DeveloperPHOBOS

Yeni üye
7 Eyl 2015
111
7
0
(54) Sakarya
Dersler bolumunde sanırsam matinee nasıl yapılır anlatılıyordu.Fakat sizlere bir sorum olucak ve bunu internette bulamadım. FPS açısından matinee nasıl oynatılır örneğin cod bf gibi oyunlardakı cınematic olayı . Örnek olarak 
Bu içeriği görmek için üçüncü parti çerezlerine izin vermeniz gerekli.
Daha fazla detay için çerezler sayfasını ziyaret edin.
   şu videoyu gosterebilirim. Cevaplarınızı beklıyorum teşekkurler.
 
DeveloperPHOBOS' Alıntı:
Dersler bolumunde sanırsam matinee nasıl yapılır anlatılıyordu.Fakat sizlere bir sorum olucak ve bunu internette bulamadım. FPS açısından matinee nasıl oynatılır örneğin cod bf gibi oyunlardakı cınematic olayı . Örnek olarak 
Bu içeriği görmek için üçüncü parti çerezlerine izin vermeniz gerekli.
Daha fazla detay için çerezler sayfasını ziyaret edin.
   şu videoyu gosterebilirim. Cevaplarınızı beklıyorum teşekkurler.

Daha matinee işine girişmedim ama tahminimce ana kameranı keylerle zaman göre kontrol ediyosun.Yapamadığın yer neresi anlamadım?
 
video da olduğu gibi yapmak istiyorum yeni camera oluşturdum diyelim animasyonu da seçtım ve yerleştirdim fakat fps açısından anımasyonla birlikte kamerayı yönetmek zor olmaz mı ? bir tutorıal falan atarsanız iyi olur :)  Videoda istediğim tam olarak belli aslında ama bunu nasıl yapıcagımı bilmiyorum
 
İşte dediğin gibi bu animasyonu yapmak çok çok uzun zaman alır . Mocap harıcınde basıt bır  yolu oldugunu dusunuyorum. Yani umarım vardır.



  1. Kamerayı, matinee ile anımasyonunu oynattıgımız skelatal meshın oyunda kullandıgmız fps açısıyla kafıasına sabıtlesek boylece anımasyon oynarken kamera da aynı şekilde hareket etse Mocap olmadan bu anımasyonu elde edebilirmiyiz ? veya animatoıonblueprıntte  w ya bastıgımızda nasıl walk anımasyonu gırıyor ve kameramızda hareket edıyorsa  bellı bır tetıkleme ıslemı ıle farklı bır anımasyonu sokabılır anımasyon bitene kadar disable ınputla gırıslerı kapatıp sonra tekrar açsak olabilir mi acaba ?  Kafayı yıyecegım bunun nasıl oldugunu bulamazsam :(
 
Kullanacağınız skeletal mesh'in animasyonları hazırsa tek yapmanız gereken level içine bir kamera yerleştirip kamerayı skeletal mesh'e "attach" lemeniz. Ardından Parent Bone olarak karakterin kafasını gösterin. Kamerayı Matinee'ye ekledikten sonra da(Movement Track oluşturulduysa silebilirsiniz, bu durumda ihtiyacınız yok) Director Track oluşturup director track'in aktif kamerası olarak belirleyin. Skeletal mesh'i de Matinee'ye ekledikten sonra istediğiniz animasyonu çaldırabilirsiniz, kamera da o animasyonları takip edecektir.
 
unreal engine den tasarladığın map e sağ tıklayıp Asset actions>export ettikten sonra kullanabildiğin bir animasyon-modelleme programına import etmelisin mocap veya el ile animleme işini bundan sonra yapmalısın ardından da animasyonu tekrar unreal engine e import etmelisin.Bu tür engelli alanlarda matinee üzerinden mocap yapsan bile nesnelerin içinden geçme gibi sorunları beraberinde getirebilir yada istediğin görüntüyü elde edemezsin, animlerin kısıtlı kalabilir Diye düşünüyorum umarım yardımcı olur.