19-08-2015, Saat: 16:43
(Son Düzenleme: 19-08-2015, Saat: 16:44, Düzenleyen: qukla.)
Ya bir yolu muhakkak olmalı, eğer bir ayarı yoksa kimse Screen Capture kullanamaz. Direk 80 fps düşer mi tek kameradan.
Işık fps' yi etkiliyordur ama tek spotlight ın da bu kadar fps düşüreceğini sanmıyorum. Hala screen capture'da gözümden kaçan bir ayar olduğunu ümit ediyorum : )
Sen şu anda aynı sahneyi her frame'de 2 kere render ettiğin için performans düşüşü normal. Bunu azaltmak için yapabileceğin şeyler;
- Render Texture çözünürlüğünü düşür. Oyunun oynanacağı çözünürlüğü maximum 1080p olarak düşünürsek telefonun ekranda kapladığı alanı kabataslak hesapla ve o çözünürlüğe düşür.
- Scene Capture 2D actor'ün bazı post process efektlerini iptal et. Ambient occlusion ve SSR(Screen Space Reflections) en fazla performans yiyenlerdir.
Oyunlarda kullanılan scene capture 2D ve Cube'lerin render targetleri çoğu zaman statik hale getirilir(render target texture üstünde sağa tıkla > Create Static Texture), tabi bu oyun sırasında güncelleme yapmadığı için hareket eden objeleri göremezsin, senin durumunda da bir işe yaramıyor malesef.
Özelden sorulan UE4 soruları cevaplanmayacaktır...
19-08-2015, Saat: 19:07
(Son Düzenleme: 19-08-2015, Saat: 19:28, Düzenleyen: qukla.)
Tamamdır söylediklerini yaptım biraz daha toparladı gibi 80 FPS lere çıktı. Teşekkürler ^^
LOD konusunda ne yapabilirim? Lod Volume gibi bir şey yok değil mi oyunda ?
Yani ben istiyorum ki :
Mesela uzun bir koridor var, karakter önündeki ilk 20 metreyi görsün gerisi yaklaştıkça açılsın. Böyle bir şey performansı arttırır değil mi? Sonuçta ileride poligonları okumaya çalışmayacak. Bunun genel bir yolu var mı? Yoksa her nesne için LOD ayarı mı yapmalıyım?
Teşekkürler : )
Birde şu sistemi anlayamadım bir türlü:
Eğer küçük küçük çok level yapınca oyun çok büyük çıkıyor her level iyi kötü 1-2 gb arası çıkıyor ki 10 level olsa oyunda 20 gb oluyor.
Levelleri daha uzun tutunca da bilgisayar kasıyor fps düşünüyor.
Yapan nasıl yapıyor anlamıyorum. Adamlar bir oyun yapıyor 40 farklı mekanda geçiyor, 1-2 tane level var toplam ama ufak bir bilgisayarı zorlamada yok, oyun da ancak 2-3 gb çıkıyor. Benim gözden kaçırdığım birşey mi var?
Sadece oyuna eklenen static meshlerle ilgili olduğunu düşünmüyorum, başka bir şeyler var ama bulamadım bir türlü
Şimdi senin istediğin lod olayı değil bence.
post efektleri ile görüşü kısıtlayabilirsin hem mantıklı olur flaslight için vs.
oyunun boyutuna gelirsek,benim o mapi görmüştün.
textureler vs hariç o harita 7 mb.
textureleri oyunun tüm bölümlerinde ortak kullanıyorum ve çoğu objeyi.
motor dosyaları vs 300mb çıkıyor oyun.
olabildiiğince texture boyutlarına dikkat et ve ortak olarak kullanmaya bak.
mesela kapıdaki metal texturesi ile levyeedki aynı olsun vs.
bunları birbirinden uzak yerlerde tutarsan (oyuncu 2sinide aynı anda görmezse) birşey anlaşılmıyor.
ve olabildiğince görünmeyen yerlerdeki textureleri koyma.
LOD konusunda 4.8 ile şöyle bir özellik geldi:
World Settings'den Enable Hierarchical LOD aktif hale getirilip build sekmesinden Build LOD's denilir. Bu LOD'si hazır olan objeleri konumlarına göre gruplayarak birleştirir böylece normal LOD avantajının üstüne bir de obje sayısını azaltmaya yarar. Tabi senin haritalarda farkedilir bir etkisi olur mu bilmem, poligon sayısı zaten baya iyiydi objelerin. Sana tek sorun teşkil edecek şey screen capture 2D. :\ İlla neleri kısmam lazım diye bakmak istiyorsan CPU ve GPU profiling yapıp neyin en fazla işlemci zamanı yediğine bakabilirsin.
Levellere gelince, tüm levelleri tek bir haritaya getirip streaming level olarak geçiş yaptırabilirsin bölümler arasında. Onun için de
World Composition'a bakman gerek.
Özelden sorulan UE4 soruları cevaplanmayacaktır...