Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Arkadaşlar yeniyim
#1
Merhaba arkadaşlar, ben Sakarya Üniversitesi'nde Bilgisayar Mühendisliği bölümü okuyorum. C++ temelim var, oyun sektörüne girmek istiyorum. Türkiye oyun sektöründe ne durumda bileniniz varsa biraz bahseder mi? Buradan para kazanan evini geçindiren var mı? Detaylı bilgi almak istiyorum. 

Ben bu işe gönül vermek istiyorum. UE4 kullanarak başlamak kendi tercihim. Unity ilgimi çekmiyor C# dilini kullanabiliyorum lakin ilgimi çekmiyor. Eğer ben başlarsam nasıl başlamalıyım ? C++ kullanarak en dibe kadar girmek istiyorum. Böylelikle C++ dilimi de geliştirmiş olacağım. Önerileriniz neler sohbet tadında konuşalım istiyorum.
Ara
Cevapla
#2
(18-12-2017, Saat: 21:53)kano Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Merhaba arkadaşlar, ben Sakarya Üniversitesi'nde Bilgisayar Mühendisliği bölümü okuyorum. C++ temelim var, oyun sektörüne girmek istiyorum. Türkiye oyun sektöründe ne durumda bileniniz varsa biraz bahseder mi? Buradan para kazanan evini geçindiren var mı? Detaylı bilgi almak istiyorum. 

Ben bu işe gönül vermek istiyorum. UE4 kullanarak başlamak kendi tercihim. Unity ilgimi çekmiyor C# dilini kullanabiliyorum lakin ilgimi çekmiyor. Eğer ben başlarsam nasıl başlamalıyım ? C++ kullanarak en dibe kadar girmek istiyorum. Böylelikle C++ dilimi de geliştirmiş olacağım. Önerileriniz neler sohbet tadında konuşalım istiyorum.

Topluluğa hoş geldin!

Öncelikle oyun sektörü Türkiye'de Bilgisayar ve Konsol oyunları olarak pek gelişmemiş durumda. Daha çok mobil oyun şirketleri var ve piyasa şimdilik buradan ilerliyor. Bu iş aslında diğer sektörlere benzemeyen öngörülememiş bir olay açığında yapılan ürün satış kapasitesine uğrayabilir/uğramayabilir. Ev geçindirmek istiyorsan kişisel olarak(freelancer) çalışabilirsin. Unreal Engine sadece oyun sektörü için değil başka işler için de oldukça verimli bir motor.

C++ dilini biliyorsanız Unreal Engine hiç zor gelmeyecektir. Standart Şablon Kütüphanesi(STL) olduğu gibi Unreal'in kendine ait TMap, TArray gibi yapıları vardır. Bunun yanında aynı şekilde NTP(Nesne Tabanlı Programlama) kullanarak başka sınıflardan katılım alıp kendi sınıflarınızı yaratabilirsiniz. Tip dönüşümlerini Cast<Veri Tipi> şablonuyla gerçekleştirebilirsiniz vs... Kısacası C++ dilini bilyorsanız zor gelecek bir şey olmamalı. Bazı makrolar vardır mesela UPROPERTY() makrosu ile editör üzerinde değişkeni gösterip gizleyebilirsiniz veya UPARAM() makrosu ile blueprintten çağırdığınız referansı geçiş olarak alır.

Aynı zamanda GitHub'dan kaynak kodunu indirip herhangi bir Linux dağıtımı üzerinden kaynak kodundan derleyip çalıştırabilirsiniz. g++ ile compile eder gibi...
Cevapla
 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Merhabalar Arkadaşlar Admin ile iletişim kurmam gerekiyor. buraktzlts 2 403 03-04-2017, Saat: 10:29
Son Yorum: buraktzlts
  -rep puanı veren arkadaşlar sergioramos19 9 1,212 19-09-2016, Saat: 22:47
Son Yorum: cahitburak

Hızlı Menü:


Unreal Engine Türkiye

This forum is only for fans and support. It has nothing to do with Epic Games.

Bu site sadece fan ve destek amaçlıdır. Epic Games ile bir ilgisi yoktur.