color change

Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
color change
#1
merhabalar, bir static mesh uzerine baslangıcta bir material set edıyorum. bu materialin baslangıcta kırmızı oldugunu varsayalım.
target e belli bir mesafe yaklastıktan sonra renginin kırmızıdan yesıle donmesını ıstıyorum. Bunu tek bır gecıste yanı dırek kırmızıdan yesıle gecıs ıle yaptım. Fakat aradaki renkleri de göstermem mümkün mü ? örnegin kırmızı turuncu yesıl... gıbı. color grading baslıklı makalelere baktım fakat fazla karmasık geldı. yardımlarınızı beklıyorum.
ıyı calısmalar.
Ara
Cevapla
#2
Color grading apayrı bir konu.

İstediğiniz şeyi yapmak için de aklıma gelen bir yöntem materyal içinde bir Lerp hierarşisi kurmak. 1. Lerp ile kırmızıdan sarıya, 2. Lerp ile sarıdan maviye, 3. Lerp ile maviden yeşile geçirmek gibi... Bunların hepsine birer alpha parametresi belirlemeniz ve sırasıyla 0-1 geçişi yaptırmanız lazım.
Özelden sorulan UE4 soruları cevaplanmayacaktır...
Cevapla
#3
(13-02-2018, Saat: 16:29)[UETR]Jacky Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Color grading apayrı bir konu.

İstediğiniz şeyi yapmak için de aklıma gelen bir yöntem materyal içinde bir Lerp hierarşisi kurmak. 1. Lerp ile kırmızıdan sarıya, 2. Lerp ile sarıdan maviye, 3. Lerp ile maviden yeşile geçirmek gibi... Bunların hepsine birer alpha parametresi belirlemeniz ve sırasıyla 0-1 geçişi yaptırmanız lazım.
proje intranette oldugu ıcın resım gonderemıyorum ama level blueprintte distance' a baglı olarak lerp yapısı kurdum. baglantıları dogru yapamadım. kucuk bir ornek paylasabılır mısınız
Ara
Cevapla
#4
Şu şekilde bir materyal hazırlayın:

https://www.dropbox.com/s/1s1e8s9a0d0gx7...1.JPG?dl=0

Ardından istediğiniz BP içinde aşağıdaki gibi mesafe ayarlamasını yaptırıp materyal içindeki parametreleri set edin:

https://www.dropbox.com/s/2m6tpi3svksk3y...2.JPG?dl=0

Burada Map fonksiyonu girilen değerde(Value) istenilen aralığa(In Range A ve B) ulaşılınca o değeri 0-1 aralığına dönüştürüyor. Ben burada Event Tick ile yaptırdım ama sizin Timer kullanmanızı tavsiye ederim performans açısından, hele hele birden fazla obje için bu tür birşeyler yapacaksanız.
Özelden sorulan UE4 soruları cevaplanmayacaktır...
Cevapla
#5
(13-02-2018, Saat: 20:08)[UETR]Jacky Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Şu şekilde bir materyal hazırlayın:

https://www.dropbox.com/s/1s1e8s9a0d0gx7...1.JPG?dl=0

Ardından istediğiniz BP içinde aşağıdaki gibi mesafe ayarlamasını yaptırıp materyal içindeki parametreleri set edin:

https://www.dropbox.com/s/2m6tpi3svksk3y...2.JPG?dl=0

Burada Map fonksiyonu girilen değerde(Value) istenilen aralığa(In Range A ve B) ulaşılınca o değeri 0-1 aralığına dönüştürüyor. Ben burada Event Tick ile yaptırdım ama sizin Timer kullanmanızı tavsiye ederim performans açısından, hele hele birden fazla obje için bu tür birşeyler yapacaksanız.

çok tesekkur ederım benım ıcın onemlı olan baglantı kısmıydı kendıme uyarladım.
Ara
Cevapla
 


Hızlı Menü:


Unreal Engine Türkiye

This forum is only for fans and support. It has nothing to do with Epic Games.

Bu site sadece fan ve destek amaçlıdır. Epic Games ile bir ilgisi yoktur.