Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ACEMİ SORUSU Blueprint Haberleşme
#1
Bir survival oyunu yapmak istiyorum. Baltamı blueprint actor olarak oluşturdum. İşte collision falan ekledim. Aynı baltayı karakter blueprintin viewportun oraya koyup yani aynı bueprint içerisine koyup kodları yazdığımda baltayı eline alıyor fakat başka bir blueprintten cast to falan yapınca almıyor. Bu arada cast to elemanını pek anlamadım. Ayrıyeten onu da anlatırsanız sevinirim. Big Grin Teşekkürler  Big Grin

Yapmak istediğim bir tuşa bastığımda (inventory sistemi) o itemi karakterin eline alması.
İnsanlığa olan inancını yitirmemelisin. İnsanlık bir okyanustur. Bazı damlalar kirli diye okyanus kirlenir mi hiç?
Ara
Cevapla
#2
(27-01-2020, Saat: 16:06)Uyuşuk Aslan Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Bir survival oyunu yapmak istiyorum. Baltamı blueprint actor olarak oluşturdum. İşte collision falan ekledim. Aynı baltayı karakter blueprintin viewportun oraya koyup yani aynı bueprint içerisine koyup kodları yazdığımda baltayı eline alıyor fakat başka bir blueprintten cast to falan yapınca almıyor. Bu arada cast to elemanını pek anlamadım. Ayrıyeten onu da anlatırsanız sevinirim. Big Grin Teşekkürler  Big Grin

Yapmak istediğim bir tuşa bastığımda (inventory sistemi) o itemi karakterin eline alması.

Baltayı karakter blueprint üzerinden yerleştirip sonra görünürlüğünü itemin alınıp alınmaması şartına bağlı olarak ayarlayabilirsin(Bir boolen değişkeni kullanarak). Aynı şekilde eğer baltanın ele alınma şartı doğru değilse ağaç keseme animasyonu devreye girmez mesela. Kafanda oluştu mu bilmiyorum teorik olarak anlattım. Şuan motor açık olmadığı için gösteremiyorum eğer olmazsa yazarsın bu gece bakabilirim belki.
BoşluğunYerlileri
Ara
Cevapla
#3
(27-01-2020, Saat: 18:13)ceri Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  
(27-01-2020, Saat: 16:06)Uyuşuk Aslan Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Bir survival oyunu yapmak istiyorum. Baltamı blueprint actor olarak oluşturdum. İşte collision falan ekledim. Aynı baltayı karakter blueprintin viewportun oraya koyup yani aynı bueprint içerisine koyup kodları yazdığımda baltayı eline alıyor fakat başka bir blueprintten cast to falan yapınca almıyor. Bu arada cast to elemanını pek anlamadım. Ayrıyeten onu da anlatırsanız sevinirim. Big Grin Teşekkürler  Big Grin

Yapmak istediğim bir tuşa bastığımda (inventory sistemi) o itemi karakterin eline alması.

Baltayı karakter blueprint üzerinden yerleştirip sonra görünürlüğünü itemin alınıp alınmaması şartına bağlı olarak ayarlayabilirsin(Bir boolen değişkeni kullanarak). Aynı şekilde eğer baltanın ele alınma şartı doğru değilse ağaç keseme animasyonu devreye girmez mesela. Kafanda oluştu mu bilmiyorum teorik olarak anlattım. Şuan motor açık olmadığı için gösteremiyorum eğer olmazsa yazarsın bu gece bakabilirim belki.

Hocam karakþer bp ye blueprint actor olarak kaydettiğim baltayı atamadım nedense. Nasıl atacağımı bulamadım.
İnsanlığa olan inancını yitirmemelisin. İnsanlık bir okyanustur. Bazı damlalar kirli diye okyanus kirlenir mi hiç?
Ara
Cevapla
#4
(27-01-2020, Saat: 19:39)Uyuşuk Aslan Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  
(27-01-2020, Saat: 18:13)ceri Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Baltayı karakter blueprint üzerinden yerleştirip sonra görünürlüğünü itemin alınıp alınmaması şartına bağlı olarak ayarlayabilirsin(Bir boolen değişkeni kullanarak). Aynı şekilde eğer baltanın ele alınma şartı doğru değilse ağaç keseme animasyonu devreye girmez mesela. Kafanda oluştu mu bilmiyorum teorik olarak anlattım. Şuan motor açık olmadığı için gösteremiyorum eğer olmazsa yazarsın bu gece bakabilirim belki.

Hocam karakþer bp ye blueprint actor olarak kaydettiğim baltayı atamadım nedense. Nasıl atacağımı bulamadım.

https://blueprintscreenshot.blogspot.com/ Buraya resim eklemek biraz zor olduğundan bloggerda açıkladım bak yapamazsan yine buradan yazarsın. Wink

(27-01-2020, Saat: 19:39)Uyuşuk Aslan Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  
(27-01-2020, Saat: 18:13)ceri Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Baltayı karakter blueprint üzerinden yerleştirip sonra görünürlüğünü itemin alınıp alınmaması şartına bağlı olarak ayarlayabilirsin(Bir boolen değişkeni kullanarak). Aynı şekilde eğer baltanın ele alınma şartı doğru değilse ağaç keseme animasyonu devreye girmez mesela. Kafanda oluştu mu bilmiyorum teorik olarak anlattım. Şuan motor açık olmadığı için gösteremiyorum eğer olmazsa yazarsın bu gece bakabilirim belki.

Hocam karakþer bp ye blueprint actor olarak kaydettiğim baltayı atamadım nedense. Nasıl atacağımı bulamadım.

İtemin mesh dosyasını tut sürükleyerek karakterin bp kısmındaki sağ taraftaki menüden mesh'in üstüne bırak.
BoşluğunYerlileri
Ara
Cevapla
#5
(27-01-2020, Saat: 20:41)ceri Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  
(27-01-2020, Saat: 19:39)Uyuşuk Aslan Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Hocam karakþer bp ye blueprint actor olarak kaydettiğim baltayı atamadım nedense. Nasıl atacağımı bulamadım.

https://blueprintscreenshot.blogspot.com/ Buraya resim eklemek biraz zor olduğundan bloggerda açıkladım bak yapamazsan yine buradan yazarsın. Wink

(27-01-2020, Saat: 19:39)Uyuşuk Aslan Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Hocam karakþer bp ye blueprint actor olarak kaydettiğim baltayı atamadım nedense. Nasıl atacağımı bulamadım.

İtemin mesh dosyasını tut sürükleyerek karakterin bp kısmındaki sağ taraftaki menüden mesh'in üstüne bırak.
Hocam teşekkürler fakat item bırakmayı physics + collisionu kapatarak yapamaz mıyız?

Hocam ayrıca ağaç kesmek için vs collisionu karakter bp deki meshin altına koyup eşyayı attach lediğimiz yere attach leyip collisionu eşyaya göre ayarlıyoruz değil mi?
İnsanlığa olan inancını yitirmemelisin. İnsanlık bir okyanustur. Bazı damlalar kirli diye okyanus kirlenir mi hiç?
Ara
Cevapla
#6
(27-01-2020, Saat: 22:39)Uyuşuk Aslan Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  
(27-01-2020, Saat: 20:41)ceri Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  https://blueprintscreenshot.blogspot.com/ Buraya resim eklemek biraz zor olduğundan bloggerda açıkladım bak yapamazsan yine buradan yazarsın. Wink


İtemin mesh dosyasını tut sürükleyerek karakterin bp kısmındaki sağ taraftaki menüden mesh'in üstüne bırak.
Hocam teşekkürler fakat item bırakmayı physics + collisionu kapatarak yapamaz mıyız?

Hocam ayrıca ağaç kesmek için vs collisionu karakter bp deki meshin altına koyup eşyayı attach lediğimiz yere attach leyip collisionu eşyaya göre ayarlıyoruz değil mi?
1-Sen sanırım iteme direkt olarak collision ayarladın ve bu nedenle item görünmez olduğunda da collision çalışıyor. Tahminimce problemin bu. O iteme ayarladığın collisionu hiç kullanma sil. Aşağıdaki linkteki videoda gösterilen yöntemle yap. 
2-O tarz collision kullanmaktan daha iyi bir yöntem var. Normal collision kullandığın zaman balta elindeyken bile dokununca vuruyormuş gibi algılar. https://www.youtube.com/watch?v=BQ7X01SmQJA&t=296s bu videoda bir karaktere hasar vermek için kullanılmış. Sen bu yöntemi bir ağaca, taşa vb... uygulayabilirsin. Video ingilizce ama yaptıklarına baksan yeter.
  Bu arada blogda yazdığım yazıda itemin z'sini direkt zemine göre al demiştim ya. Öyle diyince item yüksek birşeyin üstünde olsan bile zemine gidiyormuş. O yüzden onu değiştirdim. Karakterin z'sini alıp float-float ile zemineden yüksekliğini çıkardım böylece karakterin ayağının bastığı yere koyuyor. Bazı karakterlerin referansı (şu okların olduğu yer) direkt ayak hizasında oluyor. O zaman z yi direkt bağlayabilirsin.
BoşluğunYerlileri
Ara
Cevapla
 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Blueprint Multiplayer kinglord34 6 1,586 19-09-2021, Saat: 15:34
Son Yorum: kinglord34
  [ACEMİ SORUSU] C++ mı BluePrint mi? MadMax 8 2,346 17-07-2021, Saat: 08:51
Son Yorum: leonscottkfm
  UE4 Tecrübeli Bir Geliştirici İçin C++ Blueprint Karşılaştırması NorkQ 6 1,547 03-02-2021, Saat: 11:42
Son Yorum: erginegider
  C++ mı blueprint mi Uyuşuk Aslan 3 1,008 10-09-2020, Saat: 23:20
Son Yorum: emin2045
  Blueprint programcılık bilgisi gerektirmezmiş leonscottkfm 8 2,005 17-03-2020, Saat: 18:41
Son Yorum: leonscottkfm
  [ACEMİ SORUSU] Blueprint ve C++ Hakkında TersineMühendis 2 1,708 27-08-2018, Saat: 10:15
Son Yorum: Khubur
Photo blueprint mantığı (resimli) ahtek07 3 1,968 27-04-2018, Saat: 23:24
Son Yorum: Khubur
Question Blueprint'i C++'a Nasıl Dönüştürebilirim? theysfkaan 3 1,923 03-02-2018, Saat: 13:54
Son Yorum: Ozzy
  Blueprint Ekranında Objelerin Merkez Noktasının sabitlenmesi ? usen 2 1,572 11-01-2017, Saat: 13:41
Son Yorum: usen
  C++ mı Blueprint mi? dvl 2 2,362 07-03-2016, Saat: 10:39
Son Yorum: cahitburak

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi

Unreal Engine Türkiye

This forum is community driven and supported by voluntary community members. It has nothing to do with Epic Games.

Bu site sadece destek amaçlıdır. Epic Games ile bir ilgisi yoktur.