Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ACEMİ SORUSU Android Paketleme Sistemi
#1
Question 
Merhaba arkadaşlar, daha önce unity'de çalışıyorduk, şimdi unreal ile birlikte bu işi ilerletmek istediğimize karar verdik.
Öncelikle, çok merak ettiğim bir durum var ki, bize yabancı forumlarda ASTC export öneriliyor fakat çok uzun sürüyor bu işlem ve dosya boyutları da haddinden fazla. Doğru mu yapıyoruz, yanlış mı yapıyoruz pek anlamıyorum. Gereksiz pluginler var, hangisinin tam anlamıyla gerekli ve ya gereksiz olacağını anlamadığım eklentiler de var. Mesela shaderlama işlemini neredeyse her eylemde yapıyor program, neden her harekette böyle bi shaderlama olayı var anlamadım. Çok genel soruyorum ama gerçekten merak ettiğim sorular bunlar, yardımcı olacak bilgililerden tavsiye bekliyoruz.  Angel
Ara
Cevapla
#2
(02-07-2020, Saat: 01:35)Trissandom Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Merhaba arkadaşlar, daha önce unity'de çalışıyorduk, şimdi unreal ile birlikte bu işi ilerletmek istediğimize karar verdik.
Öncelikle, çok merak ettiğim bir durum var ki, bize yabancı forumlarda ASTC export öneriliyor fakat çok uzun sürüyor bu işlem ve dosya boyutları da haddinden fazla. Doğru mu yapıyoruz, yanlış mı yapıyoruz pek anlamıyorum. Gereksiz pluginler var, hangisinin tam anlamıyla gerekli ve ya gereksiz olacağını anlamadığım eklentiler de var. Mesela shaderlama işlemini neredeyse her eylemde yapıyor program, neden her harekette böyle bi shaderlama olayı var anlamadım. Çok genel soruyorum ama gerçekten merak ettiğim sorular bunlar, yardımcı olacak bilgililerden tavsiye bekliyoruz.  Angel

ASTC size en fazla 100~150+ cihaz desteği sağlar ancak paket boyutunu gereksiz şekilde arttırır, fayda/zarar hesabında zararlı çıkarsınız. ETC1 paketlemek fazlasıyla yeterlidir. 14k civarı cihaz desteği sağlarsınız ki bu da fazlasıyla yeterli. materyallerinizi parent materyaller üzerinden kullanırsanız shader ihtiyacı doğabilir ancak material instance şeklinde kullanırsanız shader ihtiyacı azalacaktır.

https://docs.unrealengine.com/en-US/Plat...index.html

Linkteki adımları aynen uygulayın ancak plugin kısmına bu kadar takılmayın. oyunu android için yapıyorsanız IOS pluginleri kapatın, IOS için yapıyorsanız android pluginleri kapatmanız yeterli

Kolay gelsin.
Ara
Cevapla
#3
(02-07-2020, Saat: 13:04)nonlinear Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  
(02-07-2020, Saat: 01:35)Trissandom Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Merhaba arkadaşlar, daha önce unity'de çalışıyorduk, şimdi unreal ile birlikte bu işi ilerletmek istediğimize karar verdik.
Öncelikle, çok merak ettiğim bir durum var ki, bize yabancı forumlarda ASTC export öneriliyor fakat çok uzun sürüyor bu işlem ve dosya boyutları da haddinden fazla. Doğru mu yapıyoruz, yanlış mı yapıyoruz pek anlamıyorum. Gereksiz pluginler var, hangisinin tam anlamıyla gerekli ve ya gereksiz olacağını anlamadığım eklentiler de var. Mesela shaderlama işlemini neredeyse her eylemde yapıyor program, neden her harekette böyle bi shaderlama olayı var anlamadım. Çok genel soruyorum ama gerçekten merak ettiğim sorular bunlar, yardımcı olacak bilgililerden tavsiye bekliyoruz.  Angel

ASTC size en fazla 100~150+ cihaz desteği sağlar ancak paket boyutunu gereksiz şekilde arttırır, fayda/zarar hesabında zararlı çıkarsınız. ETC1 paketlemek fazlasıyla yeterlidir. 14k civarı cihaz desteği sağlarsınız ki bu da fazlasıyla yeterli. materyallerinizi parent materyaller üzerinden kullanırsanız shader ihtiyacı doğabilir ancak material instance şeklinde kullanırsanız shader ihtiyacı azalacaktır.

https://docs.unrealengine.com/en-US/Plat...index.html

Linkteki adımları aynen uygulayın ancak plugin kısmına bu kadar takılmayın. oyunu android için yapıyorsanız IOS pluginleri kapatın, IOS için yapıyorsanız android pluginleri kapatmanız yeterli

Kolay gelsin.


Çok teşekkür ederiz, etc1 kullanacağız. Şimdilik geriye sadece bir sorum kalıyor o da şu; Diyelim ki elimizde yüksek çözünürlüklü bir texture paketi var, yani materialler 4K çözünürlüğe sahip, yüksek çözünürlük sebebiyle bazı mobil cihazlarda ağır çalışma riski olabilir mi ve bu çözünürlük değerlerini photoshop gibi programlara girmeden program içerisinden kalite düşürme imkanımız var mıdır?  Rolleyes

Düzenleme: Şu an farkettim format olarak bizde etc1 gözükmüyor fakat etc2 var, aralarındaki fark nedir acaba söyleyebilir misiniz.
Ara
Cevapla
#4
mobil oyunlarda 1k üzeri texture kullanmak size performans sıkıntısından başka birşey sağlamaz. Program içinden çözünürlüğü düşürme imkanınız var, Texture editore giriniz sağ üstte hemen başlarda compress seçeneği var. O kısma 1024 yazdığınız zaman (eğer texture 2x2 kuralına uygunsa yani 4096x4096 gibi) textureyi çözünürlük olarak düşürecek ve sıkıştırarak yer kazandırmış olacaktır. UE versiyonunuz 4.25 ise etc1 seçeneğinin neden olmadığını bilemiyorum çünnkü henüz indirmedim ancak alt sürümlerin tamamında bu seçenek mevcut.
Ara
Cevapla
#5
(04-07-2020, Saat: 17:50)nonlinear Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  mobil oyunlarda 1k üzeri texture kullanmak size performans sıkıntısından başka birşey sağlamaz. Program içinden çözünürlüğü düşürme imkanınız var, Texture editore giriniz sağ üstte hemen başlarda compress seçeneği var. O kısma 1024 yazdığınız zaman (eğer texture 2x2 kuralına uygunsa yani 4096x4096 gibi) textureyi çözünürlük olarak düşürecek ve sıkıştırarak yer kazandırmış olacaktır. UE versiyonunuz 4.25 ise etc1 seçeneğinin neden olmadığını bilemiyorum çünnkü henüz indirmedim ancak alt sürümlerin tamamında bu seçenek mevcut.

Çok teşekkür ederim bilgi paylaşımı için, var olun.
Ara
Cevapla
#6
bende bilmediğimden dolayı multi çıktı alıyordum Big Grin. teşekkürler
Ara
Cevapla
 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
Photo Android Paketleme Sorunu mrtcnaslnts 5 204 15-06-2020, Saat: 21:30
Son Yorum: leonscottkfm
  Android device profile ve Material Ozln61 0 241 15-05-2020, Saat: 22:17
Son Yorum: Ozln61
  Paketleme alleslugen1 5 297 13-05-2020, Saat: 15:02
Son Yorum: alleslugen1
  Paketleme Hatası :( alleslugen1 3 257 13-05-2020, Saat: 15:01
Son Yorum: alleslugen1
  [Mayıs 2020] Android için Unreal Engine 4.24 Paketleme Ayarları seckin 1 142 08-05-2020, Saat: 01:51
Son Yorum: muhammedsgrl
  Android/iOS için Banner, Geçiş, Ödüllü Admob Reklamları (Ücretsiz EasyAD Eklentisi) seckin 0 151 07-05-2020, Saat: 18:14
Son Yorum: seckin
Photo Widgetlar Android de çalışmıyor xrota 12 1,005 25-03-2020, Saat: 17:26
Son Yorum: xrota
  Android Kasma Sorunu kinglord34 1 291 28-01-2020, Saat: 19:15
Son Yorum: nonlinear
  Andoid için paketleme ve android bundle oluşturma hakkında yardım istemi nonlinear 11 975 21-12-2019, Saat: 20:09
Son Yorum: nonlinear
  Android Multiplayer leonscottkfm 1 709 29-08-2019, Saat: 00:24
Son Yorum: zoraki

Hızlı Menü:


Unreal Engine Türkiye

This forum is only for fans and support. It has nothing to do with Epic Games.

Bu site sadece fan ve destek amaçlıdır. Epic Games ile bir ilgisi yoktur.