Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Build Sonrası Gölgeler bozuluyor
#1
Photo 
Selamlar arkadaşlar İki sorum olcak
1. Başlıkta belirttiğm gibi  projemi build ettikten sonra gölgelerde bozulmalar ve kararmalar oluyor bunun sebebi nedir acaba?

2. Editördeki Grafik ve ışıklandırma, Play'a bastığımda Neden farklı gözüküyor? Örn; Editörde saat 16:00 gibi ışık varken. Play dediğimde Saat öğlen 12:00 gibi Gözüküyor. Constrat veya Gamma, Çok vaya az Oluyo.
 
BUİLD ÖNCESİ

W9OAIR.jpg





***BUİLD SONRASI***

tsll9o.jpg
Ara
Cevapla
#2
projeniz küçük çapta ve ağaç sayısı az ise performans açısından kötü bir çözüm olsada koymuş olduğunuz ağacı movaliable yaparak çöze bilirsiniz fakat pekte sağlıklı değil haberiniz olsun 

sağlıklı olarak skylight ekleyrek tekrardan build yapıla bilir nekadar işe yarar hiçbir fikrim yok 
Cevapla
#3
(18-05-2020, Saat: 13:56)ahtek07 Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  projeniz küçük çapta ve ağaç sayısı az ise performans açısından kötü bir çözüm olsada koymuş olduğunuz ağacı movaliable yaparak çöze bilirsiniz fakat pekte sağlıklı değil haberiniz olsun 

sağlıklı olarak skylight ekleyrek tekrardan build yapıla bilir nekadar işe yarar hiçbir fikrim yok 

Skylight Zaten var. Artı, Sorun sadece ağaçla alakalı değil. Genel anlamda bi gölge sorunu var Landscape üzerinde Örn: Aşağıdaki Siyah noktalı lekeler. SS build Sonrasından alıntıdır.. Sorunum hala devam etmekte..

Bp3sU8.jpg
Ara
Cevapla
#4
Skylightla alakalı bir durum sanırım. Skylighti static değil ayarlanabilir yapın ve cubemap seçin bu sorunu çözecektir
İnsan; gücü olmadığı için değil, hedefi olmadığı için yol alamaz.
Ara
Cevapla
#5
(18-05-2020, Saat: 20:28)muhammedsgrl Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Skylightla alakalı bir durum sanırım. Skylighti static değil ayarlanabilir yapın ve cubemap seçin bu sorunu çözecektir

Even onu yapmıştım zaten. Ahtek07, Ağaçları Movable yap demişti ama Ben Skylight'i Movable yapıp deniym dedim build ettim. Build 3 saat oldu!! (Çok uzun sürüyo bee) birazdan biter. Bakalım nolcak.
Ara
Cevapla
#6
Haritadaki skylight ı silip yenisini ekle. Post process üzerinden shadows değerlerini değiştirdiysen bunları default a geri çevir. Ağaçlarında veya bitkilerinde wind move veya simple grass move var ise bu objeleri Movable a çevir, Directional lightın Static ise Stationary olarak değiştir. Herşeye rağmen sorun devam ederse directional light üzerinden dynamic shadow distance ekle
Ara
Cevapla
#7
SkyLight'i Movable yapınca sorun **Çözüldü** Herkese teşekkürler
Ara
Cevapla
#8
nonlinerin dediği gibi genelde agaç çimen ve taş gibi meshlerin movable olması daha sağlıklı olur. buildin uzun sürmeside bu sebepten dolayıdır. Eğer gölgeler çok karanlık olursa bu skylightin static olmasındandır ilk baştada dediğim gibi cubemap gölgelerdeki aşırı karanlığı engelle. ama movable yaptım demişsin skylighta movable çok önerilmez "Stationary" olarak ilerlemek daha mantıklı cubemapte zaten bu bölümde meydana geliyor.
İnsan; gücü olmadığı için değil, hedefi olmadığı için yol alamaz.
Ara
Cevapla
#9
(19-05-2020, Saat: 02:52)muhammedsgrl Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  nonlinerin dediği gibi genelde agaç çimen ve taş gibi meshlerin movable olması daha sağlıklı olur. buildin uzun sürmeside bu sebepten dolayıdır. Eğer gölgeler çok karanlık olursa bu skylightin static olmasındandır ilk baştada dediğim gibi cubemap gölgelerdeki aşırı karanlığı engelle. ama movable yaptım demişsin skylighta movable çok önerilmez "Stationary" olarak ilerlemek daha mantıklı cubemapte zaten bu bölümde meydana geliyor.

Dediğiniz gibi yapıp ağaçları otları vs movable yaptım build ettim Gölge sorunu kalmadı ama bu kez "NavigationMeshBoundvolume" bozuldu galiba karakter yürümüyo? (TopdownCharacter)
Ara
Cevapla
#10
Otun çimenin karakter hareketine engel olabileceği tek durum kullandığın küçük foliage objelerde collision olması olabilir ki ancak böyle stuck oluşabilir, bu da nadiren olabilecek bir durum bence sorunu başka yerde aramalısın
Ara
Cevapla
 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
Photo 5 Dakikada Projeyi BUILD Etme Yöntemi MR Studio 2 77 24-05-2020, Saat: 23:56
Son Yorum: MR Studio
  Light build sorunu Emirhan Altaş 2 113 19-04-2020, Saat: 14:27
Son Yorum: AlparslanGurlek
Wink [ACEMİ SORUSU] Build hatası xxxqqqwww 1 670 21-09-2018, Saat: 19:11
Son Yorum: Jacky
  Build Problemi _Raiden 4 851 15-02-2018, Saat: 19:52
Son Yorum: Khubur
  Işıklandırma sorunu ve Build Refik 9 1,459 03-02-2018, Saat: 13:57
Son Yorum: Ozzy
  Build Yaparken Işık Hatası. [ÇÖZÜLDÜ] leonscottkfm 0 839 06-11-2016, Saat: 15:32
Son Yorum: leonscottkfm
  Build sonrası kapanma sorunu. ugrysr 0 785 19-08-2016, Saat: 19:53
Son Yorum: ugrysr
  Karakter Üstüne Eklenen Işığın Paketlenme Sonrası Görünmemesi seckin 0 477 16-05-2016, Saat: 04:20
Son Yorum: seckin
  Build sorunu SamsunLee 5 1,752 04-09-2015, Saat: 16:15
Son Yorum: qukla
Question Lightmap, Build ve HDRI hakkında mustafasahinfb 22 4,996 30-08-2015, Saat: 21:05
Son Yorum: mustafasahinfb

Hızlı Menü:


Unreal Engine Türkiye

This forum is only for fans and support. It has nothing to do with Epic Games.

Bu site sadece fan ve destek amaçlıdır. Epic Games ile bir ilgisi yoktur.