Landscape ve foliage da işin içine girdi mi build süreleri uzar malesef. Dinamik aydınlatma(movable directional light) kullanabilirsiniz onun yerine ama tabi oyununuzun türüne bağlı birşey. Denemeniz lazım.
Yolun build öncesi nasıl olduğunu gösterebilir misiniz? Bir de yol için kullandığınız modelin lightmap UV si var mı?
Özelden sorulan UE4 soruları cevaplanmayacaktır...
Open world tarzında olacaksa statik aydınlatma ile hiç uğraşmayın o zaman.
Sahnede güneşi simgeleyen Directional light'ı seçin, details panelinde Static, Stationary ve Movable seçeneklerini göreceksiniz. Movable seçerseniz artık ışık dinamik olacaktır. Ardından World Settings'e gidip Force No Precomputed Lighting checkbox'ını arayın ve etkin hale getirin. Son bir kez Build yaptırın(bu varolan lightmapleri ortadan kaldırmaya yarayacak)
Tabi şimdi dinamik aydınlatma kullanacağınız için gölgede kalan yerler karanlık olacaktır. Level içinde yoksa yeni bir tane SkyLight ekleyin, onu da Movable yapın. Directional light ve SkyLight ayarlarıyla oynayın istediğiniz görüntüyü elde edene kadar.
Özelden sorulan UE4 soruları cevaplanmayacaktır...
Gölgelerde ki karatıyı nasıl azaltabilirim? Gölge kışımlar çok karanlık
01-02-2018, Saat: 23:50
(Son Düzenleme: 01-02-2018, Saat: 23:52, Düzenleyen: Jacky.)
(01-02-2018, Saat: 17:44)[UETR]Jacky Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Open world tarzında olacaksa statik aydınlatma ile hiç uğraşmayın o zaman.
Sahnede güneşi simgeleyen Directional light'ı seçin, details panelinde Static, Stationary ve Movable seçeneklerini göreceksiniz. Movable seçerseniz artık ışık dinamik olacaktır. Ardından World Settings'e gidip Force No Precomputed Lighting checkbox'ını arayın ve etkin hale getirin. Son bir kez Build yaptırın(bu varolan lightmapleri ortadan kaldırmaya yarayacak)
Tabi şimdi dinamik aydınlatma kullanacağınız için gölgede kalan yerler karanlık olacaktır. Level içinde yoksa yeni bir tane SkyLight ekleyin, onu da Movable yapın. Directional light ve SkyLight ayarlarıyla oynayın istediğiniz görüntüyü elde edene kadar.
Özelden sorulan UE4 soruları cevaplanmayacaktır...
(02-02-2018, Saat: 21:08)Tuqayqokce09 Adlı Kullanıcıdan Alıntı: ...extra olarak daha fazla aydınlık istiyorsanız İndirect Lightning intensity ve SkyLight intensity i
arttırabilirsin.World Settingsden Lightmass Settingse gelin lightting level scale 4 altındakini ise 100 yapabilirsiniz daha fazla dynamic lightning için bunları yaptıktan sonra build yapın sorun ortadan kalkıcaktın büyük ihtimalle.
Bunların hiçbirisinin dinamik aydınlatmaya etkisi yoktur.
Min Occlusion ve Occlusion Tint de mesh distance fields kullanılıyor ise çalışır, ki şu durumda söz konusu değil.
Speedtreecolorvariation ise ağaçlara konumuna göre farklı tonda renk verip daha doğal görünmelerine yarayan bir fonksiyondur sadece.
Özelden sorulan UE4 soruları cevaplanmayacaktır...