Öncelikle hepinizi selamlıyorum değerli üyeler ve moderatörler. Bilgisayarla tanıştığım ilk günden beri içimde her zaman bir oyun yapma hevesi vardı. Fakat yıllar geçtikçe bu heves biraz korku ve endişeye dönüştü diyebilirim, şuan 20 yaşında bir genç olarak hayatımı sürdürüyorum. Uzatmadan konuya geleyim, bunun hakkında bir çok konu yazılıp çizildiğine adım gibi eminim fakat, Nereden başlamalıyım ? açıkcası C++ temelim hiç yok. Blueprint mantığını pek kavrayamadım, bu konu da ne yapmam gerekiyor. Engin bilgileriniz ile beni aydınlatacağınıza eminim. Blueprint konusunda çok sayıda bilgi, kaynak ineceledim (Türkçe) fakat hiçbiri tam olarak istediğim şeyi vermedi. Genel olarak bir açıklama bulamadım. Mesela bir objeye-aktöre yaptırmak istediğim şeyi nasıl yaptırabilirim. Kısacası, Blueprint sistemi ile istediğim her şeyi yapabilir miyim ? illaa bir C++ bilgisi gerekiyor mu ? gerekiyor ise nasıl, nereden kolay bir biçimde öğrenebilirim. Şimdiden teşekkürler. Sürç-i Lisan ettiysem affola
(22-12-2018, Saat: 00:39)Soulkast Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Öncelikle hepinizi selamlıyorum değerli üyeler ve moderatörler. Bilgisayarla tanıştığım ilk günden beri içimde her zaman bir oyun yapma hevesi vardı. Fakat yıllar geçtikçe bu heves biraz korku ve endişeye dönüştü diyebilirim, şuan 20 yaşında bir genç olarak hayatımı sürdürüyorum. Uzatmadan konuya geleyim, bunun hakkında bir çok konu yazılıp çizildiğine adım gibi eminim fakat, Nereden başlamalıyım ? açıkcası C++ temelim hiç yok. Blueprint mantığını pek kavrayamadım, bu konu da ne yapmam gerekiyor. Engin bilgileriniz ile beni aydınlatacağınıza eminim. Blueprint konusunda çok sayıda bilgi, kaynak ineceledim (Türkçe) fakat hiçbiri tam olarak istediğim şeyi vermedi. Genel olarak bir açıklama bulamadım. Mesela bir objeye-aktöre yaptırmak istediğim şeyi nasıl yaptırabilirim. Kısacası, Blueprint sistemi ile istediğim her şeyi yapabilir miyim ? illaa bir C++ bilgisi gerekiyor mu ? gerekiyor ise nasıl, nereden kolay bir biçimde öğrenebilirim. Şimdiden teşekkürler. Sürç-i Lisan ettiysem affola
Merhaba Soulkast aramıza hoş geldin.
Öncelikle ne yazık ki Indie olarak bilgisayar oyunları ile ilgili bir Türkiye'de sektör oluşmamış durumda. Kaynak açısından Türkçe olarak bizim forum ve youtube kanalı dışında doğru düzgün Türkçe kaynağı yok. Blueprint, programlama, C++ hatta oyun geliştirme ile ilgili her şeyi öğrenebilmen için İngilizce bilmen gerekiyor. En azından çevrendeki bir yerdeki İngilizce kursuna gidebilirsin ki bununla yetmeyip İngilizceyi sürekli okuyup gündelik sürekli tekrar yapman gerekiyor. Sadece eğitim için değil, hayatının bir parçası oluyor ister istemez İngilizce.
Blueprintleri kullanman için C++ bilmene gerek yok. Blueprintleri anlaman için en azından temel programlama yeteneklerin olması gerekiyor. Unreal ile ilgili kavramları doğru bir şekilde anlaman için sürekli pratik yapman ve sürekli araştırman gerekiyor. Ama İngilizce bilmediğin için bu süreç seni zorlayabilir, bir İngilizce eğitim temeliyle ne demek istediklerini öğrenebilrisin.
Biz Unreal Engine Türkiye topluluğu olarak hiçbir para vs almadan insanlara ücretsiz bir şekilde yardım etmeye çalışıyoruz. Topluluğa bakınca forumda bulunan kişiler dışında ve bir kaç kişi dışında kaliteli Unreal Geliştriici sayısı Türkiye için çok az bulunuyor. Genellikle herkes Unity kullanıyor. Bazı kişiler bize "national agenda" yapıyorsunuz gibisinden laflar söylüyor. Hayır! Biz burada insanların bir araya gelip bir şeyleri paylaşmasını istiyoruz.
Ayrıca blueprint, C++, aktör neyi anlamadıysan sorabilirsin tabii ki yeni bir konu açarak Yardımcı olmaya çalışıyoruz.
(22-12-2018, Saat: 01:14)Khubur Adlı Kullanıcıdan Alıntı: (22-12-2018, Saat: 00:39)Soulkast Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Öncelikle hepinizi selamlıyorum değerli üyeler ve moderatörler. Bilgisayarla tanıştığım ilk günden beri içimde her zaman bir oyun yapma hevesi vardı. Fakat yıllar geçtikçe bu heves biraz korku ve endişeye dönüştü diyebilirim, şuan 20 yaşında bir genç olarak hayatımı sürdürüyorum. Uzatmadan konuya geleyim, bunun hakkında bir çok konu yazılıp çizildiğine adım gibi eminim fakat, Nereden başlamalıyım ? açıkcası C++ temelim hiç yok. Blueprint mantığını pek kavrayamadım, bu konu da ne yapmam gerekiyor. Engin bilgileriniz ile beni aydınlatacağınıza eminim. Blueprint konusunda çok sayıda bilgi, kaynak ineceledim (Türkçe) fakat hiçbiri tam olarak istediğim şeyi vermedi. Genel olarak bir açıklama bulamadım. Mesela bir objeye-aktöre yaptırmak istediğim şeyi nasıl yaptırabilirim. Kısacası, Blueprint sistemi ile istediğim her şeyi yapabilir miyim ? illaa bir C++ bilgisi gerekiyor mu ? gerekiyor ise nasıl, nereden kolay bir biçimde öğrenebilirim. Şimdiden teşekkürler. Sürç-i Lisan ettiysem affola
Merhaba Soulkast aramıza hoş geldin.
Öncelikle ne yazık ki Indie olarak bilgisayar oyunları ile ilgili bir Türkiye'de sektör oluşmamış durumda. Kaynak açısından Türkçe olarak bizim forum ve youtube kanalı dışında doğru düzgün Türkçe kaynağı yok. Blueprint, programlama, C++ hatta oyun geliştirme ile ilgili her şeyi öğrenebilmen için İngilizce bilmen gerekiyor. En azından çevrendeki bir yerdeki İngilizce kursuna gidebilirsin ki bununla yetmeyip İngilizceyi sürekli okuyup gündelik sürekli tekrar yapman gerekiyor. Sadece eğitim için değil, hayatının bir parçası oluyor ister istemez İngilizce.
Blueprintleri kullanman için C++ bilmene gerek yok. Blueprintleri anlaman için en azından temel programlama yeteneklerin olması gerekiyor. Unreal ile ilgili kavramları doğru bir şekilde anlaman için sürekli pratik yapman ve sürekli araştırman gerekiyor. Ama İngilizce bilmediğin için bu süreç seni zorlayabilir, bir İngilizce eğitim temeliyle ne demek istediklerini öğrenebilrisin.
Biz Unreal Engine Türkiye topluluğu olarak hiçbir para vs almadan insanlara ücretsiz bir şekilde yardım etmeye çalışıyoruz. Topluluğa bakınca forumda bulunan kişiler dışında ve bir kaç kişi dışında kaliteli Unreal Geliştriici sayısı Türkiye için çok az bulunuyor. Genellikle herkes Unity kullanıyor. Bazı kişiler bize "national agenda" yapıyorsunuz gibisinden laflar söylüyor. Hayır! Biz burada insanların bir araya gelip bir şeyleri paylaşmasını istiyoruz.
Ayrıca blueprint, C++, aktör neyi anlamadıysan sorabilirsin tabii ki yeni bir konu açarak Yardımcı olmaya çalışıyoruz.
Aslında temel düzeyden daha yukarı seviyede İngilizce biliyorum, hatta 1-2 oyunun resmi çevirilerini de yapmışlığım var. Fakat unreal engine derslerini izlerken kafam çok karışıyor. Bana bu konuyu açarak anlatacak bir kaynak lazım. Blueprint sisteminden bahsediyorum. Ve açık konuşmam gerekirse Unity'nin de kendine göre iyi yanları var fakat, Unreal Engine daha göz alıcı geliyor. Ben de dahil olmak üzere çoğu kişi böyle düşünüyordur büyük bir ihtimalle. Bir diğer beni korkutan unsur C++ dilini anlayamama korkusu. Yorumunuz için teşekkür ediyorum, bence sizler ve bu forum sayesinde benim gibi bir çok arkadaş/dost kendini bir nebze de olsa ileriye taşımıştır.
(22-12-2018, Saat: 01:59)Soulkast Adlı Kullanıcıdan Alıntı: (22-12-2018, Saat: 01:14)Khubur Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Merhaba Soulkast aramıza hoş geldin.
Öncelikle ne yazık ki Indie olarak bilgisayar oyunları ile ilgili bir Türkiye'de sektör oluşmamış durumda. Kaynak açısından Türkçe olarak bizim forum ve youtube kanalı dışında doğru düzgün Türkçe kaynağı yok. Blueprint, programlama, C++ hatta oyun geliştirme ile ilgili her şeyi öğrenebilmen için İngilizce bilmen gerekiyor. En azından çevrendeki bir yerdeki İngilizce kursuna gidebilirsin ki bununla yetmeyip İngilizceyi sürekli okuyup gündelik sürekli tekrar yapman gerekiyor. Sadece eğitim için değil, hayatının bir parçası oluyor ister istemez İngilizce.
Blueprintleri kullanman için C++ bilmene gerek yok. Blueprintleri anlaman için en azından temel programlama yeteneklerin olması gerekiyor. Unreal ile ilgili kavramları doğru bir şekilde anlaman için sürekli pratik yapman ve sürekli araştırman gerekiyor. Ama İngilizce bilmediğin için bu süreç seni zorlayabilir, bir İngilizce eğitim temeliyle ne demek istediklerini öğrenebilrisin.
Biz Unreal Engine Türkiye topluluğu olarak hiçbir para vs almadan insanlara ücretsiz bir şekilde yardım etmeye çalışıyoruz. Topluluğa bakınca forumda bulunan kişiler dışında ve bir kaç kişi dışında kaliteli Unreal Geliştriici sayısı Türkiye için çok az bulunuyor. Genellikle herkes Unity kullanıyor. Bazı kişiler bize "national agenda" yapıyorsunuz gibisinden laflar söylüyor. Hayır! Biz burada insanların bir araya gelip bir şeyleri paylaşmasını istiyoruz.
Ayrıca blueprint, C++, aktör neyi anlamadıysan sorabilirsin tabii ki yeni bir konu açarak Yardımcı olmaya çalışıyoruz.
Aslında temel düzeyden daha yukarı seviyede İngilizce biliyorum, hatta 1-2 oyunun resmi çevirilerini de yapmışlığım var. Fakat unreal engine derslerini izlerken kafam çok karışıyor. Bana bu konuyu açarak anlatacak bir kaynak lazım. Blueprint sisteminden bahsediyorum. Ve açık konuşmam gerekirse Unity'nin de kendine göre iyi yanları var fakat, Unreal Engine daha göz alıcı geliyor. Ben de dahil olmak üzere çoğu kişi böyle düşünüyordur büyük bir ihtimalle. Bir diğer beni korkutan unsur C++ dilini anlayamama korkusu. Yorumunuz için teşekkür ediyorum, bence sizler ve bu forum sayesinde benim gibi bir çok arkadaş/dost kendini bir nebze de olsa ileriye taşımıştır.
Daha önceden hiç programlama yapmadıysan C++ sana zor gelmesi gayet normal. Onun dışında merak ettiğin/anlamadığın şeyler olursa sormaktan çekinme.
İlk önce HTML5 ve CSS3 öğrenmeye çalış. HTML5 ve CSS3'ğ rahatlıkla öğrenebiliyor isen matematik, algoritma ve C++ başla.
28-12-2018, Saat: 17:40
(Son Düzenleme: 28-12-2018, Saat: 17:40, Düzenleyen: dyanikoglu.)
(26-12-2018, Saat: 14:51)turanbabacan Adlı Kullanıcıdan Alıntı: İlk önce HTML5 ve CSS3 öğrenmeye çalış. HTML5 ve CSS3'ğ rahatlıkla öğrenebiliyor isen matematik, algoritma ve C++ başla.
HTML vs CSS3 programlama dili değildir, bu öneri bence çok yanlış.
Genellikle programlamaya yeni başlayan insanlara Python veya Java gibi diller önerilir.
29-12-2018, Saat: 17:27
(Son Düzenleme: 29-12-2018, Saat: 17:27, Düzenleyen: Khubur.)
(26-12-2018, Saat: 14:51)turanbabacan Adlı Kullanıcıdan Alıntı: İlk önce HTML5 ve CSS3 öğrenmeye çalış. HTML5 ve CSS3'ğ rahatlıkla öğrenebiliyor isen matematik, algoritma ve C++ başla.
HTML ve CSS bir programlama dili değildir. İşaretleme Dili( markup language) olarak geçer. Kullanıcı tarafından iş akışına göre programlama yapmaktan ziyade verilerin ne şekilde görüntüleneceğini içeren parse edilebilen bir yapıdır.
İspatı için Alan Turing'in halting problem ile uğraşabilirsiniz;
http://www.wikizeroo.net/index.php?q=aHR...9wcm9ibGVt
|