Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Game Asset Üretimi ve UV Problemleri
#1
Blender üzerinden low poly köşeleri bol model üretmeye çalışıyorum. Bunları unreal engine a yüklerken sürekli olarak "has some nearly zero tangents which can some issues - has some nearly zero bi-normals which can some issues" hataları alıyorum. Bunlar belki o kadar önemli olmuyor ama, modelleri boş uzaya sürükleyip bırakıp ardından "build lightning" yapınca modeller simsiyah görünüyor. Onu da lightmap için ayrı uv oluşturunca çözdüm ama, ileride bana sorun çıkartıp çıkartmayacağını bilmiyorum bu tür hataların. Bana önerebileceğiniz herhangi bir asset oluşturma dersi kursu falan var mı? Blender kullanıyorum. Cevap için teşekkür ederim.
Ara
Cevapla
#2
(18-11-2020, Saat: 01:45)omer.hatay Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Blender üzerinden low poly köşeleri bol model üretmeye çalışıyorum. Bunları unreal engine a yüklerken sürekli olarak "has some nearly zero tangents which can some issues - has some nearly zero bi-normals which can some issues" hataları alıyorum. Bunlar belki o kadar önemli olmuyor ama, modelleri boş uzaya sürükleyip bırakıp ardından "build lightning" yapınca modeller simsiyah görünüyor. Onu da lightmap için ayrı uv oluşturunca çözdüm ama, ileride bana sorun çıkartıp çıkartmayacağını bilmiyorum bu tür hataların. Bana önerebileceğiniz herhangi bir asset oluşturma dersi kursu falan var mı? Blender kullanıyorum. Cevap için teşekkür ederim.

Değerli dostum bu lightmap olayları özellikle yeni başlayanlar için büyük bir dert olur.
Ben de ilk çalışmalara başlarken sıkıntılar yaşamıştım.
Ancak hiç öyle kafanı karıştıracak bir durum olmadığını kısaca anlatıyım.
 
Ben Cinema 4D kullanıyorum fakat sana önemli birkaç detay gösterebilirim.
Sonuçta aynı işlemleri blender ile yapacaksın.
Bu detaylara dikkat edersen sıkıntı yaşamazsın.
 
Bu arada Blender ücretsiz olmasına karşın baya sağlam ileri bir programdır.
Kıskandım seni, keşke zamanında bizde ondan başlasaydık Smile
 
Neyse;
 
Şimdi öncelikle şu ders elinde bir dursun, ayrıca bakarsın.
https://youtu.be/3TqQH1fZAtM
 
İlk dikkat etmen gereken model poligon sayısını mümkün olduğunca düşük tutman.
Burada demek istediğim low poly model yap değil sadece kaliteli görüntüye en yakın sayıya getirmek.
İlla poligon düşüreceğim diye de oyuncak şekle çevirmeye gerek yok.

Örnek silindir model.
 
Aşama 1:

srDQar.png

Aşama 2:

iGRQnf.png

Aşama 3: Buradaki 1. kanaldaki uv şeklinin hiçbir önemi yok. Bu senin modellerken texture verdiğin özelliğin haritası diyelim.
Önemli olan 2. lightmap kanalı. Burada dikkat edersen yüzeyi sündürmüşüm. Amaç kare olan alana yüzeyi mümkün olduğunca sündürerek de olsa yaymak.

G7x0G2.png

Aşama 4: Modelini fbx olarak export ettiğini var sayıyorum.
FBX import sonrası otomatik olarak lightmap açmasına izin verme. Biz kendi açtığımız lightmap kullanacağız.

TACgAw.png

Aşama 5: Modeli ilk attığında bu üç ayara dikkat etmen gerekiyor.

Gx88nT.png

Objenin ayarlarında da bu üç bölüme dikkat etmen gerekiyor. Hepsi ikinci açtığın lightmap kanalında olmalı.

54nWhw.png

Son olarak lightmap çözünürlüğünü modelin görüntüsünü kırmızıya getirmeyecek şekilde yükselt. Yeşil renkten aşağıya da düşürmemeye çalış.
Yani mümkün olduğunca mavi olmasın. Farklı değerler girerek kalitesine bakabilirsin.

4oKLQx.png

Kolay gelsin.
Ara
Cevapla
#3
(18-11-2020, Saat: 12:32)beycancetin Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  
(18-11-2020, Saat: 01:45)omer.hatay Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Blender üzerinden low poly köşeleri bol model üretmeye çalışıyorum. Bunları unreal engine a yüklerken sürekli olarak "has some nearly zero tangents which can some issues - has some nearly zero bi-normals which can some issues" hataları alıyorum. Bunlar belki o kadar önemli olmuyor ama, modelleri boş uzaya sürükleyip bırakıp ardından "build lightning" yapınca modeller simsiyah görünüyor. Onu da lightmap için ayrı uv oluşturunca çözdüm ama, ileride bana sorun çıkartıp çıkartmayacağını bilmiyorum bu tür hataların. Bana önerebileceğiniz herhangi bir asset oluşturma dersi kursu falan var mı? Blender kullanıyorum. Cevap için teşekkür ederim.

Değerli dostum bu lightmap olayları özellikle yeni başlayanlar için büyük bir dert olur.
Ben de ilk çalışmalara başlarken sıkıntılar yaşamıştım.
Ancak hiç öyle kafanı karıştıracak bir durum olmadığını kısaca anlatıyım.
 
Ben Cinema 4D kullanıyorum fakat sana önemli birkaç detay gösterebilirim.
Sonuçta aynı işlemleri blender ile yapacaksın.
Bu detaylara dikkat edersen sıkıntı yaşamazsın.
 
Bu arada Blender ücretsiz olmasına karşın baya sağlam ileri bir programdır.
Kıskandım seni, keşke zamanında bizde ondan başlasaydık Smile
 
Neyse;
 
Şimdi öncelikle şu ders elinde bir dursun, ayrıca bakarsın.
https://youtu.be/3TqQH1fZAtM
 
İlk dikkat etmen gereken model poligon sayısını mümkün olduğunca düşük tutman.
Burada demek istediğim low poly model yap değil sadece kaliteli görüntüye en yakın sayıya getirmek.
İlla poligon düşüreceğim diye de oyuncak şekle çevirmeye gerek yok.

Örnek silindir model.
 
Aşama 1:

srDQar.png

Aşama 2:

iGRQnf.png

Aşama 3: Buradaki 1. kanaldaki uv şeklinin hiçbir önemi yok. Bu senin modellerken texture verdiğin özelliğin haritası diyelim.
Önemli olan 2. lightmap kanalı. Burada dikkat edersen yüzeyi sündürmüşüm. Amaç kare olan alana yüzeyi mümkün olduğunca sündürerek de olsa yaymak.

G7x0G2.png

Aşama 4: Modelini fbx olarak export ettiğini var sayıyorum.
FBX import sonrası otomatik olarak lightmap açmasına izin verme. Biz kendi açtığımız lightmap kullanacağız.

TACgAw.png

Aşama 5: Modeli ilk attığında bu üç ayara dikkat etmen gerekiyor.

Gx88nT.png

Objenin ayarlarında da bu üç bölüme dikkat etmen gerekiyor. Hepsi ikinci açtığın lightmap kanalında olmalı.

54nWhw.png

Son olarak lightmap çözünürlüğünü modelin görüntüsünü kırmızıya getirmeyecek şekilde yükselt. Yeşil renkten aşağıya da düşürmemeye çalış.
Yani mümkün olduğunca mavi olmasın. Farklı değerler girerek kalitesine bakabilirsin.

4oKLQx.png

Kolay gelsin.
Teşekkür ediyorum dostum, türkçe kaynak bulmak imkansız. Söylediklerinle ilgili hep ingilizce var. Deneyeceğim.
Ara
Cevapla
 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
Exclamation Standalone Game Hatası ? KralArsla10 3 807 20-12-2016, Saat: 00:25
Son Yorum: Khubur
  Mesh ve Asset Nedir? 1305 0 888 01-02-2016, Saat: 21:58
Son Yorum: 1305
  Mobilya Asset leri babaheyo 8 1,621 17-01-2016, Saat: 16:51
Son Yorum: RecLast
  Run game oyunlarının mantığı Prometheus 3 763 14-12-2015, Saat: 19:38
Son Yorum: Prometheus

Hızlı Menü:


Unreal Engine Türkiye

This forum is community driven and supported by voluntary community members. It has nothing to do with Epic Games.

Bu site sadece destek amaçlıdır. Epic Games ile bir ilgisi yoktur.