kinglord34

Yeni üye
7 Ocak 2017
176
11
0
Belirtilmemiş
Arkadaşlar hepinize selamlar, uzun zamadır forumda aktif olamıyordum.Her aktif olmamda da sizlere soru soruyorum kusura bakmayın.Lafı fazla gevelemeden soruma geçeyim.Benim ana menü ve gameplay haritası olmak üzere 2 tane haritam var. Benim tam olarak yapmak istediğim şey şu ; ana menüdeki haritadan karakterim envanterine item alacak ve oyuna başladıgında oyuna bu itemle başlayacak. Bunun için benim ne yapmam lazım? saveGame ile mi yapmalıyım?
 
İlk başta 
1-) Başlığın bu konuyla ilgisi yok. Bu konuyla ilgili bir başlık seçin. 
2-) Bu olayın save game ile hiçbir ilgisi yoktur.
3-) Benim bildiğim enventır sistemi 2 şekilde. 1. game mod event begin player, 2. Character event begin bp.
4-) Aşağıtaki yöntem  character event begin player.

-------MASTER İTEM OLUŞTURMAK-------

1-) İlk actor oluştur. Adı "MasterItem" olsun.
2-) Değişken oluşturma kısmandan "Class" olarak "MasterItem" değişkenini atıyoruz. Değişken adı "SpawningItemInformation" olsun.
3-) Burdan sonraki adımlarda Master Iteme dokunmuyoruz.....!!!!

-------TEMEL İTEMİN ALT DALLARI "Child Actor" OLUŞTURMAK-------

1-) Master itemi child actorden 3 tane actor oluşturdum Diyelim. 
2-) 1. Elma, 2.Tabanca, 3,Ayakkabı isimlerini verdim.
3-) 3 actorümü açarak "SpawningItemInformation" değişkeninden, actorlerin kendi isimlerini seçiyorum.

--------SEÇİLİ İTEM İLE KARAKTERİMİZ OYUNA BAŞLASIN--------------

1-)  Kendi karakterimizde master itemde yapmış olduğumuz gibi "Class" olarak "MasterItem" değişkenine atıyoruz. Değişken adı "ItemToSpawn" olsun.
2-)  Event begin player içerisinde; Spawn actor from class bp çağrıyoruz. Item to spawn adlı değişkenimizi class yazan kısma get olarak ekliyoruz.
3-)  Attach to component bp' tini spawn actor from classa bağlıyoruz. Itemin karakterin neresinde spawnlan masını istiyosan karakterin iskelet adı ör "el" spawnlanmasını istiyorum. Socket nama yazan kısmına "el" yazıyorum. 

--------UI ENVENTIRDAN İTEM SEÇMEK---------------------------------------

1-)  3 button ekleiyoruz. 1. elma 2. tabanca 3. ayakkabı isimlerini koyduk.
2-)  Buttonumuzu on cilick olarak elma itemini almak için get all actors of class bp çağrarak foreachloop bp bağlıyoruz.
3-)  Foreachloop bp array elemen kısmından get olarak "SpawningItemInformation" değişkenini çağrıyoruz.
4-)  Krakterimizin ismi ör "s1"  cast to s1 bp çağrarak karakterimzdeki "ItemToSpawn"  değişkenini set olarak çağrıyoruz.
5-)  "SpawningItemInformation" değişkenini "ItemToSpawn" değişkenine bağlayınca işlem bitiyor.
6-)  Diğer tabanca ve ayakkabı itemlerinidede aynı şekilde yapıyoruz.
 
Dostum sen benim sorumu anlayamamışsın tam olarak.şöyle anlatırsam daha anlaşılır olacak sanırım.
İlk olarak Ana menüden karakterim item aldı oyuna başlayacak. Ana menüdeki PLAY tuşuna bastığında karakterim gameplay haritasına geçiş yapıyor. Geçiş yaptığında da ana menüden gameplay haritasına geçtiği için bu aldığı itemle oyuna başlayamıyor. benim düşüncem ise gameinstance ile savegame ile bu işi halledebilir miyim?
 
kinglord34' Alıntı:
Dostum sen benim sorumu anlayamamışsın tam olarak.şöyle anlatırsam daha anlaşılır olacak sanırım.
İlk olarak Ana menüden karakterim item aldı oyuna başlayacak. Ana menüdeki PLAY tuşuna bastığında karakterim gameplay haritasına geçiş yapıyor. Geçiş yaptığında da ana menüden gameplay haritasına geçtiği için bu aldığı itemle oyuna başlayamıyor. benim düşüncem ise gameinstance ile savegame ile bu işi halledebilir miyim?

Save game ile bu işi cözersin aldığı itiemleri savelersen eğer hiç bir değişiklik olmadan yoluna devam edersin
 
kinglord34' Alıntı:
Dostum sen benim sorumu anlayamamışsın tam olarak.şöyle anlatırsam daha anlaşılır olacak sanırım.
İlk olarak Ana menüden karakterim item aldı oyuna başlayacak. Ana menüdeki PLAY tuşuna bastığında karakterim gameplay haritasına geçiş yapıyor. Geçiş yaptığında da ana menüden gameplay haritasına geçtiği için bu aldığı itemle oyuna başlayamıyor. benim düşüncem ise gameinstance ile savegame ile bu işi halledebilir miyim
   Ana menüdeki itemleri alarak diyer haritada, karakterin oyuna başlarken nasıl spawn edeceğini ben yukarda yazdım. Sen yazdıklarımı uygula maksadına ulaşırsın.
Eyer ki sen spawn olayını yaptın ama oyuncu haritaya paşlarken spawn etmiyor diyorsan Event begin veya event tick kullanmamışssındır. 


ahtek07' Alıntı:
kinglord34' Alıntı:
Dostum sen benim sorumu anlayamamışsın tam olarak.şöyle anlatırsam daha anlaşılır olacak sanırım.
İlk olarak Ana menüden karakterim item aldı oyuna başlayacak. Ana menüdeki PLAY tuşuna bastığında karakterim gameplay haritasına geçiş yapıyor. Geçiş yaptığında da ana menüden gameplay haritasına geçtiği için bu aldığı itemle oyuna başlayamıyor. benim düşüncem ise gameinstance ile savegame ile bu işi halledebilir miyim?

Save game ile bu işi cözersin aldığı itiemleri savelersen eğer hiç bir değişiklik olmadan yoluna devam edersin

Bu olayın save game olayı ile hiçbir ilgisi yok dostum. Save game mode veya game mode  kullanmadığı sürece. Save game sadece verileri kalıcı olarak saklıyor. Benim yukarıda yazmış olduğum yöntem  ise sadece  verileri remde tutarak oyuna başlamasını sağlıyor.
 
Eğer oyunda bir envanter sistemi varsa save sistemi zaten yapılmalı. Burada yapılması en mantıklı şey, save sistemi oluşturmak ve bu verileri save data üstünde saklamak.

Save game kullanmadan sadece zoraki'nin bahsettiği verileri RAM'de tutma ve oyun kapandığı zaman tüm bilgilerin gitmesini istiyorsan bu verileri kolayca GameInstance sınıfında tutabilirsin.
 
zoraki' Alıntı:
kinglord34' Alıntı:
Dostum sen benim sorumu anlayamamışsın tam olarak.şöyle anlatırsam daha anlaşılır olacak sanırım.
İlk olarak Ana menüden karakterim item aldı oyuna başlayacak. Ana menüdeki PLAY tuşuna bastığında karakterim gameplay haritasına geçiş yapıyor. Geçiş yaptığında da ana menüden gameplay haritasına geçtiği için bu aldığı itemle oyuna başlayamıyor. benim düşüncem ise gameinstance ile savegame ile bu işi halledebilir miyim
   Ana menüdeki itemleri alarak diyer haritada, karakterin oyuna başlarken nasıl spawn edeceğini ben yukarda yazdım. Sen yazdıklarımı uygula maksadına ulaşırsın.
Eyer ki sen spawn olayını yaptın ama oyuncu haritaya paşlarken spawn etmiyor diyorsan Event begin veya event tick kullanmamışssındır. 


ahtek07' Alıntı:
Save game ile bu işi cözersin aldığı itiemleri savelersen eğer hiç bir değişiklik olmadan yoluna devam edersin

Bu olayın save game olayı ile hiçbir ilgisi yok dostum. Save game mode veya game mode  kullanmadığı sürece. Save game sadece verileri kalıcı olarak saklıyor. Benim yukarıda yazmış olduğum yöntem  ise sadece  verileri remde tutarak oyuna başlamasını sağlıyor.


save game ile alakası var eğer 1 kereliğe mahsus değilse Save game tutorail