Khubur

Bilinen üye
14 Eyl 2016
793
296
63
28
(35) İzmir
khubur.com
Merhaba. Unreal Engine 4 Türkiye topluluğu. Şu anda 20 yaşımdayım, İzmir'de yaşıyorum. Oyun geliştirme konusunda yeni sayılırım. Daha önce web projeleri geliştirme ile uğraşıyordum. Geçen sene arkadaşım ile yaptığımız bir örneğine bakabilirsiniz: http://dzak.biz  .Açıkçası Unity ve Unreal Engine arasında açıkta kaldım denilebilinir.  Unreal Engine seçmemin sebebi bariz C# dili pek sevmemdi. Unreal Engine bildiğimiz gibi  C++ kullanıyor. Hafıza yönetimine pointerlar sayesinde erişimi daha iyi sağlıyor, bu sayede daha gerçekçi grafik görüntüsü ve ışıklandırma sağlıyor.  Acaba aramızda benden başka web ile uğraşıp, daha sonra C++ geçip oyun yapmaya karar veren başka bir programcı var mı? Varsa aynı kaderi paylaşıyoruz demektir ::) Herkese iyi forumlar dilerim. 

bildiğim diller:
C(orta seviye), C#(orta seviye), C++(orta seviye), PHP(ileri seviye), JavaScript(ileri seviye), 

ayrıca, öğrenmek istediğim diller ve iskeletler: 
python,
pygame iskeleti(framework)
SDL 2.0
assembly
 
Foruma hoşgeldin. Ben de zamanında küçük de olsa C# eğitimi almıştım. Tabi üzerine düşüp sürekli uğraşmayınca unutuluyor. En azından kodlama mantığını öğrendikten sonra herşey daha anlamlı hale geliyor :D

Eğer tavsiye istersen şunu söyleyebilirim: Fikirlerini hayata geçirirken gerçekçi ol. Emeklemeden koşmaya kalkışma. Bir çok yaşı küçük kardeşimiz oyun yapacağım diye koskoca MMO'ya girişiyor. Bu işler ekip işleri, tek kişiyle bitirebilmek ve yayınlayabilmek imkansıza yakın. Hele bunu yapan yeni başlayan birisiyse. Tavsiyem bol bol alıştırma yap. Küçük oyunlar geliştir. Yapacağın şeylerin mantığını kavra. Kendini sürekli bir adım ileriye taşı. O zaman belki bir gün sen de böyle bir oyun yapabilirsin :D


Not: Evet doğru, bu oyunu yapan 1 kişi. Belki hazır modeller kullanmıştır, belki yardım almıştır bunu bilemem, araştırmadım fakat bu kombat sistemini yapabilmek her babayiğidin harcı değil. Şu an son durum ne bilmiyorum, belki anlaşmışlardır bir şirketle, emin değilim.
Bu içeriği görmek için üçüncü parti çerezlerine izin vermeniz gerekli.
Daha fazla detay için çerezler sayfasını ziyaret edin.
 
Khubur' Alıntı:
Unreal Engine bildiğimiz gibi  C++ kullanıyor. Hafıza yönetimine pointerlar sayesinde erişimi daha iyi sağlıyor, bu sayede daha gerçekçi grafik görüntüsü ve ışıklandırma sağlıyor.  Acaba aramızda benden başka web ile uğraşıp, daha sonra C++ geçip oyun yapmaya karar veren başka bir programcı var mı? Varsa aynı kaderi paylaşıyoruz demektir ::) Herkese iyi forumlar dilerim. 

bildiğim diller:
C(orta seviye), C#(orta seviye), C++(orta seviye), PHP(ileri seviye), JavaScript(ileri seviye), 

ayrıca, öğrenmek istediğim diller ve iskeletler: 
python,
pygame iskeleti(framework)
SDL 2.0
assembly

Hoş geldiniz.

UE4de hafıza yönetimi kullanıcıya bırakılmış değildir. UE4, Garbage Collector ve Smart Pointer kütüphanelerine sahiptir. Her ne kadar Native C++ olsa da bu türden işlemler kolaylaştırılmıştır. Bir de belirtmek gerekir ki C++ dilinin esnek ve performans açısından faydalı olmasının grafik kalitesine bir etkisi yoktur, performansa etkisi vardır. Elbette grafik teknolojilerini doğru bir biçimde bir araya getirmek de C++ gibi yetenekli bir dille performans açısından da daha uygun olmakta. Özellikle ışıklandırma olayının tamamına yakını (GI için Voxel algoritmaları...vb hariç) GPU tarafında, vertex ve fragment(pixel) shader ile halledilen bir mesele. CPU tarafında programlamanın, C++ın etkisi daha çok bütün bu sistemleri bir araya getirip, oyununun mantıksal kısmını kontrol etmekle, programlamakla alakalı.

Bildiğiniz dillerin avantaj olması bir yana, asıl önemli olan; matematik, lineer cebir, geometri, analitik geometri, 3 boyutlu imgelem gibi sayısal konulara yatkın olmanız. Eğitiminiz bu alanlarda olmamış olsa bile bu konulara yatkın olup olmadığınızı bilirsiniz. Eğer yatkın değilseniz, başta oyun programlama olmak üzere hiç kimseye programlama konusunda uğraş göstermelerini tavsiye etmem.

Çok özel ihtiyaçlarınız doğmadıkça, çalıştığınız yer yada üzerinde uğraştığınız projede bire-bir kullanılmıyorsa pygame, SDL, assembly gibi uğraşların da bir hayli gereksiz olacağını söyleyebilirim. Web tecrübeniz olduğundan python ve bir de ruby öğrenmenizi de şiddetle tavsiye ederim.
 
cahitburak' Alıntı:
Hoş geldiniz.

UE4de hafıza yönetimi kullanıcıya bırakılmış değildir. UE4, Garbage Collector ve Smart Pointer kütüphanelerine sahiptir. Her ne kadar Native C++ olsa da bu türden işlemler kolaylaştırılmıştır. Bir de belirtmek gerekir ki C++ dilinin esnek ve performans açısından faydalı olmasının grafik kalitesine bir etkisi yoktur, performansa etkisi vardır. Elbette grafik teknolojilerini doğru bir biçimde bir araya getirmek de C++ gibi yetenekli bir dille performans açısından da daha uygun olmakta. Özellikle ışıklandırma olayının tamamına yakını (GI için Voxel algoritmaları...vb hariç) GPU tarafında, vertex ve fragment(pixel) shader ile halledilen bir mesele. CPU tarafında programlamanın, C++ın etkisi daha çok bütün bu sistemleri bir araya getirip, oyununun mantıksal kısmını kontrol etmekle, programlamakla alakalı.

Bildiğiniz dillerin avantaj olması bir yana, asıl önemli olan; matematik, lineer cebir, geometri, analitik geometri, 3 boyutlu imgelem gibi sayısal konulara yatkın olmanız. Eğitiminiz bu alanlarda olmamış olsa bile bu konulara yatkın olup olmadığınızı bilirsiniz. Eğer yatkın değilseniz, başta oyun programlama olmak üzere hiç kimseye programlama konusunda uğraş göstermelerini tavsiye etmem.

Çok özel ihtiyaçlarınız doğmadıkça, çalıştığınız yer yada üzerinde uğraştığınız projede bire-bir kullanılmıyorsa pygame, SDL, assembly gibi uğraşların da bir hayli gereksiz olacağını söyleyebilirim. Web tecrübeniz olduğundan python ve bir de ruby öğrenmenizi de şiddetle tavsiye ederim.

bilgiler için teşekkür ederim, matematik konusunda sanırım tahmin ettiğiniz gibi bu konulara şu anda pek yatkın değilim. özellikle lineer cebiri bilmiyorum.
size yöneltmek istediğim bir kaç soru var:
oyun yaparken fizik bilimi hangi bölümünde ve ne alanında kullanılıyor?
şu sıralar blueprint öğreniyorum. önce lineer cebir gibi şeyleri mi öğrenmem gerek?
önce blueprint öğrenip daha sonra c++ ile işlem yapmak daha mı mantıklı? 
önerebileceğiniz ingilizce/türkçe kaynaklı kitaplar var mı?


hydrogenx' Alıntı:
Foruma hoşgeldin. Ben de zamanında küçük de olsa C# eğitimi almıştım. Tabi üzerine düşüp sürekli uğraşmayınca unutuluyor. En azından kodlama mantığını öğrendikten sonra herşey daha anlamlı hale geliyor :D

Eğer tavsiye istersen şunu söyleyebilirim: Fikirlerini hayata geçirirken gerçekçi ol. Emeklemeden koşmaya kalkışma. Bir çok yaşı küçük kardeşimiz oyun yapacağım diye koskoca MMO'ya girişiyor. Bu işler ekip işleri, tek kişiyle bitirebilmek ve yayınlayabilmek imkansıza yakın. Hele bunu yapan yeni başlayan birisiyse. Tavsiyem bol bol alıştırma yap. Küçük oyunlar geliştir. Yapacağın şeylerin mantığını kavra. Kendini sürekli bir adım ileriye taşı. O zaman belki bir gün sen de böyle bir oyun yapabilirsin :D


Not: Evet doğru, bu oyunu yapan 1 kişi. Belki hazır modeller kullanmıştır, belki yardım almıştır bunu bilemem, araştırmadım fakat bu kombat sistemini yapabilmek her babayiğidin harcı değil. Şu an son durum ne bilmiyorum, belki anlaşmışlardır bir şirketle, emin değilim.
Bu içeriği görmek için üçüncü parti çerezlerine izin vermeniz gerekli.
Daha fazla detay için çerezler sayfasını ziyaret edin.
 Hoş buldum. Yeni başlayan bir kişi için MMO veya AAA oyun yapma girişimi konusunda haklısın. Genç arkadaşların ilgi göstermesi güzel. Ben kendime acaba 20 yaş bu iş için çok mu geç diye sormadım değil yani ::) Bu oyun hakkında konuşmak gerekirse, gerçekten iyi bir oyun. Tek kişinin yapması kolay değil. Fakat şu combo sistemi hakkında algoritmasını düşünmedim değil. Eğer belirli bir zaman süreci içinde ana karakter bir diğer karaktere vurmuşsa o zaman dilimi içinde comboyu bir arttır. fakat bu kadar söylendiği gibi kolay değildir.
 
Khubur' Alıntı:
cahitburak' Alıntı:
Hoş geldiniz.

UE4de hafıza yönetimi kullanıcıya bırakılmış değildir. UE4, Garbage Collector ve Smart Pointer kütüphanelerine sahiptir. Her ne kadar Native C++ olsa da bu türden işlemler kolaylaştırılmıştır. Bir de belirtmek gerekir ki C++ dilinin esnek ve performans açısından faydalı olmasının grafik kalitesine bir etkisi yoktur, performansa etkisi vardır. Elbette grafik teknolojilerini doğru bir biçimde bir araya getirmek de C++ gibi yetenekli bir dille performans açısından da daha uygun olmakta. Özellikle ışıklandırma olayının tamamına yakını (GI için Voxel algoritmaları...vb hariç) GPU tarafında, vertex ve fragment(pixel) shader ile halledilen bir mesele. CPU tarafında programlamanın, C++ın etkisi daha çok bütün bu sistemleri bir araya getirip, oyununun mantıksal kısmını kontrol etmekle, programlamakla alakalı.

Bildiğiniz dillerin avantaj olması bir yana, asıl önemli olan; matematik, lineer cebir, geometri, analitik geometri, 3 boyutlu imgelem gibi sayısal konulara yatkın olmanız. Eğitiminiz bu alanlarda olmamış olsa bile bu konulara yatkın olup olmadığınızı bilirsiniz. Eğer yatkın değilseniz, başta oyun programlama olmak üzere hiç kimseye programlama konusunda uğraş göstermelerini tavsiye etmem.

Çok özel ihtiyaçlarınız doğmadıkça, çalıştığınız yer yada üzerinde uğraştığınız projede bire-bir kullanılmıyorsa pygame, SDL, assembly gibi uğraşların da bir hayli gereksiz olacağını söyleyebilirim. Web tecrübeniz olduğundan python ve bir de ruby öğrenmenizi de şiddetle tavsiye ederim.

bilgiler için teşekkür ederim, matematik konusunda sanırım tahmin ettiğiniz gibi bu konulara şu anda pek yatkın değilim. özellikle lineer cebiri bilmiyorum.
size yöneltmek istediğim bir kaç soru var:
oyun yaparken fizik bilimi hangi bölümünde ve ne alanında kullanılıyor?
şu sıralar blueprint öğreniyorum. önce lineer cebir gibi şeyleri mi öğrenmem gerek?
önce blueprint öğrenip daha sonra c++ ile işlem yapmak daha mı mantıklı? 
önerebileceğiniz ingilizce/türkçe kaynaklı kitaplar var mı?

Söylediklerim anlaşılmıyor yada yanlış anlaşılıyor. Aldığınız eğitim yada ne bilip bilmediğiniz o kadar önemli değil. Önemli olan yatkınlıklarınız. Tasarım yeteneğiniz varsa tasarımcı olun, müzik yeteneğiniz varsa müzisyen olun, tiyatro yeteneğiniz varsa tiyatrocu olun. Matematiğiniz iyiyse ve problem çözme konusunda iyiyseniz, mühendis olun, programcı olun. Yatkın değilseniz programcı olmayın, bırakın o işi başkaları yapsın. Şimdilik yatkın olmak diye birşey yok. Bu türden birşey 13-14 yaşında bellidir zaten. Çalışılarak öğrenilebilecek bir şeyden bahsetmiyoruz. Tekrar söylüyorum bu konulara yatkın değilseniz programcı olmayın. Blueprint üzerinde 5 nodu birbirine bağladınız diye programcı olmazsınız. Yazılım mühendislerinin tasarladığı, programcıların kodladığı bir uygulamayı(UE4) kullanmış olursunuz en fazla. Programlama konusunu hiç bilmeyip yada az bilip, matematikten, problem çözmeden anlamayan insanların, "C++ öğrenmeli miyim?" diye sormasından da bıktım artık. Niye bu kadar küçümsüyorsunuz her şeyi? Kolay mı C++ öğrenmek? Hayatım boyunca matematik, problem çözme, geometri, fizik gibi konularla ilgilendim, 8 senedir C/C++ programcısıyım, ben zorlanıyorum. Elbette çalışarak her şeyi başarmak mümkün ama neden daha kolay öğrenebileceğiniz bir şeye yönelmeyesiniz? Bir de bir insanın 16 yada daha büyük bir yaşta ne işle uğraşsam acaba demesi bizim memleketin en büyük sorunu.

Fizik, özellikle mekanik her anlamda kullanılmakta. Yer çekimi, fizik nesneleri, momentum, itme, atışlar, hız, yol, zaman, ivme, kütle...vb.

İster tasarımcı olsun, ister programcı, UE4 kullanan herkesin istisnasız bir miktar blueprint öğrenmesi şart!

Bazı sorularınızı sormadan önce de araştırma yapın. Herkes tekrar tekrar aynı soruları soruyor. "Hangisini öğrenmeliyim, nasıl başlamalıyım, önerebileceğiniz kaynak var mı?" Ek olarak bu konuyu da inceleyin.
http://www.unrealengineturkiye.com/...lisma-alanlarinin-secimi-hakkinda-konusu.html
 
Selam Khubur

Konu eski ama görüşlerini almak isterim :). Ben senin tam tersin olarak C++ ile oyun geliştirmekten PHP ve Pyhton ile web tasarımcılığına geçiş yaptım. Gerçi daha lise öğrencisiyim ama sbir sorum olacaktı; üniversitede bilgisayar bölümünü tercih etmek istiyorum ve gördüğüm kadarıyla İzmir Ekonomi Üniversitesinde okuyorsun. Üniversiteler de başka bölümden hocalar geliyormuş bazı derslere ODTÜ, Boğaziçi, İTÜ felan dahil doğrumu bir de kısaca bilgisayar bölümü hakkında düşüncelerini almak istiyorum.

Şimdiden Teşekkürler :)
 
784#AAA' Alıntı:
Selam Khubur

Konu eski ama görüşlerini almak isterim :). Ben senin tam tersin olarak C++ ile oyun geliştirmekten PHP ve Pyhton ile web tasarımcılığına geçiş yaptım. Gerçi daha lise öğrencisiyim ama sbir sorum olacaktı; üniversitede bilgisayar bölümünü tercih etmek istiyorum ve gördüğüm kadarıyla İzmir Ekonomi Üniversitesinde okuyorsun. Üniversiteler de başka bölümden hocalar geliyormuş bazı derslere ODTÜ, Boğaziçi, İTÜ felan dahil doğrumu bir de kısaca bilgisayar bölümü hakkında düşüncelerini almak istiyorum.

Şimdiden Teşekkürler :)

Yapacağın iş için hangi dili kullanmak istersen onu kullan. 
Genellikle Türk programcılarında gördüğüm ifadeler:
"Şu dili öğren şu dil süper yha..."
"Olm X mi kaldı hepsi dinazor oldu onların ya LUL (bizzat yaşadım)"

"Web geliştiriyoran kesinlikle X dilini öğren. Y ve Z dillerini boşver kanka"
"Kesin ĞÜÖ Framework öğren, yoksa piyasada iş bulamazsın."
"Ahahah abi geçen bir kod yazmışım hauhöööhe..."
"X oyun motoru mu? Iıhh.. berbat ötesi yha o ne öyle ahahaah höeöhöe." 

Lütfen yukarıdaki örneklerde gibi bir şey söyleyenlere kulak asma. Ama mesela C++ dilini kullanarak web geliştirmenin zaman kaybı olacağını bil.

Programlama dillerini karşılaştıran insanlar, "Kırgızca" ile mi insanlarla daha iyi konuşurum yoksa "Almanca" mı diye düşünen insana benzer.
Programlama dilleri, aptal davranan makinelerle konuşup onlara bir şey anlatmanız için kullanılan bir dildir. Aptal insanların karşılaştıracağı bir olay değil.

Bu karşılaştırma sevdası Türk yazılımcıların programlama dillerinde olduğu gibi aynı şekilde oyun motorlarında da böyle bir problem mevcut. Unity mi daha iyi Unreal mi? Veya X mi daha iyi Y mi? Cevap çok basit. Her ikisi de senin ne kadar iyi olacağına bağlı. Bir şeyi bilmeden programlama ve betik dilleri hakkında karşılaştırıp, atıp tutan insanlar ne yazık ki toplumsal kompleks problemi. Bu şekilde atıp tutmaktan öteye gidip bir keresinde bizim topluluğumuza ve discord sunucusuna çakma diyen gayet iyi bir üniversiteden mezun yazılım mühendisi insanları tanıdım. Gerçekten bunun gibi insanları ciddiye alma. Onlar sonuçta bir yerlere gelemezler. Programlama sadece matematik, mantık ve sayısal hesaplama değildir. İçerisinde felsefi ve psikolojiyi de barındırır. Olabilecek bir veri tipini tanımlarken sosyal koşullardan etkilenirsiniz. Sosyal çevre ve toplum mekanizmaları bilgisayarınıza anlatacağınız yeni şeyleri etkiler. Bunu daha detaylandırmak istemiyorum.

Bilgisayar Mühendisliği çok geniş bir olay. İşletim Sistemleri, Veritabanı, Ağ, Programlama, Mikroişlemci Tasarımı vs... gibi uçsuz bucaksız konuların temeli öğretiliyor. Açıkçası kendime benim bunların hepsini neden öğrenmeme gerek var ki? Bildiğim işte ilerlersem bana maddi ve tecrübe olarak daha çok şey katacağının farkındayım... Bunları düşündükten sonra bir şekilde "mezun" olmam gerektiği aklıma geliyor ve bir şekilde diplomayı almak için gayret ediyorum. Diplomayı almak daha çok mental ve psikolojik bir işin üstesinden gelmek gibi gözüküyor. Çünkü verilerin ilişkili derslerin %80'ini işime yaramayacağının farkındayım. Fakat bu kişiden kişiye değişebilir. Benim düşüncem bu.

Öğretim elemanları hakkımda fikrim yok. Ben sadece derse giriyorum, dersi dinliyorum, işimi yapıyorum ve ders bitiyor, ve sonra... oyun geliştirmeye, araştırmaya ve okumaya devam!
 
[UETR]Khubur' Alıntı:
Yapacağın iş için hangi dili kullanmak istersen onu kullan. 
Genellikle Türk programcılarında gördüğüm ifadeler:
"Şu dili öğren şu dil süper yha..."
"Olm X mi kaldı hepsi dinazor oldu onların ya LUL (bizzat yaşadım)"

"Web geliştiriyoran kesinlikle X dilini öğren. Y ve Z dillerini boşver kanka"
"Kesin ĞÜÖ Framework öğren, yoksa piyasada iş bulamazsın."
"Ahahah abi geçen bir kod yazmışım hauhöööhe..."
"X oyun motoru mu? Iıhh.. berbat ötesi yha o ne öyle ahahaah höeöhöe." 

Her birine ayrı güldüm :D . Ama sonra bir düşününce biz Türklerin her zaman yaptığı gibi ağlanacak halimize güldüğümüzü fark ettim. Çok başarılı ve doğru bir metin yazmışsınız. İnsanlık varolduğından beri hep birşeyleri karşılaştırma ve kendi sevdiğinin üstün olduğunu kanıtlama isteği içindedir. Ve bu bana çok saçma geliyor. Yazdığınız metnin her bir kelimesine katılıyorum. İyi günler dilerim!