Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
genel import sorunları
#1
Arkadaşlar alayınıza merhaba.
unreal enginede çoğunuz gibi yeniyim. Kendilerini az-çok inceledim. Tabii kısa sürede anladım ki bu unreal engine denen oyun motoru kesinliklikle bir tasarım programı değil. Bu sebeple projemin görseline ait tüm içeriği 3ds max programıyla oluşturuyorum.  Şu an tamamı bitmemiş low poly lerle oluşturmama rağmen yaklaşık toplamda 800k poly içeren bir haritam var. Gel gelelimki bunu unreale importlarken problemlerle karşıtım ve aklımda bazı soru işaretleri oluştu. Efendim şöyle arz edeyim;
      
     1-) bu büyük haritayı tek level'e koysak ne olur? bu leveller ne sebeple kullanılıyor?
     2-) combine mesh yapmayınca 12gb rame sahip olmama rağmen mavi ekran hatası alıyorum*, combine mesh yaparsam bana bu ölçüyü düşürmem için uyarı veriyor aydınlatmanın iyi olmayacağına dair ve dediği gibide çıkıyor**. Kaldı ki c.meshle importlamamak için ayrıca vaşka sebeplerim var.
     3-) bazı yerleri parça parça importlayınca gördüm ki unrealde bazı yerler 3ds maxte olduğu gibi gözükmüyor. birçok yerde meshler nesnenin ne olduğunu anlayamayacağımız ölçüde bozuk ve eksik yeryer ise iğne gibi yukarıya uzamaktalar .
     4-)3ds max için export yaparken çıkan ayarların "detaylarını" bilen varsa paylaşmasını isterim keza forumda bu hususa ilişkin çok fazla konu açılmasına rağmen export ve import sırasında tik atılan kutuların görevleri tam olarak paylaşılmamış.
şimdilik bu. cevaplar gelirse daha çok bilgiizi söüreceğim. 

*ramlerde hata yoktur memtest86 testi yaptım.
** build yapmaktayım
Ara
Cevapla
#2
Max kullanıcısı olmadığım için bazı cevaplar tatmin edici olmayabilir. Fakat import olayı fena halde basit birşey. Max kullan biri yardımcı olur.

Level olayıda, iki max dökümanı düşün. adları 01.max, 02.max olsun, 01' de bir butonun var oyun bitti level 2 ye ( yani 02.maxe zıpla, gibi. Yani yeni sahneler çağırıyorsun. World settinsden, level ayarlarını yapabilirsin, sanırım o kısımdaydı bakamadım şimdi. Bir defa başıma gelmişti, bir ikinci bir level yapmışı farkında olmadan, projeyi paket yapıyorum ama bir bakıyorum, boş temiz bir sayfa kuşlar böcekler Smile

Combine mesh hiç tavsiye etmiyorum. Kullanmayın derim, gerçekten herşeyi alt üst edebiliyor. Combine mesh yapmadan import et, elemanlar parça parça dökülecek. Şimdi yapman gereken, tüm elemanları tek hamlede seç ve sahneye sürükle bırak, göreceksin ki; max' te veya başka programda elemanlar nasılsa aynen sahneye geliyor. 

Farz edelim; çok büyük bir sahnen var, 100 tane elaman var. Bu 100 elemanı aynen sahneye aktardın, sonra maxte tekrar yeni şeyler ekledin, ekledğin elemanları tekrar kaydet ve combine mesh yapmadan yine aktar ve aynı talimatları uygula, sahne aynen oturacak yerine. combine mesh pişmanlıktır bence Smile
Ara
Cevapla
 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  İmport İşleminin Bitmemesi smcro 2 526 31-07-2016, Saat: 00:53
Son Yorum: SarpedCirak
  Genel olarak ışıklandırma. Korbey 6 1,239 24-08-2015, Saat: 23:05
Son Yorum: Korbey

Hızlı Menü:


Unreal Engine Türkiye

This forum is only for fans and support. It has nothing to do with Epic Games.

Bu site sadece fan ve destek amaçlıdır. Epic Games ile bir ilgisi yoktur.