Unreal Engine Türkiye | Topluluk

Orjinalini görmek için tıklayınız: Gereksiz yere düşük fps almak!
Şu anda (Arşiv) modunu görüntülemektesiniz. Orjinal Sürümü Görüntüle internal link
Arkadaşlar benim sistemim i7 8700 + 16gb 3000mhz ram + Msi RTX 2060 Gaming Z var. Ve oyunumda ağaçlık yerde ekran kartını %40 kullanıyor ve 38-40 fps alıyorum. GPU kullanımını nasıl artırabilirim? Darboğaz kesinlikle yok çünkü işlemci %30 kullanılıyor. Gpu kullanım sınırını editörden nasıl kaldırabilirim?
(10-09-2019, Saat: 17:35)mcYaralı Adlı Kullanıcıdan Alıntı: [ -> ]Arkadaşlar benim sistemim i7 8700 + 16gb 3000mhz ram + Msi RTX 2060 Gaming Z var. Ve oyunumda ağaçlık yerde ekran kartını %40 kullanıyor ve 38-40 fps alıyorum. GPU kullanımını nasıl artırabilirim? Darboğaz kesinlikle yok çünkü işlemci %30 kullanılıyor. Gpu kullanım sınırını editörden nasıl kaldırabilirim?

  İşlemci çekirdeklerini aktif ettiniz mi..? Overclock yapmanız gerek ama overclock fazla önermem. Aşırı fazlaya kaçarsanız parçaları yakabilirsiniz, böylece elinizdeki pc den de olmuş olursunuz. Smile
Ayrıca eyer forest spawn sayısı fazlaysa düşük fps almanız anormal değil normaldir.
(10-09-2019, Saat: 17:35)mcYaralı Adlı Kullanıcıdan Alıntı: [ -> ]Arkadaşlar benim sistemim i7 8700 + 16gb 3000mhz ram + Msi RTX 2060 Gaming Z var. Ve oyunumda ağaçlık yerde ekran kartını %40 kullanıyor ve 38-40 fps alıyorum. GPU kullanımını nasıl artırabilirim? Darboğaz kesinlikle yok çünkü işlemci %30 kullanılıyor. Gpu kullanım sınırını editörden nasıl kaldırabilirim?

Bende de rx590 var bir kısma boyuna ağaç döşedim fps düştü lod ayarları falan yapmak gerek galiba .Instance diye bir ayar var onu yapınca fps düşüşü ortadan kalkıyor. Instanced static meshes kullanarak 500bin tane parlayan küp yapmıştım fps düşüşü olmamıştı. Ama ağaçlarda o ayar otomatik var diye biliyorum ama yinede düşüyor fps.
Şayet siz modellerinize load modelleri yüklemediyseniz, oto load olmaz. Sadece belli bir mesafeden sonra modelniz görünmez olur. Her mesafede load 0 olması, fps artışına çok büyük oranda katkısı var.
(12-09-2019, Saat: 18:21)zoraki Adlı Kullanıcıdan Alıntı: [ -> ]Şayet siz modellerinize load modelleri yüklemediyseniz, oto load olmaz. Sadece belli bir mesafeden sonra modelniz görünmez olur. Her mesafede load 0 olması, fps artışına çok büyük oranda katkısı var.

Şimdi dostum birincisi benim işlemcim OC edilemiyor ve ikincisi ise ekran kartını OC ettim ve en fazla %60 kullanıldı. Birde bu load olayı nedir onu anlamadım bir açıklarsanız sevinirim. Şu an benim istediğim fps'imin artması. Bu load olayı nedir onu özellikle anlatırsanız çok iyi olur.
(12-09-2019, Saat: 22:05)mcYaralı Adlı Kullanıcıdan Alıntı: [ -> ]
(12-09-2019, Saat: 18:21)zoraki Adlı Kullanıcıdan Alıntı: [ -> ]Şayet siz modellerinize load modelleri yüklemediyseniz, oto load olmaz. Sadece belli bir mesafeden sonra modelniz görünmez olur. Her mesafede load 0 olması, fps artışına çok büyük oranda katkısı var.

Şimdi dostum birincisi benim işlemcim OC edilemiyor ve ikincisi ise ekran kartını OC ettim ve en fazla %60 kullanıldı. Birde bu load olayı nedir onu anlamadım bir açıklarsanız sevinirim. Şu an benim istediğim fps'imin artması. Bu load olayı nedir onu özellikle anlatırsanız çok iyi olur.
 
Load olayı 3d modellerin poligon sayılarının azalma artma olayıdır. Mesela; 3d modelin normal poli sayısı 5000 diyelim, (Bu poli sayılarını belirlemek için programlar, networkte var.) mesela opjenin karaktere olan uzaklığı 0m ve 10 m arasında 5000 poli ise, 100m ile 200m arasında 500 poli sayısına düşürerek detay kalitesini düşürüyor. Böylece avantaj sağlıyor. Load ayarlarındaki (Load0, load1, load3 )  poli sayıları düşürülmüş modelleri ekleyebiliyorsunuz. Daha ayrıntılı bir şekilde ue4 documasyonlarında olması lazım.
(12-09-2019, Saat: 23:46)zoraki Adlı Kullanıcıdan Alıntı: [ -> ]
(12-09-2019, Saat: 22:05)mcYaralı Adlı Kullanıcıdan Alıntı: [ -> ]Şimdi dostum birincisi benim işlemcim OC edilemiyor ve ikincisi ise ekran kartını OC ettim ve en fazla %60 kullanıldı. Birde bu load olayı nedir onu anlamadım bir açıklarsanız sevinirim. Şu an benim istediğim fps'imin artması. Bu load olayı nedir onu özellikle anlatırsanız çok iyi olur.
 
Load olayı 3d modellerin poligon sayılarının azalma artma olayıdır. Mesela; 3d modelin normal poli sayısı 5000 diyelim, (Bu poli sayılarını belirlemek için programlar, networkte var.) mesela opjenin karaktere olan uzaklığı 0m ve 10 m arasında 5000 poli ise, 100m ile 200m arasında 500 poli sayısına düşürerek detay kalitesini düşürüyor. Böylece avantaj sağlıyor. Load ayarlarındaki (Load0, load1, load3 )  poli sayıları düşürülmüş modelleri ekleyebiliyorsunuz. Daha ayrıntılı bir şekilde ue4 documasyonlarında olması lazım.

Bunu unreal engine 4 üzerinden mi yapıcaz yoksa modelleme programından mı? Çünkü benim modeller aşırı polygonlu sanırsam ve çok fazla fps düşürüyor. Modelleme programı kullanmayı bilmiyorum bu yüzden birşey de yapamıyorum. Nasıl bir konuya bakmamı yazarsanız bende yapmak istiyorum. Umarım unreal engine 4 üzerinden yapılıyordur.
(13-09-2019, Saat: 18:07)mcYaralı Adlı Kullanıcıdan Alıntı: [ -> ]
(12-09-2019, Saat: 23:46)zoraki Adlı Kullanıcıdan Alıntı: [ -> ] 
Load olayı 3d modellerin poligon sayılarının azalma artma olayıdır. Mesela; 3d modelin normal poli sayısı 5000 diyelim, (Bu poli sayılarını belirlemek için programlar, networkte var.) mesela opjenin karaktere olan uzaklığı 0m ve 10 m arasında 5000 poli ise, 100m ile 200m arasında 500 poli sayısına düşürerek detay kalitesini düşürüyor. Böylece avantaj sağlıyor. Load ayarlarındaki (Load0, load1, load3 )  poli sayıları düşürülmüş modelleri ekleyebiliyorsunuz. Daha ayrıntılı bir şekilde ue4 documasyonlarında olması lazım.

Bunu unreal engine 4 üzerinden mi yapıcaz yoksa modelleme programından mı? Çünkü benim modeller aşırı polygonlu sanırsam ve çok fazla fps düşürüyor. Modelleme programı kullanmayı bilmiyorum bu yüzden birşey de yapamıyorum. Nasıl bir konuya bakmamı yazarsanız bende yapmak istiyorum. Umarım unreal engine 4 üzerinden yapılıyordur.

Mantis plygon editor veya 3d max gibi programlar sayesinde, nesnelerinizin köşe sayılarını azaltabilirsiniz. Maalesef Ue4 böyle bir özellik bizlere tanımıyor. Çünkü bununla ilgili birçok program var zaten. Ue4 de sadece mesafeye göre load ayarını yapabiliyorsunuz. 
(https://forums.unrealengine.com/communit...imize-tool)

Ue4 sayfasında bulunan fbx açık boru hattı ders başlığı size yeterince optimizasyon konusunda bilgi verecektir. Üşenmeden okumalısınız. 
(https://docs.unrealengine.com/en-US/Engi...index.html)
Direk köşe sayılarını azaltmak istiyorum diyorsanız da;
Dkümasyona göz atın (FBX Statik Hasır Boru Hattı) ardından
Load ayarı ile ilgili dokümasyonu okuyunuz. (https://docs.unrealengine.com/en-US/Engi...index.html)
Bunlar oldukça faydalı bilgidir. Her oyun geliştiren veya uğraşmaya çalışan kişilerin bilmesi gereken şeyler diye düşünüyorum.
(13-09-2019, Saat: 23:22)zoraki Adlı Kullanıcıdan Alıntı: [ -> ]
(13-09-2019, Saat: 18:07)mcYaralı Adlı Kullanıcıdan Alıntı: [ -> ]Bunu unreal engine 4 üzerinden mi yapıcaz yoksa modelleme programından mı? Çünkü benim modeller aşırı polygonlu sanırsam ve çok fazla fps düşürüyor. Modelleme programı kullanmayı bilmiyorum bu yüzden birşey de yapamıyorum. Nasıl bir konuya bakmamı yazarsanız bende yapmak istiyorum. Umarım unreal engine 4 üzerinden yapılıyordur.

Mantis plygon editor veya 3d max gibi programlar sayesinde, nesnelerinizin köşe sayılarını azaltabilirsiniz. Maalesef Ue4 böyle bir özellik bizlere tanımıyor. Çünkü bununla ilgili birçok program var zaten. Ue4 de sadece mesafeye göre load ayarını yapabiliyorsunuz. 
(https://forums.unrealengine.com/communit...imize-tool)

Ue4 sayfasında bulunan fbx açık boru hattı ders başlığı size yeterince optimizasyon konusunda bilgi verecektir. Üşenmeden okumalısınız. 
(https://docs.unrealengine.com/en-US/Engi...index.html)
Direk köşe sayılarını azaltmak istiyorum diyorsanız da;
Dkümasyona göz atın (FBX Statik Hasır Boru Hattı) ardından
Load ayarı ile ilgili dokümasyonu okuyunuz. (https://docs.unrealengine.com/en-US/Engi...index.html)
Bunlar oldukça faydalı bilgidir. Her oyun geliştiren veya uğraşmaya çalışan kişilerin bilmesi gereken şeyler diye düşünüyorum.

Tamam teşekkür ederim.