Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
HAVELSAN “CİDDİ OYUN” AÇIK İNOVASYON YARIŞMASI
#1

Herkese Selam!
Öncelikle konu hem duyuru amaçlı olsun hemde biz Unreal Engine Türkiye Forumu olarak beraber bu yarışmaya katılalım diyerekten böyle bir konu açtım.  Smile
HAVELSAN “CİDDİ OYUN” AÇIK İNOVASYON YARIŞMASI adı altında bir yarışma düzenliyor. Bu linke tıklayarak daha fazla bilgi sahibi olabilirsiniz.Ve linkte görebileceğiniz gibi Unreal Engine oyun motoru ile geliştirilen Simülasyonlarda kabul edilecek.
Bizden İstenilenleri "İHTİYAÇ TANIMI" kısmında görebilirsiniz.
Ve ödüllerde Şöyle:
1. Birincilik Ödülü: 25.000 TL    
2. İkincilik ödülü: 15.000 TL  
3. Üçüncülük ödülü: 10.000 TL

Ayrıca, yarışmaya katılanlara aşağıdaki imkanlar sunulabilecektir:  

⦁ Havelsan’da aday mühendislik    
⦁ Havelsan’da staj

Bizi tutan hiç bir şey yok.Sadece bir ekip kurmak gerek,bunun içinde bir WhatsApp grubu kurdum.Oradan ekip kurup,gelişmeleri paylaşmak adına.Gruba katılıp veya bu konunun altında "Bende varım!Modelleme kısmında rol alabilirim." yada "Kodlama kısmında bende görev alabilirim!" derseniz,eminim ki beraber çalışacağınız arkadaşlar bulacaksınızdır!Herkes bir ekip kurabilir,yarışma 14 Nisan'a kadar sürecek.Yaklaşık 3 ayımız var.
WhatsApp Grubu Davet Bağlantısı: https://chat.whatsapp.com/3MvlnqJKvYwFsDsWaIVd57
Yarışmaya başvurmak için: https://inovasyon.havelsan.com.tr/hvlsn/...n.jsp?id=1
Hadi kolay gelsin Smile
Ara
Cevapla
#2
Çok ilginçmiş gerçekten!
Cevapla
#3
Kafası güzel birilerinin başlattığını düşündüğüm projedir kendisi. İhtiyaç tanımına bakabilir misiniz? Birileri bakabilir mi? Bir GTA kadar sürüş simülasyonu, bir Uncharted 4 kadar çevre fiziklerine sahip bir fizik mekanizması, bir BF kadar yapay zeka istiyorlar. Harbiden bu istenilenleri yapabilecek bir indie grup var mı? Varsa fikirleri ne olursa olsun ben onlara gönüllü katılmak istiyorum. İşi teknik detaylara dökersek bildiğim kadarıyla;
Havok Physics Engine + Root Motion + AI + Houdini Effects= İstenilenlerin birleşimi gibi bir durum söz konusu. Ben mi yanlış anladım arkadaşlar?
Ara
Cevapla
#4
o istedikleri alanda uzmanların zaten bu kadar ödülle işi olmaz 1.si
2.si 250kmx250km de fizik testi istiyorlar unrealin bir limiti olduğuyla ilgili forumlarında açılmıştı konu model veya mesafeye göreydi o yüzden çok zor onu yapması
3. olarak potansiyel köle yarışması gibi olur kazanan onların bünyesinde köle olarak ölü maaşla başlar. Kişisel fikrim bu yönde
Cevapla
#5
(23-01-2017, Saat: 20:12)furkanxdgs4 Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Kafası güzel birilerinin başlattığını düşündüğüm projedir kendisi. İhtiyaç tanımına bakabilir misiniz? Birileri bakabilir mi? Bir GTA kadar sürüş simülasyonu, bir Uncharted 4 kadar çevre fiziklerine sahip bir fizik mekanizması, bir BF kadar yapay zeka istiyorlar. Harbiden bu istenilenleri yapabilecek bir indie grup var mı? Varsa fikirleri ne olursa olsun ben onlara gönüllü katılmak istiyorum. İşi teknik detaylara dökersek bildiğim kadarıyla;
Havok Physics Engine + Root Motion + AI + Houdini Effects= İstenilenlerin birleşimi gibi bir durum söz konusu. Ben mi yanlış anladım arkadaşlar?

Hocam istenilen şeylerde dikkatli okursanız "Bu yarışmaya katılanların yukarıda verilen genel kısıtlar çerçevesinde aşağıda verilen problemlerin bir veya birden fazlası için çözüm üretmesi beklenmektedir: " gibi bir ifade var.Yani hepsini yapmak sıfırdan bir oyun geliştirmektir,zaten.Öyle bir şey beklediklerini sanmıyorum.
Ve atladığımız bir şey var bu sonuçta bir yarışma,eğer ki yetişmeyeceğini düşünüyorsanız herkes için bu durum böyle.Yani orda birinciyi seçerken projelerden en iyisini seçmek durumundalar ,eğer dediğiniz gibi bir şey bekliyorlarsa zaten,projeleri gördükten sonra farkına varacaklardır böyle bir şeyin imkansız olduğunu.

(23-01-2017, Saat: 20:18)Fatalitech Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  o istedikleri alanda uzmanların zaten bu kadar ödülle işi olmaz 1.si
2.si 250kmx250km de fizik testi istiyorlar unrealin bir limiti olduğuyla ilgili forumlarında açılmıştı konu model veya mesafeye göreydi o yüzden çok zor onu yapması
3. olarak potansiyel köle yarışması gibi olur kazanan onların bünyesinde köle olarak ölü maaşla başlar. Kişisel fikrim bu yönde

1)Burda yapılabilecekleri görmek istiyorlar hocam,Havelsan bünyesine bu alanda uzman kişiler katmak istiyor.Simülasyon konusunda daha yeniler.
3)Biraz Havelsan hakkında araştırma yapmanız gerek.Prestiji bile çok fazla olan şu an SİSATEM(Siber Savunma Teknoloji Merkezi) Siber Füzyon Merkezi gibi kurumları içinde barındıran bir kurum.Bünyesinde böyle kişileri köle gibi çalıştırdıklarını hiç düşünmüyorum açıkcası.
Ara
Cevapla
#6
Şaka gibi,bunu yapmak bir şirketin işi zaten.

Bunları yapıcak bir ekibim olsa yarışmaya da kalmayız zaten,kendi oyunumuzu yaparız  Smile

1. Tercih edilen senaryo alanı, en az 250 x 250 km2 olacaktır. Bu alanda fizik motorunun gerçekçi sonuçlar üretmesi gerekmektedir. (Örneğin, 250 km boyunda, birbirine dik iki çizgi üzerinde belirli aralıklarla yerleştirilmiş araç modellerinin kararlı ve gerçekçi davranması gibi). 

2. Arazi ile olan etkileşimler hem görsel hem de fiziksel olarak gerçekçi olacaktır (Örneğin,  mayın patlaması, füze düşmesi, dozer ile yeryüzünün kazılması, çamur simülasyonu, v.b.).  

1. Gerçekçi KBRN (Kimyasal, Biyolojik, Radyolojik ve Nukleer) simülasyonu, hem fiziksel hem de görsel etkileri (Örnek referans: Glasstone And Dolan, Effects of Nuclear Weapons 1977 3rd Edition) 

2. Tank ve ZPT tipi araçların palet simülasyonu ve bu araçlara ait paletlerinin yeryüzü üzerindeki gerçekçi etkileri (Örneğin, çamura saplanma, asfaltta gitme, asfaltta giderken palet ya da tekerlekte yer alan çamurların dökülmesi gibi.) 

3. Zırhlı araçlara mühimmat çarpması durumunda gerçekçi zırh deformasyonları ve araçta meydana gelebilecek diğer hasarların, yangınların gerçekçi simülasyonları 

4. Meskun mahal ve trafik simülasyonları. 

5. Hava durumunun araziye olan etkileri (yağmur ve karın yeryüzünü çamurlaştırması, termal kamera görüntü değişimleri, güneşin çamurları kurutması, v.b.) 

6. Sanal gerçeklik teknolojilerini de içerecek şekilde (sanal gerçeklik gözlüğü ve hareket yakalama yeteneği olan kameralar kullanılarak) insan vücut hareketlerinin tanınması, simülasyon ortamına gerçek zamanda aktarılması ve simülasyon ortamında görüntülenerek kullanılması. 
Ara
Cevapla
#7
(23-01-2017, Saat: 20:56)ClimbDown Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Şaka gibi,bunu yapmak bir şirketin işi zaten.

Bunları yapıcak bir ekibim olsa yarışmaya da kalmayız zaten,kendi oyunumuzu yaparız  Smile

1. Tercih edilen senaryo alanı, en az 250 x 250 km2 olacaktır. Bu alanda fizik motorunun gerçekçi sonuçlar üretmesi gerekmektedir. (Örneğin, 250 km boyunda, birbirine dik iki çizgi üzerinde belirli aralıklarla yerleştirilmiş araç modellerinin kararlı ve gerçekçi davranması gibi). 

2. Arazi ile olan etkileşimler hem görsel hem de fiziksel olarak gerçekçi olacaktır (Örneğin,  mayın patlaması, füze düşmesi, dozer ile yeryüzünün kazılması, çamur simülasyonu, v.b.).  

1. Gerçekçi KBRN (Kimyasal, Biyolojik, Radyolojik ve Nukleer) simülasyonu, hem fiziksel hem de görsel etkileri (Örnek referans: Glasstone And Dolan, Effects of Nuclear Weapons 1977 3rd Edition) 

2. Tank ve ZPT tipi araçların palet simülasyonu ve bu araçlara ait paletlerinin yeryüzü üzerindeki gerçekçi etkileri (Örneğin, çamura saplanma, asfaltta gitme, asfaltta giderken palet ya da tekerlekte yer alan çamurların dökülmesi gibi.) 

3. Zırhlı araçlara mühimmat çarpması durumunda gerçekçi zırh deformasyonları ve araçta meydana gelebilecek diğer hasarların, yangınların gerçekçi simülasyonları 

4. Meskun mahal ve trafik simülasyonları. 

5. Hava durumunun araziye olan etkileri (yağmur ve karın yeryüzünü çamurlaştırması, termal kamera görüntü değişimleri, güneşin çamurları kurutması, v.b.) 

6. Sanal gerçeklik teknolojilerini de içerecek şekilde (sanal gerçeklik gözlüğü ve hareket yakalama yeteneği olan kameralar kullanılarak) insan vücut hareketlerinin tanınması, simülasyon ortamına gerçek zamanda aktarılması ve simülasyon ortamında görüntülenerek kullanılması. 

Hocam keşke yazmadan önce yorumları okusaydınız Smile "Bu yarışmaya katılanların yukarıda verilen genel kısıtlar çerçevesinde aşağıda verilen problemlerin bir veya birden fazlası için çözüm üretmesi beklenmektedir: " gibi bir ifade var.
Ara
Cevapla
#8
Ben yaklaşık bir saattir anlamaya çalışıyorum istedikleri şeyleri. Yani 250x250km2 bir alanda fizik motorunu kullanarak son derece gerçekçi bir şeyler gösterin de ne yaparsanız yapın mı denmiş? Yani bildiğin gerçek hayatı simule edin diyor. Bu mudur yani? İstenilen şey tam olarak ne onu bile anlamakta güçlük çekiyorum. Benim algılarımda sıkıntı olduğunu düşünmeye başladım.

İstedikleri şeyler gerçekten çok fazla. Bunları yapabilen şahıs olduğunu düşünmüyorum. Varsa da şu an bir yerlerde çalışıyordur zaten. Bildiğin, fizik motorunun Hideo Kojima'sını arıyor adamlar.

Bunu yapabilen bir indie grup varsa ve bunları gerçekten yapabiliyorsa onlar zaten indie değil, bildiğin AAA oyun geliştiricisidir. Türkiye'de kaç tane AAA oyun geliştiricisi var zaten ortada. Bunu yapabilen yabancılar bu para ödülüne bakmazlar zaten. 5,000$ ödüle istenilen bu işi komik bulurlar.
Bana kalırsa ne istediklerini kendileri de bilmiyorlar. En tepeden verelim gerekenleri artık ne çıkarsa kafasında yazılmış yazılar gibi görünüyor.

Üstelik ülkemizde bunun herhangi bir eğitimi veya resmiyen sertifikasyonu bulunmayan bir konuda neyi bulmayı ümit ediyorlar anlamak çok güç. Ülkece oyun geliştiricilerine ne veriyorsun ki ne istiyorsun. Böyle bir açıdan da bakmak gerekli.

Bıraksanız daha sabaha kadar yazarım. Çok fazla uzatmak istemiyorum. özetle yarışmayı, daha doğrusu yarışmada istenilenleri anlamak gerçekten çok güç.
Ara
Cevapla
#9
(23-01-2017, Saat: 21:11)Sünnetçi97 Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  
(23-01-2017, Saat: 20:56)ClimbDown Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Şaka gibi,bunu yapmak bir şirketin işi zaten.

Bunları yapıcak bir ekibim olsa yarışmaya da kalmayız zaten,kendi oyunumuzu yaparız  Smile

1. Tercih edilen senaryo alanı, en az 250 x 250 km2 olacaktır. Bu alanda fizik motorunun gerçekçi sonuçlar üretmesi gerekmektedir. (Örneğin, 250 km boyunda, birbirine dik iki çizgi üzerinde belirli aralıklarla yerleştirilmiş araç modellerinin kararlı ve gerçekçi davranması gibi). 

2. Arazi ile olan etkileşimler hem görsel hem de fiziksel olarak gerçekçi olacaktır (Örneğin,  mayın patlaması, füze düşmesi, dozer ile yeryüzünün kazılması, çamur simülasyonu, v.b.).  

1. Gerçekçi KBRN (Kimyasal, Biyolojik, Radyolojik ve Nukleer) simülasyonu, hem fiziksel hem de görsel etkileri (Örnek referans: Glasstone And Dolan, Effects of Nuclear Weapons 1977 3rd Edition) 

2. Tank ve ZPT tipi araçların palet simülasyonu ve bu araçlara ait paletlerinin yeryüzü üzerindeki gerçekçi etkileri (Örneğin, çamura saplanma, asfaltta gitme, asfaltta giderken palet ya da tekerlekte yer alan çamurların dökülmesi gibi.) 

3. Zırhlı araçlara mühimmat çarpması durumunda gerçekçi zırh deformasyonları ve araçta meydana gelebilecek diğer hasarların, yangınların gerçekçi simülasyonları 

4. Meskun mahal ve trafik simülasyonları. 

5. Hava durumunun araziye olan etkileri (yağmur ve karın yeryüzünü çamurlaştırması, termal kamera görüntü değişimleri, güneşin çamurları kurutması, v.b.) 

6. Sanal gerçeklik teknolojilerini de içerecek şekilde (sanal gerçeklik gözlüğü ve hareket yakalama yeteneği olan kameralar kullanılarak) insan vücut hareketlerinin tanınması, simülasyon ortamına gerçek zamanda aktarılması ve simülasyon ortamında görüntülenerek kullanılması. 

Hocam keşke yazmadan önce yorumları okusaydınız Smile  "Bu yarışmaya katılanların yukarıda verilen genel kısıtlar çerçevesinde aşağıda verilen problemlerin bir veya birden fazlası için çözüm üretmesi beklenmektedir: " gibi bir ifade var.

Haklı olabilirsin ama şunu düşünmen de gerekiyor. Bir GTA 5 kadar araç simülasyonu yapmak 2 ayda mümkün olabilir mi? Olamaz. 
2 ayda PhysX'de uzman olup Flex kullanarak gerçekçi şeyler yapmak ve bunu açıklayabilmek mümkün mü? Hayır. Neden? Çünkü PhysX gibi motorların ana mekanizmasını çözmek bile uzun zaman isterken gereken şeyi yaptıktan sonra bir de bunun nedenlerini matematiksel açılardan anlatabilmek için oyun fizik motoru koordinatörü olmak gerekir. 
Bu kadar büyük şirketlerin 100'lerce milyon $'larla yapılan oyunlarda bile bu kadar yıldır yapılamayan, şuan da sadece Uncharted 4 ve BF1'in yapabildiği çevrenin fiziksel olarak değişkenlik gösterişini birkaç arkadaş bir araya gelip yapamayız.
Bu istenilenlerin hepsini görsel olarak basit bir şekilde yapabiliriz. Görsel yanılmalar yaparak gerçek fizikmiş gibi gösterip aslında teknik yapısında basit branch tiplerine dayanan bir sistem geliştirebiliriz sadece. Ama yaptığımız şey asla bir Uncharted, bir BF1 olmayacak. GDC'ye çağırılmayacağız.
Şimdi bu dediklerimi görüp, "Tamam da tek biz mi yapamıyoruz canım! Biz yapamıyorsak onlar da yapamıyor demektir. Bu durumda elimizden gelen en güzel projeyi göstermek bizi yükseltir." diyorsan ise şunu söylemek istiyorum. Bu adamlar HAVELSAN. Yani Türkiye'nin başarılı tutabildiği en güzel kuruluşlardan biri (Benim bildiğim kadarıyla.). Ve bu kuruluş büyümek istediğinden gerçekten simülasyonda çığır açmış, oyun fizik koordinatörlerine ihtiyacı var. Bu açığı kapatmak istediklerinden olacaktır ki böyle düşük bir ödüllü yarışma yaptılar. Böyle büyük bir kuruluştaki zaafı değerlendirip, "Ya o kadar kişi çalışıyordur. Beni de alsınlar işte." diyerek fizik profesörlüğüyle alakası olmayan kişilerin girmesimi şahsen istemem. Aslında bu yarışmanın amacı kendilerine adam çıkartmak diye düşünüyorum. Oyun yapımcılığıyla ilgili bir projelerinin olduğunu hiç sanmıyorum.
Not: Arkadaşlar Havok Physics Engine, UE4'e entegre edilemeyen ve kişi başı 75k $'a lisans ücreti satılan bir motor. Eğer UE4.13 üzeri projeler istiyorlarsa mükemmel bir: PhysX Flex + SideFX Plugin (Houdini Effects) gerekli. Herkes Houdini Effects'in öğrenci sürümüne tık atsın derim, öneririm. 
Son olarak şundan bahsetmek istiyorum. Burda yapılması en mümkün ve yapılan işin kaliteli olabileceği 2 yol var. 1.'si yapay zeka, 2.'si animasyon teknolojisi.
Animasyon teknolojisini Türkiye'de kullanan 2-3 stüdyo vardı diye hatırlıyorum. Ama bu teknolojinin ucuz olmadığını biliyorum, ki zaten Maya gibi bir programda kaliteli bir modelleme yapmak lazım. Yani baştan 10-15kTL para lazım o teknolojiyi öğrenmek için. 
Yapay zeka konusunda ise tutorial bile izlemediğim için hiçbir şey diyemem.
Ara
Cevapla
#10
@Sünnetçi97, iyi hoş diyorsun ama adamlar cidden uçmuş! Bağımsız bir kişi/kişiler/grup bunları yapsa, zaten yarışmaya katılmaz ki!?
Cevapla
 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  [ACEMİ SORUSU] 250.000 TL bütçeli oyun yapmak? mcYaralı 7 82 4 saat önce
Son Yorum: ahtek07
  oyun içi bilgisi burak85 4 280 17-12-2018, Saat: 00:32
Son Yorum: burak85
  [ACEMİ SORUSU] Oyun gelirinin vergilendirmesini nasıl yapmalıyız ? thewaax 1 354 31-10-2018, Saat: 20:55
Son Yorum: Ozzy
  Level Design Yarışması cgturka 0 343 15-08-2018, Saat: 22:41
Son Yorum: cgturka
  Quake 3 oyun motorunun rainfall38 1 439 15-03-2018, Saat: 14:42
Son Yorum: Ozzy
  Steam yeni oyun sistemi JyuViole 5 669 30-01-2018, Saat: 08:25
Son Yorum: Thunderbolt
  Unreal engine açık dünya harita oluşturmak Bmp02 Production 10 1,471 26-08-2017, Saat: 20:19
Son Yorum: Fatalitech
Question Maya ve Oyun sektörü Hakkında Nagmirash 5 866 17-06-2017, Saat: 17:14
Son Yorum: The Darkness
  [ONLINE] Zombi Rock / Brawl Busters Gibi Oyun Yapılabilir mi ? WinchesterMaster 1 1,660 06-06-2017, Saat: 15:15
Son Yorum: gigalian
  Laptoptan oyun geliştirebilir miyim Muhammed öz 5 813 30-05-2017, Saat: 10:59
Son Yorum: The Darkness

Hızlı Menü:


Unreal Engine Türkiye

This forum is only for fans and support. It has nothing to do with Epic Games.

Bu site sadece fan ve destek amaçlıdır. Epic Games ile bir ilgisi yoktur.