Unreal Engine Türkiye | Topluluk

Orjinalini görmek için tıklayınız: Static mesh üzerinde belli materyale foilage yapmak?
Şu anda (Arşiv) modunu görüntülemektesiniz. Orjinal Sürümü Görüntüle internal link
Merhabalar

3dsmax üzerinde modelini oluşturduğum bir alanda çim materyali üzerine foilage ile 3d görüntü kazandırmak istiyorum ancak bunu bütün materyallere uyguluyor. Çözümünü araştırdığımda landscape üzerinde uygulanan örneklerini gördüm ancak static mesh üzerinde başaramadım

Yardımcı olursanız sevinirim

Görselde daha detaylı inceleyebilirsiniz
https://imgyukle.com/i/kkCZZY
Screenshot_1.png

Görselde göreceğin üzere filter üzerinden sadece static mesh i seçerek paint modta fırça alanını daraltarak sadece boyamak istediğin alana foliage atabilirsin, sadece material üzerinden auto foliage sistemi static meshler için geçerli değildir.
Peki materyal değil de seçili bir mesh üzerinde bu işlemi gerçekleştirebilir miyiz acaba? Denemelerimde foilageyi yine bütün meshlere uyguluyor
fırça alanını daraltmanı tavsiye etmemin sebebi de tam olarak bu idi :Smile  sadece şu mesh için boya gibi bir seçenek görmedim duymadım, üzgünüm
Boyama konusu çok zor olduğu içindi aslında çözüm arayışım  Wink napalım o zaman bolca vakit geçiricez projelye  Wink
Sorunun çözümünü buldum sizinle de paylaşmak istedim. Paylaşacağım ilgili video üzerinde de bununla ilgili çözüm anlatılıyor. Collision settings ayarlarında çimi üzerine uygulamak istemediğiniz meshler için overlap all uyguladığınızda o static meshler hariç tutuluyor.

https://www.youtube.com/watch?v=bA31sJka6gU&t=915s

İlginiz için tekrar teşekkür ederim Smile
biraz uzun yoldan çözüm olsa da mantıklıymış, paylaşım için teşekkürler