Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Automatic Fire (Düşmana Tetiklenen Aim)
#1
Question 
Arkadaşlar herkese yeniden merhabalar, benim istediğim bir durum var, bir buton belirledim, ona basınca ateş edebiliyor. Buraya kadar her şey normal fakat ben bahsi geçen butona basıldığı zaman, düşmana silah otomatik olarak dönsün istiyorum (karakterimiz o yöne dönsün) ve ateş etsin. Yani otomatik hedef alma durumu ( Auto-aim with button ) acaba bunu nasıl yapabiliriz, bilgisi olan var mıdır?
Hali hazırda bahsettiğim gibi butonum ve ateş etme fonksiyonum var. Widget ile oluşturup bu butonu atadık. Enemy, karakter ve silah için gerekli tetikleyici bp nedir?  Angel
Ara
Cevapla
#2
kaç çeşit düşman karakteri olduğuna bağlı olarak değişir istediğiniz yazılım. Tek çeşitse oldukça kolay
Ara
Cevapla
#3
(12-07-2020, Saat: 19:18)nonlinear Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  kaç çeşit düşman karakteri olduğuna bağlı olarak değişir istediğiniz yazılım. Tek çeşitse oldukça kolay

Şimdilik tek düşman sınıfı üzerinden gidelim, çünkü mantığını kavramak istiyorum, en azından nasıl yapıldığını anlarsam daha sonra ben çoğaltabilirim.  Angel
Ara
Cevapla
#4
Screenshot_1.png
Tuşa basıldığında Fire boolean True ya çevirip Shoot event ı çağıracaksınız, Tuş bırakıldığında Fire boolean False a geçecek. En basit mantığıyla bu şekilde kendi versiyonunuza uyarlayın artık
Ara
Cevapla
#5
(12-07-2020, Saat: 19:47)nonlinear Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Tuşa basıldığında Fire boolean True ya çevirip Shoot event ı çağıracaksınız, Tuş bırakıldığında Fire boolean False a geçecek. En basit mantığıyla bu şekilde kendi versiyonunuza uyarlayın artık

Teşekkür ediyorum söylemiş olduğunuz printleri uyguladım ve şimdi küçük bir sorunum daha mevcut bununla alakalı. Bilemiyorum, basit bir hata yapıyorsam da şu anda farkında varamıyorum, uzun süre çalıştıktan sonra bakınca biraz kilitlendim.  Angel

BCM2jn.png

Düzenleme: Şimdi şöyle bir durum oluştu, söylediğiniz bağlamayı yaptım fakat Shoot'a bastığım zaman karakterime mermi çarpmışçasına direk ölüyor ve fizik boşa düşüyor. yani mermi kendi karakterimin capsule'une çarptığı için muhtemelen mermiyi görmek mümkün olmadan direk karakter ölmüş oluyor. Silah'ın mermi çıkışını (arrow) daha ileriye aldım, çünkü belki de mermi çıkışı karakterimin collision'una çarpıyordur diye fakat, çözemedim şu anlık.
Ara
Cevapla
#6
Silahın ucuna Socket yerleştireceksiniz. Spawn actor ün Location değerini bu socketin lokasyonunu vereceksiniz yani mermi silahın ucundan çıkacak. ben yukarıdakini mantığını anlamak istiyorum dediğiniz için mantık olarak gösterip geçtim. Socket olayını halledemezseniz haber verin olmazsa tam yazılımı da oluştururum, bende fazla yoğunum bu ara o yüzden mantığını gösterip geçtim dediğim gibi
Ara
Cevapla
#7
(12-07-2020, Saat: 20:51)Trissandom Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  
(12-07-2020, Saat: 19:47)nonlinear Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Tuşa basıldığında Fire boolean True ya çevirip Shoot event ı çağıracaksınız, Tuş bırakıldığında Fire boolean False a geçecek. En basit mantığıyla bu şekilde kendi versiyonunuza uyarlayın artık

Teşekkür ediyorum söylemiş olduğunuz printleri uyguladım ve şimdi küçük bir sorunum daha mevcut bununla alakalı. Bilemiyorum, basit bir hata yapıyorsam da şu anda farkında varamıyorum, uzun süre çalıştıktan sonra bakınca biraz kilitlendim.  Angel

BCM2jn.png

Düzenleme: Şimdi şöyle bir durum oluştu, söylediğiniz bağlamayı yaptım fakat Shoot'a bastığım zaman karakterime mermi çarpmışçasına direk ölüyor ve fizik boşa düşüyor. yani mermi kendi karakterimin capsule'une çarptığı için muhtemelen mermiyi görmek mümkün olmadan direk karakter ölmüş oluyor. Silah'ın mermi çıkışını (arrow) daha ileriye aldım, çünkü belki de mermi çıkışı karakterimin collision'una çarpıyordur diye fakat, çözemedim şu anlık.

Kendi karakterine tag ekle ismi mychar olsun mermi çarptığı zaman hit ettiği actoru çek ve has tag komutu ile branch yardımıyla "mychar" mı diye kontrol ettir false ise hasar versin.Böylece mermi sana bile sekip çarpsa hasar veremez.
Ara
Cevapla
#8
(13-07-2020, Saat: 03:38)nonlinear Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Silahın ucuna Socket yerleştireceksiniz. Spawn actor ün Location değerini bu socketin lokasyonunu vereceksiniz yani mermi silahın ucundan çıkacak. ben yukarıdakini mantığını anlamak istiyorum dediğiniz için mantık olarak gösterip geçtim. Socket olayını halledemezseniz haber verin olmazsa tam yazılımı da oluştururum, bende fazla yoğunum bu ara o yüzden mantığını gösterip geçtim dediğim gibi

(13-07-2020, Saat: 04:06)leonscottkfm Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Kendi karakterine tag ekle ismi mychar olsun mermi çarptığı zaman hit ettiği actoru çek ve has tag komutu ile branch yardımıyla "mychar" mı diye kontrol ettir false ise hasar versin.Böylece mermi sana bile sekip çarpsa hasar veremez.

@nonlinear: Açıkçası yardım edişinizden dolayı özellikle teşekkür ediyorum size ve diğer forum üyelerine, dolayısı ile yoğun olup geç cevap veriyor olsanız dahi yardım ediyor oluşunuza minnetarım. Söylediğiniz Socket ayarlama konusuna vakıf olamadığım için tahmini olarak Socket'i Arrow olarak belirleyerek hareket ettim söylediğinizin üzerine, sonuç ise şu şekilde oldu, mermi başlangıçtaki ayarladığım gibi karakterin yüzü nereye dönük ise o şekilde ateş ediyor. Göstermem gerekir ise;

I6tPwk.pngqh9ZAo.png

Tabi bu alanda Socket Name istediği alana "Socket" ekleme kavramına vakıf olamadığım için yanlış yaptığımı düşünüyorum. "Mermi Cikis" ne ise derseniz de, silahın ucundan merminin spawn olmasını sağlamak için koyduğum Arrow. (Oyun ekranında yazan "Spawn" ile alakası yok, o karakterin öldüğü zaman yeniden canlanması ile alakalı bir durumdu )

@leonscottkfm: Söylediğiniz şeyi aslında düşünmüştüm fakat böyle bir şeyi yapmayı diğer şeylerle uğraşmaktan her nasılsa unutmuşum, teşekkür ederim yapacağım.
Ara
Cevapla
#9
Silah iskeletli ise ;

Screenshot_1.png


Silah mesh ise ;


Screenshot_2.png


Socket name kısmına burada belirlediğiniz ismi gireceksiniz
Ara
Cevapla
#10
(14-07-2020, Saat: 11:18)nonlinear Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Silah iskeletli ise ;
[img]
Silah mesh ise ;
[img]
Socket name kısmına burada belirlediğiniz ismi gireceksiniz

Şu an mermi silahın ucundan çıkıyor ama şöyle bi durum var, lookUp normalde enemy actor hedef alsa bile mermi sadece sağa yöneliyor, silah ile beraber. Yani silah da adamın elinden silaha dönüyor. Gerçi ben daha rahat görebilmek için silahı biraz daha ileriye taşımıştım karakterin elinden ve tabi karakterin eline ChildActor olarak değil de spawn olarak verdim silahı. O yüzden hand_r 'e takılı şekilde sağa dönüyor (snap). Enemy sınıfını lookUp tanımıyor mudur diyeceğim ama anlayamadım ben de çıkamadım işin içinden.  Angel
Ara
Cevapla
 


Hızlı Menü:


Unreal Engine Türkiye

This forum is only for fans and support. It has nothing to do with Epic Games.

Bu site sadece fan ve destek amaçlıdır. Epic Games ile bir ilgisi yoktur.