Selamlar herkese,
   Normalde sadece 3ds max yazılımı üzerinden modelleme işiyle uğraşırken yeni gelişen teknolojiler doğrultusunda mimari sunumun Unreal Engine ile gücünü nasıl katlayabileceğimizi keşfettim. Yaklaşık iki ay önce ilk defa unreal'a ilk bakışımı yaptıktan sonra ilk Real-Time projemi paylaşmak istiyorum, sorunları ve kusurları hatta eksiklikleri çokça olmasına rağmen bireysel bir çalışma olduğu için amacın öğrenmek olduğunu düşünüyorum.

4.23 Sürümünde yaptığım için Quixel materyal ve meshleri bulunmamaktadır, yerine göre hazır model yerine göre kendim hazırladığım modelleri kullandım. 
Sistem olarak i9-9900 KS, RTX 2080 ve 32Gb ram bulunduruyorum. Unreal aleminde yeniyim kaliteli render, cinematicler veya aklınıza gelebilecek herşey için öneri ve yorumlarınıza açığım. Umarım üzerine tartışabilip biirşeyler öğrenebiliriz birbirimizden.

Temel olarak sorularım Virtual reality için (Htc veya Oculus Rift s) nelere dikkat edilmeli, sahneyi vr başlatmasakda nasıl çevirebiliriz, daha iyi render almak için yapılması gerekenler, texture kalite ve yoğunluğunun bellek üzerine etkileri nelerdir, kaç milyon polygona kadar optimize edebiliriz, Vr bakış açısında auto focus ekleyebilir miyiz, etkileşimli sahne şuanlık ilgimi çekmesede static olarak build edilmiş ışıkları problem çıkarmadan hareket ettirebilirmiyiz üzerinde ışık bilgisinin aynı kalması önemli değil, objelerin lightmap density ölçeğinin ayarlarken malum olarak sahnede bazen binlerce obje olabiliyor bunu otomatikleştirecek bir sistem var mı? gibi gibi uzar gider bir ansiklopediden çok bir kütüphane sanki unreal öğrenmek bitmeyecek.



Bu içeriği görmek için üçüncü parti çerezlerine izin vermeniz gerekli.
Daha fazla detay için çerezler sayfasını ziyaret edin.
 
MelihGunay' Alıntı:
Selamlar herkese,
   Normalde sadece 3ds max yazılımı üzerinden modelleme işiyle uğraşırken yeni gelişen teknolojiler doğrultusunda mimari sunumun Unreal Engine ile gücünü nasıl katlayabileceğimizi keşfettim. Yaklaşık iki ay önce ilk defa unreal'a ilk bakışımı yaptıktan sonra ilk Real-Time projemi paylaşmak istiyorum, sorunları ve kusurları hatta eksiklikleri çokça olmasına rağmen bireysel bir çalışma olduğu için amacın öğrenmek olduğunu düşünüyorum.

4.23 Sürümünde yaptığım için Quixel materyal ve meshleri bulunmamaktadır, yerine göre hazır model yerine göre kendim hazırladığım modelleri kullandım. 
Sistem olarak i9-9900 KS, RTX 2080 ve 32Gb ram bulunduruyorum. Unreal aleminde yeniyim kaliteli render, cinematicler veya aklınıza gelebilecek herşey için öneri ve yorumlarınıza açığım. Umarım üzerine tartışabilip biirşeyler öğrenebiliriz birbirimizden.

Temel olarak sorularım Virtual reality için (Htc veya Oculus Rift s) nelere dikkat edilmeli, sahneyi vr başlatmasakda nasıl çevirebiliriz, daha iyi render almak için yapılması gerekenler, texture kalite ve yoğunluğunun bellek üzerine etkileri nelerdir, kaç milyon polygona kadar optimize edebiliriz, Vr bakış açısında auto focus ekleyebilir miyiz, etkileşimli sahne şuanlık ilgimi çekmesede static olarak build edilmiş ışıkları problem çıkarmadan hareket ettirebilirmiyiz üzerinde ışık bilgisinin aynı kalması önemli değil, objelerin lightmap density ölçeğinin ayarlarken malum olarak sahnede bazen binlerce obje olabiliyor bunu otomatikleştirecek bir sistem var mı? gibi gibi uzar gider bir ansiklopediden çok bir kütüphane sanki unreal öğrenmek bitmeyecek.
Öncelikle level tasarımını beğendim. Yeni başladığını göz önünde bulundurursak gayet başarılı. Işıklandırmalar fena değil ufak tefek yerlerde genel olarak oluşan renderlama hataları var. Şöyle bir bakıyorumda geleceğin Türk level designeri olacağını görebiliyorum :) 

Sorularına gelecek olursam: 

2 yıldır unrealin içindeyim bundan öncede 4 senelik bir unity geçmişim var ama bu zamana kadar hiç böyle ışıklandırma olsun level tasarımı olsun üzerine düşmedim. ama sana 2 yılda gözlemlediğim bilgileri paylaşabilirim.

1) Sanal gerçeklik konusunda hiçbir fikrim yok.
2) Render görselliğin can alıcı noktasıdır https://docs.unrealengine.com/en-US/Engine/Rendering/Overview/index.html bu linkten renderlarla ilgili unrealin bilgileri mevcut buraya bi göz gezdirebilirsin
3) Texturelerin kalitesi çok ram harcamaz diye düşünüyorum (tabi 4K yada 8K değilse) ama materyallerin yoğunluğu rami çok etkiler. (ne kadar çok detay o kadar fazla ram)
4) statik ışıkları her hareket ettirdiğinde projeyi tekrar build etmen gerekiyor. genelde skybox stationary olarak kullanılıyor ve light ların hepsi movable olarak kullanılıyor. statik ışıkları hareket ettiremezsin statik olan hiç bir şeyi hareket ettiremezsin bildiğim kadarıyla sadece movable olarak hareket sağlayabilirsin.

Bu arada unrealin markeetinde bu ay archviz ile ilgili ücretsiz bir proje var. herkese farklı paketlermi geliyor bilmiyorum ama bir bak istersen