Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gamesparks sunucusu oluşturma ve bağlanma
#1

Merhaba arkadaşlar,
Ben Erdem Açar, geçen konumda sizlere Gamesparks'tan bahsetmiştim ve birkaç konuyla daha destekleyeceğimi söylemiştim. Bu konumda ise "Gamesparks sunucusu nasıl oluşturulur ve Unreal ile nasıl bağlanılır?" sorusuna cevap vereceğim.

Öncelikle Buradan Gamesparks sitesine gidiyoruz, sağ üstte bulunan "Register" butonuna tıklıyoruz ve kaydımızı gerçekleştiriyoruz.



ej70oapn28vth3uzg.jpg

Daha sonra bilgilerimizi girip hesabımıza giriş yapıyoruz.

kks9xbo22ob7niezg.jpg

Giriş yaptıktan sonra karşımıza oyun ekleme sayfası geliyor, bilgileri doldurup devam ediyoruz.

ai0cqqq37w9mde0zg.jpg

Karşımıza entegrasyon ve araçlar sayfası geliyor, seçim yapıp devam ediyoruz.

2wf2zq67k5bq6y2zg.jpg

Karşımıza lokasyon ayarları sayfası geliyor, seçim yapıp devam ediyoruz.

qqyh026wjj9b8qqzg.jpg

Evet, sunucumuzu oluşturduk ve yönetici paneli karşımıza geldi. Burdaki API Key ve API Secret Gamesparks'a bağlanabilmemiz için gereklidir.

vclgz8bxhgahi38zg.jpg

Artık sunucumuz oluştuğuna göre bir Snapshot oluşturmamız gerekiyor. Snapshotlar sunucunuzun konfigürasyonlarını içlerinde barındırır. İstediğiniz kadar Snapshot oluşturabilir ve aralarında geçiş yapabilirsiniz. 

b7c6u7wi7766ovdzg.jpg

Evet, sunucu kısmını hallettiğimize göre Unreal ile bağlanmayı deneyelim.

Öncelikle Marketplace'e giderek Gamesparks SDK'yı motora ekliyoruz.

Önemli Not : 4.19 ve üstü sürümler için Gamesparks SDK plugini Market Place'de bulunmuyor.

9m3r94veoooc39szg.jpg

SDK'yı ekledikten sonra, projemizi açıyoruz ve Plugins kısmından Gamesparks SDK'yı aktif hale getirip, projeyi yeniden başlatıyoruz. 

1qt1fmu9s9kcq41zg.jpg

Evet, Plugini projeye ekledik.

Şimdi "GSConnect" adında bir Actor oluşturuyoruz.

gyogxwv4lq5ka47zg.jpg

Actor'un içine girip Gamesparks componentini ekliyoruz.

4i6y8f6w8bhhwgdzg.jpg

API Key ve Secret adında 2 adet string değişken tanımlıyoruz ve Gamesparks yönetici panelindeki bilgileri kopyalayıp, yapıştırıyoruz.

0cyhhqm6705e1ggzg.jpg

Daha sonra Actor'un Event Begin Play'ine gelerek aşağıdaki şekilde Gamesparks bağlantısını sağlıyoruz.

jg33l2154od2z26zg.jpg

Evet arkadaşlar, Gamesparks bağlantısı bu kadardı okuduğunuz için teşekkür ederim.
Multiplayer'ın türkçe karşılığı MMOFPS değildir!
Ara
Cevapla
#2
Öncelikle Harika bir paylaşım ellerinize sağlık sormak istediğim birşey var bunları yaptıktan mesela oyunu çıkardık build edip oyuncu oyuna girdiğinde otomatik olarak server ‘a bağlanıyor mu Ve oyuncular direk olarak aynı server ‘a yönlendirelebiliyor muyuz yani dedicated server olayına girmeden bu şekilde oyuncular bağlanabilir mi ?
Ara
Cevapla
#3
(11-01-2019, Saat: 17:17)Mr.jack Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Öncelikle Harika bir paylaşım ellerinize sağlık sormak istediğim birşey var bunları yaptıktan mesela oyunu çıkardık build edip oyuncu oyuna girdiğinde otomatik olarak server ‘a bağlanıyor mu Ve oyuncular direk olarak aynı server ‘a yönlendirelebiliyor muyuz yani dedicated server olayına girmeden bu şekilde oyuncular bağlanabilir mi ?

Öncelikle teşekkür ederim.
Gamesparks Match ve Challenge sistemleri ile oyuncuları yönlendirir. Sunucuda bir session oluşturur ve oyuncular bu session'a bağlanıp veri gönderip veri alır(TCP/UDP ile) ortada Unreal Networking'de olduğu gibi bir server yoktur Bunun yüzünden sunucu taraflı replicationlarda zorlanabilirsiniz.
Multiplayer'ın türkçe karşılığı MMOFPS değildir!
Ara
Cevapla
#4
Size birkaç soru soracağım hocam.

Bu gamesparks oldukça sağlam bir hizmete benziyor. Çünkü kullanan markalar ve oyunlarda çok iyiler. Bende böyle bir oyun geliştirmek istesem. 

1- Sizce bir makina alıp her şeyini sıfırdan mı yapayım. yoksa öğrenci paketinden mi yararlanayım. ek olarak şunu soracağım. 
2- Belli bir sürümden sonra markette yok demişsiniz. En son sürümde oyunlarımızı geliştiremeyeceğimiz anlamına mı geliyor? 
3- Ne tarz oyunlar geliştirilebilir. Çok absürd fikirler vereyim ki en uç noktası görülsün. Clash of clans gibi bir oyun bu sunucuda saklanabilir mi? Ya da CS:Go ya da PUBG 
4- Silah oyunlarındaki fiş çekme hilesini bilirsiniz. Fişi çekersiniz bağlantı gider siz adamı vurursunuz fişi takarsınız adam ölür ya da ışınlanmış gibi olursunuz. Bu sunucudan ne zaman koparsa oyuncu bağlantısı da koparılsın seçeneği ile alakalı mı sizce?
5- Sizce bu süre ne olmalı? Clash of clans gibi net gittiği an bağlantı koparılmalı mı? Böylece hilelerinde önüne geçilmiş olur mu?
6- Unreal engine ile yaptığımız herhangi bir oyunda oyun için satın almaların tamamını hangi ödeme yöntemleri ile alabiliriz? Bu adamlar sonuçta yabancı Türkiye ile ödemeyi nasıl alırız?
7- Steam ile bağlantı kurarken oyunumuzun steam de olmasına gerek var mı yada bir developer apiye ihtiyacımız var mı?

Birçok soru var hocam. Bildiklerinizi cevaplarsanız numaralı şekilde konuya da ekleyebilirsiniz. Herkesin aklında buna benzer sorular olacağını düşünüyorum. Şimdiden teşekkürler.

Ayrıca dersleri video şeklinde youtube kanalına vs eklerseniz daha iyi olacaktır diye düşünüyorum. Zira resimler ile tek tek yapınca arada kopukluklar olabileceğinin düşüncesindeyim.
Ara
Cevapla
#5
harika bir anlatım
Ara
Cevapla
#6
(12-01-2019, Saat: 10:27)ProjectZ Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Size birkaç soru soracağım hocam.

Bu gamesparks oldukça sağlam bir hizmete benziyor. Çünkü kullanan markalar ve oyunlarda çok iyiler. Bende böyle bir oyun geliştirmek istesem. 

1- Sizce bir makina alıp her şeyini sıfırdan mı yapayım. yoksa öğrenci paketinden mi yararlanayım. ek olarak şunu soracağım. 
2- Belli bir sürümden sonra markette yok demişsiniz. En son sürümde oyunlarımızı geliştiremeyeceğimiz anlamına mı geliyor? 
3- Ne tarz oyunlar geliştirilebilir. Çok absürd fikirler vereyim ki en uç noktası görülsün. Clash of clans gibi bir oyun bu sunucuda saklanabilir mi? Ya da CS:Go ya da PUBG 
4- Silah oyunlarındaki fiş çekme hilesini bilirsiniz. Fişi çekersiniz bağlantı gider siz adamı vurursunuz fişi takarsınız adam ölür ya da ışınlanmış gibi olursunuz. Bu sunucudan ne zaman koparsa oyuncu bağlantısı da koparılsın seçeneği ile alakalı mı sizce?
5- Sizce bu süre ne olmalı? Clash of clans gibi net gittiği an bağlantı koparılmalı mı? Böylece hilelerinde önüne geçilmiş olur mu?
6- Unreal engine ile yaptığımız herhangi bir oyunda oyun için satın almaların tamamını hangi ödeme yöntemleri ile alabiliriz? Bu adamlar sonuçta yabancı Türkiye ile ödemeyi nasıl alırız?
7- Steam ile bağlantı kurarken oyunumuzun steam de olmasına gerek var mı yada bir developer apiye ihtiyacımız var mı?

Birçok soru var hocam. Bildiklerinizi cevaplarsanız numaralı şekilde konuya da ekleyebilirsiniz. Herkesin aklında buna benzer sorular olacağını düşünüyorum. Şimdiden teşekkürler.

Ayrıca dersleri video şeklinde youtube kanalına vs eklerseniz daha iyi olacaktır diye düşünüyorum. Zira resimler ile tek tek yapınca arada kopukluklar olabileceğinin düşüncesindeyim.
1- Bu tamamen oyununuzun işlevselliğine ve sistemlerine bağlıdır.
2- Marketplace'de bulunmuyor fakat Gamesparks bu pluginleri hazırlayıp epic games'e yolladığı için internette bu pluginler bulunuyor
3- Gamesparks ile Battleroyale template'i yapan birisi bulunuyor Buradan gidebilirsiniz. CS-Go tarzı bir oyun da rahatlıkla yapılabilir diye düşünüyorum.
4- Bunun oyunda olmaması gerektiğini düşünüyorum ve evet o seçenekle alakalı.
5- Bu oyununuzun tipine bağlı olarak değişir.
6- Google Play, iOS App Store, Windows Store şeklindeki mağazaları oyununuza bağlayıp satın alma işlemlerini burdan gerçekleştiriyorsunuz.
7- Oyununuz Steam'de olduğu sürece "Integrations" kısmına oyununuzun Steam bilgilerini giriyorsunuz ve Oyuna bağlanırken Plugin'in içindeki "SteamConnectionRequest" i gönderiyorsunuz. Bu request size steam bilgilerinizi, oyuna sahip arkadaşlarınızı vs. döndürüyor.
SteamConnectRequest'i göndermek için de Steam Session Token'i almanız gerekiyor bunun için de Steam SDK'yı kurmanız gerekiyor.

(12-01-2019, Saat: 10:51)ahtek07 Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  harika bir anlatım

Teşekkür ederim.
Multiplayer'ın türkçe karşılığı MMOFPS değildir!
Ara
Cevapla
#7
Blueprint sistemiyle multiplayer oyun yapılıyor mu ? Ben sadece C++ ile yapılıyor diye biliyorum Unreal de. Unreal in kaynak kodlarını indirip yazarak yapılıyor diye biliyorum.

Bu konuda bilginiz vardır bana bi açıklarmısınız size zahmet ? Blueprint ile multiplayer oyun yapabilirmiyim ?
Ara
Cevapla
#8
(13-01-2019, Saat: 02:10)Akifakdemir Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Blueprint sistemiyle multiplayer oyun yapılıyor mu ? Ben sadece C++ ile yapılıyor diye biliyorum Unreal de. Unreal in kaynak kodlarını indirip yazarak yapılıyor diye biliyorum.

Bu konuda bilginiz vardır bana bi açıklarmısınız size zahmet ? Blueprint ile multiplayer oyun yapabilirmiyim ?

Unreal Networking'de Blueprint ile replication yapabiliyorsunuz ama server oluşturabilmeniz için c++ gerekiyor.
Gamesparks ile sadece Blueprint kullanarak Multiplayer oyunlar yapabilirsiniz, Server oluşturmanız gerekmez.
Multiplayer'ın türkçe karşılığı MMOFPS değildir!
Ara
Cevapla
#9
Teşekkürler
Ara
Cevapla
#10
Peki gamesparks ile server bağlantısını da anlatır mısın rica etsem hem çok faydalı olmuş olur dedicated server olayından da kurtulmuş oluruz en azından şimdiden teşekkür ederim.
Ara
Cevapla
 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Gamesparks Nedir? erdemacr 6 341 13-01-2019, Saat: 17:53
Son Yorum: erdemacr
Rainbow RGB paketi oluşturma (GİMP ile) chn 0 203 01-01-2019, Saat: 14:35
Son Yorum: chn
Video Unreal Engine 4 | Landscape İçin Material Oluşturma Korbey 2 1,929 23-09-2015, Saat: 15:09
Son Yorum: Korbey
Video Unreal Engine 4 - Ders 8 - Can Paketi Oluşturma ve Pickup (Alma) İşlemi. oguz-ulku 0 706 22-09-2015, Saat: 20:22
Son Yorum: oguz-ulku

Hızlı Menü:


Unreal Engine Türkiye

This forum is only for fans and support. It has nothing to do with Epic Games.

Bu site sadece fan ve destek amaçlıdır. Epic Games ile bir ilgisi yoktur.