Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Animasyon geçişleri problemi ve saldırırken yürümek.
#1
Ekran%2BG%25C3%25B6r%25C3%25BCnt%25C3%25...4%2529.pngBöyle bir saldırı animasyonu eklemeyi denedim ancak dört problemim var.
1-Yumruk atarken aynı zamanda ilerlemeye devam edebiliyorum ve çok saçma duruyor. Undecided
2-Yumruk attıktan sonraki tekrar idle animasyonuna geçiş çok ani oluyor.
3-İki kere veya daha fazla hızlıca tıkladığımda bir animasyon oynatılmadan diğerine geçiyor.
4-Hızlıca tıklama yaptığımda birinci vuruş animasyonu bitmeden ikinciyi oynatmaya çalışıyor ve animasyonlar hatalı oynuyor.
Şimdiden yardım edenlere teşekkürler.
BoşluğunYerlileri
Ara
Cevapla
#2
1. ve 3. sorularının cevabı

Tavsiyem animasyon kontrollerini Animation Blueprint üzerinden çözmen, karakter üzerinden animBP ye sadece bir variable değeri (senin oyun sistemine göre değişir ben genelde boolean kullanırım) göndererek animasyonları oynatman daha verimli olacaktır. Ayrıca combo animasyonlar için de Animation Montage kullanman işlerini kolaylaştırır. İlla karakter BP üzerinden yapacağım dersen, (ilk animasyon süresi düşük olan combolar için tık bekleme süresi 0,2~0,25 civarı yeterli ancak ilk animasyon süresi uzunsa o zaman yazılım değişir hatta başta söylediğim gibi animBP geçmen daha yerinde olur) link;

https://blueprintue.com/render/3sbsii5a" scrolling="no" allowfullscreen

2. sorunun cevabı ise kullandığın animasyon ile alakalı, sıralı animasyon kullanmadığın sürece yani, animasyon idle ile başlayıp idle ile bitmediği sürece geçişte problem yaşarsın, farklı animasyonları kombinlemek sonuç getirmeyecektir, eğer ki animasyonun sıralı olduğu halde bu şekilde bir sonuç elde ediyorsan, animasyon programına geri dönüp (animasyonu kendin hazırladıysan veya düzeltme yapmayı biliyorsan) animasyonun bitişi ile idle pozisyonuna dönüş arasındaki frame sayısını arttırman yeterli.

Kolay gelsin
Ara
Cevapla
#3
(28-12-2019, Saat: 17:32)nonlinear Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  1. ve 3. sorularının cevabı

Tavsiyem animasyon kontrollerini Animation Blueprint üzerinden çözmen, karakter üzerinden animBP ye sadece bir variable değeri (senin oyun sistemine göre değişir ben genelde boolean kullanırım) göndererek animasyonları oynatman daha verimli olacaktır. Ayrıca combo animasyonlar için de Animation Montage kullanman işlerini kolaylaştırır. İlla karakter BP üzerinden yapacağım dersen, (ilk animasyon süresi düşük olan combolar için tık bekleme süresi 0,2~0,25 civarı yeterli ancak ilk animasyon süresi uzunsa o zaman yazılım değişir hatta başta söylediğim gibi animBP geçmen daha yerinde olur) link;

https://blueprintue.com/render/3sbsii5a" scrolling="no" allowfullscreen

2. sorunun cevabı ise kullandığın animasyon ile alakalı, sıralı animasyon kullanmadığın sürece yani, animasyon idle ile başlayıp idle ile bitmediği sürece geçişte problem yaşarsın, farklı animasyonları kombinlemek sonuç getirmeyecektir, eğer ki animasyonun sıralı olduğu halde bu şekilde bir sonuç elde ediyorsan, animasyon programına geri dönüp (animasyonu kendin hazırladıysan veya düzeltme yapmayı biliyorsan) animasyonun bitişi ile idle pozisyonuna dönüş arasındaki frame sayısını arttırman yeterli.

Kolay gelsin

2. problemi çözdüm hocam 1. ve 3. için de dediklerinizi deneyeceğim.
BoşluğunYerlileri
Ara
Cevapla
#4
(28-12-2019, Saat: 18:40)ceri Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  
(28-12-2019, Saat: 17:32)nonlinear Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  1. ve 3. sorularının cevabı

Tavsiyem animasyon kontrollerini Animation Blueprint üzerinden çözmen, karakter üzerinden animBP ye sadece bir variable değeri (senin oyun sistemine göre değişir ben genelde boolean kullanırım) göndererek animasyonları oynatman daha verimli olacaktır. Ayrıca combo animasyonlar için de Animation Montage kullanman işlerini kolaylaştırır. İlla karakter BP üzerinden yapacağım dersen, (ilk animasyon süresi düşük olan combolar için tık bekleme süresi 0,2~0,25 civarı yeterli ancak ilk animasyon süresi uzunsa o zaman yazılım değişir hatta başta söylediğim gibi animBP geçmen daha yerinde olur) link;

https://blueprintue.com/render/3sbsii5a" scrolling="no" allowfullscreen

2. sorunun cevabı ise kullandığın animasyon ile alakalı, sıralı animasyon kullanmadığın sürece yani, animasyon idle ile başlayıp idle ile bitmediği sürece geçişte problem yaşarsın, farklı animasyonları kombinlemek sonuç getirmeyecektir, eğer ki animasyonun sıralı olduğu halde bu şekilde bir sonuç elde ediyorsan, animasyon programına geri dönüp (animasyonu kendin hazırladıysan veya düzeltme yapmayı biliyorsan) animasyonun bitişi ile idle pozisyonuna dönüş arasındaki frame sayısını arttırman yeterli.

Kolay gelsin

2. problemi çözdüm hocam 1. ve 3. için de dediklerinizi deneyeceğim.

verdiğim blueprintue.com linki çalışıyor değil mi? liste dışı ekledim çünkü siteye
Ara
Cevapla
#5
(28-12-2019, Saat: 19:38)nonlinear Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  
(28-12-2019, Saat: 18:40)ceri Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  2. problemi çözdüm hocam 1. ve 3. için de dediklerinizi deneyeceğim.

verdiğim blueprintue.com linki çalışıyor değil mi? liste dışı ekledim çünkü
linkte sorun yok hocam.
BoşluğunYerlileri
Ara
Cevapla
#6
Bu arada 4. sorunun cevabı da aynı linkte, kafana yatmayan neden burası şurası böyle gibi bir soru işareti kalırsa kafanda haber ver ayrıca detaylı açıklarım
Ara
Cevapla
#7
Photo 
(28-12-2019, Saat: 21:18)nonlinear Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Bu arada 4. sorunun cevabı da aynı linkte, kafana yatmayan neden burası şurası böyle gibi bir soru işareti kalırsa kafanda haber ver ayrıca detaylı açıklarım

Hocam baştan farklı animasyonlar ile yeni bir blueprint yapayım dedim ama bu sefer de ileri yürürken ve sağa giderken animasyon devereye girmiyor ama geri ve sola giderken devreye giriyor. Resimler burada hocam şimdiden teşekkürler. Tongue
Ekran%2BG%25C3%25B6r%25C3%25BCnt%25C3%25...8%2529.pngEkran%2BG%25C3%25B6r%25C3%25BCnt%25C3%25...7%2529.pngEkran%2BG%25C3%25B6r%25C3%25BCnt%25C3%25...6%2529.png
BoşluğunYerlileri
Ara
Cevapla
#8
Karakterin hareket sistemi 2 boyutludur, ileri geri sağ sol, bu 2 boyutlu gördüğümüz vektör de üstten veya alltan 90 derece ile bakıldığında geçerlidir, neden lafı uzatıyorum olayın mantığını anlamakta önemli :Smile  XY vektörlerini 90 derece açıyla gördüğün tek açı Z dir dolayısıyla karakter BP de get control rotation -> break vector dedikten sonra yalnızca Z vectörünü bağlaman gerekir. Zaten düz mantık break vektor - make vector yaptığında herşeyi bağlarsan zaten bu direk bağlantı demek break-make gereksinimi yok :Smile 

Karakter bazlı oyun henüz hiç yapmadım ama AnimBP de Velocity ve Rotation ı pawn ownerdan değil de GoatmanBP den çekmen daha doğru gözüküyor bana onları da değiştirip tekrar bak duruma göre yaz tekrar dostum. %100 şu sebepten oluyor diyemedim şu an
Ara
Cevapla
#9
(29-12-2019, Saat: 23:51)nonlinear Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Karakterin hareket sistemi 2 boyutludur, ileri geri sağ sol, bu 2 boyutlu gördüğümüz vektör de üstten veya alltan 90 derece ile bakıldığında geçerlidir, neden lafı uzatıyorum olayın mantığını anlamakta önemli :Smile  XY vektörlerini 90 derece açıyla gördüğün tek açı Z dir dolayısıyla karakter BP de get control rotation -> break vector dedikten sonra yalnızca Z vectörünü bağlaman gerekir. Zaten düz mantık break vektor - make vector yaptığında herşeyi bağlarsan zaten bu direk bağlantı demek break-make gereksinimi yok :Smile 

Karakter bazlı oyun henüz hiç yapmadım ama AnimBP de Velocity ve Rotation ı pawn ownerdan değil de GoatmanBP den çekmen daha doğru gözüküyor bana onları da değiştirip tekrar bak duruma göre yaz tekrar dostum. %100 şu sebepten oluyor diyemedim şu an

Hocam birkaç gündür uğraşıyorum üzerinde herşeyi denedim. Nerede hata yaptım diye bakıyorum herşey düzgün görünüyor ama olmuyordu. Şimdi farkettim ki animationBP'de set yön yaparken float değerini calculate directiona bağlayacağım yerde vectorlengthsquared'a bağlamışım.
Şu basit dikkatsizlik benim kaç saatimi aldı. Confused Sizi de çok uğraştırdım kusura bakmayın çok teşekkürler.
BoşluğunYerlileri
Ara
Cevapla
 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
Music [ACEMİ SORUSU] Yukarı aşağı bakma problemi ceri 2 280 30-07-2020, Saat: 12:39
Son Yorum: EgaTa
  Collision Problemi leonscottkfm 3 84 18-07-2020, Saat: 18:13
Son Yorum: muhammedsgrl
  Animasyon geçiş Emirhan Altaş 9 295 12-06-2020, Saat: 21:01
Son Yorum: Emirhan Altaş
  Steam Problemi TR26SkyWalker26TR 7 278 06-05-2020, Saat: 15:19
Son Yorum: TR26SkyWalker26TR
  FPS oyunlardaki animasyon geçişlerinin yumuşak olması serhatwxe 4 279 18-03-2020, Saat: 19:03
Son Yorum: serhatwxe
  Yer değiştirme animasyonlarında animasyon mesafesini kullanma. ceri 11 696 21-02-2020, Saat: 03:30
Son Yorum: nonlinear
  Video Problemi leonscottkfm 10 738 13-09-2019, Saat: 00:13
Son Yorum: Phyrexian
  Replicaton Problemi leonscottkfm 2 298 12-09-2019, Saat: 18:52
Son Yorum: zoraki
  MySql baglantı problemi murakadir12 2 616 21-02-2018, Saat: 10:12
Son Yorum: gameplayer
  Animasyon İmportlayamama SGames 5 730 20-01-2018, Saat: 16:12
Son Yorum: Ozzy

Hızlı Menü:


Unreal Engine Türkiye

This forum is only for fans and support. It has nothing to do with Epic Games.

Bu site sadece fan ve destek amaçlıdır. Epic Games ile bir ilgisi yoktur.