Anket Başlığı: C++ Code Editor çok gerekli midir?
Anket kapatılmıştır.
Evet mutlaka olmalı.

4 66.67%
Olsa iyi olur ama o kadar da gerekli değil bence.

1 16.67%
Kesinlikle olmamalı.

1 16.67%
Katılımcı sayısı: 6 100%
* Siz bu anket için oy kullanmışsınız. [Anket Sonuçlarını Göster]


Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
C++ Syntax Highlighting
#1
Merhabalar.

Foruma yeni karıldım sayılır. Birkaç ısınma cevabı gönderdikten sonra istek ve öneri kategorisine girmeye hak kazandığımı düşünüyorum Wink

Şaka bir yana ülkemizde oyun sektörünün canlanması adına bu forumu son derece yararlı bulduğumu söylerek söze başlamak isterim. Sıklıkla ziyaret ettiğim kategoriler Blueprint ve C++ Programlama kategorileri olmasına karşın C++' a olan ilginin bir hayli az olduğunu gördüm. Oyun geliştirme konusunda programlama önemli bir yer tutmasına karşın; gerek blueprint sayesinde gerekse de programlamanın oyun geliştirmede az yer teşkil etmesi bunun başlıca nedenleri olsa gerek. Yine de C++ bölümünü canlandırmak için küçük bir önerim var.

Gerek sorulacak olan sorularda, gerekse de söz konusu kategori altında yapılacak anlatımlarda yararlı olması açısından Code Editor'ün UE4 yapılarını olmasa da (zor olsa gerek) en azından bir C++ Syntax Highlighting (tercihen Visual C++) yapması iyi olurdu diye düşünüyorum.

Forum yöneticilerine ve kullanıcılarına kolaylıklar diliyorum. İyi çalışmalar.
Cevapla
#2
Senin gibi birileri gelse de C++ bölümü de canlansa diyorduk bayadır. Smile Forumda sorusu olan varsa da soru cevaplayacak bilgi olmadığı(en azından kimse çıkıp C++ konusunda yardımcı olabilecek kapasitede olduğunu söylemediği ve herhangi bir döküman hazırlamadığı için şu ana kadar) için C++ bölümü bomboş kaldı malesef. Benim bilgim de sıfır olduğu için Wiki'den çeviri işine bile girişmeyi göze alamadım.

Umarım Kaan istediğin özelliği ekleyebilir.
Özelden sorulan UE4 soruları cevaplanmayacaktır...
Cevapla
#3
Eğer mesele cevap vermek ise burdan duyurmuş olayım her türlü soruyu cevaplarım. C++ bölümü bu yüzden canlanmıyorsa, hiç kimse dert etmesin. Ne sorusu çok basit diye ne de çok karmaşık diye. Ben C++ konusunda elimden geldiğince yardımcı olacağım. Diğer taraftan çok sık olmamakla birlikte, fırsat buldukça bazı anlatımlarda da bulunacağım.
Cevapla
#4
Bulmuşken sorayım;

5 yıl kadar pawn kodlama yaptım(c++ yapılı),biraz c#,biraz php,yarım phyton ve çok azcık da javascript.


Sence c++ ya geçmelimiyim?

Blueprint deki actor mantığı vs. c++ da nasıl işliyor?
Ara
Cevapla
#5
(09-09-2015, Saat: 01:11)SoloWarrior Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Bulmuşken sorayım;

5 yıl kadar pawn kodlama yaptım(c++ yapılı),biraz c#,biraz php,yarım phyton ve çok azcık da javascript.


Sence c++ ya geçmelimiyim?

Blueprint deki actor mantığı vs. c++ da nasıl işliyor?

Pawn kodlama ile kastınız nedir? Anlayamadım.

Düzenleme:
Unreal için hep söylerim, performans kaygısını göze almadan blueprint ile programlama olmazsa olmazdır. Blueprint öğrenmek vakit kaybı değil. Ama siz programcıysanız ki bu kadar deneyiminiz varsa geçin derim. Yinede ister programcı olun, ister tasarımcı ne olursanız olun BP şart.

Düzenleme 2:
Şöyle bir göz attım da literatürde Pawn programlama diye bir şey varmış oyun geliştirme üzerine, ilk kez duyuyorum. C++'da kullanmışsanız, mutlaka UE4 C++'a geçmelisiniz. Hobi için bile olsa...
Cevapla
#6
(09-09-2015, Saat: 01:12)cahitburak Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  
(09-09-2015, Saat: 01:11)SoloWarrior Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Bulmuşken sorayım;

5 yıl kadar pawn kodlama yaptım(c++ yapılı),biraz c#,biraz php,yarım phyton ve çok azcık da javascript.


Sence c++ ya geçmelimiyim?

Blueprint deki actor mantığı vs. c++ da nasıl işliyor?

Pawn kodlama ile kastınız nedir? Anlayamadım.

Düzenleme:
Unreal için hep söylerim, performans kaygısını göze almadan blueprint ile programlama olmazsa olmazdır. Blueprint öğrenmek vakit kaybı değil. Ama siz programcıysanız ki bu kadar deneyiminiz varsa geçin derim. Yinede ister programcı olun, ister tasarımcı ne olursanız olun BP şart.

Düzenleme 2:
Şöyle bir göz attım da literatürde Pawn programlama diye bir şey varmış oyun geliştirme üzerine, ilk kez duyuyorum. C++'da kullanmışsanız, mutlaka UE4 C++'a geçmelisiniz. Hobi için bile olsa...
Benim sormak istediğim şey şu;(şey şu biraz garip oldu Smile )

C++ ile bp bir arada kullanılabilir mi?,kullanımı nasıl olur?

Visual studio indirmeden c++ compile edilebiliyor fakat visual indirmemizi söylüyor motor.

Visual studio 2013 için win 8 veya win 7 nin güncelini istiyor,bendeki windows deneme sürümünün bitmiş hali olduğundan visual uğraştırır gibi Smile
Ara
Cevapla
#7
(09-09-2015, Saat: 01:33)SoloWarrior Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  
(09-09-2015, Saat: 01:12)cahitburak Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Pawn kodlama ile kastınız nedir? Anlayamadım.

Düzenleme:
Unreal için hep söylerim, performans kaygısını göze almadan blueprint ile programlama olmazsa olmazdır. Blueprint öğrenmek vakit kaybı değil. Ama siz programcıysanız ki bu kadar deneyiminiz varsa geçin derim. Yinede ister programcı olun, ister tasarımcı ne olursanız olun BP şart.

Düzenleme 2:
Şöyle bir göz attım da literatürde Pawn programlama diye bir şey varmış oyun geliştirme üzerine, ilk kez duyuyorum. C++'da kullanmışsanız, mutlaka UE4 C++'a geçmelisiniz. Hobi için bile olsa...
Benim sormak istediğim şey şu;(şey şu biraz garip oldu Smile )

C++ ile bp bir arada kullanılabilir mi?,kullanımı nasıl olur?

Visual studio indirmeden c++ compile edilebiliyor fakat visual indirmemizi söylüyor motor.

Visual studio 2013 için win 8 veya win 7 nin güncelini istiyor,bendeki windows deneme sürümünün bitmiş hali olduğundan visual uğraştırır gibi Smile

Evet C++ ile BP bir arada kullanılabilir ki her UE4 projeniz bunu zaten yapıyor. Mesela BP projesinde yeni bir blueprint oluşturdunuz ve bu Character'den kalıtım aldı. İşte o Character, ACharacter isimli bir C++ sınıfıdır ve o da AActor'den o da UObject'den kalıtım almıştır. Nasıl olur sorusunu anlamadım. Ben edebiyatçı değilim, yanlış anlamayın ama açık sorular sormanız gerekir. Daha mı hızlıdır? Ne yararı var? Neyi C++'da neyi BP'de yapmalı?...gibi. Tabi bazılarının cevabı çok uzun.

Visual Studio indirmeden Compile edemezsiniz, edersiniz de edemezsiniz. Eğer C++ kullanacaksınız, siz iyisi mi Visual Studio 2013 Express'i indirin. Bunu zahmet olarak görmeyin, başka alternatifleriniz var ama bunlar onlarca kat daha can sıkıcı emin olun. Ayrıca bu biraz benim görüşüm ama o kadar göreceli olduğunu sanmıyorum; Visual Studio birçok açıdan en iyi IDE'dir (C++ Intellisense biraz yavaş olsa da).

Visual Studio, Windows'ta belki Service Pack arayabilir ama zannetmiyorum bunun dışında her türlü kurabilmeniz gerekir. Visual Studio kurulumunun sizi uğraştıracağını düşünüyorsanız, UE4 C++'a başlamamanızı tavsiye ederim. Çünkü bundan çok daha fazla şeyle uğraşacaksınız.

Seçeceğiniz yolu düşünürken uzun vadeli bir plan yapmanızı tavsiye ederim. Sadece sizin için değil, herkes için. Siz bir programcıysanız mesela, ben olsam, BP öğrenmekle birlikte mutlaka UE4 C++ da öğrenirdim. Yok sadece UE4 öğreneyim C++'da bunun bi parçasıysa ona da bakayım diye öğrenilmez.
Cevapla
#8
(09-09-2015, Saat: 01:51)cahitburak Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  
(09-09-2015, Saat: 01:33)SoloWarrior Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Benim sormak istediğim şey şu;(şey şu biraz garip oldu Smile )

C++ ile bp bir arada kullanılabilir mi?,kullanımı nasıl olur?

Visual studio indirmeden c++ compile edilebiliyor fakat visual indirmemizi söylüyor motor.

Visual studio 2013 için win 8 veya win 7 nin güncelini istiyor,bendeki windows deneme sürümünün bitmiş hali olduğundan visual uğraştırır gibi Smile

Evet C++ ile BP bir arada kullanılabilir ki her UE4 projeniz bunu zaten yapıyor. Mesela BP projesinde yeni bir blueprint oluşturdunuz ve bu Character'den kalıtım aldı. İşte o Character, ACharacter isimli bir C++ sınıfıdır ve o da AActor'den o da UObject'den kalıtım almıştır. Nasıl olur sorusunu anlamadım. Ben edebiyatçı değilim, yanlış anlamayın ama açık sorular sormanız gerekir. Daha mı hızlıdır? Ne yararı var? Neyi C++'da neyi BP'de yapmalı?...gibi. Tabi bazılarının cevabı çok uzun.

Visual Studio indirmeden Compile edemezsiniz, edersiniz de edemezsiniz. Eğer C++ kullanacaksınız, siz iyisi mi Visual Studio 2013 Express'i indirin. Bunu zahmet olarak görmeyin, başka alternatifleriniz var ama bunlar onlarca kat daha can sıkıcı emin olun. Ayrıca bu biraz benim görüşüm ama o kadar göreceli olduğunu sanmıyorum; Visual Studio birçok açıdan en iyi IDE'dir (C++ Intellisense biraz yavaş olsa da).

Visual Studio, Windows'ta belki Service Pack arayabilir ama zannetmiyorum bunun dışında her türlü kurabilmeniz gerekir. Visual Studio kurulumunun sizi uğraştıracağını düşünüyorsanız, UE4 C++'a başlamamanızı tavsiye ederim. Çünkü bundan çok daha fazla şeyle uğraşacaksınız.

Seçeceğiniz yolu düşünürken uzun vadeli bir plan yapmanızı tavsiye ederim. Sadece sizin için değil, herkes için. Siz bir programcıysanız mesela, ben olsam, BP öğrenmekle birlikte mutlaka  UE4 C++ da öğrenirdim. Yok sadece UE4 öğreneyim C++'da bunun bi parçasıysa ona da bakayım diye öğrenilmez.

Tabletten yazdığımdan dolayı pek anlatamadım gibi Smile


Visual studio 2013 1 sene önce filan kurmaya çalışmıştım,servicepack istemişti bende boyuttan tasarruf edip 2005 kurmuştum Smile Smile


Bp biliyorum fakat kısıtlayıcı ve sıkıcı.


Şöyle söyleyeyim,if a == b yi kodla yazarken tek satırda halledersiniz fakat bp de önce branch oluşturacak,sonra equal ile verileri kontrol edip pinleri bağlayacaksın vs..

Bp nin çol zaman sağladığı yerler tabi ki var Smile



Aklımd olan sorular;

1-Scriptler arası iletişim nasıl? Cast to gibi mi yoksa public variable olayı mı geçerli?

2-actor oluştururken viewportta objeleri vs. Konumlandırıp bp yi yazıyoruz,c++ yı da aynı bp yazar gibi actor içerisinden mi yazıyoruz?

Yine anlatamadım galiba Smile
Ara
Cevapla
#9
Hayır olmadı.

Script kullanacaksanız sizi Unity'e alalım. C#'da biliyormuşsunuz zaten Wink.

Actor sınıfları arası iletişin blueprintlerde olduğu gibi hiç bir fark yok. Bir Actor'den diğerine erişmek istiyorsanız. World'e başvurup tüm mevcut aktörleri (belki filtreleyere) dolaşmalısınız yada Actor'ün referansını (BP'de referans variable, C++'da pointer) önceden set edebilirsiniz. C++'da UPROPERTY makrolarını iyi bilmek gerekiyor bunun için.

Neyse siz çok fazla açılmayın bence, bir alan seçip oraya yoğunlaşın. Fena trollediniz beni...
Cevapla
#10
Merhabalar =) Öncelikle aramıza hoşgeldin. Aramızda senin gibi paylaşımcı arkadaşları görmek çok güzel :)  Öncelikle, sabahın 7'sinden beri bununla uğraşıyorum, MyBB için syntax highlight'lar mevcut ama hepsi eski sürüm. Bu sürümleri yükselterek sürümümüze uyarlamaya çalıştım; ajax yüzünden pek başarılı olduğum söylenemez. Şöyle bir sistem yaptım;
Bu sistem pastebin üstünden çalışıyor. Editör üstünde ise kullanımı şu şekilde:
Kod:
[pastebin]http://pastebin.com/link[/pastebin]

Tam olarak istediğin şeyi verememiş olabilirim, ama işe yarar bir sistem oldu :)

Eğer boş gözükürse veya sekme takılırsa refresh atın. Tarayıcı ile alakalı büyük ihtimal gözükmemesi.
Özelden sorulan Unreal Engine soruları cevaplanmayacaktır.
Cevapla
 


Hızlı Menü:


Unreal Engine Türkiye

This forum is only for fans and support. It has nothing to do with Epic Games.

Bu site sadece fan ve destek amaçlıdır. Epic Games ile bir ilgisi yoktur.