Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Github için taktik tavsiyesi
#1
Merhaba herkese. Source control için github kullanıyorum, dosyalarımı düzgün bir şekilde submit commit edebiliyorum buraya kadar bi sıkıntım yok. Problem şurada başlıyor:

Epic Store'dan alınan contentleri projeye import ediyorum haliyle projenin boyutu büyüyor. Mesela 2GB lık bir karakter paketinin içinde ne varsa import ediliyor animasyonundan texture kısmına kadar her şeyi. 3-4 tane daha bu tarz paket yükleyince oluyor mu proje 10GB. Şimdi bu projeyi submit edip commit edeceğim daha sonrasında da fetch edeceğim. Fakat benim upload hızım oldukça düşük. Şimdi sormak istediğim şu,

Siz projelerinizi github'a depolarken nelere dikkat ediyorsunuz? Kullandığınız farklı ve efektif bir yöntem var mı? Yoksa direk benim yaptığım gibi mi upload ediyorsunuz?
Ara
Cevapla
#2
(24-12-2020, Saat: 16:25)emin2045 Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Merhaba herkese. Source control için github kullanıyorum, dosyalarımı düzgün bir şekilde submit commit edebiliyorum buraya kadar bi sıkıntım yok. Problem şurada başlıyor:

Epic Store'dan alınan contentleri projeye import ediyorum haliyle projenin boyutu büyüyor. Mesela 2GB lık bir karakter paketinin içinde ne varsa import ediliyor animasyonundan texture kısmına kadar her şeyi. 3-4 tane daha bu tarz paket yükleyince oluyor mu proje 10GB. Şimdi bu projeyi submit edip commit edeceğim daha sonrasında da fetch edeceğim. Fakat benim upload hızım oldukça düşük. Şimdi sormak istediğim şu,

Siz projelerinizi github'a depolarken nelere dikkat ediyorsunuz? Kullandığınız farklı ve efektif bir yöntem var mı? Yoksa direk benim yaptığım gibi mi upload ediyorsunuz?

   Benim gördüğüm firmalar 3 yöntem kullanıyorlar. Github kullananlar var. Perforce server kurup kullananlar var ama bunlar şirket yapısında çalıştıkları için server işletmeyi üstlenebiliyorlar. Diğeride SVN kullananlar var. Onlarda bir yerde projelerini server a para ödeyerek yada kurarak  üstleniyorlar. 
   Benim gördüğüm geneli Github kullanıyor. Bunun için LFS yüklemiş olman gerekiyor ama sen zaten sorunsuz yükleyebiliyorum dediğine göre bu konuda da sıkıntı yok. Ancak LFS inde 1 GB ücretsiz gibi bir sınırı var. Bizim firma 5 dolara 50 GB olmak üzere iki defa aldı halen kullanıyoruz bitiremedik daha. Hatta çeyreğini bile kullanamadık daha. 
  Zaten LFS sadece değişen dosyaları yükleyip çektiğinden genel itibarı ile çok hız sorunu olmuyor. Yani bir gün içerisinde zaten en fazla iki uasset değişmiş oluyor genelde. Onlarda hemen upload download oluyorlar. Bu konuda adsl den fiber e yeni geçtiğim için çok yüksek bir ilerleme var bende. Hiç sorun olmuyor.
 Kendine iyi bak.
Ara
Cevapla
#3
Anladım, yani internet hızının iyi olması gerekiyor ilk upload için. Mesela ben bu Paragon, fireland ne varsa import etmiştim projeye. Ama sonrasında upload için 3-4 saat beklemem rağmen bitmemişti ben de iptal etmiştim. Öyle kaldı. Çözüm interneti iyileştirmek o zaman anladığım kadarıyla.
Ara
Cevapla
#4
(24-12-2020, Saat: 19:02)emin2045 Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Anladım, yani internet hızının iyi olması gerekiyor ilk upload için. Mesela ben bu Paragon, fireland ne varsa import etmiştim projeye. Ama sonrasında upload için 3-4 saat beklemem rağmen bitmemişti ben de iptal etmiştim. Öyle kaldı. Çözüm interneti iyileştirmek o zaman anladığım kadarıyla.

Git biraz ilerlemiyormuş gibi takılmış gibi gözüküyor. Ama beklersen bitiyor. Bir de bu durumları önlemek için artık ihtiyacım olmayan hiç bir şeyi projeye direk atmıyorum. Başka bir deneme projesi yapıp orda inceleyip sadece gerçekten ihtiyacım olanları asıl projeye migrate yapıyorum.
Ara
Cevapla
 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Video Sıkıştırma. (Youtube için) chn 0 512 26-06-2019, Saat: 00:40
Son Yorum: chn
  Unreal öğrenmek için önerilen Türkçe kaynaklar Muyoo 1 1,239 24-03-2019, Saat: 01:00
Son Yorum: nazim
  Zbrush 4R8 ve Maya ile Oyunlar için 3D Modelleme Eğitimi nefsinefir 0 1,125 11-06-2018, Saat: 22:10
Son Yorum: nefsinefir
  Oyun İçin Türkçe-İngilizce Dil Kavramı Oguz2003 2 1,107 09-01-2018, Saat: 15:42
Son Yorum: merbekta
  Profesyonel bir yapım için c++ gerekli mi Bestra 5 1,393 08-08-2017, Saat: 17:06
Son Yorum: Khubur
  Unreal Engine 4.12 için Nvidia GameWorks VXGI Yayınlandı! furkanxdgs4 6 2,489 08-09-2016, Saat: 17:32
Son Yorum: mustafasahinfb
Exclamation Yeni Başlayanlar İçin.. yasinkaragozz 2 1,450 23-08-2016, Saat: 16:34
Son Yorum: yasinkaragozz
  2D İçin kaynak önerisi UmkuT 0 802 16-07-2016, Saat: 22:59
Son Yorum: UmkuT
  Proje Boyutunu Düşürmek İçin Silinmesi Güvenli Dosyalar cahitburak 3 1,619 25-03-2016, Saat: 23:57
Son Yorum: cahitburak
Video Unreal Engine 4 | Landscape İçin Material Oluşturma Korbey 2 2,511 23-09-2015, Saat: 15:09
Son Yorum: Korbey

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi

Unreal Engine Türkiye

This forum is community driven and supported by voluntary community members. It has nothing to do with Epic Games.

Bu site sadece destek amaçlıdır. Epic Games ile bir ilgisi yoktur.