Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 5/5 - 1 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Blueprint] Gameplay Tavsiyesi
#1
Lightbulb 
Herkese selam arkadaşlar.

Uzun bir süredir Karakterimin  basit mekanikleri  üzerinde  çalışmalar  yapmıştım  ve temel   hareketler dışında  hiçbir şey  yapmamıştım(koşma,yürüme ve sabit durma).Yavaş yavaş  biraz daha  karışık kısımlara  geçmeyi  düşündüm fakat  kafamdaki  metodları  nasıl  uygulayacağımı  tam çözemedim veya  doğru  olup olmadığından pek emin değilim.Bu  yüzdende sizlere  birkaç  şey danışmak , hatta tavsiyeler  almak istiyorum.  (Anlatacağım  veya düşündüğüm  şeylerden  sonra  bana  tutorial de önerirseniz  çok sevinirim)   

Temel olarak düşündüğüm şeyler;

1)Basit  hareketlerden sonra  herhangi bir  tuşa  bastığımda  belirli bir süre içinde    bastığım  tuş  fonksiyonunun  aktif  olmasını,  fakat  geri  kalan  tuşlara  bastığımda işlev   görmemesini sağlamak istiyorum.(Mesela dodge yaparken    Ateş  tuşuna  basarsam  Animasyonlarım karışır diye  böyle  bir şey düşündüm) 

2)Çoklu  tuş  fonksiyonunu kullanarak bazı  hareketleri  aktif etmek istiyorum.( Mesela  C+Shift ile  Atış yapılması ama  Shift  ile  sadece olduğu yerde baska bir animasyonun aktif olması gibi )

3)Karakter silah kullanırken A modunda  Silahsız iken B modunda olması ( Yumruk modundayken  silahsız  yapılabilecek  her türlü  saldırı  ve savunma hareketlerinin yapılabileciği, Silah moduna geçtiğimizde ise  Silahlı  birisinin  Yapabileceği  hareket ve saldırılar)
Örnek olarak;  E tuşuna bastığımda yumruk atarken silah modundayken  Dipçik atacak.
Ara
Cevapla
#2
Merhabalar, 

1-) Doğru bir mantık kurmuşsunuz. Örneğin tırmanırken karakterin ateş etmesi, Çömelme halindeyken zıplaması vb. gibi olaylar absürt olabilir. Bunlar için boolean kullanabilirsiniz. Zıplarken ateş etmesini istemiyorsanız boolean'ı bu şekilde kullanabilirsiniz.

hLRE8i.png

2-) Çoklu tuş için yapmanız gerekenler input oluşturup üstüne tıklamanız ve sağ tarafta bulunan details sekmesinden modifier kısmından Shift, Control(CTRL), ALT ve Command tuşları ile seçtiğiniz tuşu beraber kullanabilirsiniz. Not: Modifier kısmında tiklediğiniz seçenek ile beraber kullanabilirsiniz.

ybRwCY.png

3-) Combat mode, Melee mode vb. gibi seçenekler için animasyon bluprint içerisinden boolean ile kontrol edebilirsiniz ve Enumeration ile hangi mode da ise onu kullanmasını sağlayabilirsiniz.

3. Sorunuzun yapımına geçmeden önce değişkenleri (variables), Flow Controlleri, Enumeration, Structure ve Cast olaylarını iyice öğrenmenizi ve araştırmanızı öneririm. İngilizce seviyeniz iyise dökümanları okumanızı, değilse geliştirmenizi ve geliştirene kadar burada takıldığınız yerleri sormanızı öneririm.

https://docs.unrealengine.com/latest/INT...index.html
Ara
Cevapla
#3
Çok Teşşekür ederim  hocam  kafamdaki soruları bulmamda baya   yardımcı oldunuz Smile

Dökümanları  inceliyorum şuan  ve sorun  yok  gibi. Youtube dan  bulabilirsem  tutorial,  onlara da bakarım  iyice  pekiştirmek için.
GPU: AMD MSI RX 460 2GB Vram
ANAKART:ga-Z77x-UH3D Motherboard
CPU:İntel Core İ7 Sandy Bridge Generation 
RAM:12 GB GSkill 1333 Mhz  
PSU: 500 Watt Xigmatek 
KASA: Dark Cubix  


Ara
Cevapla
 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  [ACEMİ SORUSU] Tam kapsamlı Blueprint Öğrenmek? mcYaralı 4 146 12-01-2021, Saat: 10:48
Son Yorum: mcYaralı
  Replication tavsiyesi Emirhan Altaş 2 125 19-11-2020, Saat: 16:11
Son Yorum: Emirhan Altaş
  Mantık içeren bir Blueprint sorusu serhatwxe 7 210 08-10-2020, Saat: 13:11
Son Yorum: erginegider
  Blueprint Açılırken Çökme Sorunu EdgeTypE 2 114 30-09-2020, Saat: 22:48
Son Yorum: nonlinear
  Default Pawn Blueprint emin2045 1 114 03-09-2020, Saat: 11:02
Son Yorum: erginegider
  Gına getiren blueprint hatası leonscottkfm 3 391 22-04-2020, Saat: 21:23
Son Yorum: muhammedsgrl
  Şu Blueprint'in mantığı nedir? serhatwxe 5 780 27-02-2020, Saat: 14:30
Son Yorum: muhammedsgrl
Photo Tek blueprint içinde farklı collision ayarları oluşturmak. ceri 3 351 31-01-2020, Saat: 21:12
Son Yorum: nonlinear
  Grafik ayarları menüsü ve blueprint Gkusatan 2 610 29-07-2019, Saat: 11:38
Son Yorum: Gkusatan
  [ACEMİ SORUSU] Widget Blueprint Portrait Scale Sorunu VahapZTL 5 1,045 10-02-2019, Saat: 20:21
Son Yorum: VahapZTL

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi

Unreal Engine Türkiye

This forum is community driven and supported by voluntary community members. It has nothing to do with Epic Games.

Bu site sadece destek amaçlıdır. Epic Games ile bir ilgisi yoktur.