Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ayak IK'sinde kaliteli sistem tavsiyesi?
#1
Arkadaşlar merhaba. Ben IK konusunu gerçekten merak ediyordum uzun zamandır ve gerçekten oyunumda kullanmak istediğim bir yöntem IK. Bu konuya genelde ayakların Collision'lara çarpışına göre yer ve yön değiştirmesi ile başlanıyor. Ben de buradan başlamak istiyorum ancak birkaç tane Tutorial gördüm ve hepsi birbirinden farklı şekillerde yapıyorlar. Ancak ben kaliteli bir tanesini yapmak istiyorum ve bu konuda bilgisi olan, tutoriallara bakmış olan arkadaşlardan tavsiye bekliyorum. Bir yöntemi denedim ancak sadece ayakların yeri değişiyor ve sadece bazen yöntem uyuyor. Sistemi Kyle D.'nin TPS Character Build tutorial listesindeki yöntemden bakarak yaptım. Teknik olarak GTA 5'teki gibi diyebiliriz. Ayakların, yerin eğimine göre bükülüp, gerilmesi olmalı. Bunları en kaliteli şekilde hangi Tutorial'da yaparım söylerseniz sevinirim.
Ara
Cevapla
#2
Açıkçası bu konuyla hiç ilgilenmedim. Animasyon tarafı biraz uzak bana. Fakat görmediysen "Content Examples" içinde bu örneklerden mevcut, bunu hatırlatayım dedim. Hem el hem ayak. Ek olarak buton veya kapı gibi nesnelere etkileşim için retargeting gibi örnekler de mevcut. Bir kontrol edebilirsin istersen, bir şeyler çıkar belki.
Ara
Cevapla
#3
(24-12-2016, Saat: 19:44)hydrogenx Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Açıkçası bu konuyla hiç ilgilenmedim. Animasyon tarafı biraz uzak bana. Fakat görmediysen "Content Examples" içinde bu örneklerden mevcut, bunu hatırlatayım dedim. Hem el hem ayak. Ek olarak buton veya kapı gibi şeylerle etkileşim için retargeting gibi örnekler de mevcut. Bir kontrol edebilirsin istersen, bir şeyler çıkar belki.

Öncelikle konuyla ilgilenmesen bile uğraşıp mesaj attığın için teşekkür ederim. 
Animasyon konusunda IK sistemler gördüğüm kadarıyla animasyonlar ile hiç uğraştırmıyor. Yani daha doğrusu izlediğim 1-2 videoda sadece Anim Graph'de node'lama yapıyorsun yani artı olarak animasyon eklemene gerek yok. Bildiğim kadarıyla böylr bişi olduğu için söyliyim dedim.
Content Examples'da bu tarz şeyler bulabilirsin derken hangi konudan bahsettiğini anlayamadım doğrusu. Content Examples içinde animasyonlarla ilgili bir şeyden mi bahsettin yoksa ben mi anlamadım. 
Retargeting konusunda ise Jonas Moolgard diye bir Youtuber, IKinema adındaki ücretli bir sistemle Retargeting ile butonlara basma sistemi hazırlıyordu ancak IKinema ücretli diye hiç bakmamıştım. Girip bir kontrol etmem lazım ancak VPN bile kullansam Youtube videoları açılmıyor. Kontrol edince Retargeting, IK sistemlerini baştan bir kontrol edip burdan konuya devam edicem.
Bir de şu sorum var. Eğer bir butona basılcaksa, neden o butonun karşısına karakteri ışınlayıp, önceden hazırlanmış animasyon çalıştırmıyorlar da Retargeting gibi sistemlerle uğraşıyorlar? Youtube'dan sistemin detayına bakamadım ama mesela bir butona basmak için sistem kurmaktansa basit bir animasyon sistemi kurmak daha kolay ve zamandan tasarruf değil mi? Yani büyük firmaların oyunlarında ben genelde (GTA ve Watch Dogs) butonun belli bir uzaklıktaki karşısına doğru otomatikmen yürüyor ve sonrasında ise animasyon oynatıp bitince doğal oynanışa geçiyor. Bu konu hakkında bilginiz varsa beni aydınlatırsanız sevinirim.
Ara
Cevapla
#4
"Content Examples" dediğim Launcher'da Learn menüsü altında verilen ücretsiz örnekleri içeren bir proje. Ekran görüntüsünü inceleyin:

5LQ39A.png

IK ayak ve el örnekleri:
1Vg3DA.png


Ek olarak bahsettiğim IK retargeting buton olayı biraz farklı. Normal bir karakterin butona basma animasyonu var diyelim. Her seferinde doğru şekilde çalışması için IK gerekli. Yani butonun yeri her zaman sabit olacak diye bir şey yok. Yukarıda olabilir veya aşağıda olabilir buton. İşte animasyonda parmağı tam olarak o butona temas ettirme olayında IK devreye giriyor. Böylelikle buton yerinin animasyona göre farklı bir yerde olması önemsiz oluyor.

Aşağıya eklediğim ekran görüntüsü daha net anlatıyor durumu. İki karakter de aynı, animasyonlar da aynı. Sadece birinde IK retargeting etkin diğerinde değil. Fark net olarak ortada. Biri tam olarak butona basarken, diğeri butonu ıskalıyor. IK retargeting tam olarak budur.

GP0gk6.png

Bu ve bu tarz örnekler bahsettiğim Content Examples içinde bolca yer alıyor. Sadece animasyon değil her anlamda örnekler bulunuyor. Yukarıda 2. ekran görüntüsünde bir kısmı görünüyor.
Ara
Cevapla
#5
(24-12-2016, Saat: 16:53)furkanxdgs4 Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Arkadaşlar merhaba. Ben IK konusunu gerçekten merak ediyordum uzun zamandır ve gerçekten oyunumda kullanmak istediğim bir yöntem IK. Bu konuya genelde ayakların Collision'lara çarpışına göre yer ve yön değiştirmesi ile başlanıyor. Ben de buradan başlamak istiyorum ancak birkaç tane Tutorial gördüm ve hepsi birbirinden farklı şekillerde yapıyorlar. Ancak ben kaliteli bir tanesini yapmak istiyorum ve bu konuda bilgisi olan, tutoriallara bakmış olan arkadaşlardan tavsiye bekliyorum. Bir yöntemi denedim ancak sadece ayakların yeri değişiyor ve sadece bazen yöntem uyuyor. Sistemi Kyle D.'nin TPS Character Build tutorial listesindeki yöntemden bakarak yaptım. Teknik olarak GTA 5'teki gibi diyebiliriz. Ayakların, yerin eğimine göre bükülüp, gerilmesi olmalı. Bunları en kaliteli şekilde hangi Tutorial'da yaparım söylerseniz sevinirim.
image.png
Kendi projemize kullandığımız örnek bir kullanımı buyrun.Sizde hand yerine ayak iskeletini seçiceksiniz. Effector locationda hangi eksene ne kadar uzayacağını belirtmeniz yeterli.Joint target location iskelet hiyerarşisinde seçtiğiniz iskeletin bi üstüne yer alan iskelet örnek ben el seçtim joint targeti değiştirirsem kol oynama yapar.Strechti açarsanızada esneme payı verebilirsiniz.
Ara
Cevapla
#6
(25-12-2016, Saat: 05:20)TornadoTT Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  
(24-12-2016, Saat: 16:53)furkanxdgs4 Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Arkadaşlar merhaba. Ben IK konusunu gerçekten merak ediyordum uzun zamandır ve gerçekten oyunumda kullanmak istediğim bir yöntem IK. Bu konuya genelde ayakların Collision'lara çarpışına göre yer ve yön değiştirmesi ile başlanıyor. Ben de buradan başlamak istiyorum ancak birkaç tane Tutorial gördüm ve hepsi birbirinden farklı şekillerde yapıyorlar. Ancak ben kaliteli bir tanesini yapmak istiyorum ve bu konuda bilgisi olan, tutoriallara bakmış olan arkadaşlardan tavsiye bekliyorum. Bir yöntemi denedim ancak sadece ayakların yeri değişiyor ve sadece bazen yöntem uyuyor. Sistemi Kyle D.'nin TPS Character Build tutorial listesindeki yöntemden bakarak yaptım. Teknik olarak GTA 5'teki gibi diyebiliriz. Ayakların, yerin eğimine göre bükülüp, gerilmesi olmalı. Bunları en kaliteli şekilde hangi Tutorial'da yaparım söylerseniz sevinirim.
image.png
Kendi projemize kullandığımız örnek bir kullanımı buyrun.Sizde hand yerine ayak iskeletini seçiceksiniz. Effector locationda hangi eksene ne kadar uzayacağını belirtmeniz yeterli.Joint target location iskelet hiyerarşisinde seçtiğiniz iskeletin bi üstüne yer alan iskelet örnek ben el seçtim joint targeti değiştirirsem kol oynama yapar.Strechti açarsanızada esneme payı verebilirsiniz.
Yardım ettiğiniz için teşekkür ederim. Ben de buna benzer bir şekilde yaptım ancak Joint Target Location Space'i Bone Space yaptım. Tutorial'da öyle gösteriyordu çünkü. Ama şimdi bir de sizdeki gibi deneyeceğim. Alpha'yı ise varsayılanda bırakmıştım. Sizdekine benzer bir sistem deneyip sonuçları buraya yazıcam. 
@HydrogenX , Content Examples'ı anlattığın için de teşekkür ederim. Content Examples'a hep fazlalık gözüyle baktığım için (Tam olarak ne olduğunu bilmiyordum) genelde ordan Shooter Game'i, Landscape Mountains gibi projeleri indiriyordum. Ancak Content Examples'ı da indirip içine bakacağım. Belki istediğim şeyi kaliteli bir şekilde anlatmışlardır. İncelemesini yapıp geri dönüş yaparım.
Bir de Retargeting olayını anladım. Yani daha doğrusu dedikleriniz üzerinden anladım. Hep aynı yere aynı uzaklıkta butonu koymaktansa, sistem geliştirip butonu farklı yüksekliklerde vs ayarlayabilmemize yarıyor. Bunu deyince aklıma nedense direk GTA 5'deki kapı itme olayları aklıma geldi. İşime yarayacaktır diye düşünüyorum. IK sistemini çözdükten sonra Retargeting'e de bakacağım.
Öncelikle UE4.12.5'i indirip, oyun motoruna GalaxyMan2015'in Nvidia Gameworks teknolojilerini motora entegre edip yeni bir proje açacağım. Sonra da yavaş yavaş kaliteli bir şekilde projeleri uygulamaya başlayacağım. Ama öncelikle kaliteli bir Movement sistemiyle başlamak istiyorum. Çünkü parça parça başlamaktansa en alttan düzgün başlayarak ayaklarım yere bassın istiyorum. Bu yüzden önerebileceğiniz bir Movement sistemi var mı? 
Bana bu sistem hoş göründü ama sizin de yorumlarınızı almak isterim: https://www.youtube.com/playlist?list=PL...tKgV9jZenZ
Ara
Cevapla
#7
(25-12-2016, Saat: 10:45)furkanxdgs4 Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Yardım ettiğiniz için teşekkür ederim. Ben de buna benzer bir şekilde yaptım ancak Joint Target Location Space'i Bone Space yaptım. Tutorial'da öyle gösteriyordu çünkü. Ama şimdi bir de sizdeki gibi deneyeceğim. Alpha'yı ise varsayılanda bırakmıştım. Sizdekine benzer bir sistem deneyip sonuçları buraya yazıcam. 
@HydrogenX , Content Examples'ı anlattığın için de teşekkür ederim. Content Examples'a hep fazlalık gözüyle baktığım için (Tam olarak ne olduğunu bilmiyordum) genelde ordan Shooter Game'i, Landscape Mountains gibi projeleri indiriyordum. Ancak Content Examples'ı da indirip içine bakacağım. Belki istediğim şeyi kaliteli bir şekilde anlatmışlardır. İncelemesini yapıp geri dönüş yaparım.
Bir de Retargeting olayını anladım. Yani daha doğrusu dedikleriniz üzerinden anladım. Hep aynı yere aynı uzaklıkta butonu koymaktansa, sistem geliştirip butonu farklı yüksekliklerde vs ayarlayabilmemize yarıyor. Bunu deyince aklıma nedense direk GTA 5'deki kapı itme olayları aklıma geldi. İşime yarayacaktır diye düşünüyorum. IK sistemini çözdükten sonra Retargeting'e de bakacağım.
Öncelikle UE4.12.5'i indirip, oyun motoruna GalaxyMan2015'in Nvidia Gameworks teknolojilerini motora entegre edip yeni bir proje açacağım. Sonra da yavaş yavaş kaliteli bir şekilde projeleri uygulamaya başlayacağım. Ama öncelikle kaliteli bir Movement sistemiyle başlamak istiyorum. Çünkü parça parça başlamaktansa en alttan düzgün başlayarak ayaklarım yere bassın istiyorum. Bu yüzden önerebileceğiniz bir Movement sistemi var mı? 
Bana bu sistem hoş göründü ama sizin de yorumlarınızı almak isterim: https://www.youtube.com/playlist?list=PL...tKgV9jZenZ

Rica ederim sadece bunu yapmak yetmiyor ama ben Tırmanma itme gibi animasyonlara girince el tam oturması için kullanıyorum ayak yere doğru bassın istiyorsanız aşağıdaki resimlerdekini uygulayın karakter blueprintinde .Alpha kanalının amacı Ik kullanıp kullanmamayı kontrol amaçlı size bir etkisi olmaz onunla alakası yok 1 bırakın yeterli.Bide tabiki  iskeletinizde IK boneleride olması şart.

Ik.png
Ik2.pngIk3.png
Ik4.png
Ik5.png

İlk adımı her iki ayak içinde yapın aynısını kopyala yapıştırın yani gerekli yerleri değiştirin.Bu şekilde yaparsanız ayağı IKinemada olduğu gibi(o kadar profesyonel olmasada) yere gerçekçi şekilde basar.

Ayrıca animasyon için bu kanalı inceleyebilirsin https://www.youtube.com/channel/UCC8f6Sx...Axg/videos
Ara
Cevapla
#8
(25-12-2016, Saat: 12:37)TornadoTT Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  
(25-12-2016, Saat: 10:45)furkanxdgs4 Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Yardım ettiğiniz için teşekkür ederim. Ben de buna benzer bir şekilde yaptım ancak Joint Target Location Space'i Bone Space yaptım. Tutorial'da öyle gösteriyordu çünkü. Ama şimdi bir de sizdeki gibi deneyeceğim. Alpha'yı ise varsayılanda bırakmıştım. Sizdekine benzer bir sistem deneyip sonuçları buraya yazıcam. 
@HydrogenX , Content Examples'ı anlattığın için de teşekkür ederim. Content Examples'a hep fazlalık gözüyle baktığım için (Tam olarak ne olduğunu bilmiyordum) genelde ordan Shooter Game'i, Landscape Mountains gibi projeleri indiriyordum. Ancak Content Examples'ı da indirip içine bakacağım. Belki istediğim şeyi kaliteli bir şekilde anlatmışlardır. İncelemesini yapıp geri dönüş yaparım.
Bir de Retargeting olayını anladım. Yani daha doğrusu dedikleriniz üzerinden anladım. Hep aynı yere aynı uzaklıkta butonu koymaktansa, sistem geliştirip butonu farklı yüksekliklerde vs ayarlayabilmemize yarıyor. Bunu deyince aklıma nedense direk GTA 5'deki kapı itme olayları aklıma geldi. İşime yarayacaktır diye düşünüyorum. IK sistemini çözdükten sonra Retargeting'e de bakacağım.
Öncelikle UE4.12.5'i indirip, oyun motoruna GalaxyMan2015'in Nvidia Gameworks teknolojilerini motora entegre edip yeni bir proje açacağım. Sonra da yavaş yavaş kaliteli bir şekilde projeleri uygulamaya başlayacağım. Ama öncelikle kaliteli bir Movement sistemiyle başlamak istiyorum. Çünkü parça parça başlamaktansa en alttan düzgün başlayarak ayaklarım yere bassın istiyorum. Bu yüzden önerebileceğiniz bir Movement sistemi var mı? 
Bana bu sistem hoş göründü ama sizin de yorumlarınızı almak isterim: https://www.youtube.com/playlist?list=PL...tKgV9jZenZ

Rica ederim sadece bunu yapmak yetmiyor ama ben Tırmanma itme gibi animasyonlara girince el tam oturması için kullanıyorum ayak yere doğru bassın istiyorsanız aşağıdaki resimlerdekini uygulayın karakter blueprintinde .Alpha kanalının amacı Ik kullanıp kullanmamayı kontrol amaçlı size bir etkisi olmaz onunla alakası yok 1 bırakın yeterli.Bide tabiki  iskeletinizde IK boneleride olması şart.

Ik.png
Ik2.pngIk3.png
Ik4.png
Ik5.png

İlk adımı her iki ayak içinde yapın aynısını kopyala yapıştırın yani gerekli yerleri değiştirin.Bu şekilde yaparsanız ayağı IKinemada olduğu gibi(o kadar profesyonel olmasada) yere gerçekçi şekilde basar.

Ayrıca animasyon için bu kanalı inceleyebilirsin https://www.youtube.com/channel/UCC8f6Sx...Axg/videos

Aynen ben de bu şekilde yaptım. Sadece Effector Location'lar farklı o kadar. Bir de Two Bone IK'de Bone Space seçili. Ama dediklerinizi deneyip sonucu buraya yazacağım. Şu oyun motorunu indirsin bi ilk önce Smile.
Ara
Cevapla
 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Dedicated Server ile Matchmaking sistem mrtcnaslnts 6 107 23-02-2021, Saat: 23:08
Son Yorum: mrtcnaslnts
  Replication tavsiyesi Emirhan Altaş 2 127 19-11-2020, Saat: 16:11
Son Yorum: Emirhan Altaş
  Materyal' e Göre Ayak Sesi alpery 3 633 27-02-2019, Saat: 20:31
Son Yorum: ahtek07
  (Çözüldü) Sistem Resetleme alpery 2 724 16-09-2018, Saat: 19:25
Son Yorum: alpery
Lightbulb [Blueprint] Gameplay Tavsiyesi The Darkness 2 851 03-03-2018, Saat: 15:30
Son Yorum: The Darkness
  Ayak sesi replicate etmek EgeGG 1 897 06-10-2016, Saat: 01:30
Son Yorum: Karras

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi

Unreal Engine Türkiye

This forum is community driven and supported by voluntary community members. It has nothing to do with Epic Games.

Bu site sadece destek amaçlıdır. Epic Games ile bir ilgisi yoktur.