Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ambient Occlusion (Normal map sorunu)
#1
Photo 
Merhabalar arkadaşlar.

Son bir kaç ay önce fark ettiğim bir AO tekniği var unreal'da. Bildiğim kadarıyla AO sadece köşeleri yakar ama unreal işin içine normal map'ları da eklemiş ve neden bilmiyorum ama bu beni rahatsız ediyor.

Aşağıdaki resimde görebileceğiniz gibi normal map'lar da Ambient Occlusion'a eklenmiş vaziyette ve bunun ne kadar iş yükü getirdiğini ve nasıl devre dışı bırakılacağını bilmiyorum. Substance designer'da Ambient Occlusion'ı kendi ellerimle yapıyorum ve unreal in bu şekilde normal haritasını Ambient Occlusion'a yakması doğrusu beni rahatsız ediyor.

QprgM3.png


Sorum şu:
Bu normal yorumunu nasıl çıkartırız?
Bu normal yorumu sisteme ne kadar iş yükü getiriyor?
Bu teknik beni rahatsız ediyor. Acaba yanlış mı düşünüyorum sizlerin yorumunu duymak isterim.

Teşekkürler.
Ara
Cevapla
#2
Sizin kullandığınız teknik SSAO(Screen Space Ambient Occlusion)(Sahne Uzayı Ortam Tıkanıklığı) yani doku(texture) içerisinde saklanan piksel görüntülerine göre AO(Ortam Kapanıklığı) işlemini yapıyor.

Unreal Engine SSAO dışında DFAO(Distance Field Ambient Occlusion)(Uzak Alan Ortam Tıkanıklığı) kullanır. Bu teknik hareket eden dinamik ışıklar için ortam tıkanıklığı yapar. Fakat bu teknik(DFAO) daha fazla performans kaybı yapar.

DFAO kullanmak için: https://docs.unrealengine.com/latest/INT...index.html

World Settings üzerinden Lightmap ayarlarını değiştirmek işinize yarayabilir. veya  Post Process Volume içerisindeki AO ayarlarını değiştirebilirsiniz.

50206-lightmassworldsettings.png
Cevapla
#3
Evet, bu konuyu açmadan önce forumda bu tekniği okudum ve denedim. Kapalı alanlarda hoşuma gitmedi ve dediğiniz gibi performans yiyor. İlginiz için teşekkürler.

Ayrıca sorabilir miyim. Sadece köşelerin etkilendiği bir Ao tekniği var mı unreal'da? Çünkü normallerin Ao ya eklenmesi materyali kirletiyor bence. Materyal için ben ao yapıyorum zaten ama köşeler hafif kararsa fena olmaz.
Ara
Cevapla
#4
PostProcess içerisindeki bazı değerleri değiştirmeyi deneyebilirsiniz veya Static Meshin "Shadow Cast" özelliğini devreden çıkartmayı deneyebilirsiniz.

Bir PostProcess örneği:

49250-ssao.png
Cevapla
 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Parlama Sorunu utkutez 2 259 06-08-2018, Saat: 22:29
Son Yorum: utkutez
  Sequence Renderda Video Materyal Çalışmama Sorunu halit_harun 1 593 14-06-2018, Saat: 06:22
Son Yorum: enoes241
  Işıklandırma sorunu ve Build Refik 9 657 03-02-2018, Saat: 13:57
Son Yorum: Ozzy
Photo Static Lighting Kötü Gölge Sorunu Trepidation 4 604 28-11-2017, Saat: 13:33
Son Yorum: Ozzy
  Occlusion Culling Sorunu. chn 9 749 04-11-2017, Saat: 18:05
Son Yorum: chn
Photo Bir yöne bakarken kendi kendine parlaklığın artması sorunu pyramind 2 458 03-09-2017, Saat: 15:14
Son Yorum: pyramind
Question Videoda antialising sorunu. oncosar 5 731 09-09-2016, Saat: 23:23
Son Yorum: oncosar
  Build sonrası kapanma sorunu. ugrysr 0 540 19-08-2016, Saat: 19:53
Son Yorum: ugrysr
  Render Sorunu burak 0 655 03-08-2016, Saat: 19:21
Son Yorum: burak
Photo Renk Sorunu guvengunes 4 866 15-03-2016, Saat: 14:45
Son Yorum: guvengunes

Hızlı Menü:


Unreal Engine Türkiye

This forum is only for fans and support. It has nothing to do with Epic Games.

Bu site sadece fan ve destek amaçlıdır. Epic Games ile bir ilgisi yoktur.