colosuss

Yeni üye
27 Nis 2015
47
0
0
(61) Trabzon
Kullandığım modelin köşelerine leke eklemek istiyorum,lekenin boyunu ve kullanacağım lekeyi parametreden değişmek istiyorum dersini bulamadım yardımcı olur musunuz?
 
Normalde motor dışında modelin texture ları hazırlanırken cavity veya AO map hazırlanır veya dirt map elle boyanır siyah&beyaz maske olarak. Onunla uğraşamam, motor içinde bir yöntem istiyorum derseniz şurada bahsedilen lightmap ambient occlusion'ını kullanabilirsiniz: http://www.unrealengineturkiye.com/7-16-2015-yeni-ozellikler-konusu.html Tabi bunun kısıtlaması da sadece statik aydınlatma ve static mesh'ler için olan bir özellik olması.

Edit: Bir başka yöntem daha geldi aklıma motor içinde: Vertex Paint. Yalnız bunun için de modelin poligon sayısının istenen detayı verebilecek kadar yüksek olması lazım.
 
şu videoda gördüm
Bu içeriği görmek için üçüncü parti çerezlerine izin vermeniz gerekli.
Daha fazla detay için çerezler sayfasını ziyaret edin.
nasıl yaptığını tam çözemedim bu Ambient Occlusion material maskesi le yapıldı dimi ?
 
Teşekkürler bir tavsiyem olacak forumda material adına bir bölüm olsa çok faydalı olur konular kayıp oluyor hatta daha fazla kategoriye ayrılırsa çok güzel oyun,mimari vs gibi bölümlerin açılmasıda çok faydalı olur gibi
 
Render bölümü zaten materyal, aydınlatma, post process gibi konular için var. Siz BP bölümüne açmışsınız konuyu. :p Forum bölümleri de yeterli zaten ama herkes kolayına gelen yere soruyor sorusunu. Genel Sohbet bölümü zaten bit pazarı gibi. C++ tan materyale herşey oraya gidiyo çoğunlukla nedense...
 
ben konuyu nereye açacağımı bilemedim ondan yazdım bu konu başlığına unrelinengine forumundaki gibi sınıflandırmada detaya inilebilir mesela renderin alt konuları olarak material postprosest gibi alt konular çok daha kullanışlı olur gibi.Tavsiye olarak fikrim.