dgnsparta

Üye
18 Nis 2022
43
-1
6
Belirtilmemiş
Merhaba arkadaşlar. 

Yeni oyunumu Steam'de yayınlamak üzereyim ancak kararsız kaldım. Bu işlerde acemi olduğumu biliyorsunuz. 

Şimdi şu anda size doğru ticaret mantığı ile bir soru soracağım;

Aşağı yukarı 3-4 saatlik bir oynanış sunan bir simülasyon/macera oyunu çıkaracağım. Oyunda pek çok şey bitti ancak oyuna eklemek istediğim pek çok özellik daha var. Daha doğrusu oyunu yayınlayıp geliştirmeye devam etmek istiyorum. Şimdi önümde ise 2 seçenek var. Erken erişim olarak piyasaya sürüp oyunu geliştirmeye devam etmek ya da full olarak çıkarıp güncellemelerle, ücretsiz dlc'ler ile destekleyip geliştirmek. 

Algı olarak hangisini tercih edersem sizce daha çok kar elde edebilirim? Çünkü para kazanamadığım bir oyun üzerinde çalışmayı sürdürmek istemiyorum ya da para kazanamayacağım bir mantıkla hareket etmek de istemiyorum.

Sanki "Tam Sürümü" seçip güncellemelerle yükselteceğim demek daha doğru gibi para kazanarak ilerlemek açısından. Siz ne tavsiye edersiniz? Her harükarda oyun bitmemiş olacak ya da tam bitmemiş olacak ya da oyuna her harükarda güncellemeler gelecek.

(Küçük çaplı bir şirket ya da şahıs olarak düşünmenizi rica ediyorum arkadaşlar. ve tabi Türkiye coğrafyasını da :))
 
Bu yazını okuyan bir oyuncu olsam ya oyunu almazdım, aldıysam da hemen iade ederdim herhal. :p

Oyun yaparkenki hedeflerden birisi tabiki de harcadığımız emekten para kazanmak fakat henüz bitmemiş bir proje ile milleti nasıl sağabilirim mantığı yanlış.

Oyun henüz bitmemiş, sonradan eklemeler yapılacak ve şu anda bir oynanabilirliği var ise Early Access en mantıklısı olur. Yarım yamalak projeyi full release olarak sunarsanız ve bu oyunun toplam oynama sürei de 3-4 saat diyorsunuz zaten, 2 saat sonra iade ve üstüne negatif review alma olasılığı çok yüksek. Early access'te de dikkatli olunmalı, bu zamanda oyuncular çok uyanık. Yaptığınız ve yapılacak şeylerle alakalı oyuncu kitlenizi sürekli güncellemeniz gerekli.
 
Cevap için teşekkür ederim. Ama amacım söğüşleme değil kesinlikle (ki ne kadar kazandırıyor zaten...) Steam'de çok ciddi kesintiler var ve aslında büyük giderlerde mevcut oluyor. Verdiğini çıkartmak oldukça güç. Dolayısıyla vur-kaç mantığından daha ziyade kazanç elde edip geliştirme yöntemini tespit etmek.