Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Box ile çizdiğimiz modeller ve collision?
#1

Resimde gördüğünüz gibi bir apartman modeli yaptım arkadaşlar. Bunun içine de girilebiliyor yani iç tasarımı da var. Şimdi ben bu box lardan oluşturduğum modeli tps karakter ile içine girebiliyorken tüm modeli tek parça yapıp birleştirince otomatik kaba bir Collision uyguluyor ve içine girilemez hale geliyor. Tekrar dan elle Collision uygulamakta işi uzatıyor.
Benim sormak istediğim tüm modeli tek parça yapmadan önce içine girilebilir şekilde collision lu olarak modeli birleştirip fbx çıktısını alamıyormuyuz. Başka zaman kullanacağımda her seferinde collision mu uygulamalıyım. Pratik bir çözümü var mı?

2n6loA.png
Ara
Cevapla
#2
Tek parça haline getirdikten sonra:



Ara
Cevapla
#3
Collision menüsünden 26DOP Simplifed Collision uygulamak sizin için en yararlı olur.  Ya da Collision menüsünden Auto Convex collision sayesinde daha detaylı bir şekilde çarpışma oluşturabilirsiniz.

Tam yazacaktım ki daha önceden hydrogen yazmış teşekkürler =)
Cevapla
#4
ikinize de teşekkürler arkadaşlar, yani modeli hazır collision lu tutamıyoruz haritaya ekledikten sonra bu videodaki uygulamayı yapacağız yanlış anlamadıysam. Bu videodaki ni uygulayıp test edeceğim bakalım apartmanın içine girebilecek miyim..

uyguluyorum fakat hala apartmanın içini otomatik collision yapmıyor
Ara
Cevapla
#5
(03-01-2017, Saat: 03:40)Andre Linoge Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  ikinize de teşekkürler arkadaşlar, yani modeli hazır collision lu tutamıyoruz haritaya ekledikten sonra bu videodaki uygulamayı yapacağız yanlış anlamadıysam. Bu videodaki ni uygulayıp test edeceğim bakalım apartmanın içine girebilecek miyim..

uyguluyorum fakat hala apartmanın içini otomatik collision yapmıyor

Kendi ellerinle collision oluşturabilirsin. Bildiğin mesh->box simplifed coliision diyip normal bir obje gibi q,w,e ile 3 boyutlu döndürebilirsin. Fakat dediğim 2. Collision menüsünden Auto Convex collisiondan accuarcy i ve diğer değerleri yüksek yaparasn sana en uygun collisionu bulur. aynı zamanda bir ev yapacaksan bir kaç objeye bölüp o şekilde yapmanı tavsiye ederim.

https://youtu.be/Gy1ZBp_OTVo

Bu videoda 3DS Max ile çarpışma oluşturup aktarma videosu var. 
Cevapla
#6
teşekkürler şimdi bende onu deniyorum, değerleri yükselttim, bakalım nasıl bir sonuç alacağım. Sanırım en mantıklı çözüm parçalara bölüm haritada birleştirmek olur. 
Aslında benim anlamadığım şu. Zaten model kutulardan oluşuyor. Bu kutular halindeyken bina içerisinde girebildiğim halde neden tek parça haline getirdiğimde bu şekilde oluyor.
Ara
Cevapla
#7
(03-01-2017, Saat: 04:45)Andre Linoge Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  teşekkürler şimdi bende onu deniyorum, değerleri yükselttim, bakalım nasıl bir sonuç alacağım. Sanırım en mantıklı çözüm parçalara bölüm haritada birleştirmek olur. 
Aslında benim anlamadığım şu. Zaten model kutulardan oluşuyor. Bu kutular halindeyken bina içerisinde girebildiğim halde neden tek parça haline getirdiğimde bu şekilde oluyor.

Karakterinin çarpışiması genelde y ekseni(yüksekliği) uzun bir küre gibidir(Sphere). o yüzden farklı bir şekilde bazı yerlere giremeyebilirsin. Bölüm tasarımı yaparken büyük bir objeyi asla direkt olarak yaratma. Bir kaç parçasına ayır ve onların boyutunu değiştir. Bu şekilde daha iyi bir şekilde verim alabilirsin. Örneğin Starter Content deki Props klasöründe kapılar, sandalyeler, duvarlar, ve kapının çevresine ekleyebileceğin bir çok şey var. Bölüm tasarımı bu şekilde kolay olur.
Cevapla
#8
Hazır modellerin genelde neden parçalar halinde verildiğini daha iyi anlıyorum. Şimdi binayı parça parça yapıp collision uygulayacağım, başka türlü zor olacak.
Ara
Cevapla
#9
Problemi çözdüm sonunda. Yardımlarınız için teşekkürler. Kısaca bir özet geçeyim konuya bakan arkadaşlar için.
Binayı düzgün bir şekilde eşit parçalara böldüm ve değerleri en yüksek Auto Convex uyguladım ve sonra Static Mesh Settin/Collision complexty den "Use complex collision as simple" yi seçtim oldu.

Edit: Arkadaşlar parçalara ayırmama ve yüksek değerde collisiona gerek kalmadan da oluyomuş.. Sadece olay  "Use complex collision as simple" seçmeyle alakalıymış
Ara
Cevapla
 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
Question Set Actor Enable Collision huso 3 134 09-08-2019, Saat: 01:56
Son Yorum: huso
Question Çoklu Collision Kullanım Performansı zoraki 3 155 29-07-2019, Saat: 20:42
Son Yorum: baskiki
  Sahneye Collision Nasıl Eklenir? serhatwxe 1 227 26-12-2018, Saat: 23:57
Son Yorum: Ozzy
  Material Collision Overlap Sorunu UE4S 5 598 22-04-2018, Saat: 21:12
Son Yorum: UE4S
  Collision Sorunu sagopa55 6 957 19-12-2017, Saat: 14:31
Son Yorum: alidali
  collision sorunu alidali 2 660 19-12-2017, Saat: 14:28
Son Yorum: alidali
  Material Collision hasancansaglam 1 358 05-05-2017, Saat: 20:36
Son Yorum: Leon
  Collision Nasıl Ayarlanıyor GameCreator 6 681 21-04-2017, Saat: 19:51
Son Yorum: GameCreator
  Geometri ile çizdiğimiz modeller? Andre Linoge 3 596 31-12-2016, Saat: 00:17
Son Yorum: Andre Linoge
  3Ds Max'te çizilen modeller ve telif Andre Linoge 5 1,326 16-12-2016, Saat: 04:24
Son Yorum: Andre Linoge

Hızlı Menü:


Unreal Engine Türkiye

This forum is only for fans and support. It has nothing to do with Epic Games.

Bu site sadece fan ve destek amaçlıdır. Epic Games ile bir ilgisi yoktur.