Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
"Building Lighting" süresi neden fazla?
#1
Merhaba arkadaşlar.Öğrenmek amaçlı başladığım harita çalışmasında çözemediğim iki sorunum var.Birincisi haritaya model ekledikçe yada bir şeyler değiştirdikçe malum "Lighting Built" diyor.Fakat sonralarda bu built süresi çok uzamaya başladı.2 saat sürüyor %100 olması.Bu noktada yanlış bir şey mi yapıyorum,yoksa benim Pc bu kadar mı kaldırıyor.
İkincisi level ile ilgili ancak ayrı konu açmamak için buradan yazıyorum.Projeyi Fps seçip projeye başladım ve birkaç bir şey ekledikten sonra şunu anlayamadım;ilerlerken levelller oluşturuyoruz,level 1 -2 gibi.Ancak proje başlangıcında level kaydetmiyoruz.Bu yapılan ilk "first person example map" level kaydına dönüşecek mi yada nasıl olacak?Teşekkür ederim.
Ara
Cevapla
#2
Merhabalar, 3 tip ışık türü mevcuttur bunlar; Static, Stationary ve Movable. Siz Static veya Stationary kullandığınızdan dolayı Build alma gereksinimi duyuluyor.

Statik Işıklar, çalışma zamanında herhangi bir şekilde değiştirilemeyen veya taşınamayan ışıklardır. Bunlar yalnızca Lightmap içinde hesaplanır ve işlendikten sonra performans üzerinde herhangi bir etkisi yoktur. Hareketli nesneler statik ışıklarla entegre olamaz, bu nedenle statik ışıkların kullanışlılığı sınırlıdır. Statik ışıklar, diğer ışıklara göre en düşük değiştirilebilirlik ve en düşük performans maliyetine sahip olma eğilimindedir. Eğer Lightmap Resolution değerleri yüksekse doğal olarak Build süreniz uzayacaktır. Fakat Bilgisayarınızın İşlemcisine (CPU) göre Lightmass yaparken ki hızı düşebilir. Build kalitenizi düşürebilirsiniz.

 productionLighting.jpg
Ara
Cevapla
#3
Evet "high" değerde çalışıyordum,"Preview" en uygunu sanırım.Teşekkür ederim cevabınız için.
Ara
Cevapla
#4
(30-01-2018, Saat: 18:58)Leon Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Evet "high" değerde çalışıyordum,"Preview" en uygunu sanırım.Teşekkür ederim cevabınız için.

Evet, fakat önerim Production seçeneğinde almanız. Eğer hızlandırmak istiyorsanız Swarm programı ile Network yardımıyla bir kaç bilgisayarınızın işlemcisini kullanabilirsiniz. Ben Build'e aldıktan sonra yatıp uyuduğumu bilirim Big Grin
Ara
Cevapla
#5
Teşekkürler.Level konusu için ne dersiniz?"First Person Example Map" bir level mi?Yeni Level eklediğimde bu çalışma ne olacak?Bir level olarak mı geçecek?Nerede duracak?
Ara
Cevapla
#6
Yeni bir level oluşturursanız "First Person Example Map" aynen kalır ve yeni map oluşturduktan sonra Save derseniz nereye kaydetmek istediğinizi soracaktır.
Ara
Cevapla
#7
Yardımınız için teşekkür ederim .
Ara
Cevapla
#8
Leon, eğer anladığım şey doğruysa çalışma yönteminde hata da olabilir. Light map için malzemelerin UWv açılması gerektiğini biliyorsun sanırım. Eğer bunları açmayıp her eklediğin nesne için programın bunu otomatik yapmasını sağlıyorsan elbette süre uzun olacaktır. Kaldıki ileride ışık ve gölge ile ilgili başka sorunlara da yol açacaktır. Düzgün bir UWV açılmışmışsa sonraki adım, aslında ilk adım poligon sayısının az olmasıdır. Hazır modellerde bunu sağlayamazsın. Ve her nesne eklediğinde tekrar build etmene gerek yok. Sahneye bütün nesneleri ekle ondan sonra build alırsın.

Leveller ile ilgili sorun ise yine çalışma yanlışlığından kaynaklanıyor olabilir. Benim yöntemim ilk olarak başladım, projeyi açtıımda hemen kayıt ederim. Eğer yeni level ekliyorsam da ilk işim kayıttır. Ekleyeceğim bütün dökümanları sahneye koyarım sonra bir kez daha kayıt alır ve sonra diğer ışık vb. ayarlara geçerim. Yerleştirmelerden sonra da ilk buildi alır kayıt eder ve devam ederim.
Ara
Cevapla
#9
Üstad , ben problemle karşılaştıkça çözüm arıyorum.İşin acemisi olduğum için karşıma çıkmadan problemi kestiremiyorum.Siz daha ilerisini görebiliyorsunuz.Şimdiki araştırma konum "Light map " olacak sanırım,zira ben ne ışık ne Uwv ile uğraşıyorum açıkcası.Uwv yi arada konularda görüyordum ama hiç anlamadım.Sadece sahneme ,haritama, topladığım free modeller ekliyor;max'de binalar yapıyorum mesela, yoluma devam ediyorum.Kendi materyallerimi oluşturuyorum Shader Map yardımıyla.Diffuse,normal,ambient occoluse gibi materyal mapleri ile.Bunu yaparken Uv kanalı bağlantılarını yapıyorum.Ama hazır modellerde bu olmuyor tabi.Bazen modellerle Bump map geliyor mesela,takacak kanal bulamıyorumSmileBaşka yaptığım bir şey yok.Poligon sayılarına da dikkat etmiyorum tabiki.Işık işlerinide sahneyi yada level'i bitirdiğimde öğrenir yaparım diyorum.
Merak ettikçe ve karşıma çıktıkça bir durum başka bir duruma ve bilgiye götürüyor.Örneğin şimdi "bir binayı motor içindeki malzeme ile yapmak ile hazır bina kondurmak arasındaki fark nedir?"'i bulmam lazım.
Fps proje ile çalışıyorum ve dinamik ışıklandırma kullanıyorum.Bu şekilde ileride pakete ben girecekmişim gibi hissetmiyor değilimSmileYanlış bir şey varsa büyüyerek gidecek ve emekler ziyan olacaktır sonunda.O yüzden doğruyu bulmaya çalışıyorum.
Ara
Cevapla
 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Building Lighting 5 saattir devam ediyor yüzde 9`da boranztrk 12 617 11-08-2018, Saat: 02:02
Son Yorum: boranztrk
Photo Static Lighting Kötü Gölge Sorunu Trepidation 4 604 28-11-2017, Saat: 13:33
Son Yorum: Ozzy
  static mesh lighting map sorunu hydrojan 0 565 01-03-2016, Saat: 14:00
Son Yorum: hydrojan
  Unreal Engine 4 FAKE LİGHTİNG DeveloperPHOBOS 6 872 30-01-2016, Saat: 18:02
Son Yorum: DeveloperPHOBOS
Question Build lighting süresi nasıl kısaltılır? onuronder 3 1,130 29-07-2015, Saat: 15:58
Son Yorum: Jacky

Hızlı Menü:


Unreal Engine Türkiye

This forum is only for fans and support. It has nothing to do with Epic Games.

Bu site sadece fan ve destek amaçlıdır. Epic Games ile bir ilgisi yoktur.