Trissandom

Yeni üye
18 Haz 2020
14
0
0
28
(34) İstanbul Avrupa
Arkadaşlar herkese yeniden merhabalar, benim istediğim bir durum var, bir buton belirledim, ona basınca ateş edebiliyor. Buraya kadar her şey normal fakat ben bahsi geçen butona basıldığı zaman, düşmana silah otomatik olarak dönsün istiyorum (karakterimiz o yöne dönsün) ve ateş etsin. Yani otomatik hedef alma durumu ( Auto-aim with button ) acaba bunu nasıl yapabiliriz, bilgisi olan var mıdır?
Hali hazırda bahsettiğim gibi butonum ve ateş etme fonksiyonum var. Widget ile oluşturup bu butonu atadık. Enemy, karakter ve silah için gerekli tetikleyici bp nedir?  :angel:
 
Screenshot_1.png

Tuşa basıldığında Fire boolean True ya çevirip Shoot event ı çağıracaksınız, Tuş bırakıldığında Fire boolean False a geçecek. En basit mantığıyla bu şekilde kendi versiyonunuza uyarlayın artık
 
nonlinear' Alıntı:
Tuşa basıldığında Fire boolean True ya çevirip Shoot event ı çağıracaksınız, Tuş bırakıldığında Fire boolean False a geçecek. En basit mantığıyla bu şekilde kendi versiyonunuza uyarlayın artık

Teşekkür ediyorum söylemiş olduğunuz printleri uyguladım ve şimdi küçük bir sorunum daha mevcut bununla alakalı. Bilemiyorum, basit bir hata yapıyorsam da şu anda farkında varamıyorum, uzun süre çalıştıktan sonra bakınca biraz kilitlendim.  :angel:

BCM2jn.png


Düzenleme: Şimdi şöyle bir durum oluştu, söylediğiniz bağlamayı yaptım fakat Shoot'a bastığım zaman karakterime mermi çarpmışçasına direk ölüyor ve fizik boşa düşüyor. yani mermi kendi karakterimin capsule'une çarptığı için muhtemelen mermiyi görmek mümkün olmadan direk karakter ölmüş oluyor. Silah'ın mermi çıkışını (arrow) daha ileriye aldım, çünkü belki de mermi çıkışı karakterimin collision'una çarpıyordur diye fakat, çözemedim şu anlık.
 
Silahın ucuna Socket yerleştireceksiniz. Spawn actor ün Location değerini bu socketin lokasyonunu vereceksiniz yani mermi silahın ucundan çıkacak. ben yukarıdakini mantığını anlamak istiyorum dediğiniz için mantık olarak gösterip geçtim. Socket olayını halledemezseniz haber verin olmazsa tam yazılımı da oluştururum, bende fazla yoğunum bu ara o yüzden mantığını gösterip geçtim dediğim gibi
 
Trissandom' Alıntı:
nonlinear' Alıntı:
Tuşa basıldığında Fire boolean True ya çevirip Shoot event ı çağıracaksınız, Tuş bırakıldığında Fire boolean False a geçecek. En basit mantığıyla bu şekilde kendi versiyonunuza uyarlayın artık

Teşekkür ediyorum söylemiş olduğunuz printleri uyguladım ve şimdi küçük bir sorunum daha mevcut bununla alakalı. Bilemiyorum, basit bir hata yapıyorsam da şu anda farkında varamıyorum, uzun süre çalıştıktan sonra bakınca biraz kilitlendim.  :angel:

BCM2jn.png


Düzenleme: Şimdi şöyle bir durum oluştu, söylediğiniz bağlamayı yaptım fakat Shoot'a bastığım zaman karakterime mermi çarpmışçasına direk ölüyor ve fizik boşa düşüyor. yani mermi kendi karakterimin capsule'une çarptığı için muhtemelen mermiyi görmek mümkün olmadan direk karakter ölmüş oluyor. Silah'ın mermi çıkışını (arrow) daha ileriye aldım, çünkü belki de mermi çıkışı karakterimin collision'una çarpıyordur diye fakat, çözemedim şu anlık.

Kendi karakterine tag ekle ismi mychar olsun mermi çarptığı zaman hit ettiği actoru çek ve has tag komutu ile branch yardımıyla "mychar" mı diye kontrol ettir false ise hasar versin.Böylece mermi sana bile sekip çarpsa hasar veremez.
 
nonlinear' Alıntı:
Silahın ucuna Socket yerleştireceksiniz. Spawn actor ün Location değerini bu socketin lokasyonunu vereceksiniz yani mermi silahın ucundan çıkacak. ben yukarıdakini mantığını anlamak istiyorum dediğiniz için mantık olarak gösterip geçtim. Socket olayını halledemezseniz haber verin olmazsa tam yazılımı da oluştururum, bende fazla yoğunum bu ara o yüzden mantığını gösterip geçtim dediğim gibi

leonscottkfm' Alıntı:
Kendi karakterine tag ekle ismi mychar olsun mermi çarptığı zaman hit ettiği actoru çek ve has tag komutu ile branch yardımıyla "mychar" mı diye kontrol ettir false ise hasar versin.Böylece mermi sana bile sekip çarpsa hasar veremez.

@nonlinear: Açıkçası yardım edişinizden dolayı özellikle teşekkür ediyorum size ve diğer forum üyelerine, dolayısı ile yoğun olup geç cevap veriyor olsanız dahi yardım ediyor oluşunuza minnetarım. Söylediğiniz Socket ayarlama konusuna vakıf olamadığım için tahmini olarak Socket'i Arrow olarak belirleyerek hareket ettim söylediğinizin üzerine, sonuç ise şu şekilde oldu, mermi başlangıçtaki ayarladığım gibi karakterin yüzü nereye dönük ise o şekilde ateş ediyor. Göstermem gerekir ise;

I6tPwk.png
qh9ZAo.png


Tabi bu alanda Socket Name istediği alana "Socket" ekleme kavramına vakıf olamadığım için yanlış yaptığımı düşünüyorum. "Mermi Cikis" ne ise derseniz de, silahın ucundan merminin spawn olmasını sağlamak için koyduğum Arrow. (Oyun ekranında yazan "Spawn" ile alakası yok, o karakterin öldüğü zaman yeniden canlanması ile alakalı bir durumdu )

@leonscottkfm: Söylediğiniz şeyi aslında düşünmüştüm fakat böyle bir şeyi yapmayı diğer şeylerle uğraşmaktan her nasılsa unutmuşum, teşekkür ederim yapacağım.
 
nonlinear' Alıntı:
Silah iskeletli ise ;

Silah mesh ise ;
[img]
Socket name kısmına burada belirlediğiniz ismi gireceksiniz
[/quote]

Şu an mermi silahın ucundan çıkıyor ama şöyle bi durum var, lookUp normalde enemy actor hedef alsa bile mermi sadece sağa yöneliyor, silah ile beraber. Yani silah da adamın elinden silaha dönüyor. Gerçi ben daha rahat görebilmek için silahı biraz daha ileriye taşımıştım karakterin elinden ve tabi karakterin eline ChildActor olarak değil de spawn olarak verdim silahı. O yüzden hand_r 'e takılı şekilde sağa dönüyor (snap). Enemy sınıfını lookUp tanımıyor mudur diyeceğim ama anlayamadım ben de çıkamadım işin içinden.  :angel: