Canopus35

Yeni üye
31 Tem 2020
22
0
0
(35) İzmir
Merhabalar öncelikle hem forumunuzda hemde ue4 de yeniyim henüz 1 haftadır araştırıyorum ve kendimce bir projeye başladım ilk olarak inventory sistemi ekleyeyim diye düşündüm internette bulduğum yabancı güzel bir video tutorial serisi yardımı ile bunu yapıyorum ama tutorial da buna değinmemişler o yüzden size soruyorum şimdi yaptığım inventory sisteminde tab tuşuna basıp envanteri açtığımda widgeta focus oluyor ve yön tuşlarını kullanamıyorum sadece kapatırsam karakterimi ilerletmeye vs yapmaya başlayabiliyorum ben bunu değiştirmek istiyorum inventory açıkken karakterimi de kontrol edebilmek istiyorum bu konuda bilgisi olan yardım edebilecek varsa çok sevinirim iyi forumlar.
 
Canopus35' Alıntı:
Merhabalar öncelikle hem forumunuzda hemde ue4 de yeniyim henüz 1 haftadır araştırıyorum ve kendimce bir projeye başladım ilk olarak inventory sistemi ekleyeyim diye düşündüm internette bulduğum yabancı güzel bir video tutorial serisi yardımı ile bunu yapıyorum ama tutorial da buna değinmemişler o yüzden size soruyorum şimdi yaptığım inventory sisteminde tab tuşuna basıp envanteri açtığımda widgeta focus oluyor ve yön tuşlarını kullanamıyorum sadece kapatırsam karakterimi ilerletmeye vs yapmaya başlayabiliyorum ben bunu değiştirmek istiyorum inventory açıkken karakterimi de kontrol edebilmek istiyorum bu konuda bilgisi olan yardım edebilecek varsa çok sevinirim iyi forumlar.

Merhabalar,
Şu şekilde (aşağıdaki linkte )   bir node var bir uygula bakalım olacak mı:

https://drive.google.com/file/d/1QiWnZR82bXfAYEmycDS8V6ians8HiOS_/view?usp=sharing
 
erginegider' Alıntı:
Canopus35' Alıntı:
Merhabalar öncelikle hem forumunuzda hemde ue4 de yeniyim henüz 1 haftadır araştırıyorum ve kendimce bir projeye başladım ilk olarak inventory sistemi ekleyeyim diye düşündüm internette bulduğum yabancı güzel bir video tutorial serisi yardımı ile bunu yapıyorum ama tutorial da buna değinmemişler o yüzden size soruyorum şimdi yaptığım inventory sisteminde tab tuşuna basıp envanteri açtığımda widgeta focus oluyor ve yön tuşlarını kullanamıyorum sadece kapatırsam karakterimi ilerletmeye vs yapmaya başlayabiliyorum ben bunu değiştirmek istiyorum inventory açıkken karakterimi de kontrol edebilmek istiyorum bu konuda bilgisi olan yardım edebilecek varsa çok sevinirim iyi forumlar.

Merhabalar,
Şu şekilde (aşağıdaki linkte )   bir node var bir uygula bakalım olacak mı:

https://drive.google.com/file/d/1QiWnZR82bXfAYEmycDS8V6ians8HiOS_/view?usp=sharing
Hocam selam yorumun için teşekkür ederim attığın node u denedim ve çalıştı çok teşekkür ederim ::)  şu şekilde yaptım;
https://paste.pics/9Q1RD

şuanda inventory açıkken hem mouse focusu var hemde haraket edebiliyorum ancak mouse ile tıklayınca player focusu bozuluyor karakter  duruyor sonra tekrar yürüyebiliyorum ama olsun bu çok küçük birşey ileride onu da çözerim herhalde teşekkürler tekrardan
 
Canopus35' Alıntı:
erginegider' Alıntı:
Merhabalar,
Şu şekilde (aşağıdaki linkte )   bir node var bir uygula bakalım olacak mı:

https://drive.google.com/file/d/1QiWnZR82bXfAYEmycDS8V6ians8HiOS_/view?usp=sharing
Hocam selam yorumun için teşekkür ederim attığın node u denedim ve çalıştı çok teşekkür ederim ::)  şu şekilde yaptım;
https://paste.pics/9Q1RD

şuanda inventory açıkken hem mouse focusu var hemde haraket edebiliyorum ancak mouse ile tıklayınca player focusu bozuluyor karakter  duruyor sonra tekrar yürüyebiliyorum ama olsun bu çok küçük birşey ileride onu da çözerim herhalde teşekkürler tekrardan

Selam kardeş,

  Tick mecbur olmadıkça kullanma. Sistem biraz yanlış oldu orada. Sistemi şöyle kurabilirsin level blueprint te:

    https://drive.google.com/file/d/1Uge51TKY-gMMI13EjYQieH3vajAdsZbC/view?usp=sharing
 
Kolay gelsin
 
hocam ben o ss i attıktan sonra tekrar biraz değişiklik yaptım şuan tam istediğim şekilde oldu inventory açıkken mouse görünüyor mouse ile biryere tıklayınca mouse kaybolmuyor, yürüyebiliyorum tekrar widgetı kapatabiliyorum herşey tamam görünüyor atayim son halini 
https://paste.pics/9Q2OW
 event ticki neden gerekmedikçe kullanmıyayim ama onu anlayamadım açma şansın varmı
 
Canopus35' Alıntı:
hocam ben o ss i attıktan sonra tekrar biraz değişiklik yaptım şuan tam istediğim şekilde oldu inventory açıkken mouse görünüyor mouse ile biryere tıklayınca mouse kaybolmuyor, yürüyebiliyorum tekrar widgetı kapatabiliyorum herşey tamam görünüyor atayim son halini 
https://paste.pics/9Q2OW
 event ticki neden gerekmedikçe kullanmıyayim ama onu anlayamadım açma şansın varmı

      Tick her saniyenin 100 de birinde (Kaç ta kaçında olduğu kesin olarak bilinemez ben örnek olarak 100 dedim) bir kere çalışır. Yani oyun oynanırken tick te olan şeyler sürekli hiç durmadan sen kullansan da kullanmasan da, gerek olsa da olmasa da çalışıyor. Daha sonra lazım olacak ve diğer actorlarda ya da widgetlarda tick fonksiyonunu mecburen kullanmak zorunda kalacaksın. Çünkü durum bu sefer gerçekten kullanmayı gerektirecek. O zaman ekranda bulunan 20 30 actor artı widgetlar hepsi aynı mili saniyede herşeyi aynı anda çalıştıracaklar.  Bu da ya yavaşlatacak ya da çok kötü durumlar varsa çökecek. 
      
      Senin şu aşamada çok takılmana gerek yok ancak alışkanlık olarak baştan böyle alışmakta iyi olabilir. Sonra dan kodladığın yerlere dönüp bu gerekli miydi bunu nasıl buradan çıkarırım, bu tick functionı nasıl düzeltirim diye düşüneceğine baştan düzgün gidilebilir. Burası sana kalmış. Şurada:

      https://drive.google.com/file/d/1AZiuduWBia5TTHHUx03WywhjwvYR6HF4/view?usp=sharing
    
     Sonuç benim gösterdiğim yöntemde level e girdiğinde 1 kere çalışıyor, seninkinde milyarlarca çalışıyor.

Kolay gelsin
 
erginegider' Alıntı:
Canopus35' Alıntı:
hocam ben o ss i attıktan sonra tekrar biraz değişiklik yaptım şuan tam istediğim şekilde oldu inventory açıkken mouse görünüyor mouse ile biryere tıklayınca mouse kaybolmuyor, yürüyebiliyorum tekrar widgetı kapatabiliyorum herşey tamam görünüyor atayim son halini 
https://paste.pics/9Q2OW
 event ticki neden gerekmedikçe kullanmıyayim ama onu anlayamadım açma şansın varmı

      Tick her saniyenin 100 de birinde (Kaç ta kaçında olduğu kesin olarak bilinemez ben örnek olarak 100 dedim) bir kere çalışır. Yani oyun oynanırken tick te olan şeyler sürekli hiç durmadan sen kullansan da kullanmasan da, gerek olsa da olmasa da çalışıyor. Daha sonra lazım olacak ve diğer actorlarda ya da widgetlarda tick fonksiyonunu mecburen kullanmak zorunda kalacaksın. Çünkü durum bu sefer gerçekten kullanmayı gerektirecek. O zaman ekranda bulunan 20 30 actor artı widgetlar hepsi aynı mili saniyede herşeyi aynı anda çalıştıracaklar.  Bu da ya yavaşlatacak ya da çok kötü durumlar varsa çökecek. 
      
      Senin şu aşamada çok takılmana gerek yok ancak alışkanlık olarak baştan böyle alışmakta iyi olabilir. Sonra dan kodladığın yerlere dönüp bu gerekli miydi bunu nasıl buradan çıkarırım, bu tick functionı nasıl düzeltirim diye düşüneceğine baştan düzgün gidilebilir. Burası sana kalmış. Şurada:

      https://drive.google.com/file/d/1AZiuduWBia5TTHHUx03WywhjwvYR6HF4/view?usp=sharing
    
     Sonuç benim gösterdiğim yöntemde level e girdiğinde 1 kere çalışıyor, seninkinde milyarlarca çalışıyor.

Kolay gelsin
Hocam çok teşekkür ederim bu bahsettiğin şeye dikkat edeceğim çok bu  konuda bilgim yoktu sağolasın video çekip uğraştığın içinde çok teşekkür ederim zahmet etmişsin sağolasın


Hocam şimdi ben senin dediğin gibi tick eventi kaldırdım senin dediğin şekilde yaptım ama öyle yapınca hem widgetın boyu şaşırıyor hemde hep açık oluyor ben tuş ile kapatıp açıyorum şuanda tick eventi kaldırıp şu aşağıda videoda gösterdiğim gibi yaptım ve oldu sayılır aslında

https://drive.google.com/file/d/1hVjyriWdm9MbLOMuBEK9UcR1qaaowWIL/view?usp=sharing

şuan tek sıkıntı inventoryi açtıktan sonra ben sadece yön tuşlarını aktif hale getirmek istiyordum W,A,S,D yani fakat şuan onlarla birlikte inventory açıkken mouse ile bir yere basıp sürüklediğimde kamerada haraket ediyor onu çıkartmaya çalışıyorum şuanda bunun hakkında da bilgin varsa yardım edebilirsen çok makbule geçer  onun dışında herşey okey görünüyor (kamera haraketini videoda da göstermeye çalıştım umarım anlaışmıştır)
 
Canopus35' Alıntı:
erginegider' Alıntı:
      Tick her saniyenin 100 de birinde (Kaç ta kaçında olduğu kesin olarak bilinemez ben örnek olarak 100 dedim) bir kere çalışır. Yani oyun oynanırken tick te olan şeyler sürekli hiç durmadan sen kullansan da kullanmasan da, gerek olsa da olmasa da çalışıyor. Daha sonra lazım olacak ve diğer actorlarda ya da widgetlarda tick fonksiyonunu mecburen kullanmak zorunda kalacaksın. Çünkü durum bu sefer gerçekten kullanmayı gerektirecek. O zaman ekranda bulunan 20 30 actor artı widgetlar hepsi aynı mili saniyede herşeyi aynı anda çalıştıracaklar.  Bu da ya yavaşlatacak ya da çok kötü durumlar varsa çökecek. 
      
      Senin şu aşamada çok takılmana gerek yok ancak alışkanlık olarak baştan böyle alışmakta iyi olabilir. Sonra dan kodladığın yerlere dönüp bu gerekli miydi bunu nasıl buradan çıkarırım, bu tick functionı nasıl düzeltirim diye düşüneceğine baştan düzgün gidilebilir. Burası sana kalmış. Şurada:

      https://drive.google.com/file/d/1AZiuduWBia5TTHHUx03WywhjwvYR6HF4/view?usp=sharing
    
     Sonuç benim gösterdiğim yöntemde level e girdiğinde 1 kere çalışıyor, seninkinde milyarlarca çalışıyor.

Kolay gelsin
Hocam çok teşekkür ederim bu bahsettiğin şeye dikkat edeceğim çok bu  konuda bilgim yoktu sağolasın video çekip uğraştığın içinde çok teşekkür ederim zahmet etmişsin sağolasın


Hocam şimdi ben senin dediğin gibi tick eventi kaldırdım senin dediğin şekilde yaptım ama öyle yapınca hem widgetın boyu şaşırıyor hemde hep açık oluyor ben tuş ile kapatıp açıyorum şuanda tick eventi kaldırıp şu aşağıda videoda gösterdiğim gibi yaptım ve oldu sayılır aslında

https://drive.google.com/file/d/1hVjyriWdm9MbLOMuBEK9UcR1qaaowWIL/view?usp=sharing

şuan tek sıkıntı inventoryi açtıktan sonra ben sadece yön tuşlarını aktif hale getirmek istiyordum W,A,S,D yani fakat şuan onlarla birlikte inventory açıkken mouse ile bir yere basıp sürüklediğimde kamerada haraket ediyor onu çıkartmaya çalışıyorum şuanda bunun hakkında da bilgin varsa yardım edebilirsen çok makbule geçer  onun dışında herşey okey görünüyor (kamera haraketini videoda da göstermeye çalıştım umarım anlaışmıştır)


 Hocam tick ile widget boyutları arasında bir bağlantı olmaması lazım. Onu widget ayarlarından halledebilirsin. Ancak diğer konuyu aşağıdaki gibi hallet:

     https://drive.google.com/file/d/1IuBKW4JoaSJSStV1W8zQueKzONcbp4jV/view?usp=sharing

Yanlız sonradan aklıma geldi Tab tuşuna basıldığında ilk mesajımda belirtiğim nodu kullanarak ve set visibility yaparak mouse işlevlerini iki durumda farklı farklı da yapabilirsin. Umarım yararlı olur.
 
Kolay gelsin.
 
Hocam eline sağlık çok sağol dediğin herşeyi kendi projeme göre uyguladım ve tam istediğim gibi çalıştı sadece envanteri kapattıktan sonra kamera ayarlarını tekrar çalıştıramıyordum onu da mouse inputun sonuna controllerları tekrar ekledim böylece çözülmüş oldu senide baya zahmete soktum çok sağol uğraştırdım

hazır bilgili birisini bulmuşken ufak bir soru daha eklemek istiyorum cevap vermek istemezsen anlarım zaten çok fazla yardım ettin bile ama ben yinede yazayim sorumu;

şimdi şöyle benim inventoryimde, item thumbnail, item quantity gibi bazı değerler görünüyor  normalde bu inventory systemi araştırdığım yerde bu quantity falan hep yazıyor ekranda ben onu değiştirip şu şekilde yaptım

https://paste.pics/9QLAH

böyle olunca eğer item envanterde 0 dan fazla varsa sadece item sayısını gösteriyor böylelikle inventory slotların hepsinin üstünde 0 diye yazı yazmıyor sadece item olunca o item olan slotta sayısı çıkıyor

fakat ben bunun aynısını item thumbnaile uyguluyamadım kafa patlattım biraz ama aklıma gelmedi bir türlü internette de araştırdım ya yok bununla ilgili bilgi yada ben yanlış araştırdım bilemiyorum ama bu item quantity de yaptığım olayın aynısını item thumbnaile yapmak istiyorum bunun için bildiğin bir yöntem varmıdır acaba
slot bilgileride şurada böyle buyur;
https://paste.pics/9QLDH
https://paste.pics/9QLDK
https://paste.pics/9QLDM
 
Canopus35' Alıntı:
Hocam eline sağlık çok sağol dediğin herşeyi kendi projeme göre uyguladım ve tam istediğim gibi çalıştı sadece envanteri kapattıktan sonra kamera ayarlarını tekrar çalıştıramıyordum onu da mouse inputun sonuna controllerları tekrar ekledim böylece çözülmüş oldu senide baya zahmete soktum çok sağol uğraştırdım

hazır bilgili birisini bulmuşken ufak bir soru daha eklemek istiyorum cevap vermek istemezsen anlarım zaten çok fazla yardım ettin bile ama ben yinede yazayim sorumu;

şimdi şöyle benim inventoryimde, item thumbnail, item quantity gibi bazı değerler görünüyor  normalde bu inventory systemi araştırdığım yerde bu quantity falan hep yazıyor ekranda ben onu değiştirip şu şekilde yaptım

https://paste.pics/9QLAH

böyle olunca eğer item envanterde 0 dan fazla varsa sadece item sayısını gösteriyor böylelikle inventory slotların hepsinin üstünde 0 diye yazı yazmıyor sadece item olunca o item olan slotta sayısı çıkıyor

fakat ben bunun aynısını item thumbnaile uyguluyamadım kafa patlattım biraz ama aklıma gelmedi bir türlü internette de araştırdım ya yok bununla ilgili bilgi yada ben yanlış araştırdım bilemiyorum ama bu item quantity de yaptığım olayın aynısını item thumbnaile yapmak istiyorum bunun için bildiğin bir yöntem varmıdır acaba
slot bilgileride şurada böyle buyur;
https://paste.pics/9QLDH
https://paste.pics/9QLDK
https://paste.pics/9QLDM
    Hocam burda mantık hatası var. Sen elindeki tüm inventory leri burada Create widget nodu ile yaratıyorsun. Sonra eğer quantity 0 dan fazla ise onun resimini değiştiriyorsun ancak diğerleri default resim ile yine yaratılıp orada gözüküyor anladığım kadarı ile. Sende bu default olan inventory thumbnail gözükmesin istiyorsun. Ben böyle anladım gönderdiğin şemadan.
    Çözüm : Mantığı şöyle kuracaksın. Eğer quantity 0 dan büyükse o widget hiç yaratılmayacak en baştan. Bunun için InventoryWindow da  GET nodu  ile CREATE INVENTORY SLOT WIDGET arasında çalışman lazım. GET nodunun mavi pinine sağ tıkla. "Break ....." falan gibi bir seçenek çıkması lazım. Yada ordan yeni bir ip çek ve "break ..." yap. Orada Quantity ortaya çıkacak.   Branch koyarak eğer Quantity 0 dan fazla ise CREATE INVENTORY SLOT WIDGET  çalışsın fazla değilse çalışmasın yapacaksın. Yani senin InventorySlot un içinde kurduğun sisteme benzer bir sistemi inventorywindow da kurup 0 olan üyenin hiç yaratılmamasını sağlayacaksın. Umarım sorunu doğru anlamışımdır.

   Kolay gelsin.
 
erginegider' Alıntı:
Canopus35' Alıntı:
Hocam eline sağlık çok sağol dediğin herşeyi kendi projeme göre uyguladım ve tam istediğim gibi çalıştı sadece envanteri kapattıktan sonra kamera ayarlarını tekrar çalıştıramıyordum onu da mouse inputun sonuna controllerları tekrar ekledim böylece çözülmüş oldu senide baya zahmete soktum çok sağol uğraştırdım

hazır bilgili birisini bulmuşken ufak bir soru daha eklemek istiyorum cevap vermek istemezsen anlarım zaten çok fazla yardım ettin bile ama ben yinede yazayim sorumu;

şimdi şöyle benim inventoryimde, item thumbnail, item quantity gibi bazı değerler görünüyor  normalde bu inventory systemi araştırdığım yerde bu quantity falan hep yazıyor ekranda ben onu değiştirip şu şekilde yaptım

https://paste.pics/9QLAH

böyle olunca eğer item envanterde 0 dan fazla varsa sadece item sayısını gösteriyor böylelikle inventory slotların hepsinin üstünde 0 diye yazı yazmıyor sadece item olunca o item olan slotta sayısı çıkıyor

fakat ben bunun aynısını item thumbnaile uyguluyamadım kafa patlattım biraz ama aklıma gelmedi bir türlü internette de araştırdım ya yok bununla ilgili bilgi yada ben yanlış araştırdım bilemiyorum ama bu item quantity de yaptığım olayın aynısını item thumbnaile yapmak istiyorum bunun için bildiğin bir yöntem varmıdır acaba
slot bilgileride şurada böyle buyur;
https://paste.pics/9QLDH
https://paste.pics/9QLDK
https://paste.pics/9QLDM
    Hocam burda mantık hatası var. Sen elindeki tüm inventory leri burada Create widget nodu ile yaratıyorsun. Sonra eğer quantity 0 dan fazla ise onun resimini değiştiriyorsun ancak diğerleri default resim ile yine yaratılıp orada gözüküyor anladığım kadarı ile. Sende bu default olan inventory thumbnail gözükmesin istiyorsun. Ben böyle anladım gönderdiğin şemadan.
    Çözüm : Mantığı şöyle kuracaksın. Eğer quantity 0 dan büyükse o widget hiç yaratılmayacak en baştan. Bunun için InventoryWindow da  GET nodu  ile CREATE INVENTORY SLOT WIDGET arasında çalışman lazım. GET nodunun mavi pinine sağ tıkla. "Break ....." falan gibi bir seçenek çıkması lazım. Yada ordan yeni bir ip çek ve "break ..." yap. Orada Quantity ortaya çıkacak.   Branch koyarak eğer Quantity 0 dan fazla ise CREATE INVENTORY SLOT WIDGET  çalışsın fazla değilse çalışmasın yapacaksın. Yani senin InventorySlot un içinde kurduğun sisteme benzer bir sistemi inventorywindow da kurup 0 olan üyenin hiç yaratılmamasını sağlayacaksın. Umarım sorunu doğru anlamışımdır.

   Kolay gelsin.
Hocam şöyle evet doğru anlamışsın eğer o slotta item varsa o itemın thumbnailinin görünmesini istiyorum senin dediğin şekilde yaptım fakat öyle yapınca bütün slotlar silindi item aldıkça slotlar görünmeye başladı ben sadece item thumbnaile uygulamak istiyorum bunu ayrı bir widget oluşturup sadece ona item thumbnail özelliğini atamayı denedim onda da başaramadım bir türlü item_brush a atadığım thumbnail görünmedi yeni yaptığım widgetta  bunları yapmamın sebebide şu aslında benim yaptığım yöntemde bütün slotlar oradayken item aldığımda item thumbnail doğru sllota çıkıyor fakat ben o InventorySlot ta thumbnail bölümünün rengini gri yaptığımda çıkan icon da gri iğrenç bir renk tonunda oluyor ancak beyaz yaptığımda iconun rengi olması gerektiği gibi görünüyor  ama beyaz yapınca da inventorynin slot renkleri beyaz oluyor ve açıkçası güzel görünmüyor  aslında ben bunu çözmeye çalışıyorum o yüzden böyle thumbnail sadece item varken çıksın istiyorum böylelikle slotlar istediğim renkte olur ve iconda olması gereken renkte görünür diye düşündüm hala üzerinde çalışıyorum bakalım :D

şöyle örnek fotoğraflarda bunlar
https://paste.pics/9R910
https://paste.pics/9R918