Duyurular

Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
İstek Dersler ve Türleri
#31
Buna benzer bir konu daha önce açılmış ama ben görmedim, özür dilerim Confused

İster şu an ki benim yazdığım konuya, isterseniz de "İstek Dersler" konusunda devam edelim?

İki konunun amacı aynı yere çıkıyor gerçi ama yine de siz bilirsiniz Smile
Cevapla
#32
(09-12-2015, Saat: 23:11)Kutay Çalışkan Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Bence Multiplayer özelliği anlatsanız çok iyi olur

Abi çogunuz daha oyunu yapamıyor multiplayerini anlat diyor önce bi herşeyini ögren ne nasıl yapılır multiplayer özelliğine sonra giriş.
Ara
Cevapla
#33
(11-12-2015, Saat: 11:14)leonscottkfm Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  
(09-12-2015, Saat: 23:11)Kutay Çalışkan Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Bence Multiplayer özelliği anlatsanız çok iyi olur

Abi çogunuz daha oyunu yapamıyor multiplayerini anlat diyor önce bi herşeyini ögren ne nasıl yapılır multiplayer özelliğine sonra giriş.

En iyi yorum buydu sanırım Big Grin Smile
Cevapla
#34
Ana Menü videosu ve Grafik ayarları videosu hazırlamışsınız güzel olmuş fakat Menüde ayarlara tıkladığımızda Grafik ayarlarını açmayı da anlatırsanız iyi olur.
Ara
Cevapla
#35
Multiplayer olacak yani FPS şeklinde bir BF tarzı, TPS şeklinde Open World herkesin girip savaşabildiği bir GTA tarzı bir oyun yapmak gerçekten zor iş diye biliyorum. Yani daha doğrusu sistemi kursan bile maliyetli bir iş olması lazım. Eğer öyle olmasaydı, 2002'li yıllarda Online bir sürü oyun çıkardı ve şimdiye kadar Online'ın çok önemi kalmazdı diye düşünüyorum. Şuana kadar oyun sektöründe gördüğümüz gelişmeler, bize birazcık tecrübe olabilir diye düşünüyorum. Bir oyunun tutması için ben de @CahitBurak hocamın da dediği gibi Online, Craft ve Role Play özelliklerinin olması başlı başına gerektiğini düşünüyorum. Mesela ben de TPS, Open World, tek karakterli, klasik bir GTA veya Mafia oyunu yapmaya çalışıyorum. Çünkü insanlar artık genellikle ya LoL, CS:GO, BF1 Online gibi savaşçıl ve rekabetçi yani E-Sport oyunları seçiyorlar ya da TPS, bir karakterin hayatına yolculuk şeklinde giden oyunları seviyorlar. Ve LoL, CS:GO gibi kaliteli ve sevilen bir rekabetçi oyun yapımı için çok orijinal bir fikir bulmak gerekiyor. OverWatch da buyüzden yılın oyunu oldu. Eğer orijinal bir fikir ve güzel bir oynanış mekaniğine sahip bir tipte bu tür oyun çıkarsa baştan 10 üzerinden en az 7 alacaktır. Ben ise orijinal bir fikir ve rekabetçi E-Sport'tan çok, bir karakterin hayatını anlatan oyunları daha çok seviyorum ve bu konuda daha yetenekli olduğumu düşünüyorum. Çünkü E-Sport anlamında artık her yer klasik M2, Wolfteam benzeri oyunlarla dolu (Örneğin Türk yapımı Zula) ve bence alıcıya çok hitap etmiyor. Çünkü hep benzer şeyler. Ama dediğim gibi orijinal bir fikir olursa, o yapım gerçekten büyük işler başarabilir.
Gelelim sistem konusuna, genelde TPS oyunlar veya FPS savaş oyunları yapıldığını gördüğüm için klasikleşmiş ama bir yandan da gelişmiş sistemler olması gereken Cover System, Ledge Climbing System, Melee Combat System with AI, Asset'le birlikte verilmiş Mermi, şarjör efektleri ve gerçekleştirilmesi isteğimdir. Son söylediğimi mesela G36C tarzı iskeletsel bir silah ve onun ateş etme animasyonu, onun Nişanlan-Nişanlanmadan hareket ederkenki animler, mermi mesh'i, şarjör değiştirme olayı, silah sesi, silah patlama efekti, Merminin ardından çıkan mermi izi gibi assetler olabilir. Sistem olarak da, belli sayıda ateş etme, şarjör değiştirme, çarptığı karakterin vücudunun hangi bölümüne çarptıysa ona göre farklı hasar verme gibi gelişmiş sistemler olabilir. Tabi bunlar Youtube kanalındaki "FPS-TPS Kamera" gibi basit ve bug'a açık, aslında basit Node tanıtımları halinde olmayıp, gelişmiş ve AAA kalitesinde sistemler olmalı. Çünkü basit Tutorial'lar insanları "Oyun yapımı çok kolaymış. Şuna da şu Boolean'ı bağlasam tamamdır." kafasına sokuyor sonra da düz mantıkla yani yanlış kod yazmayı öğretiyor. Sanki bilgisayar bizi günlük konuşmadaki gibi kod yazarsak anlayacakmış havası veriyor. Bunu ileri düzeyde bilgisi olan arkadaşlar yanlış anlayabilir ama demek istediğim gerçekten önemli ve ciddi bir durum. Mesela Eğlence Ustası adlı kanalın ilk videolarında yaptığı gibi "Karakter BP'ye Skel Mesh ekle. Mouse Wheel Up olunca eğer float 5'den küçükse 1 arttırsın, 5'e eşitse 0'a ayarlasın. Sonra Event Tick'e Branch bağla ve float 1 ise set Skel Mesh (SilahMesh) MaviSilahMesh" gibi basit ve oyunlarda kullanılmaması gereken sistemler öğretmemek lazım. Çünkü bunlar aslında Node ve UE4 BP arayüzü tanıtımı, aslında bir Silah alma sistemi değil. Tabii ki kanal artık daha düzgün ve güzel videolar çekiyor ve kesinlikle tavsiye ediyorum ama örnek ararken aklıma ilk bu örnek geldi. 
Uzun lafın kısası, eğer bir Tutorial yapılacaksa gerçekten kaliteli ve yukarıdaki gibi UE4 BP arayüzü veya Node tanıtımı değil, AAA kalitesinde, matematiksel işlem gerektiren Tutorial'lar çekilmeli yoksa gereksiz olur bence. Eğer Tutorial yapımcılarının aklında "Bir insan kodlama öğrenmeye yeni başlamıştır. Meraklıdır. Şimdi ben gelişmiş yaparsam kafa karışıklığına sebep olabilirim. Boşuna hevesli insanları bu işten soğutmayalım." diye düşünürlerse tavsiyem kanallarında ve videolarında "code.org" adresli siteyi önererek kodlamaya başlatmalı. Bizim okulumuzda PC hocamız bize burdaki basit oyunları oynattırarak bizi kodlamaya teşvik ederdi ve çok yönlü düşünme yeteneğimizi baya geliştirmişti. Bu siteyi kullandığım günden beri kodlama mantığı kafamda daha iyi oturdu. Kesinlikle tavsiye ederim.
Ara
Cevapla
 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
Question İstek Dersler Phyrexian 29 3,540 16-04-2017, Saat: 12:13
Son Yorum: Gokhankrll

Hızlı Menü:


Unreal Engine Türkiye

Bu web site sadece fan ve destek için açılmıştır. Epic Games ile bir ilgisi bulunmamaktadır. This forum is only for fans and support. It has nothing to do with Epic Games.
You can contact with us using admin@unrealengineturkiye.com mail address.