ululemr

Yeni üye
6 Mar 2015
201
23
0
34
(34) İstanbul Avrupa
fb.me
Merhaba arkadaşlar,

Bizlerden istediğiniz ya da isteyeceğiniz videolu, yazılı ve görsel derslerin türlerini, örneğin;

FPS, RPG, MMORPG, TPS, Aksiyon, Yarış, Spor, TBS, RTG, MOBA,

veya

HUD/UI/GUI, Can Barı, Kilometre/Nitro/Hasar Göstergesi, vb. gibi şeyler tarzında yazarsanız, bizler de bunlara göre dersler hazırlayalım diye düşündüm. :)
 
Cover system(duvara yaslanma) bide ledge climbing dersi  varsa çok iyi olur özellikle Cover dersi hicbiyerde yok çok yardımcı olur.Veya mantığını anlatan kısa bi ders olabilir.Mantigi kafamda oluştu aslında ama mesela bütün duvarlara uygulamak için nasi bi yol izlicez veya duvara nasıl yaklasicak karakter onu düşünüyorum.
Bide moba oyun dersi istemissiniz ama moba oyun çok var şuan piyasada zaten epic gamesde çıkardı bitane.Yani nornallerinden farkı olması gerekiyo ki tutsun.
 
TornadoTT' Alıntı:
Cover system(duvara yaslanma) bide ledge climbing dersi  varsa çok iyi olur özellikle Cover dersi hicbiyerde yok çok yardımcı olur.Veya mantığını anlatan kısa bi ders olabilir.Mantigi kafamda oluştu aslında ama mesela bütün duvarlara uygulamak için nasi bi yol izlicez veya duvara nasıl yaklasicak karakter onu düşünüyorum.
Bide moba oyun dersi istemissiniz ama moba oyun çok var şuan piyasada zaten epic gamesde çıkardı bitane.Yani nornallerinden farkı olması gerekiyo ki tutsun.

Duvarları blueprint olarak oluşturup yan kısımlarına collision box ekleyebilirsin. Overlap olduğu zaman karakter cover durumuna geçer ve cover animasyonlarını çalıştırır, bunu da animation blueprint'ten kontrol edersin isInCover? gibi bir bool değişkeni tutup. Yine misal duvar X ekseni boyunca konuşlandırılmışsa, cover durumunda karakterin Y ekseni boyunca hareketini kilitleyebilirsin. Böylece sadece sağa ve sola hareket etmiş olursun cover halinde.

Edit: Daha advanced olarak duvara dik şekilde bir yön oku koyup okun relative yönüne göre karakterin hangi açılar arasında hareket edip edemeyeceğini hesaplayabilirsin ufak bir matematikle. Böylece karakter duvar boyunca hareket edebilir sadece, cover durumundan çıkmak istediği zaman ise bu açılar dışında bir hareket yapılacağından bu durumu kontrol eder ve isInCover?'ı false yaparsın, cover durumundan çıkmış olur sonuç olarakta karakterin :)
 
dyanikoglu' Alıntı:
TornadoTT' Alıntı:
Cover system(duvara yaslanma) bide ledge climbing dersi  varsa çok iyi olur özellikle Cover dersi hicbiyerde yok çok yardımcı olur.Veya mantığını anlatan kısa bi ders olabilir.Mantigi kafamda oluştu aslında ama mesela bütün duvarlara uygulamak için nasi bi yol izlicez veya duvara nasıl yaklasicak karakter onu düşünüyorum.
Bide moba oyun dersi istemissiniz ama moba oyun çok var şuan piyasada zaten epic gamesde çıkardı bitane.Yani nornallerinden farkı olması gerekiyo ki tutsun.

Duvarları blueprint olarak oluşturup yan kısımlarına collision box ekleyebilirsin. Overlap olduğu zaman karakter cover durumuna geçer ve cover animasyonlarını çalıştırır, bunu da animation blueprint'ten kontrol edersin isInCover? gibi bir bool değişkeni tutup. Yine misal duvar X ekseni boyunca konuşlandırılmışsa, cover durumunda karakterin Y ekseni boyunca hareketini kilitleyebilirsin. Böylece sadece sağa ve sola hareket etmiş olursun cover halinde.

Edit: Daha advanced olarak duvara dik şekilde bir yön oku koyup okun relative yönüne göre karakterin hangi açılar arasında hareket edip edemeyeceğini hesaplayabilirsin ufak bir matematikle. Böylece karakter duvar boyunca hareket edebilir sadece, cover durumundan çıkmak istediği zaman ise bu açılar dışında bir hareket yapılacağından bu durumu kontrol eder ve isInCover?'ı false yaparsın, cover durumundan çıkmış olur sonuç olarakta karakterin :)

Mantik olarak bende aynı bu şekilde düşündüm.Ama advanced düşünmemiştim.
Eksen kitleme nasıl oluyor.Biraz bilgi verebilir misin.Birde yön oku dediğin şeyi biraz daha açarmısın
 
TornadoTT' Alıntı:
dyanikoglu' Alıntı:
Duvarları blueprint olarak oluşturup yan kısımlarına collision box ekleyebilirsin. Overlap olduğu zaman karakter cover durumuna geçer ve cover animasyonlarını çalıştırır, bunu da animation blueprint'ten kontrol edersin isInCover? gibi bir bool değişkeni tutup. Yine misal duvar X ekseni boyunca konuşlandırılmışsa, cover durumunda karakterin Y ekseni boyunca hareketini kilitleyebilirsin. Böylece sadece sağa ve sola hareket etmiş olursun cover halinde.

Edit: Daha advanced olarak duvara dik şekilde bir yön oku koyup okun relative yönüne göre karakterin hangi açılar arasında hareket edip edemeyeceğini hesaplayabilirsin ufak bir matematikle. Böylece karakter duvar boyunca hareket edebilir sadece, cover durumundan çıkmak istediği zaman ise bu açılar dışında bir hareket yapılacağından bu durumu kontrol eder ve isInCover?'ı false yaparsın, cover durumundan çıkmış olur sonuç olarakta karakterin :)

Mantik olarak bende aynı bu şekilde düşündüm.Ama advanced düşünmemiştim.
Eksen kitleme nasıl oluyor.Biraz bilgi verebilir misin.Birde yön oku dediğin şeyi biraz daha açarmısın

Blueprint içerisinde bulabilirsiniz, arrow'du adı sadece sanırım, şu anda UE4'e erişimim yok, bakamıyorum. Yön kilitleme işi ise simulate physics seçeneğinin olduğu yerin biraz altındaki "constraints" bölmesinden yapılıyor. Blueprint üzerinden de bu değişkenleri node'lar ile değiştirebiliyorsunuz yine.
 
dyanikoglu' Alıntı:
TornadoTT' Alıntı:
Mantik olarak bende aynı bu şekilde düşündüm.Ama advanced düşünmemiştim.
Eksen kitleme nasıl oluyor.Biraz bilgi verebilir misin.Birde yön oku dediğin şeyi biraz daha açarmısın

Blueprint içerisinde bulabilirsiniz, arrow'du adı sadece sanırım, şu anda UE4'e erişimim yok, bakamıyorum. Yön kilitleme işi ise simulate physics seçeneğinin olduğu yerin biraz altındaki "constraints" bölmesinden yapılıyor. Blueprint üzerinden de bu değişkenleri node'lar ile değiştirebiliyorsunuz yine.
Lock diye vardı tamam hatirladim.Arrow olayinida arastiricam sorum olursa yazarım tekrar.
Projemde cover sistemine ihtiyacım varda güzel gelişmiş olmasını istiyorum.+1 bu arada sagol
 
Benim kendi alanımda araştırıp yeterli bilgi alamayıp, düzgünce çıkartamadığım alanlar aşağıda, bunlardan başlayarak yapılacak temel dersler çok faydalı olacaktır.

1) Gerçekçi ayna yapımı
2) Spot ışıklarda Lightbeam (diğer ismi lightshaft yapımı)
3) Displacement (havlularda ve halılarda videorlarda gördüğüm değer girerek değişkenli yükseklik)
 
Phyrexian' Alıntı:
Bi baştan aşağı MMORPG tutorial'ı fena olmazdı işin aslı, networking'e kadar anlatılsa ......  :rolleyes: Hazırlasana  :shy:

Network de dahilse ben de beklerim. Hatta Tim Sweney'e de haber verelim. Bence o da merak eder. UE4 network altyapısını MMORPG için düzenlemek gibi bir fikirleri vardı, gerek kalmaz belki.
 
Gerçekten de bir MMORPG dersi güzel olurdu, bir de bir paylaşım var resmi forumda karakter oluşturmaya yönelik, onunla entegre edilmiş bir MMORPG de olabilir hem karakter oluşturma üzerine de çok uğraşılmamış olur.
 
ululemr' Alıntı:
dyanikoglu' Alıntı:
Unreal'de MMORPG zor iş değil mi ya :/

Yani :s


Bir de şu var;

"MMORPG" türünden tam olarak ne gibi dersler istiyorsunuz? Komple "MMORPG yapımı nasıl yapılır?" tarzında dersler mi yoksa belli başlı şeyler mi istiyorsunuz?

"MMORPG Yapımı Yapmak için Hangi Tür Yapımı Nasıl Yapmak Gerekir" tarzında olabilir :D :D
 
Ya ben sunu özel olarak rica edeyim belki yapan olur Epic Games'in yayınladığı envanter sistemine save load dersleri çekerseniz mantığını anlatarak çok faydalı olur.