Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bazı Temel Sorular
#1
Merhaba arkadaşlar belki daha önce sorulmuştur, aradım ama bazı soruların cevaplarını bulamadım.Tek tek konu açmak yerine topluca takıldığım kısımları yazmak istiyorum.

Cevaplarsanız memnun olurum.

1) Unreal içinde obje snap özelliği varmı ? yani bir objenin start pointinden orta ve son noktasına taşıma gibi işlemler mevcutmu ?

2) Objeleri move ile taşıma sırasında tam yüzeye denk getirmek veya düşürmek için bir kısa yol veya otomatik bir ayar mevcutmu ?

3) Bir odada play tuşuna bastığımda bazen hiç hareket edemiyorum,sanki etrafımda bir engel varda beni engelliyormuş gibi oluyor, en son çalışmada bu sorunu yaşıyorum.(auto convex collision işaretli)

4) bir oda yaptığım zaman arka plana hdri resmi eklemek mümkün mü ? 360 derece olduğu için oda içerisinde gezinirken hdri resminin de dönmesi gibi bir durum söz konusumu ?

5) Birde son olarak yaptığımız projeyi exe olarak başkasına göndermeye çalıştığımızda yapmamız gereken işlemler nelelerdir ?

Teşekkürler..

Launch yaptığımda aldığım hata, nedenini çözemedim..

68Dpkk.jpg
Cevapla
#2
(30-10-2015, Saat: 00:22)usen Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Merhaba arkadaşlar belki daha önce sorulmuştur, aradım ama bazı soruların cevaplarını bulamadım.Tek tek konu açmak yerine topluca takıldığım kısımları yazmak istiyorum.

Cevaplarsanız memnun olurum.

1) Unreal içinde obje snap özelliği varmı ? yani bir objenin start pointinden orta ve son noktasına taşıma gibi işlemler mevcutmu ?

2) Objeleri move ile taşıma sırasında tam yüzeye denk getirmek veya düşürmek için bir kısa yol veya otomatik bir ayar mevcutmu ?

3) Bir odada play tuşuna bastığımda bazen hiç hareket edemiyorum,sanki etrafımda bir engel varda beni engelliyormuş gibi oluyor, en son çalışmada bu sorunu yaşıyorum.(auto convex collision işaretli)

4) bir oda yaptığım zaman arka plana hdri resmi eklemek mümkün mü ? 360 derece olduğu için oda içerisinde gezinirken hdri resminin de dönmesi gibi bir durum söz konusumu ?

5) Birde son olarak yaptığımız projeyi exe olarak başkasına göndermeye çalıştığımızda yapmamız gereken işlemler nelelerdir ?

Teşekkürler..

Launch yaptığımda aldığım hata, nedenini çözemedim..

68Dpkk.jpg

Merhaba,

Unreal'de bende eğitim aşamasındayım. Dolayısıyla vereceğim cevaplar yanlış olabilir ve yanlışlarım varsa konuyu daha iyi bilenlerin düzeltmesini rica ederim.

1. Unreal'da obje snap var. Fakat obje snap'ten kastınız pivot point'inin, yada bir poligonun yerini değiştirmek ise bu yok. Unreal import ettiğiniz bir objeyi geldiği şekilde görüyor.

2. Objeleri taşırken birkaç kısa yol var fakat en sağlamı objenin details panel'indaki Transform numaratörlerini kullanmanızdır.

3. Odada hareket edememenizin bir çok nedeni olabilir. Örneğin bilerek veya bilmeyerek blocking volume koymuş olabilirsiniz. Veya buna benzer nedenler hareketinizi engelliyor olabilir.

4. Bir oda yaptığınızda arka plana HDR resim koymak istemenizdeki nedeni anlayamadım. Örneğin duvarda HDR bir resim tablosu mu olacak. Yada duvarınız HDR bir resimden mi oluşuyor? Eğer yukarıdaki nedenlerden biriyse Bunu Texture'ları import ederek Material düzenleyip ilgili tablo, duvar vs gibi bölümlere aktarıyoruz. Eğer konuyu biraz daha açarsanız daha fazla yardımcı olabilirim.

5. Oyununuzu COOK işleminden geçirmeniz gerekiyor.

İyi çalışmalar dileklerimle,
Ara
Cevapla
#3
1. Settings altında Socket, Vertex ve Planar Snapping mevcut.
2. Yukarıda bahsedilenler dışında yok, Planar Snapping işinizi görebilir. Özel bir şey yapmak istiyorsanız, C++ ile Editor Plug-in yazmanız gerekir.
3. Show menüsü altından Collision'ı inceleyin.
4. HDRI Cubemap'in dönmesine gerek yok.
5. Cook işlemi, paketleme işleminin bir parçası olsa da, assetlerin serialize edilmesini sağlar. Paketleme için yapmanız gereken Dosya menüsü altından Package Project for X seçmeniz. UE4 paketlemenin bir parçası olarak Cook işlemi de yapar. Cook'un bir amacı da, halihazırda dağıtımda olan oyun için yaptığınız asset değişikliklerini oluşturmaktır. Diyelim ki oyunda sadece 1 texture değişti, tüm projeyi paketleyip yeniden vermiyorsunuz; Cook Content deyip ilgili content paketini / bölümünü veriyor yada güncelleştiriyorsunuz.
Cevapla
#4
(30-10-2015, Saat: 03:08)cahitburak Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  1. Settings altında Socket, Vertex ve Planar Snapping mevcut.
2. Yukarıda bahsedilenler dışında yok, Planar Snapping işinizi görebilir. Özel bir şey yapmak istiyorsanız, C++ ile Editor Plug-in yazmanız gerekir.
3. Show menüsü altından Collision'ı inceleyin.
4. HDRI Cubemap'in dönmesine gerek yok.
5. Cook işlemi, paketleme işleminin bir parçası olsa da, assetlerin serialize edilmesini sağlar. Paketleme için yapmanız gereken Dosya menüsü altından Package Project for X seçmeniz. UE4 paketlemenin bir parçası olarak Cook işlemi de yapar. Cook'un bir amacı da, halihazırda dağıtımda olan oyun için yaptığınız asset değişikliklerini oluşturmaktır. Diyelim ki oyunda sadece 1 texture değişti, tüm projeyi paketleyip yeniden vermiyorsunuz; Cook Content deyip ilgili content paketini / bölümünü veriyor yada güncelleştiriyorsunuz.

Örnek olarak steam de bir oyunumuz var,bu oyuna güncelleme yapacağız,cook işlemi nasıl oluyor?

Yani şunu demek istiyorum,oyunda 1 textureyi değiştim,cook edince nasıl bir dosya elde ediyorum?

Birde şunu sorayım,steam oyunumuza özel bilgileri tutabiliyor mu?

Mesela son sürüm 3.4,bunu oyundan kontrol etmek için steam kullanılabiliyormu?
Ara
Cevapla
#5
(30-10-2015, Saat: 03:18)SoloWarrior Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Örnek olarak steam de bir oyunumuz var,bu oyuna güncelleme yapacağız,cook işlemi nasıl oluyor?

Yani şunu demek istiyorum,oyunda 1 textureyi değiştim,cook edince nasıl bir dosya elde ediyorum?

Birde şunu sorayım,steam oyunumuza özel bilgileri tutabiliyor mu?

Mesela son sürüm 3.4,bunu oyundan kontrol etmek için steam kullanılabiliyormu?

İkinci sorunuz için cevap şudur ki ya bütün içeriğin bileşik halde yer aldığı "pak" dosyası (Use Pak File işaretli ise) ya bir kaç "pak" dosyası (Generate Chunks da işaretli ise) yada her bir içerik için ".uasset" dosyası alırsınız.

İlk sorunuza dönelim. Oyununuzun nerede olduğunun bir önemi yok. Steam(Network hizmetlerinden yararlanmıyorsanız) sadece kullanıcıların Client uygulamasına erişmesini(indirmesini) sağlıyor. Önemli olan sunucunuzun nerede çalıştığıdır. İster Steam Newtwok hizmetlerinde çalışsın, isterse başka bir yerde.

Sunucudan kasıt 2 türlüdür burada. Birincisi oyun içi kuralları yönetem Replicated veriyi kontol eden, kullanıcıdan da Input bilgisi alan dedicated yada dedicated olmayan sunucu. İkincisi güncelleme, login, register işlemlerini yapacağınız br sunucu (bu sunucu, oyun sunucusuna tümleşik de olabilir).

Bir de gelelim UE4'ün Assetleri Binary olarak sakladığı ".uasset" dosyalarına. UE4 bunları ayrı ayrı yada hepsini tek bir imaj dosyasında tutabilir(paketleme ayarlarında Use Single PAK File gibi birşey sanırım).

Oyun, sık sık güncellenen, hataları gideren, yeni içeriklerin eklendiği aktif bir tarzsa ayrı paketleme seçeneği kullanılmalıdır.

Bu durumda senaryo şöyle olmalıdır: Game Client, sunucuya güncelleme olup olmadığını sorar (bu içerik listesinin karşılaştırılması ile gerçekleştirilir, güncelleme yapan her uygulama aşağı yukarı bu yöntemi kullanır). Listede yeni bir içerik varsa karşıdan indirilir, son güncelleme tarihi yenilenmiş bir içerik varsa o da indirilir ve eskisi ile değiştirilir.

Eğer, Game Client yeni eklenen içerikleri prosedürel olarak yükleyebiliyorsa, executable güncellemesine gerek yoktur, yükleyemiyorsa; bununla birlikte ana executable yada bu işlemi gerçekleştiren paylaşılan kütüphane(shared library yada Windows'da DLL) de güncellenmelidir.

Steamle ilgili sorularınızı Steame sormalısınız.
Cevapla
#6
Arkadaşlar ayrıntılı cevaplar için Teşekkürler.
Cevapla
 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Yeni Başladım Sorular Sormak İstiyorum Pixlyn 3 2,386 04-05-2022, Saat: 01:49
Son Yorum: özcan
  [ACEMİ SORUSU] Cinematic Yapımında Bazı Sıkıntılar Takker 9 1,919 29-06-2020, Saat: 17:19
Son Yorum: umberforge
  Yapacağım oyun hakkında sorular Bilalcndn 6 2,854 20-12-2019, Saat: 08:53
Son Yorum: merbekta
  UE4 hakkında çoktan seçmeli sorular ahtek07 3 1,532 19-02-2019, Saat: 05:17
Son Yorum: Nitt0
  [ACEMİ SORUSU] Herkese Merhabalar! Hemen Sorular İle Başlayalım... ProjectZ 3 1,493 08-08-2018, Saat: 16:43
Son Yorum: ProjectZ
Question 2D Mobil Oyun Hakkında Ustalara Acemice Sorular eminkokdemir 2 1,838 10-06-2018, Saat: 14:13
Son Yorum: Khubur
  Açık dünya , Sınırsız okyanus ve harita hakkında sorular hasancansaglam 2 1,719 28-03-2017, Saat: 21:31
Son Yorum: DayFrame
  Kişisel projem hakkında sorular akcanca 8 3,029 11-02-2016, Saat: 21:11
Son Yorum: akcanca
  Genel Sorular burakhans12 6 2,443 19-09-2015, Saat: 20:15
Son Yorum: burakhans12

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi

Unreal Engine Türkiye

This forum is community driven and supported by voluntary community members. It has nothing to do with Epic Games.

Bu site sadece destek amaçlıdır. Epic Games ile bir ilgisi yoktur.