Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Blender mesh üzerinde yapılan değişiklikler hakkında
#1
Öncelikle herkese merhaba,
İsmim Özgür, hepiniz ile tanıştığıma memnun oldum.
Siteye yeni üye oldum ve bu toplulukta bulunduğum için oldukça mutluyum.
Umuyorum uzun bir süre birlikte zaman geçirebiliriz.

Giriş mesajımı tamamladıktan sonra, gelelim problemime Smile

Konuyu, Konu Dışı bölümüne açmayı uygun buldum, bir hatam var ise bunun için lütfen kusuruma bakmayın.


Blender üzerinde, plane mesh'e küçük bir çizim aktarıyorum(fotograf),
Shader editör bölümünde, ilgili renklendirmelerimi yaptıktan sonra, meshi .fbx formatında dışa aktarıyorum.
Dışa aktardığımda sadece plane meshi aldığını görüyorum. geri kalan değişimlerin hiç birini almamış görülüyor.
Hali ile, meshi unreal engine aktardığımda da boş bir plane ile karşılaşıyorum.

Problemim, unreal engine üzerinde değilde, blender tarafında olduğunu görebiliyorum.
Sadece çözüme nasıl ulaşabilirim bunu bulamadım.


Blender ve Unreal Engine programlarında yeniyim, kendimi elimden geldiğince geliştirmeye çalışıyorum.
Yukarıdaki problemimi nasıl çözeceğim konusunda yardımcı olabilecek bir arkadaş var ise, yok memnun olurum.


Herkese kolaylıklar dilerim.
Ara
Cevapla
#2
(08-09-2020, Saat: 14:28)ozgur Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Öncelikle herkese merhaba,
İsmim Özgür, hepiniz ile tanıştığıma memnun oldum.
Siteye yeni üye oldum ve bu toplulukta bulunduğum için oldukça mutluyum.
Umuyorum uzun bir süre birlikte zaman geçirebiliriz.

Giriş mesajımı tamamladıktan sonra, gelelim problemime Smile

Konuyu, Konu Dışı bölümüne açmayı uygun buldum, bir hatam var ise bunun için lütfen kusuruma bakmayın.


Blender üzerinde, plane mesh'e küçük bir çizim aktarıyorum(fotograf),
Shader editör bölümünde, ilgili renklendirmelerimi yaptıktan sonra, meshi .fbx formatında dışa aktarıyorum.
Dışa aktardığımda sadece plane meshi aldığını görüyorum. geri kalan değişimlerin hiç birini almamış görülüyor.
Hali ile, meshi unreal engine aktardığımda da boş bir plane ile karşılaşıyorum.

Problemim, unreal engine üzerinde değilde, blender tarafında olduğunu görebiliyorum.
Sadece çözüme nasıl ulaşabilirim bunu bulamadım.


Blender ve Unreal Engine programlarında yeniyim, kendimi elimden geldiğince geliştirmeye çalışıyorum.
Yukarıdaki problemimi nasıl çözeceğim konusunda yardımcı olabilecek bir arkadaş var ise, yok memnun olurum.


Herkese kolaylıklar dilerim.
Blender bilmiyorum ama unreal engine de bir materyal yaratıp texture yani kaplamalarını burada ataman gerekiyor. Kaplamak istediğin foto ne ise  onu ayrıca unreal a aktar. Materyal editörde ilgili yere bağla. Bu konuda tutorial lar var onlara bakabilirsin.
Ara
Cevapla
#3
Blenderda oluşturduğun materyallerin unreal da bir geçerliliği yok. Sadece shading ten aktardığın fotoğrafları texture ve basit materyal olarak kabul eder unreal. Eğer kullandığın fotoğrafın blender materyalinde unreala uyumlu şekilde bağlamadıysan da texture aktarımı da gerçekleşmez. Anlayacağın texture ni unreala import edip unrealin materyal editorü üzerinden yapmak istediğini gerçekleştirmen gerekir. 

Kolay gelsin
Ara
Cevapla
#4
(08-09-2020, Saat: 15:21)nonlinear Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Blenderda oluşturduğun materyallerin unreal da bir geçerliliği yok. Sadece shading ten aktardığın fotoğrafları texture ve basit materyal olarak kabul eder unreal. Eğer kullandığın fotoğrafın blender materyalinde unreala uyumlu şekilde bağlamadıysan da texture aktarımı da gerçekleşmez. Anlayacağın texture ni unreala import edip unrealin materyal editorü üzerinden yapmak istediğini gerçekleştirmen gerekir. 

Kolay gelsin

Yazdıklarınızdan, sorunumun kaynağını daha iyi anladım.
Çok teşekkür ederim.
Kolay gelsin.
Ara
Cevapla
#5
(08-09-2020, Saat: 14:28)ozgur Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Öncelikle herkese merhaba,
İsmim Özgür, hepiniz ile tanıştığıma memnun oldum.
Siteye yeni üye oldum ve bu toplulukta bulunduğum için oldukça mutluyum.
Umuyorum uzun bir süre birlikte zaman geçirebiliriz.

Giriş mesajımı tamamladıktan sonra, gelelim problemime Smile

Konuyu, Konu Dışı bölümüne açmayı uygun buldum, bir hatam var ise bunun için lütfen kusuruma bakmayın.


Blender üzerinde, plane mesh'e küçük bir çizim aktarıyorum(fotograf),
Shader editör bölümünde, ilgili renklendirmelerimi yaptıktan sonra, meshi .fbx formatında dışa aktarıyorum.
Dışa aktardığımda sadece plane meshi aldığını görüyorum. geri kalan değişimlerin hiç birini almamış görülüyor.
Hali ile, meshi unreal engine aktardığımda da boş bir plane ile karşılaşıyorum.

Problemim, unreal engine üzerinde değilde, blender tarafında olduğunu görebiliyorum.
Sadece çözüme nasıl ulaşabilirim bunu bulamadım.


Blender ve Unreal Engine programlarında yeniyim, kendimi elimden geldiğince geliştirmeye çalışıyorum.
Yukarıdaki problemimi nasıl çözeceğim konusunda yardımcı olabilecek bir arkadaş var ise, yok memnun olurum.


Herkese kolaylıklar dilerim.

Modelini FBX olarak dısa aktardiginda material texture vs. fbx formatı içinde saklanır texture veya material olarak dısarı çikarmaz. Sadece Model FBX'i UE4 icinde import ettiğinde  çıkarılır. Ama materialde yine düzenleme yapman gerekebilir. Ayrıca BLenderda modele Material Atamadan önce UV map oluşturman gerekiyor. Ne yaptn nasl yaptn bilmyorm ama.
Ara
Cevapla
 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Üzerinde çalıştığım proje ve youtube ceri 4 575 05-02-2020, Saat: 11:40
Son Yorum: ceri
  Sunucu kiralama hakkında MR Studio 2 841 05-12-2018, Saat: 15:27
Son Yorum: MR Studio
  Steam Direct Hakkında alpery 2 806 19-07-2018, Saat: 10:10
Son Yorum: alpery
Question Maya ve Oyun sektörü Hakkında Nagmirash 5 1,488 17-06-2017, Saat: 17:14
Son Yorum: The Darkness
  Tarayıcı Oyunları Hakkında Ne Düşünüyorsunuz? Pastacı 2 793 13-06-2017, Saat: 00:06
Son Yorum: ClimbDown
  Steam Eklentileri Hakkında nazim 6 1,288 09-06-2017, Saat: 00:48
Son Yorum: nazim
  Map Yapımı hakkında TheDarkF 3 796 30-05-2017, Saat: 08:49
Son Yorum: TheDarkF
Video Blender Çalışmalarım ve Hayalet Animasyonum ^^ RecLast 4 838 03-03-2017, Saat: 01:37
Son Yorum: RecLast
  Oyun Motorları hakkında Syraption 8 2,337 31-01-2017, Saat: 21:31
Son Yorum: Ranork
  Dumbbell Hakkında nazim 3 876 06-11-2016, Saat: 16:16
Son Yorum: leonscottkfm

Hızlı Menü:


Unreal Engine Türkiye

This forum is community driven and supported by voluntary community members. It has nothing to do with Epic Games.

Bu site sadece destek amaçlıdır. Epic Games ile bir ilgisi yoktur.