Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hangi PNG formatı kullanılmalı?
#1
Merhaba arkadaşlar.Normal ve diğer mapleri oluşturuyorum.Ancak genelde Tga 8 RGB kaydediyor.Targa ise boyutu oldukça büyütüyor.Ancak ben Png kullanmak istiyorum.Farklı kaydetme seçeneklerinde Png'nin 5 farklı seçeneği çıkıyor karşıma.Png8 rbg,Png 8 rgba,Png 16 RgB,Png 16 Rgba.A alfa sanırım.Png 8 ve 16 arasında  fark var mıdır uygulamada?Hangisini tercih etmeliyim?Teşekkür ederim.
Ara
Cevapla
#2
Png formatında farklı seçenekler çıkması normal çünkü genelde her formatın olduğu gibi RGB yani Red, Green ve Blue (Kırmızı, Yeşil, Mavi) kanalları bulunmaktadır. RGBA ise  yine Red, Green Blue ve Alpha kanalını içermektedir. 8, 16, 24, 32 ise bit türüdür ve desteklediği renklerdir. En az renk destekleyen 8-Bit'dir. Azdan çoğa doğru desteklediği renk sayısı da değişir. 8-bit format da 256 renk desteklerken 16 bit ise 16 milyon renk desteklemektedir. Unreal Engine 4 PNG için en fazla 16 bit desteklemektedir. PNG 16 RGB veya PNG 16 RGBA eğer alpha kanalını kullanmak istiyorsanız iki şekilde çekmeniz Unreal Engine 4 için en iyisidir.
Ara
Cevapla
#3
Teşekkür ederim.
Ara
Cevapla
 


Hızlı Menü:


Unreal Engine Türkiye

This forum is only for fans and support. It has nothing to do with Epic Games.

Bu site sadece fan ve destek amaçlıdır. Epic Games ile bir ilgisi yoktur.