MuhammedOzbay

Yeni üye
27 Ara 2015
11
0
0
(34) İstanbul Avrupa
Herkese merhaba ısınma sorununu idarelik giderdikten sonra modellemeye geri döndüm ve modellemeyi blender üzerinden yapıyorum. Oyunda kullanmak için dağ modelledim. Dağ dediğime bakmayın öyle uçuk bi model değil. Gerçekçi model türetmek için. Şimdi bunu import ederken her seferinde %75'te kalıyor. Forumdaki derse göre yaptım. Model harici kameradır, ışıktır kaldırdım. FBX olarak export ettim. Bir kaç video denedim exportta scale checkbox'ı ve ya nesne türü mesh olarak. Olmadı her seferinde import dedim. Penceredeki ayarlara karışmadan direk tekrar importa tıkladım ve %75'te hala yaklaşık 30 dakika oldu :) . Bu sorun hakkında bilginiz var mı ve ya ayarları başka şekilde bilen. Lütfen yardımcı olursanız sevinirim.

Kısa hali:
Ayarları forumdan gördüğüm gibi blenderdan model import ederken, %75'te takılı kalıyor.
 
Poligon sayısına nereden bakıcağımı bulamadım. Şu var FBX çıktısı 62 MB. Biraz daha uğraşarak import ettim ama olması gereken üst taraf gözükmüyor alttan bakınca model gözüküyor unrealde.

Şöyle söyliyim üstten değil model alttan bakınca görünüyor.
 
MuhammedOzbay' Alıntı:
Poligon sayısına nereden bakıcağımı bulamadım. Şu var FBX çıktısı 62 MB. Biraz daha uğraşarak import ettim ama olması gereken üst taraf gözükmüyor alttan bakınca model gözüküyor unrealde.

Şöyle söyliyim üstten değil model alttan bakınca görünüyor.
Plane kullandıysanız normaldir. Kullandığınız material'in Details sekmesinde bulunan özelliklerinden Two-Sided yaparak geçici bir çözüme ulaşabilirsiniz.
 
Dağı 3 katmanda relitize ettiğim için olmalı. Dediğin gibi planede Two-Sided denerim ancak yarın cevap yazabilicem :). Bu arada menüde gördüm merak ettim. Elimdeki .3ds dosyasını blender ile FBX yapabilir miyim? Yani boş bir sahneye import edip, FBX olarak export imkanı var mı?
 
ZkVrBV.jpg


o3ZLW9.jpg


Object Data-> normals-> double Sided 

Yaptım ama hala aynı sorun var.
 
MuhammedOzbay' Alıntı:
Object Data-> normals-> double Sided 

Yaptım ama hala aynı sorun var.
Üzerine atanmış materyal(ler)i Content Explorer içerisinden açın. Bu materyal Instance ise Material Property Overrides bölümünde; Master ise doğrudan materyal editörde Double Sided'ı aktifleştirip true değerine getirin (toplam 2 tik kutusu işaretlenmeli). Bu işlem sanırım Mesh üzerinden de yapılabilir.

Phrexian'ın dediği gibi geçici çözüm olarak kullanın özellikle de böylesi büyük bir Mesh için performans açısından pek iyi olmasa gerek.

ClimbDown' Alıntı:
Bu normal birşey zaten?

Landscapelerin altı bu şekilde olur,ayrıca siz direk statich mesh atmışsınız.
Normal değil, üst taraf.
 
cahitburak' Alıntı:
MuhammedOzbay' Alıntı:
Object Data-> normals-> double Sided 

Yaptım ama hala aynı sorun var.
Üzerine atanmış materyal(ler)i Content Explorer içerisinden açın. Bu materyal Instance ise Material Property Overrides bölümünde; Master ise doğrudan materyal editörde Double Sided'ı aktifleştirip true değerine getirin (toplam 2 tik kutusu işaretlenmeli). Bu işlem sanırım Mesh üzerinden de yapılabilir.

Phrexian'ın dediği gibi geçici çözüm olarak kullanın özellikle de böylesi büyük bir Mesh için performans açısından pek iyi olmasa gerek.

ClimbDown' Alıntı:
Bu normal birşey zaten?

Landscapelerin altı bu şekilde olur,ayrıca siz direk statich mesh atmışsınız.
Normal değil, üst taraf.
Resimlerde alt taraf olarak gözüküyor sanki  :huh:
 
Oyun trailerı ya da sadece animasyon dışında kullanacaksanız hiç vakit kaybetmeyin bence, performans açısından ilerde başınızı ağrıtacak çünkü. Landscape dökümanlarına ve videolara bakarak motorun kendi arazi sistemini kullanmanızı tavsiye ederim.
 
Teşekkürler Yardımlarınız için.

cahitburak dediğin gibi materiyal ayarlayınca düzeldi. Eğitim videosundaki ayarladığım texture gelmedi ama onu taşımanın bir yolunu bulurum o texture ile tam olur. Bunun daha iyi bir yöntemi var ise ve ya tavsiyeniz güzel olur. Çünkü daha çok model yaparım blender ile çok güzel dersler var. 

ClimbDown evet alt kısmı görünür üst kısmı sorunlu idi.

Bu arada texture taşımak için bildiğiniz yöntem var mıydı? Ben bir yandan araştırıyorum.

Umarım başarılı şekilde map hazırlayıp oyun kısmına geçerim :).