The Darkness

Yeni üye
29 May 2017
64
4
0
Belirtilmemiş
Herkese selam arkadaşlar.

Uzun bir süredir Karakterimin  basit mekanikleri  üzerinde  çalışmalar  yapmıştım  ve temel   hareketler dışında  hiçbir şey  yapmamıştım(koşma,yürüme ve sabit durma).Yavaş yavaş  biraz daha  karışık kısımlara  geçmeyi  düşündüm fakat  kafamdaki  metodları  nasıl  uygulayacağımı  tam çözemedim veya  doğru  olup olmadığından pek emin değilim.Bu  yüzdende sizlere  birkaç  şey danışmak , hatta tavsiyeler  almak istiyorum.  (Anlatacağım  veya düşündüğüm  şeylerden  sonra  bana  tutorial de önerirseniz  çok sevinirim)   

Temel olarak düşündüğüm şeyler;

1)Basit  hareketlerden sonra  herhangi bir  tuşa  bastığımda  belirli bir süre içinde    bastığım  tuş  fonksiyonunun  aktif  olmasını,  fakat  geri  kalan  tuşlara  bastığımda işlev   görmemesini sağlamak istiyorum.(Mesela dodge yaparken    Ateş  tuşuna  basarsam  Animasyonlarım karışır diye  böyle  bir şey düşündüm) 

2)Çoklu  tuş  fonksiyonunu kullanarak bazı  hareketleri  aktif etmek istiyorum.( Mesela  C+Shift ile  Atış yapılması ama  Shift  ile  sadece olduğu yerde baska bir animasyonun aktif olması gibi )

3)Karakter silah kullanırken A modunda  Silahsız iken B modunda olması ( Yumruk modundayken  silahsız  yapılabilecek  her türlü  saldırı  ve savunma hareketlerinin yapılabileciği, Silah moduna geçtiğimizde ise  Silahlı  birisinin  Yapabileceği  hareket ve saldırılar)
Örnek olarak;  E tuşuna bastığımda yumruk atarken silah modundayken  Dipçik atacak.
 
Merhabalar, 

1-) Doğru bir mantık kurmuşsunuz. Örneğin tırmanırken karakterin ateş etmesi, Çömelme halindeyken zıplaması vb. gibi olaylar absürt olabilir. Bunlar için boolean kullanabilirsiniz. Zıplarken ateş etmesini istemiyorsanız boolean'ı bu şekilde kullanabilirsiniz.

hLRE8i.png


2-) Çoklu tuş için yapmanız gerekenler input oluşturup üstüne tıklamanız ve sağ tarafta bulunan details sekmesinden modifier kısmından Shift, Control(CTRL), ALT ve Command tuşları ile seçtiğiniz tuşu beraber kullanabilirsiniz. Not: Modifier kısmında tiklediğiniz seçenek ile beraber kullanabilirsiniz.

ybRwCY.png


3-) Combat mode, Melee mode vb. gibi seçenekler için animasyon bluprint içerisinden boolean ile kontrol edebilirsiniz ve Enumeration ile hangi mode da ise onu kullanmasını sağlayabilirsiniz.

3. Sorunuzun yapımına geçmeden önce değişkenleri (variables), Flow Controlleri, Enumeration, Structure ve Cast olaylarını iyice öğrenmenizi ve araştırmanızı öneririm. İngilizce seviyeniz iyise dökümanları okumanızı, değilse geliştirmenizi ve geliştirene kadar burada takıldığınız yerleri sormanızı öneririm.

https://docs.unrealengine.com/latest/INT/Engine/Blueprints/Scripting/index.html
 
Çok Teşşekür ederim  hocam  kafamdaki soruları bulmamda baya   yardımcı oldunuz :)

Dökümanları  inceliyorum şuan  ve sorun  yok  gibi. Youtube dan  bulabilirsem  tutorial,  onlara da bakarım  iyice  pekiştirmek için.