktur.