Unreal Engine Türkiye | Topluluk

Orjinalini görmek için tıklayınız: Merhaba gençler
Şu anda (Arşiv) modunu görüntülemektesiniz. Orjinal Sürümü Görüntüle internal link
Sayfalar: 1 2 3
Merhaba gençler, yeniyim.

Standart lise son sınıf öğrencisiyim. Hevesli ve meraklıyımdır. Neyse benim hakkımda bu kadar yeterli. Konuya geçelim. Şimdi ben bu oyun yapma olayını 1-2 yıldır istekle, hevesle istememe rağmen bir türlü elim olmadı, başlayamadım. Nihayet biraz elim oluyor şu günler, bari şimdi başlayayım dedim.

Dediğim gibi 1-2 yıldır oyun motoru, framework vs. arayışındayım. Aslında buldum diyebilirim. LibGDX framework'ü. Harika bir şey aslında bilene. Ancak ne bileyim, geçenlerde YouTube'da karşıma çıkan bir oyun traileri (şu) beni 3D oyun yapımında acayip heveslendirdi. Sonra dedim kendi kendime bırak 2D'yi millet neler yapıyor falan. Herneyse, o videodaki oyun demosunun CryEngine ile yapıldığını gördüm. Hemen çektim torrentten ama olmadı, çalışmıyor program. Dedim madem Unreal Engine 4 var onu deniyim. Onu da yükledim anasını satayım. Bir ton da döküman çektim Udemy'den. Dolu dolu PC şuan. 

Herneyse, şimdi asıl sorun kafam karıştı. Aslında CryEngine Unreal'dan daha gelişmiş gözüküyor, demoları, trailerları insanı adeta büyülüyor. Şimdi benim kafa karışıklığımın sebebi bu ikisinin arasında kalmam. Diyeceksiniz niye Unity bunlara dahil değil? Aslına bakarsanız bende bilmiyorum ama Unity hiç profesyonel durmuyor ve performansı da bi' o kadar kötü diye okumuştum (mobil için). 

Yani evet, bu ikisi arasında kaldım. CryEngine'yi açamıyorum, niye arada kalıyorum bilemiyorum (şizofren misin kardeşim dediğiniz duyar gibiyim). Ama bi' yolla açarım ya. Olmadı bi' format çakar tekrar denerim. 

Evet gençler durum böyle. Başka bir konuya gelecek olursak benim bir motorda aradığım, daha doğrusu bir oyunda aradığım özellikler:
Performans > Boyut > Grafikler ve diğer ıvır zıvır

Motor bakımından ise, 
Kullanım > Gelişmişlik > vs.

Böyle. Size hangisi benim gereksinimlerimi tam kapsıyor? Veya başka tür motorlardan ne önerirsiniz?

Bu böyle uzar gider. Neyse şimdilik yeter. Cevaplarınızı bekliyorum. 
Cümleten iyi akşamlar.
Öncelikle,

Neden kendine "Standart" sıfatını veriyorsun?

O oyunu yapanların senden benden bir fazlası mı var?

Motor hakkında sorularına gelecek olursak;

Kullanım kolaylığı;

Unity > Unreal > CryEngine

Grafik olarak Unreal ileride ve ücretsiz,torrent vs. yasal olmayan şeylere gerek yok.

Performans sana bağlı,ben hdd ile 4 saniyede load olan oyun yaptım,çalışınca oluyor yani Smile

Best oyun motoruna hoş geldin,firmanın adı Epic Games,ne bekliyordun Smile
(07-12-2015, Saat: 22:04)SoloWarrior Adlı Kullanıcıdan Alıntı: [ -> ]Öncelikle,

Neden kendine "Standart" sıfatını veriyorsun?

O oyunu yapanların senden benden bir fazlası mı var?

Motor hakkında sorularına gelecek olursak;

Kullanım kolaylığı;

Unity > Unreal > CryEngine
(Basit projeler için)>(Profesyonel projeler)>(Profesyonel projeler)

Yok kardeşim yanlış anladın, standarttan kastım bildiğin lise öğrencisi işte. Oyun yapanlarla yada geliştiricilerle kıyaslamıyorum. :Smile
UE4'ü başlangıç için öneriyor musun? Ne kadar sürede kavrarım? Gerçi bu bana bağlı ama. Sen ortalama bir süre verebilir misin?
(07-12-2015, Saat: 22:08)Stryde Adlı Kullanıcıdan Alıntı: [ -> ]
(07-12-2015, Saat: 22:04)SoloWarrior Adlı Kullanıcıdan Alıntı: [ -> ]Öncelikle,

Neden kendine "Standart" sıfatını veriyorsun?

O oyunu yapanların senden benden bir fazlası mı var?

Motor hakkında sorularına gelecek olursak;

Kullanım kolaylığı;

Unity > Unreal > CryEngine
(Basit projeler için)>(Profesyonel projeler)>(Profesyonel projeler)

Yok kardeşim yanlış anladın, standarttan kastım bildiğin lise öğrencisi işte. Oyun yapanlarla yada geliştiricilerle kıyaslamıyorum. :Smile
UE4'ü başlangıç için öneriyor musun? Ne kadar sürede kavrarım? Gerçi bu bana bağlı ama. Sen ortalama bir süre verebilir misin?
Tamam,birşeyleri merak etmen yeterli,düşünüyorsan standart değilsin.

Bu konuda anlaştık sayıyorum. Smile

Unity ile başllayıp unreal engine kullanmak gibi bir düşüncen olmasın,kod yapısı tamamen farklı.

Hiç bulaşma derim.

Bunun dışında temel oyun terimleri (texture,mesh vs.) öğrenmen yararına olacaktır.

Unreal engine için ilk başlarda kod bilgisine gerek yok,blueprint üzerinden rahatlıkla istediğin projeyi yapabilirsin.

İlerleyen zamanlarda c++ öğrenirsin.

Kavrama süresi sana bağlı,motoru sana eziyet etmeden kullandırtacak bir bilgisayarın varsa 1 ayda temel olayları kavrarsın diye düşünüyorum.

1 ay süre içerisinde "o neden oraya bağlanıyor" deyip ekrana bakacağın zamanlar bir hayli çok olacak Big Grin
(07-12-2015, Saat: 22:16)SoloWarrior Adlı Kullanıcıdan Alıntı: [ -> ]
(07-12-2015, Saat: 22:08)Stryde Adlı Kullanıcıdan Alıntı: [ -> ]Yok kardeşim yanlış anladın, standarttan kastım bildiğin lise öğrencisi işte. Oyun yapanlarla yada geliştiricilerle kıyaslamıyorum. :Smile
UE4'ü başlangıç için öneriyor musun? Ne kadar sürede kavrarım? Gerçi bu bana bağlı ama. Sen ortalama bir süre verebilir misin?
Tamam,birşeyleri merak etmen yeterli,düşünüyorsan standart değilsin.

Bu konuda anlaştık sayıyorum. Smile

Unity ile başllayıp unreal engine kullanmak gibi bir düşüncen olmasın,kod yapısı tamamen farklı.

Hiç bulaşma derim.

Bunun dışında temel oyun terimleri (texture,mesh vs.) öğrenmen yararına olacaktır.

Unreal engine için ilk başlarda kod bilgisine gerek yok,blueprint üzerinden rahatlıkla istediğin projeyi yapabilirsin.

İlerleyen zamanlarda c++ öğrenirsin.

Kavrama süresi sana bağlı,motoru sana eziyet etmeden kullandırtacak bir bilgisayarın varsa 1 ayda temel olayları kavrarsın diye düşünüyorum.

1 ay süre içerisinde "o neden oraya bağlanıyor" deyip ekrana bakacağın zamanlar bir hayli çok olacak Big Grin
Cevabın için teşekkür ederim kardeşim. Zaten Unity'e bulaşmak hiç istemiyordum :Smile Temel oyun terimlerini geçen 2 yılda öğrendim, tutoriallar olsun, bazı dökümanlar olsun, gördüm. 3D modelleme bilmiyorum bir tek desem olur. 

Evet, dediğin gibi Unreal'da Blueprint olayı varmış. Sanırım o büyük kolaylık sağlıyor. Ve yine dediğin gibi, hep o "nedenler" beni çıldırtıyor. Ne videolarda ne de dökümanlarda, neden onun yapıldığını açıklamıyorlar, sonra konu havada kalıyor. En sevmediğim durum bu. O yüzden kurslar var sanırım :Big Grin

Unreal diyorsun yani. Peki boyutlar nasıl? Benim için mobil 1., steam 2. durumda. Basit bir oyun için 20-30MB çıktı almak istemiyorum.
(07-12-2015, Saat: 22:33)Stryde Adlı Kullanıcıdan Alıntı: [ -> ]
(07-12-2015, Saat: 22:16)SoloWarrior Adlı Kullanıcıdan Alıntı: [ -> ]Tamam,birşeyleri merak etmen yeterli,düşünüyorsan standart değilsin.

Bu konuda anlaştık sayıyorum. Smile

Unity ile başllayıp unreal engine kullanmak gibi bir düşüncen olmasın,kod yapısı tamamen farklı.

Hiç bulaşma derim.

Bunun dışında temel oyun terimleri (texture,mesh vs.) öğrenmen yararına olacaktır.

Unreal engine için ilk başlarda kod bilgisine gerek yok,blueprint üzerinden rahatlıkla istediğin projeyi yapabilirsin.

İlerleyen zamanlarda c++ öğrenirsin.

Kavrama süresi sana bağlı,motoru sana eziyet etmeden kullandırtacak bir bilgisayarın varsa 1 ayda temel olayları kavrarsın diye düşünüyorum.

1 ay süre içerisinde "o neden oraya bağlanıyor" deyip ekrana bakacağın zamanlar bir hayli çok olacak Big Grin
Cevabın için teşekkür ederim kardeşim. Zaten Unity'e bulaşmak hiç istemiyordum :Smile Temel oyun terimlerini geçen 2 yılda öğrendim, tutoriallar olsun, bazı dökümanlar olsun, gördüm. 3D modelleme bilmiyorum bir tek desem olur. 

Evet, dediğin gibi Unreal'da Blueprint olayı varmış. Sanırım o büyük kolaylık sağlıyor. Ve yine dediğin gibi, hep o "nedenler" beni çıldırtıyor. Ne videolarda ne de dökümanlarda, neden onun yapıldığını açıklamıyorlar, sonra konu havada kalıyor. En sevmediğim durum bu. O yüzden kurslar var sanırım :Big Grin

Unreal diyorsun yani. Peki boyutlar nasıl? Benim için mobil 1., steam 2. durumda. Basit bir oyun için 20-30MB çıktı almak istemiyorum.

Hayır,o konular havada kalmıyor,zamanla herşey yerine oturuyor.

Kurcalaman lazım.

Motorun kendisi 5gb (Kurulduktan sonra 14-16 gb arası birşey oluyor.)

Unreal ile mobil oyun düşünüyorsan şimdiden vazgeçebilirsin Smile

Yapacağın masaüstü oyunda ise yapacağın optimizasyona bağlı.

Oyunun hiç görünmeyen yerine 2k texture koyarsan Gta V'yi yakalarsın bence Smile
Kötü kasan bilgisayarla 1 haftamı aldı motoru çözmek.Bu süre senin ne kadar kurcaladığınla ilgili.Merakınla ilgili.
Öylesine geçici hevesse bidaha düşün derim.
(07-12-2015, Saat: 22:48)TornadoTT Adlı Kullanıcıdan Alıntı: [ -> ]Kötü kasan bilgisayarla 1 haftamı aldı motoru çözmek.Bu süre senin ne kadar kurcaladığınla ilgili.Merakınla ilgili.
Öylesine geçici hevesse bidaha düşün derim.

Kurcalamayı severim. Çözerim kısa sürede diye düşünüyorum. Şimdilik hevesim tam. Umarım devamı gelir ve kesilmez...
Cryengine kullanmasını bilirsen harikalar yaratabileceğin bir oyun motoru(Crysis 3'ü bilirsin zaten, üzerinden 2 sene geçti, oynayış ve grafikler hala muazzam geliyor insana); ama Crytek'in "Alın işte bu bizim kullandığımız oyun motoru, canı isteyen basar parasını kullanır" kafası yüzünden fazla tercih edilmiyor. Ayrıca hala aylık ücret alıyorlar. Hepsini geçtim dokümantasyonlarında çok eksiklik var. Bir sorunla karşılaştığında sana yardımcı olacak geniş bir community'de yok. Kısacası bu işte profesyonel değilsen CryEngine'den kesinlikle uzak dur. Aksi takdirde yapacağın bütün oyunlar Crysis klonu olur, Youtube'dan amatör şekilde yapılmış birkaç fps oyununu inceleyerek görebilirsin bu durumu.

Unity ve Unreal Engine'in her ikiside gayet güçlü ve kaliteli oyun motorları. Yapılacak projenin kalitesini daha çok yapımcının yeteneği belirlediği için şu motor iyidir bu motor kötüdür demek yanlış olur. Yeni başlayan biri olarak hangi motordan daha fazla verimlilik alabileceğin önemli olan. Sana tavsiyem Unity ve UE4'ten her ikisini de indir ve birkaç hafta kurcala. Hangisi daha çok hoşuna giderse onunla devam et.

Bunlar dışında UE4'ün en büyük artısı Blueprintler. C++ bilmesen bile rahatça birçok algoritmayı çıkartabilirsin blueprintler ile.

Unreal Engine 4'e karar verirsen şuradan başlamanı tavsiye ederim; https://wiki.unrealengine.com/Videos

Kolay gelsin.

Not: Ayrıca oyun geliştirme işine başlayacaksan "torrent" olayından uzaklaşman iyi olur. Hazırlayacağın projelerde kullandığın modelden tut, çalacak müziğin bile lisans haklarını ihlal etmemen gerekecek. Zaten ileride çokça uyaran olur bu konularda, ondan sonra akıllanıyor insan Big Grin (EpicGames'in kendi forumunda sıkça başıma geldi)
(07-12-2015, Saat: 22:54)dyanikoglu Adlı Kullanıcıdan Alıntı: [ -> ]Cryengine kullanmasını bilirsen harikalar yaratabileceğin bir oyun motoru(Crysis 3'ü bilirsin zaten, üzerinden 2 sene geçti, oynayış ve grafikler hala muazzam geliyor insana); ama Crytek'in "Alın işte bu bizim kullandığımız oyun motoru, canı isteyen basar parasını kullanır" kafası yüzünden fazla tercih edilmiyor. Ayrıca hala aylık ücret alıyorlar. Hepsini geçtim dokümantasyonlarında çok eksiklik var. Bir sorunla karşılaştığında sana yardımcı olacak geniş bir community'de yok. Kısacası bu işte profesyonel değilsen CryEngine'den kesinlikle uzak dur. Aksi takdirde yapacağın bütün oyunlar Crysis klonu olur, Youtube'dan amatör şekilde yapılmış birkaç fps oyununu inceleyerek görebilirsin bu durumu.

Unity ve Unreal Engine'in her ikiside gayet güçlü ve kaliteli oyun motorları. Yapılacak projenin kalitesini daha çok yapımcının yeteneği belirlediği için şu motor iyidir bu motor kötüdür demek yanlış olur. Yeni başlayan biri olarak hangi motordan daha fazla verimlilik alabileceğin önemli olan. Sana tavsiyem Unity ve UE4'ten her ikisini de indir ve birkaç hafta kurcala. Hangisi daha çok hoşuna giderse onunla devam et.

Bunlar dışında UE4'ün en büyük artısı Blueprintler. C++ bilmesen bile rahatça birçok algoritmayı çıkartabilirsin blueprintler ile.

Unreal Engine 4'e karar verirsen şuradan başlamanı tavsiye ederim; https://wiki.unrealengine.com/Videos

Kolay gelsin.

Not: Ayrıca oyun geliştirme işine başlayacaksan "torrent" olayından uzaklaşman iyi olur. Hazırlayacağın projelerde kullandığın modelden tut, çalacak müziğin bile lisans haklarını ihlal etmemen gerekecek. Zaten ileride çokça uyaran olur bu konularda, ondan sonra akıllanıyor insan Big Grin (EpicGames'in kendi forumunda sıkça başıma geldi)
Cevabınız için teşekkür ederim Smile

Unity'i denemişliğim var. 4.5 falandı son sürümü ben denediğim zamanlar. Şimdi ne kadar değişti bilmiyorum, ve nedense ona ısınamıyorum. Zaten o zamanda torrentten çekmiştim onu.  Smile  

CryEngine istiyordum ancak o iptal bu durumda. Neyse elde Unreal var zaten. Ancak benim birincil hedefim de Android, böyle olunca Unreal'de pek olmuyor(?) gibi. Kafam karıştı. 

Ya da ben size şöyle sorayım, mobil platform için önereceğiniz en performanslı, en düşük boyut çıktı veren verimli motor hangisidir? 

Bir de, bu lisans konusu için, hadi ses olsun grafik olsun anlaşılır ancak bytecode'a derlenmiş bir oyundan nasıl o oyun motoruyla yapıldığı anlaşılıyor? Mesela örnek verecek olursak; ben Korsan Unity ile oyun yaptım diyelim, bunu Play Store ve Steam nasıl anlıyor?
Sayfalar: 1 2 3