Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Clothing Physics (Kumaş Fiziği) Yardım
#1
Efendim merhabalar. Karakterim için tasarladığım cekete fizik vermek istiyorum. Bunu blenderda karaktere giydirip motora direkt import edip motorda uygulayabilir miyim. Yoksa ayrı mı import etmem gerekiyo. Ve cekete blender da bi işlem yapmam gerekiyo mu? Bone eklemek gibi Tesekkür ederim.
Ara
Cevapla
#2
Unreal'ın cloth sistemi şu aşamada sadece ait olduğu iskeletin phsics body'leri ile collision gerçekleştirdiği için karakterle birlikte import etmeniz gerekli. Kemik eklemeniz gerekmiyor ama cloth özelliği vermek istediğiniz bölümlerin vertexlerinin skin weight lerinin tüm kemikler için 0 olması iyi olabilir. Örneğin bir pelerin var diyelim; omuzlara denk gelen bölümleri olması gerektiği gibi omuz ve gerekirse boyun ve üst omurga kemiklerine skin'lerken diğer vertexlere hiç ellemeyip motor içinde cloth olarak boyuyoruz.
Özelden sorulan UE4 soruları cevaplanmayacaktır...
Cevapla
#3
(07-12-2018, Saat: 15:51)Jacky Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Unreal'ın cloth sistemi şu aşamada sadece ait olduğu iskeletin phsics body'leri ile collision gerçekleştirdiği için karakterle birlikte import etmeniz gerekli. Kemik eklemeniz gerekmiyor ama cloth özelliği vermek istediğiniz bölümlerin vertexlerinin skin weight lerinin tüm kemikler için 0 olması iyi olabilir. Örneğin bir pelerin var diyelim; omuzlara denk gelen bölümleri olması gerektiği gibi omuz ve gerekirse boyun ve üst omurga kemiklerine skin'lerken diğer vertexlere hiç ellemeyip motor içinde cloth olarak boyuyoruz.

Anladım. Teşekkür ederim
Ara
Cevapla
#4
(07-12-2018, Saat: 15:51)Jacky Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Unreal'ın cloth sistemi şu aşamada sadece ait olduğu iskeletin phsics body'leri ile collision gerçekleştirdiği için karakterle birlikte import etmeniz gerekli. Kemik eklemeniz gerekmiyor ama cloth özelliği vermek istediğiniz bölümlerin vertexlerinin skin weight lerinin tüm kemikler için 0 olması iyi olabilir. Örneğin bir pelerin var diyelim; omuzlara denk gelen bölümleri olması gerektiği gibi omuz ve gerekirse boyun ve üst omurga kemiklerine skin'lerken diğer vertexlere hiç ellemeyip motor içinde cloth olarak boyuyoruz.

Hocam motorda cloth'a paint uygulicam ama ceketi seçince pantolonuda seciyo ayrı seçemiyorum neden olabilir.
Ara
Cevapla
#5
Hatırladığım kadarıyla cloth olacak parçanın ayrı material ID'ye sahip olması gerekiyor. Herhangi bir modelleme programında(modeli iskeleti ile birlikte program içine getirip) ceketi seçip material ID'sini değiştirerek tekrar import edebilirsiniz.
Özelden sorulan UE4 soruları cevaplanmayacaktır...
Cevapla
#6
@Jacky'nin dediği gibi öncelikle farklı bir materyal id atamanız gerekiyor cloth için. Cloth'u materyal id'den belirledikten sonra yukarıda bulunan "Section Selection"a basın ve ardından cloth atayacağınız parçayı seçin ve sağ tıklayın. Sağ tıkladıktan sonra açılan pencerede Create Clothing Asset from Section'u seçin ve PhAT'ı seçiniz. Yeni bir pencere açılacak, cloth için vertex paint yapınız. Vertex paint işlemini bitirdikten sonra section selection açıkken tekrar sağ tıklayarak cloth parçasını seçin ve "Apply Clothing Asset" seçeneğini seçiniz. 


Eğer son aşamayı yapmazsanız cloth atanmaz ve simülasyonu göremezsiniz.. Skeletal Mesh editörünün üstünde bulunan "Character" butonunun altında "Cloth" seçeneği var. Oradan Skeletal Mesh editörü içerisinde wind parametreleriyle oynayarak clothunuza detaylı bir şekilde bakabilirsiniz.
Özelden sorulan Unreal Engine soruları cevaplanmayacaktır.
Cevapla
#7
(10-12-2018, Saat: 17:34)Phyrexian Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  @Jacky'nin dediği gibi öncelikle farklı bir materyal id atamanız gerekiyor cloth için. Cloth'u materyal id'den belirledikten sonra yukarıda bulunan "Section Selection"a basın ve ardından cloth atayacağınız parçayı seçin ve sağ tıklayın. Sağ tıkladıktan sonra açılan pencerede Create Clothing Asset from Section'u seçin ve PhAT'ı seçiniz. Yeni bir pencere açılacak, cloth için vertex paint yapınız. Vertex paint işlemini bitirdikten sonra section selection açıkken tekrar sağ tıklayarak cloth parçasını seçin ve "Apply Clothing Asset" seçeneğini seçiniz. 


Eğer son aşamayı yapmazsanız cloth atanmaz ve simülasyonu göremezsiniz.. Skeletal Mesh editörünün üstünde bulunan "Character" butonunun altında "Cloth" seçeneği var. Oradan Skeletal Mesh editörü içerisinde wind parametreleriyle oynayarak clothunuza detaylı bir şekilde bakabilirsiniz.
Bu anlattıklarınızı biliyorum yinede teşekkür ederim.
Ara
Cevapla
 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Yeniyim Yardım. InvisibleTR 4 372 27-06-2018, Saat: 15:53
Son Yorum: Phyrexian
  Lan multiplayer hakkında yardım Equalizer 2 375 25-05-2018, Saat: 14:02
Son Yorum: Ozzy
Question Adada hayatta kalma oyunu için yardım (texture, obje vb.) vatoz419 1 407 18-04-2018, Saat: 21:14
Son Yorum: 3min
  Unreal Engine 4 FPS Yardım !!! KeremKSKN 16 3,713 19-02-2018, Saat: 21:30
Son Yorum: Huseyin10
  oyun yapımı konusunda yardım ?? alkojmaho 0 462 18-06-2017, Saat: 21:48
Son Yorum: alkojmaho
Photo Işıklar hakkında yardım ExistenceX 3 484 18-04-2017, Saat: 23:32
Son Yorum: GameCreator
  Aim Offset hakkında yardım goodluck 4 511 06-04-2017, Saat: 08:28
Son Yorum: goodluck
Sad Epic Launcher'ı açamıyorum yardım eder misiniz ? ufuk.kskr 5 533 30-03-2017, Saat: 13:22
Son Yorum: ufuk.kskr
  Launch'a tıklayınca hiç birşey açılmıyor yardım durablee121 8 1,373 02-12-2016, Saat: 16:45
Son Yorum: durablee121
  3Dmax a apex clothing yüklemeyi bilen ? omer 0 188 15-06-2016, Saat: 01:30
Son Yorum: omer

Hızlı Menü:


Unreal Engine Türkiye

This forum is only for fans and support. It has nothing to do with Epic Games.

Bu site sadece fan ve destek amaçlıdır. Epic Games ile bir ilgisi yoktur.