Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
İki Karakterin Karşılıklı Animasyon Yapması
#1

Sevgili Unreal Engine Türkiye Forumu 

İki Actor e karşılıklı nasıl animasyon yaptırabilirim Örneğin takedown 

Bir tutorial var mı yada resimle siz anlatabilir misiniz

Şimdiden çok sağolun Smile
Ara
Cevapla
#2
Bu videonun ilk kısımlarından yola çıkacağım takedown animasyonları için. Öncelikle bu animasyonların hepsi RootMotion desteklemelidir ki karakterin kapsülü animasyonla birlikte ilerlesin.





Öncelikle kendi karakterimiz ile düşmanın önden mi arkadan mı saldırdığını anlamak için DotProduct matematiksel olarak hesaplatacağız eğer 0 üzerindeyse karakter saldıracak karakterin önünde eğer değilse arkadan backstabbing yapıyor demektir.
 
Bunun dışında tricky bir şekilde iki aktöre de aynı zaman içerisinde, eş-zamanlı iki farklı animasyonu oynatmaktan ibaret olay. Animasyon blueprintindeki state machine üzerinden şu anki animasyonunu blendleyip başka bir animasyon montajını oynatmaktan ibaret. 

Bu iki animasyon bittikten sonra ölen kişinin iskeletini ragdoll moduna geçirip gerçekçi bir salınım hareketi sağlayabilirsiniz. 

State Machines:




Dot Product:




Eğer takedown yapıp öldürüyorsa ragdoll yapabilirsin karakter için.




Animasyonların montajı için: https://docs.unrealengine.com/en-us/Engi...nimMontage
Tabii ki bunları yaparken hiçbir şekilde game logic hesaba dahil etmedim.
Cevapla
#3
Hocam peki iki actor un birlikte animasyon yapmasına bir örnek video var mı nasıl yapılacağına

Takedown olmak zorunda değil sadece kavramam için
Ara
Cevapla
#4
(31-01-2019, Saat: 23:14)Khubur Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Bu videonun ilk kısımlarından yola çıkacağım takedown animasyonları için. Öncelikle bu animasyonların hepsi RootMotion desteklemelidir ki karakterin kapsülü animasyonla birlikte ilerlesin.





Öncelikle kendi karakterimiz ile düşmanın önden mi arkadan mı saldırdığını anlamak için DotProduct matematiksel olarak hesaplatacağız eğer 0 üzerindeyse karakter saldıracak karakterin önünde eğer değilse arkadan backstabbing yapıyor demektir.
 
Bunun dışında tricky bir şekilde iki aktöre de aynı zaman içerisinde, eş-zamanlı iki farklı animasyonu oynatmaktan ibaret olay. Animasyon blueprintindeki state machine üzerinden şu anki animasyonunu blendleyip başka bir animasyon montajını oynatmaktan ibaret. 

Bu iki animasyon bittikten sonra ölen kişinin iskeletini ragdoll moduna geçirip gerçekçi bir salınım hareketi sağlayabilirsiniz. 

State Machines:




Dot Product:




Eğer takedown yapıp öldürüyorsa ragdoll yapabilirsin karakter için.




Animasyonların montajı için: https://docs.unrealengine.com/en-us/Engi...nimMontage
Tabii ki bunları yaparken hiçbir şekilde game logic hesaba dahil etmedim.


Hocam fakat anlamadığım bir şey mevcut karakterleri animasyonlarını birbirine denk getirmek yani demek istediğim
mesela 1.actor animasyonu yapıyor 2.actor de animasyonunu yapıyor ama 1.actor 2 cm daha solda yapıyor animasyonunu bunların location larını birbirlerine olan uzaklıklarını nasıl ayarlığacağım
Ara
Cevapla
#5
Yapabileceğiniz şeylerden birisi iki karakterleri(skeletal mesh) bir actor BP içine atın, bir tanesi 0,0,0 da dursun, diğerini de göz kararı olması gerektiği yere koyun. Orada animasyonlarını belirleyin, ardından deneme yanılma ile level içinde animler yerine oturana kadar 0,0,0 da olmayan karakterin lokasyonunu değiştirin. Son karar verdiğiniz lokasyon sizin oyun sırasında oyuncunun düşmana göre olan lokasyon offset değerini verir.

Saçma sapan şeyler bile gelse aklınıza deney yapmaktan çekinmeyin. Öğrenme aşamasındayken kendi başınıza yapacağınız denemeler, üreteceğiniz fikirler cevabı hazır bulmaktan daha faydalıdır. Çoğu zaman diğer oyunlara bakıp ilgimizi çeken birşey nasıl yapılmış diye düşünürken "bu kadar da saçmalamamışlardır herhal" dediğimiz şeyler aynı o şekilde çıkabiliyor.
Özelden sorulan UE4 soruları cevaplanmayacaktır...
Cevapla
 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Karakterin arabaya binmesi ve sürmesi !! KralArsla10 5 1,213 18-08-2019, Saat: 12:57
Son Yorum: KralArsla10
  [ACEMİ SORUSU] Taşıdığım dosyadan sonra animasyon hatası muhammedsgrl 1 100 17-08-2019, Saat: 11:41
Son Yorum: KralArsla10
  Animasyon yanlış yere doğru dönüyor! A.Salih 5 198 13-08-2019, Saat: 13:22
Son Yorum: A.Salih
  [ACEMİ SORUSU] Projedeki ana karaktere animasyon nasıl ekleyebilirim ? muhammedsgrl 2 255 17-07-2019, Saat: 14:54
Son Yorum: muhammedsgrl
  iki animasyon aynı anda LetsGoPop 2 250 24-06-2019, Saat: 21:50
Son Yorum: zoraki
  Animasyon Collision/Physics kinglord34 4 336 30-03-2019, Saat: 21:18
Son Yorum: Ozzy
  Pivot ve Animasyon gruplama guvengunes 0 360 27-09-2018, Saat: 22:24
Son Yorum: guvengunes
  Animasyon Düzeltmek ahtek07 5 846 27-08-2018, Saat: 11:47
Son Yorum: ahtek07
  Animasyon lazım yardım vatoz419 6 746 01-04-2018, Saat: 22:40
Son Yorum: Khubur
Question Parkur Oyunu için animasyon yardımı vatoz419 2 592 18-03-2018, Saat: 15:37
Son Yorum: vatoz419

Hızlı Menü:


Unreal Engine Türkiye

This forum is only for fans and support. It has nothing to do with Epic Games.

Bu site sadece fan ve destek amaçlıdır. Epic Games ile bir ilgisi yoktur.