salih

Yeni üye
21 Ara 2015
8
0
0
(34) İstanbul Avrupa
Merhabalar;

                  UE4 kullanmaya daha yeni başladım ve elimden geldiğince dökümanları okuyarak UE4 editörünü çözmeye çalışıyorum soruma gelecek olursak ben ufak tefek level tasarımı yaptım ama bunlara biraz daha çizgi film efekti vermek istiyorum http://skull.co.nz/cel-shader-introduction/ bu site bu konuda hizmeti oluyor ama söz konusu aracı nasıl kullanacağımı bilmiyorum birde yapmak istediğim şöyle bişey var ben bunu bazı levellerde tüm objelere ve mape uygulamak istiyorum ama bazı level tasarımlarında ise belirli objelere uygulamak istiyorum bunun ile ilgili ufak bir türkçe makale paylaşırsanız tadından yenmez diye düşünüyorum

yardımcı olacak arkadaşlara şimdiden teşekkürler.
 
O sitede shader'ı nasıl yapacağınızı anlatmıyor. Marketplace'den satın alabileceğiniz şu paketteki postprocess materyalini nasıl kullanacağınızı anlatıyor. Cel shader kolay birşey olmadığı için baştan sona hazırlanmış tutorial bulmak biraz zor olabilir. UDK tutoriallarına da bakabilirsiniz yalnız. Belirli objeleri PP materyaline dahil etmemek için materyal içinden Custom Depth ile efekti maskelemeniz, objenin ayarlarından da Render Custom Depth seçeneğini aktif hale getirmeniz gerekli.
 
@jacky cevap için teşekkürler https://forums.unrealengine.com/archive/index.php/t-7164.html adresinden kaynak proje paylaşımı olan https://github.com/antidamage/CelShader dosyasını indirdim aslında kaynak dosya üzerinden az çok gelişebiliyor birşeyler ama texture ile yer yüzünü örnek grass ile kaplanmıyor sanırsam proje kısıtlama gibi bir şey var. Bende dedim belki http://skull.co.nz/download/ burada olan dosya iş görür diye düşündüm ama dediğin gibi satın alıp tek tek incelemem gerekecek neyse cevap için teşekkür ederim.


3Y8m64.png
 
Landscape'i foliage tool kullanarak çim ile kaplayamıyor musunuz yoksa materyal efekti çimlerde görülmüyor mu? Eğer foliage tool veya landscape ile ilgili bir problemse projede bir sorun vardır; materyali yeni bir proje oluşturup oraya Migrate edin.
 
merhaba;

              geç geri dönüş için kusura bakma unreal engine 4 ide 'sini biraz öğrenmeye çalışıyorum ondan deyimleri anlamak için araştırma yapmam gerekiyor ::)   migrate etme durumu gibi,

Vv2BqB.jpg



landscape metal kısmından orada gösterilen metalyerlerden birini uygulaya biliyorum aslında ama unreal engine 4 ile standart olarak gelen grass metalyerini uygulayamıyorum. her ne kadar metarial instance yaparak uygulamaya çalışıyor olsam bile bende genelde photoshop yada visual studio ide 'si gibi label kısmından her uygulanan obje için göz simgesine tıklayıp bu effecti hangi obje yada element sağlıyor ise onu öğrenmeye çalışmama rağmen öğrenemedim bir türlü çünkü belirli güneş yada diğer başka bir obje bunu sağlıyor ise direk kendi projeme copy paste yapacaktım ama bunuda beceremedim ne yazık ki
 
Starter Content içindeki çim materyalinin sorunsuz çalışması lazım. Landscape'e atamaya çalıştığınız şeyin texture değil de materyal olduğundan emin misiniz?
Bu arada migrate olayı şöyle: Yeni bir proje yaratın. Ardından cel shading projesinin content browser'ında kullanmak istediğiniz materyalin(varsa materyal instance'ın) üstünde sağa tıklayın > asset actions > migrate. Çıkcan pencerede yeni projenin Content klasörünü gösterin. Gereken bütün materyal, fonksiyon ve texture'lar yeni projeye taşınacaktır.