Unreal Engine Türkiye | Topluluk

Orjinalini görmek için tıklayınız: İstek Dersler ve Türleri
Şu anda (Arşiv) modunu görüntülemektesiniz. Orjinal Sürümü Görüntüle internal link
Sayfalar: 1 2 3 4
Merhaba arkadaşlar,

Bizlerden istediğiniz ya da isteyeceğiniz videolu, yazılı ve görsel derslerin türlerini, örneğin;

FPS, RPG, MMORPG, TPS, Aksiyon, Yarış, Spor, TBS, RTG, MOBA,

veya

HUD/UI/GUI, Can Barı, Kilometre/Nitro/Hasar Göstergesi, vb. gibi şeyler tarzında yazarsanız, bizler de bunlara göre dersler hazırlayalım diye düşündüm. Smile
Abi valla Bi MOBA alırız Big Grin
Cover system(duvara yaslanma) bide ledge climbing dersi  varsa çok iyi olur özellikle Cover dersi hicbiyerde yok çok yardımcı olur.Veya mantığını anlatan kısa bi ders olabilir.Mantigi kafamda oluştu aslında ama mesela bütün duvarlara uygulamak için nasi bi yol izlicez veya duvara nasıl yaklasicak karakter onu düşünüyorum.
Bide moba oyun dersi istemissiniz ama moba oyun çok var şuan piyasada zaten epic gamesde çıkardı bitane.Yani nornallerinden farkı olması gerekiyo ki tutsun.
(08-12-2015, Saat: 12:38)TornadoTT Adlı Kullanıcıdan Alıntı: [ -> ]Cover system(duvara yaslanma) bide ledge climbing dersi  varsa çok iyi olur özellikle Cover dersi hicbiyerde yok çok yardımcı olur.Veya mantığını anlatan kısa bi ders olabilir.Mantigi kafamda oluştu aslında ama mesela bütün duvarlara uygulamak için nasi bi yol izlicez veya duvara nasıl yaklasicak karakter onu düşünüyorum.
Bide moba oyun dersi istemissiniz ama moba oyun çok var şuan piyasada zaten epic gamesde çıkardı bitane.Yani nornallerinden farkı olması gerekiyo ki tutsun.

Duvarları blueprint olarak oluşturup yan kısımlarına collision box ekleyebilirsin. Overlap olduğu zaman karakter cover durumuna geçer ve cover animasyonlarını çalıştırır, bunu da animation blueprint'ten kontrol edersin isInCover? gibi bir bool değişkeni tutup. Yine misal duvar X ekseni boyunca konuşlandırılmışsa, cover durumunda karakterin Y ekseni boyunca hareketini kilitleyebilirsin. Böylece sadece sağa ve sola hareket etmiş olursun cover halinde.

Edit: Daha advanced olarak duvara dik şekilde bir yön oku koyup okun relative yönüne göre karakterin hangi açılar arasında hareket edip edemeyeceğini hesaplayabilirsin ufak bir matematikle. Böylece karakter duvar boyunca hareket edebilir sadece, cover durumundan çıkmak istediği zaman ise bu açılar dışında bir hareket yapılacağından bu durumu kontrol eder ve isInCover?'ı false yaparsın, cover durumundan çıkmış olur sonuç olarakta karakterin Smile
(08-12-2015, Saat: 13:45)dyanikoglu Adlı Kullanıcıdan Alıntı: [ -> ]
(08-12-2015, Saat: 12:38)TornadoTT Adlı Kullanıcıdan Alıntı: [ -> ]Cover system(duvara yaslanma) bide ledge climbing dersi  varsa çok iyi olur özellikle Cover dersi hicbiyerde yok çok yardımcı olur.Veya mantığını anlatan kısa bi ders olabilir.Mantigi kafamda oluştu aslında ama mesela bütün duvarlara uygulamak için nasi bi yol izlicez veya duvara nasıl yaklasicak karakter onu düşünüyorum.
Bide moba oyun dersi istemissiniz ama moba oyun çok var şuan piyasada zaten epic gamesde çıkardı bitane.Yani nornallerinden farkı olması gerekiyo ki tutsun.

Duvarları blueprint olarak oluşturup yan kısımlarına collision box ekleyebilirsin. Overlap olduğu zaman karakter cover durumuna geçer ve cover animasyonlarını çalıştırır, bunu da animation blueprint'ten kontrol edersin isInCover? gibi bir bool değişkeni tutup. Yine misal duvar X ekseni boyunca konuşlandırılmışsa, cover durumunda karakterin Y ekseni boyunca hareketini kilitleyebilirsin. Böylece sadece sağa ve sola hareket etmiş olursun cover halinde.

Edit: Daha advanced olarak duvara dik şekilde bir yön oku koyup okun relative yönüne göre karakterin hangi açılar arasında hareket edip edemeyeceğini hesaplayabilirsin ufak bir matematikle. Böylece karakter duvar boyunca hareket edebilir sadece, cover durumundan çıkmak istediği zaman ise bu açılar dışında bir hareket yapılacağından bu durumu kontrol eder ve isInCover?'ı false yaparsın, cover durumundan çıkmış olur sonuç olarakta karakterin Smile

Mantik olarak bende aynı bu şekilde düşündüm.Ama advanced düşünmemiştim.
Eksen kitleme nasıl oluyor.Biraz bilgi verebilir misin.Birde yön oku dediğin şeyi biraz daha açarmısın
(08-12-2015, Saat: 14:24)TornadoTT Adlı Kullanıcıdan Alıntı: [ -> ]
(08-12-2015, Saat: 13:45)dyanikoglu Adlı Kullanıcıdan Alıntı: [ -> ]Duvarları blueprint olarak oluşturup yan kısımlarına collision box ekleyebilirsin. Overlap olduğu zaman karakter cover durumuna geçer ve cover animasyonlarını çalıştırır, bunu da animation blueprint'ten kontrol edersin isInCover? gibi bir bool değişkeni tutup. Yine misal duvar X ekseni boyunca konuşlandırılmışsa, cover durumunda karakterin Y ekseni boyunca hareketini kilitleyebilirsin. Böylece sadece sağa ve sola hareket etmiş olursun cover halinde.

Edit: Daha advanced olarak duvara dik şekilde bir yön oku koyup okun relative yönüne göre karakterin hangi açılar arasında hareket edip edemeyeceğini hesaplayabilirsin ufak bir matematikle. Böylece karakter duvar boyunca hareket edebilir sadece, cover durumundan çıkmak istediği zaman ise bu açılar dışında bir hareket yapılacağından bu durumu kontrol eder ve isInCover?'ı false yaparsın, cover durumundan çıkmış olur sonuç olarakta karakterin Smile

Mantik olarak bende aynı bu şekilde düşündüm.Ama advanced düşünmemiştim.
Eksen kitleme nasıl oluyor.Biraz bilgi verebilir misin.Birde yön oku dediğin şeyi biraz daha açarmısın

Blueprint içerisinde bulabilirsiniz, arrow'du adı sadece sanırım, şu anda UE4'e erişimim yok, bakamıyorum. Yön kilitleme işi ise simulate physics seçeneğinin olduğu yerin biraz altındaki "constraints" bölmesinden yapılıyor. Blueprint üzerinden de bu değişkenleri node'lar ile değiştirebiliyorsunuz yine.
(08-12-2015, Saat: 14:30)dyanikoglu Adlı Kullanıcıdan Alıntı: [ -> ]
(08-12-2015, Saat: 14:24)TornadoTT Adlı Kullanıcıdan Alıntı: [ -> ]Mantik olarak bende aynı bu şekilde düşündüm.Ama advanced düşünmemiştim.
Eksen kitleme nasıl oluyor.Biraz bilgi verebilir misin.Birde yön oku dediğin şeyi biraz daha açarmısın

Blueprint içerisinde bulabilirsiniz, arrow'du adı sadece sanırım, şu anda UE4'e erişimim yok, bakamıyorum. Yön kilitleme işi ise simulate physics seçeneğinin olduğu yerin biraz altındaki "constraints" bölmesinden yapılıyor. Blueprint üzerinden de bu değişkenleri node'lar ile değiştirebiliyorsunuz yine.
Lock diye vardı tamam hatirladim.Arrow olayinida arastiricam sorum olursa yazarım tekrar.
Projemde cover sistemine ihtiyacım varda güzel gelişmiş olmasını istiyorum.+1 bu arada sagol
Bi baştan aşağı MMORPG tutorial'ı fena olmazdı işin aslı, networking'e kadar anlatılsa ......  Rolleyes Hazırlasana  Shy
Benim kendi alanımda araştırıp yeterli bilgi alamayıp, düzgünce çıkartamadığım alanlar aşağıda, bunlardan başlayarak yapılacak temel dersler çok faydalı olacaktır.

1) Gerçekçi ayna yapımı
2) Spot ışıklarda Lightbeam (diğer ismi lightshaft yapımı)
3) Displacement (havlularda ve halılarda videorlarda gördüğüm değer girerek değişkenli yükseklik)
MMORPG dersini ben de heyecanla bekliyorum. :)
Sayfalar: 1 2 3 4